Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisella sektorilla vuosilomia lyhennetään 38 työpäivästä 30 työpäivään.

Vierailija
08.09.2015 |

YES!!!!

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono juttu. Julkisella puolella ei palkalla kilpailla. Siellä on kuitenkin monia tehtäviä, joihin tarvitaan parhaita ammattilaisia. Pitkillä lomilla on korvattu palkkaa yksityiselle puolelle päin ja toisaalta ehkäisty korruptiota. Mutta korruptiota hallitus varmaan haluaakin.

Vierailija
2/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:46"]Huono juttu. Julkisella puolella ei palkalla kilpailla. Siellä on kuitenkin monia tehtäviä, joihin tarvitaan parhaita ammattilaisia. Pitkillä lomilla on korvattu palkkaa yksityiselle puolelle päin ja toisaalta ehkäisty korruptiota. Mutta korruptiota hallitus varmaan haluaakin.
[/quote]

Julkisen sektorin palkat ovat todellakin ohittaneet yksityisen sektorin aivan ylintä johtoa lukuunottamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tämä tämmöinen on sanottu? Ensin pitäisi ottaa niiltä joilla on 45 päivää lomaa.

Vierailija
4/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne opettajien lomat? Kosketaanko niihin lainkaan, niissä sitä olis hiukan lyhentämistä.

Vierailija
5/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:44"]

YES!!!!

[/quote]

Kateus se on ennenkin ollut suomalaisten paras ja tehokkain innoittaja!

Vierailija
6/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:46"]Huono juttu. Julkisella puolella ei palkalla kilpailla. Siellä on kuitenkin monia tehtäviä, joihin tarvitaan parhaita ammattilaisia. Pitkillä lomilla on korvattu palkkaa yksityiselle puolelle päin ja toisaalta ehkäisty korruptiota. Mutta korruptiota hallitus varmaan haluaakin. [/quote] Julkisen sektorin palkat ovat todellakin ohittaneet yksityisen sektorin aivan ylintä johtoa lukuunottamatta.

[/quote]

Ja tähän sitten se tietolähde, kiitos. Julkisen sektorin lakimies 3900 e/kk, yksityisellä 5900 e/kk.

Vierailija
7/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee  vain murto-osaa porukasta. Tuohon vaaditaan 15 vuotta valtion palvelusta ja iso osa tungetaan valtiolta YT:n kautta ulos siinä vaiheessa, kun lomaoikeus alkaa lähestyä.

Vierailija
8/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkansaajan selkänahasta tuokin otetaan, joutuu tekemään 8 päivää enemmän vuodessa töitä ja saa lomarahaa paljon vähemmän.  Stressi senkun lisääntyy eikä ostovoima ja -halukkuus ainakaan nouse.

Vierailija
9/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minulla on 28 lomapäivää ja se on mielestäni ihan riittävästi. Jotkut vanhemmat työntekijät on jatkuvasti lomalla, kun lomapäiviä on kertynyt niin paljon
28 päivällä saa pitää 4vko kesällä ja viikon talvella.

Vierailija
10/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:01"]

Koskee  vain murto-osaa porukasta. Tuohon vaaditaan 15 vuotta valtion palvelusta ja iso osa tungetaan valtiolta YT:n kautta ulos siinä vaiheessa, kun lomaoikeus alkaa lähestyä.

[/quote]Heh, no ei tosiaankaan. ONhan tuo 15 vuotta täynnä jo nelikymppisillä ihmisillä. Minulla on ollut pitkät lomat jo yli kymmenen vuotta, enkä ole vielä viittäkymmentä. Kyllä minä ymmärrän, jos lomaani lyhennetään, en ajatuksesta tykkää, mutta parempi se kuin olla ilman työtä.

Vierailija
11/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkista sektoria saisi kyllä kurmottaa oikein olan takaa, lukuunottamatta koulun, terveydenhuollon ja vastaavien henkilökuntaa. Varsinkin virkaloisten etuuksia saisi karsia ilman että kukaan suomalainen kärsisi.

Vierailija
12/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:01"]

[/quote]Heh, no ei tosiaankaan. ONhan tuo 15 vuotta täynnä jo nelikymppisillä ihmisillä. Minulla on ollut pitkät lomat jo yli kymmenen vuotta, enkä ole vielä viittäkymmentä. Kyllä minä ymmärrän, jos lomaani lyhennetään, en ajatuksesta tykkää, mutta parempi se kuin olla ilman työtä.

[/quote]

Harva on ollut valtiolla 25v iästä lähtien enää nykypäivänä. Palkat surkeammat kuin yksityisellä ja esim. työterveyspalvelut olemattomat.

Vierailija
13/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:44"]

YES!!!!

[/quote]

Kateus se on ennenkin ollut suomalaisten paras ja tehokkain innoittaja!

[/quote]
Ei ole kateellinen. Mulla on ihan 36 lomapäivää vaikka olen yksityisellä. On ollut pitkä loma jo 15 vuotta.
Lisäksi työsopparissa lukee että kaikki ylityöt on 100%. Näihin Sipilä ei voi puuttua.

Vierailija
14/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eys vaan!

Ei kun siis ei niin kiva juttu, ehkä edes kansantaloudellisesti. Itselläni on vakituinen työpaikka julkisella sektorilla sosiaalityöntekijänä.  Vaativaa työtä melko huonolla palkalla. Palkka olisi sinänsä itselleni ok mutta työn paineistuminen on vain pahentunut jatkuvasti. Ylitöitä muun muassa kokoajan (ei palkkaa niistä tietenkään) jos haluaa työnsä kunniallisesti suorittaa. Olen nyt hoitovapaalla ja olen päätymässä siihen, etten palaa enää töihin (ainakaan omaan työhöni, jos jotain teen niin osa-aikaisesti, eli hyvin vähän jotain helppoa). Elelen oman varallisuuteni (kiitos vanhempieni minulla on sitä jonkin verran) ja miehen palkan turvin. Ainakaan omassa tapauksessa Sipilän hallitus ei voita mitään, ainoastaan häviää.

Vierailija
15/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuussa kerrotaan, että työkkäreistä lähtee pihalle 50% porukasta. Ilahduttaa varmaan kaikkia se tieto, että siitä eteenpäin on jokaisen oma tehtävä vakuuttaa kassa tai Kela siitä, että on oikeasti työtön. Itse täytyy tietää, mitkä paperit skannataan minnekin ja mitkä on lain vaatimat erilaiset ajat millekin ilmoitukselle.

Vierailija
16/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä nimenomaan tuntuu sosiaali- ja terveyspuolen duunarien palkoissa ja lomissa. Saattaa työmotivaatio olla vähän hukassa ja potilaat flunssissa muiden sairauksiensa lisäksi, kun työntekijöillä ei ole varaa jäädä kipeänä kotiin.

Vierailija
17/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:56"]

Mites ne opettajien lomat? Kosketaanko niihin lainkaan, niissä sitä olis hiukan lyhentämistä.

[/quote]

Mitä laittaisit opettajat tekemään? Lyhennetäänkö lasten lomia?

Tiedäthän, että opettajilla ei ole kahden ja puolen kuukauden lomaa, vaan kyseessä on vain opetukseton jakso?

Lisäksi: opettaja saa palkkaa vain opetuskuukausilta, mutta palkkaa tasoitetaan siten, että osa palkastya maksetaan kesäkuukausina.

Vierailija
18/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:56"]

[/quote]

Opettajilla ei ole lomaa, vaan vuoden opetusmäärän palkka on jaettu 12 kuukaudelle. Opeilla ei myöskään ole muuten virallista ruoka- tai kahvitaukoa, eikä työnantaja tarjoa työpistettä tai välineitä. Haluatteko samat työsopimusehdot ;) Hallitus voisi olla kovinkin kiinnostunut.

Vierailija
19/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:06"]

Ei ole kateellinen. Mulla on ihan 36 lomapäivää vaikka olen yksityisellä. On ollut pitkä loma jo 15 vuotta.

Lisäksi työsopparissa lukee että kaikki ylityöt on 100%. Näihin Sipilä ei voi puuttua.

[/quote]

Tämä on minusta ihan jees, koska palkkaasi ei makseta veronmaksajien rahoista. Jos yksityinen työnantaja katsoo sinut noin arvokkaaksi ja tuottavaksi työntekijäksi että olet noiden etujen arvoinen, niin eiköhän tuo diili ole molempia osapuolia hyödyttävä. 

Vierailija
20/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:02"]

Palkansaajan selkänahasta tuokin otetaan, joutuu tekemään 8 päivää enemmän vuodessa töitä ja saa lomarahaa paljon vähemmän.  Stressi senkun lisääntyy eikä ostovoima ja -halukkuus ainakaan nouse.

[/quote]

Yksityisellä puolella tehdään tuo määrä töitä mukisematta. Julkisella puolella on lisäksi lyhyempi työviikkokin monessa paikassa. Vaihda yksityiselle puolelle, jos haluat parantaa sopimusvapauttasi ja ostovoimaasi!