Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisella sektorilla vuosilomia lyhennetään 38 työpäivästä 30 työpäivään.

Vierailija
08.09.2015 |

YES!!!!

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli on yksityisellä koulutuspäällikkö. Sanoi saavansa 4300, työkokemusta n. 20 vuotta, myös opettajan työstä. Pk-seudulla on. Kyllähän se, ettei sieltä valtiolta juuri yksityiselle siirrytä, kertoo sen, että ei ne palkat sittenkään kummoisia ole. Tiedänkin muutaman tällaisen tapauksen, jossa valinta on kaatunut palkkatoiveeseen. Kun luulot ei vastaa todellisuutta. DI, joka saat valtiolla nelisen tonnia ja 15 vuotta kokemusta. Mieheni saa yksityisellä 4500 lyhyemmillä lomilla pian 30 vuoden kokemuksella. Haluatko vaihtaa? 

Vierailija
82/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:56"]Mites ne opettajien lomat? Kosketaanko niihin lainkaan, niissä sitä olis hiukan lyhentämistä.
[/quote]
Entäs kansanedustajien lomat ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen KTM ja työskentelen julkisella sektorilla asiantuntijatehtävissä. Palkka on noin 4300 euroa. Työtä on aivan valtavasti. Joka viikko teen useita tunteja ylitöitä. Työ vaatii matkustamista ja matkustamiseen kuluva aika ei ole työaikaa. Työntekijöitä on vähennetty ja työtaakka meillä muilla on jatkuvasti kasvanut. Kahvitaukoja ei ehdi pitää ja ruoka menee työn ohella nopeasti haukattuna.

Pitkät lomat ovat olleet tähän saakka ainakin itselleni todella tärkeät. En olisi kertakaikkiaan selvinnyt ilman niitä. Lomat ovat jotenkin kompensoineet sitä, että palkka on yksityistä sektoria huonompi. Lomien avulla olen pystynyt olemaan kotona ja huolehtimaan kouluikäisistä lapsistani ja ikääntyvistä vanhemmistani.

Voin sanoa, että olen tällä hetkellä aivan äärirajoilla jaksamisen suhteen ja niin ovat monet kollegani. Mistä tulee käsitys, että julkisella sektorilla laiskotellaan?

Vierailija
84/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:44"]

YES!!!!

[/quote]

Kateus se on ennenkin ollut suomalaisten paras ja tehokkain innoittaja!

[/quote]
Ei ole kateellinen. Mulla on ihan 36 lomapäivää vaikka olen yksityisellä. On ollut pitkä loma jo 15 vuotta.
Lisäksi työsopparissa lukee että kaikki ylityöt on 100%. Näihin Sipilä ei voi puuttua.

[/quote]

Kyllä voi, laista tulee pakottavia. Ei voida paikallisesti sopia paremmin. Eli sinunkin lomasi tippuu 30 päivään ja sunnuntaikorvauksesi tippuu 75%. Hah hah!

Vierailija
85/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omasta puolestani sanon, että vastaavaa työtä ei ole yksityisellä puolella, joten en voi vaihtaa. Alaa opiskellessani ajattelin kyllä, että kunnan leipä on kapea, mutta pitkä. Olen kärvistellyt, maksanut täydet kuuden vuoden opintolainani surkeasta palkastani (yksi surkeimmin palkatuista akateemisesista hommista). Ja mitä nyt: olen viisissäkymmenissä, eläkeikä nousee koko ajan, työt lisääntyvät koko ajan, samon ikäni ja sairauteni... Ainoa iloni ovat olleet lomat, 38 vrk, joista on voinut ripotella jaksamista antavia lisäpäiviä viikonloppuihin. Olen ottanut ne kompensaationa palkkauksesta. Saikulla en juuri ole, sunnuntaisin en tee töitä, mutta lepopäivistä en haluaisi luopua. 

Vierailija
86/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

84, mistä sinulle tulee käsitys, että yksityisellä ne palkat olisivat paremmat?

Vierailija
87/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:31"]Nykyinen systeemi on epäoikeudenmukainen, julkisella puolella lomaa 8vk, koska lauantaita ei lasketa mukaan ja yksityisellä 5vk, vaikka työlainsäädäntö pitäisi kaikille palkansaajille olla sama

[/quote] lauantait lasketaan kyllä mukaan, lomaa on 28 päivää vuodessa. T: lähihoitaja

Vierailija
88/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 15:44"]

YES!!!!

[/quote]

Yksityisellä voitaisiin vastineeksi poistaa pekkaset!!!! YES!!! Tiiätkö teen julkisella puolella 40 tunnin viikkotyöaikaa. EI pekkasia, ylityökorvaus on ollut 40%. En kuule hurraa yhtään. Lomat on auttaneet jaksamaan. Tulee kuule saikku lisääntymään jaksamattomuuden takia.

Vierailija
89/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä perushoitajana sain yksityisellä 500€ enemmän mutta pitkät lomat houkutteli julkiselle puolelle ,nyt taidan hakeutua takaisin yksityiselle

Vierailija
90/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäyksenä vielä 86:een, että palkkani on siis n. 1800 netto/kk. Ylempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
91/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:01"]

Koskee  vain murto-osaa porukasta. Tuohon vaaditaan 15 vuotta valtion palvelusta ja iso osa tungetaan valtiolta YT:n kautta ulos siinä vaiheessa, kun lomaoikeus alkaa lähestyä.

[/quote]Heh, no ei tosiaankaan. ONhan tuo 15 vuotta täynnä jo nelikymppisillä ihmisillä. Minulla on ollut pitkät lomat jo yli kymmenen vuotta, enkä ole vielä viittäkymmentä. Kyllä minä ymmärrän, jos lomaani lyhennetään, en ajatuksesta tykkää, mutta parempi se kuin olla ilman työtä.

[/quote]

Harva on ollut valtiolla 25v iästä lähtien enää nykypäivänä. Palkat surkeammat kuin yksityisellä ja esim. työterveyspalvelut olemattomat.
[/quote]
Mun mies on 39v, ja ens vuonna ois saanut tuon 38 päivää lomaa.

Vierailija
92/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:47"]

[/quote]

Vastaava ammattiryhmä yksityisellä sektorilla tienaa ylli 2000 euroa paremmin kuukaudessa tilastojen mukaan. Moni vanha opiskelukaveri edustaa tätä ammattiryhmää.

Vierailija
93/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:42"]

Olen KTM ja työskentelen julkisella sektorilla asiantuntijatehtävissä. Palkka on noin 4300 euroa. Työtä on aivan valtavasti. Joka viikko teen useita tunteja ylitöitä. Työ vaatii matkustamista ja matkustamiseen kuluva aika ei ole työaikaa. Työntekijöitä on vähennetty ja työtaakka meillä muilla on jatkuvasti kasvanut. Kahvitaukoja ei ehdi pitää ja ruoka menee työn ohella nopeasti haukattuna.

Pitkät lomat ovat olleet tähän saakka ainakin itselleni todella tärkeät. En olisi kertakaikkiaan selvinnyt ilman niitä. Lomat ovat jotenkin kompensoineet sitä, että palkka on yksityistä sektoria huonompi. Lomien avulla olen pystynyt olemaan kotona ja huolehtimaan kouluikäisistä lapsistani ja ikääntyvistä vanhemmistani.

Voin sanoa, että olen tällä hetkellä aivan äärirajoilla jaksamisen suhteen ja niin ovat monet kollegani. Mistä tulee käsitys, että julkisella sektorilla laiskotellaan?

[/quote]

No ei se tuosta miksikään yksiytyisellä muutu. Mun käsitys perustuu siihen, että takavuosina väki seisoskeli käytävillä valittamassa, kuinka kamala kiire on. Kovasti oltiin yksityisen puolen tekijöille kateellisia, mutta jostain kumman syystä kukaan ei sinne hakenut. 

Vierailija
94/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:42"]

[/quote]

Oikeastiko luulet, että saisit yksityisellä juurikaan enempää ja päälle se fakta, että työt voi loppua koska vaan? Ei ole kivaa 55-vuotiaana saada fuduja, kun uutta työpaikkaa ei löydy. Julkisella saa taas rauhassa lillutella eläkeikään ja monet jatkaa ylikin, mikä minusta on ihan älytöntä, että eläkeikäiset roikkuu työpaikoilla ja ei anna nuoremmille tilaa. Ja kertoo siitä työn raskaudestakin, kun eläkkeelle ei ole kiire. Yksityisellä olet siinä vaiheessa jo potkittu ulos aikoja sitten.

Vierailija
95/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän lastentarhanopettajien 5 ves-päivää? Saavatko pitää kuitenkin ne?

Vierailija
96/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:51"]

[/quote]

Vastaava ammattiryhmä yksityisellä sektorilla tienaa ylli 2000 euroa paremmin kuukaudessa tilastojen mukaan. Moni vanha opiskelukaveri edustaa tätä ammattiryhmää.

[/quote]

Tilastojen mukaan minä tienaan 1500 euroa enemmän kuin tienaan. Insinööri yksityiseltä. 

Vierailija
97/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ok, mutta edelleen kiinnostaa, että kuinka paljon saivat lyhennettyä kansanedustajien sun muiden lomia?

Vierailija
98/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:51"]

[/quote]

[/quote]

Tilastojen mukaan minä tienaan 1500 euroa enemmän kuin tienaan. Insinööri yksityiseltä. 

[/quote].

Erikoistumisalani on sellainen, että työllistyminen yksityiselle sektorille olisi aika varmaa (pieni asiantuntijaryhmä, lisänä erityistehtävien kautta saatu harvinainen lisäkoulutus). Muutama kollega on vaihtanut vuosien saatossa. Itse en ole halunnut vaihtaa. Lisäksi olen kokenut työn yhteiskunnallisen merkityksen tärkeänä.

Vierailija
99/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 16:01"]

Koskee  vain murto-osaa porukasta. Tuohon vaaditaan 15 vuotta valtion palvelusta ja iso osa tungetaan valtiolta YT:n kautta ulos siinä vaiheessa, kun lomaoikeus alkaa lähestyä.

[/quote]mitä vit... murto osaa?.??  Oon 34 ja palvelusvuosia jo 12... eli muutama vuos viel niin olis toi 15 täynnä! Ja palkka huimat2200... 

Vierailija
100/102 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt tää pointti, me ruvetaan tappelee keskenämme, et eihän kukaan vaan saa yhtään enempää!!!