Minkä pituinen ysiluokkalainen poikasi on/oli? Onko mun poika jotenkin erityisen lyhyt?
Minulla on tammikuussa 16v täyttänyt poika ja pituutta 163cm. On aina ollut pienikokoinen mutta kasvanut tasaisesti omalla käyrällään. Nyt viimeisen vuoden aikana ei ole juurikaan tullut pituuskasvua. Monet tytötkin ovat hänen mittaisiaan ja jopa pidempiä -pojista puhumattakaan. Ymmärrän että vaikuttaa pojan itsetuntoon. Seiskaluokalla oleva pikkuveli on jo lähemmäs 170cm. Itse olen aina ollut pieni ja siro (161cm) ja mies taas keskimittainen (182cm). Esikoinen on selvästi tullut minuun tässä pituusasiassa... Mitä luulette, paljonkohan esikoinen tuosta vielä kasvaa?
Kommentit (147)
Olisinko ollut 158,5 nyt oon 30 vuotta myöhemmin 168 M36v
Vierailija kirjoitti:
"Psykologit Cindy Meston ja David Buston väittävät kirjassaan "Why Women Have Sex", että miehen pituus on selkein fyysinen ominaisuus, johon naiset kiinnittävät huomiota. Heidän mukaansa 80 prosenttia naisista haluaa miehen, joka on yli 180 senttimetriä pitkä"
Moniko haluaa alle 170-senttisen miehen?
0,5 %?
Voihan se nainen haluta kunhan on itsekin yli 180cm pitkä eikä veneen tappi. Todella hyvä nimi kirjalla muuten ja tuota mysteeriä on syytäkin miettiä.
Onko poika jo aloittanut säännöllisen kuntosaliharjoittelun? Lyhyt mies voi kompensoida puuttuvat sentit ainoastaan lihaksilla. Siten hänkin voi joskus päästä parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt taas hurskastellaan ettei pituus muka mitään vaikuta. Totuus kuitenkin on että alle 170-senttiset miehet jäävät useammin perheettömiksi sekä saavat pienempää palkkaa kuin pidemmät miehet.
Ei ole, vai kuinka moni pitkä mies saa palkkaa enemmän kuin formuakuski?
Vierailija kirjoitti:
Onko poika jo aloittanut säännöllisen kuntosaliharjoittelun? Lyhyt mies voi kompensoida puuttuvat sentit ainoastaan lihaksilla. Siten hänkin voi joskus päästä parisuhteeseen.
Tai sitten ottaa lyhyen naisen. Ja miksi pojan pitäisi"päästä"parisuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole senteistä kiinni kirjoitti:
Maailman miehekkäin mies, naisten unelma, Ukrainan presidentti on 170 cm
Silti niin iso MIES.
Ei miehen mitta ole senteistä kiinni.No ei, JOS on jotain mikä kompensoi.
Vaikka olisit 200cm pitkä ja käytökseltäsi olisit kaikkea muuta kuin miehekäs, niin eipä pituus auttaisi.
Mulle kelpaisi 165 senttinenkin, kunhan olisi MIES myös luonteeltaan.
Ei ole mitään"miehekästä"käytöstä vai oletko itse naisellinen käytökseltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin"puuttuvat"? "puuttuvat"mihin? Koripalloammattilaiseksi?
Perheen kirppu taitaa tällä hetkellä olla noin 174cm. Hän on kirppu siksi koska isoveljet on olleet tuossa iässä yli 180cm ja yli 190cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ysillä 178cm ja nyt 188cm, ei ole tietoa, onko kasvu jo pysähtynyt, on nyt 19v.
Mä olen ap täsmälleen saman mittainen kuin sinä, olen 161cm ja pojan isä 186cm, mut poikamme on isäänsäkin pidempi eli ei se nyt susta yksin johdu poikasi pituus, sattuman kauppaa miten perimä ilmenee. Minkä mittaisia on oman sukusi miehet? Mikä on poikasi ennustepituus? Se pitää yleensä aika hyvin paikkaansa.
Pojan ennustepituus on 176cm. Mun veli on suunnilleen mun miehen pituinen eli noin 180cm, mun isä on heitä hieman lyhyempi, ehkä 177cm. Ihan keskipituisia. Isä ei muista miten itse kasvoi, mutta veljeni kasvoi tuon pituiseksi yläasteen aikana. Ap
Varmaan poikasi kasvaakin vähintään tuon mittaiseksi, se on ihan hyvä pituus miehelle, vaikka täällä netissä anonyymisti kaikenlaista muuta huudellaankin. Poikien pituuskasvu loppuu paljon myöhemmin kuin tytöillä, pojallasi on monta vuotta aikaa kasvaa.
Noh isäni on 175cm ja minä (tytär) 165cm. Minustakin piti tulla päälle 170cm mutta huonot tavat (päihteet yms) niin jäin 13vuotiaana saavutetun 165cm pituiseksi.
Äitini oli 155cm ja isosiskoni on 149cm. Vejestäni tuli kumminkin 189cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli ysillä 178cm ja nyt 188cm, ei ole tietoa, onko kasvu jo pysähtynyt, on nyt 19v.
Mä olen ap täsmälleen saman mittainen kuin sinä, olen 161cm ja pojan isä 186cm, mut poikamme on isäänsäkin pidempi eli ei se nyt susta yksin johdu poikasi pituus, sattuman kauppaa miten perimä ilmenee. Minkä mittaisia on oman sukusi miehet? Mikä on poikasi ennustepituus? Se pitää yleensä aika hyvin paikkaansa.
Pojan ennustepituus on 176cm. Mun veli on suunnilleen mun miehen pituinen eli noin 180cm, mun isä on heitä hieman lyhyempi, ehkä 177cm. Ihan keskipituisia. Isä ei muista miten itse kasvoi, mutta veljeni kasvoi tuon pituiseksi yläasteen aikana. Ap
Varmaan poikasi kasvaakin vähintään tuon mittaiseksi, se on ihan hyvä pituus miehelle, vaikka täällä netissä anonyymisti kaikenlaista muuta huudellaankin. Poikien pituuskasvu loppuu paljon myöhemmin kuin tytöillä, pojallasi on monta vuotta aikaa kasvaa.
Ei ole todellakaan mitään takeita kasvaa kuten väität. Lapsi on jo 16-vuotias. Siinä iässä pojille ei normaalisti tule kovin paljoa enemmän pituutta. Suosittelen ap:ta ottamaan yhteyttä terveydenhoitajaan. Kyllähän tuo on lyhyt ikäisekseen.
No omani oli jotain 163 cm pitkä ysillä ja pituuskasvu loppui 172 cm lukiossa. Armeija ei venyttänyt:)
Tyttöystäviä on riittänyt ja asuu nyt 28-vuotiaana avoliitossa, vaikka tukkakin lähtee.
Meidän ysiluokkalainen on 192cm, on aina ollut pitkä ikäisekseen. Isänsä kasvoi 15cm ysiluokan jälkeen lukion aikana, joten kasvupyrähdys voi tulla myöhemminkin. Jotkut kasvavat vielä armeijankin aikana. Tytöillä kasvu loppuu selvästi aikaisemmin.
Varaisin ajan lääkärille, joka voi arvioida murrosiän vaihetta. Mikäli näyttää siltä, että kasvupyrähdystä ei ole enää tulossa, voisi tässä vaiheessa vielä antaa pituuskasvua lisäävää lääkettä.
Mun esikoinen oli saman mittainen tuon ikäisenä, mä olen sun mittainen, mun mies miestäsi hieman lyhyempi. Poika on nyt abi ja 182 pitkä. Kuopus on nyt kasilla ja 164, pituutta tulee (on tullut muutaman kuukauden nyt) 1-1,5cm /kk. Pituusennuste on 184, eli aika rankat vuodet voi olla edessä tässä.
Vierailija kirjoitti:
No omani oli jotain 163 cm pitkä ysillä ja pituuskasvu loppui 172 cm lukiossa. Armeija ei venyttänyt:)
Tyttöystäviä on riittänyt ja asuu nyt 28-vuotiaana avoliitossa, vaikka tukkakin lähtee.
Ei ole:) Toki tämä ei johdu poikasi lyhyydestä vaan pääsyy on, että hän ei ole erityisen karismaattinen eikä komea:)
Mun veli oli tasan 16-vuotiaana 167 ja siitä tuli 180. Naisten ja miesten pituuden keskimääräinen erohan on muuten 14 cm, joten jos sinä olet naisena 161 cm, niin olisit miehenä 175 cm. Eiköhän se poika sen pituiseksi vähintään kasva.
Peniksen pituus erektiossa 20 cm. Mitattiin eilen saunassa ja hyvältähän tuo näyttää. Ei ole mikään 15 senttisen omaava luuseri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet huolissasi poikasi pituusesta? Mitä se viestii pojallesi?
Poika itse on huolissaan. Minulle hän on rakas ja hyvä juuri tuollaisena! Mutta ymmärrän lastani: ei ole helppoa, jos pikkuveli on pidempi, kaikki kaverit on pidempiä, tytöt on pidempiä... Tulin vain kysymään teidän kokemuksia ja vaihtamaan ajatuksia. Sen verran olen huolissani, että mietin, kuinka paljon oma pituuteni vaikuttaa poikani pituuteen. En voi sanoa etteikö minua harmittaisi, jos poikani jäisi minun takia kovinkin lyhyeksi... Nyt varmaan lyttäät minut kun tämän avoimesti kerron... :) Ap
Ei se nyt automaattisesti niin mene, että lasten pituus johtuu vanhempien pituudesta. Minä olen 175 cm pitkä, mies 182 cm pitkä. Esikoispoikamme 18 v. on varmaan pituuskasvun lopettanut ja on minua ehkä pari senttiä pidempi. Pikkuveljen kasvu on vielä kesken, mutta tuskin hänestäkään mitään tosi pitkää tulee. Aikanaan katsoin jotain kasvukäyräennusteita ja molemmista piti tulla jotain lähes 190 cm pitkiä. Murrosiät ovat olleet aikaisia (normaalin rajoissa) ja se lopettaa pituuskasvunkin aiemmin. Kummallakin oli kuitenkin selkeä kasvupyrähdys, joten jos ap pojallasi ei ole sellaista ollut, se voi olla vielä tulossa. Minä ainakin ymmärrän ap huolesi ihan hyvin, totta kai se äidin sydämeen ottaa, jos lasta surettaa, ei se sitä tarkoita, että siirtäisit pojalle mitään julmaa ajatusmallia tms. Hänestä tulee sen pituinen kuin pitääkin :)
Aivan varmasti :D