Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä pituinen ysiluokkalainen poikasi on/oli? Onko mun poika jotenkin erityisen lyhyt?

Vierailija
22.03.2022 |

Minulla on tammikuussa 16v täyttänyt poika ja pituutta 163cm. On aina ollut pienikokoinen mutta kasvanut tasaisesti omalla käyrällään. Nyt viimeisen vuoden aikana ei ole juurikaan tullut pituuskasvua. Monet tytötkin ovat hänen mittaisiaan ja jopa pidempiä -pojista puhumattakaan. Ymmärrän että vaikuttaa pojan itsetuntoon. Seiskaluokalla oleva pikkuveli on jo lähemmäs 170cm. Itse olen aina ollut pieni ja siro (161cm) ja mies taas keskimittainen (182cm). Esikoinen on selvästi tullut minuun tässä pituusasiassa... Mitä luulette, paljonkohan esikoinen tuosta vielä kasvaa?

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta pitkä taida tullakaan. Max 170-175 cm on arvaukseni. Kannattaa olla rehellinen pojalle. Onneksi ihmisessä on paljon muutakin kuin pituus. Hyvä luonne korvaa jo paljon! :)

Miksi pituutta täytyisi "korvata" jollain? Todella outo ja loukkaava ajatus.

Ole nyt hyvänen aika rehellinen itsellesi. 165-senttinen mies ei vaan ole parisuhdemarkkinoilla kovin vahvoilla. Pitää olla jotain mikä kompensoi.

Toivon todellakin ettet ole äiti tai isä, joka siirtää lapselleen tuollaista ajatusmaailmaa.

Ei se ole vanhempi joka tuota ajatusmaailmaa siirtää. Monet lyhyet pojat ovat vihaisia ja itsetuhoisia, vaikka on rakastavat vanhemmat. Ja sama myös rumilla naisilla. Maailma kyllä opettaa vaikka vanhempi miten suojelisi.

Näinpä. On pelkästään karhunpalvelus väittää lyhyeksi jäävälle pojalle ettei pituudella ole merkitystä. Ennemmin kannattaa kannustaa kehittämään muita ominaisuuksia.

Vierailija
62/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ysillä 178cm ja nyt 188cm, ei ole tietoa, onko kasvu jo pysähtynyt, on nyt 19v.

Mä olen ap täsmälleen saman mittainen kuin sinä, olen 161cm ja pojan isä 186cm, mut poikamme on isäänsäkin pidempi eli ei se nyt susta yksin johdu poikasi pituus, sattuman kauppaa miten perimä ilmenee. Minkä mittaisia on oman sukusi miehet? Mikä on poikasi ennustepituus? Se pitää yleensä aika hyvin paikkaansa.

Pojan ennustepituus on 176cm. Mun veli on suunnilleen mun miehen pituinen eli noin 180cm, mun isä on heitä hieman lyhyempi, ehkä 177cm. Ihan keskipituisia. Isä ei muista miten itse kasvoi, mutta veljeni kasvoi tuon pituiseksi yläasteen aikana. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ysillä ja nyt jotakin reilut 170 cm, käyrien (aina kasvanut +1-0 käyrällä) mukainen ennuste on 183 cm. Tulee mikä tulee, turha murehtia sellaisesta mihin ei voi vaikuttaa. Toinen poika seiskalla ja murrosikä kyllä alkanut, mutta pituuskasvupyrähdys antaa vielä odottaa itseään, on luokkansa pienimpiä ja vauavasta asti kasvanut -1 käyrällä), hänellä ennuste 174 cm.

Vierailija
64/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin 167cm ysiluokalla. 188cm minusta tuli. Hyvin vielä voi kasvaa!

Oot aika pitkä naiseksi

Mies olen.

T. Tuo ketä lainasit

Vierailija
65/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ysillä 178cm ja nyt 188cm, ei ole tietoa, onko kasvu jo pysähtynyt, on nyt 19v.

Mä olen ap täsmälleen saman mittainen kuin sinä, olen 161cm ja pojan isä 186cm, mut poikamme on isäänsäkin pidempi eli ei se nyt susta yksin johdu poikasi pituus, sattuman kauppaa miten perimä ilmenee. Minkä mittaisia on oman sukusi miehet? Mikä on poikasi ennustepituus? Se pitää yleensä aika hyvin paikkaansa.

Pojan ennustepituus on 176cm. Mun veli on suunnilleen mun miehen pituinen eli noin 180cm, mun isä on heitä hieman lyhyempi, ehkä 177cm. Ihan keskipituisia. Isä ei muista miten itse kasvoi, mutta veljeni kasvoi tuon pituiseksi yläasteen aikana. Ap

Tuskin kasvaa noin pitkäksi.

Vierailija
66/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun nuorempi lapsi on noin paljon pidempi??

Oletko kuullut koskaan geeneistä?

Vierailija
67/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia olisi hyvä että lyhyet naiset eivät saisi poikia...

Pitkien miesten ei pitäisi ottaa kääpiöitä. Serkkuni on 187 ja hän otti naisen kokoisen naisen 185cm ja poika on jo 15 vuotiaan vanhempiaan pidempi.

Erään kaverini perheessä on kolme poikaa, yli 190cm isä, mutta äiti 165cm tappi, pojista kukaan ei ole isänsä pituinen tästä syystä, juuri ja juuri 180cm

Vierailija
68/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta pitkä taida tullakaan. Max 170-175 cm on arvaukseni. Kannattaa olla rehellinen pojalle. Onneksi ihmisessä on paljon muutakin kuin pituus. Hyvä luonne korvaa jo paljon! :)

Ole nyt hyvänen aika rehellinen itsellesi. 165-senttinen mies ei vaan ole parisuhdemarkkinoilla kovin vahvoilla. Pitää olla jotain mikä kompensoi.

Toivon todellakin ettet ole äiti tai isä, joka siirtää lapselleen tuollaista ajatusmaailmaa.

Ei se ole vanhempi joka tuota ajatusmaailmaa siirtää. Monet lyhyet pojat ovat vihaisia ja itsetuhoisia, vaikka on rakastavat vanhemmat. Ja sama myös rumilla naisilla. Maailma kyllä opettaa vaikka vanhempi miten suojelisi.

Näinpä. On pelkästään karhunpalvelus väittää lyhyeksi jäävälle pojalle ettei pituudella ole merkitystä. Ennemmin kannattaa kannustaa kehittämään muita ominaisuuksia.

Pojan pituudella ei ole sen enempää merkitystä kuin tytönkään pituudella paitsi, että lyhyet miehet hallitsevat maailmaa ja lyhyt mies on se, jota sinäkin eniten tällä hetkellä pelkäät eli Putin.

Vierailija
69/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. On omituista, että tattinaiset täällä mittailevat poikiensa pituuksia. Jos itse olet veneentappi niin miten ihmeessä kuvittelet, että pojastasi tulisi pitkä?

Vierailija
70/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien nopein kasvukausi on keskimäärin noin 14-vuotiaana. Sen jälkeen kasvu hidastuu.

Kannattaa kysyä terveydenhoitajalta, onko pojan kasvukäyrässä jotain poikkeavaa.

Vierailija
71/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aika lyhyt, mutta vielä voi tulla pituutta lisää. Mun poika joka syksyllä täyttää 16v. on 190cm, mutta ollaan me vanhemmatkin tosi pitkiä.

Miehesi on ollut fiksu kun ei ole ottanut lyhyttä tattinaista, jos olisit alle 170cm niin poikasi ei olisi lähelläkään tuota pituutta.

Vierailija
72/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla ja siskollani on yli 10 cm pituuseroa. Itse olen 160, jo syntyessäni pienempi kuin sisko syntyessään, murrosikäni alkoi myöhään. Sisko on ainakin 172-ehkä 175, mutta valehtelee (huom. kysymättä) alemmas "169". On kuitenkin ihan sukat jalassa melkein isämme pituinen (180). Hänellä tuosta kyllä on joku kompleksi. Aika paljonkin voi sisaruksille tulla pituuseroa.

Vierailija
73/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aika lyhyt, mutta vielä voi tulla pituutta lisää. Mun poika joka syksyllä täyttää 16v. on 190cm, mutta ollaan me vanhemmatkin tosi pitkiä.

Miehesi on ollut fiksu kun ei ole ottanut lyhyttä tattinaista, jos olisit alle 170cm niin poikasi ei olisi lähelläkään tuota pituutta.

Pituudessa lapset tulevat enemmän isiinsä kuin äireihinsä, varsinkin pojat... eri

Vierailija
74/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit eivät mene noin yksioikoisesti. Minä ja mun mies ollaan noh, ei nyt älyttömän lyhyitä, mutta ei kovin pitkiäkään, eli minä 166cm ja mies n. 174 cm. Meidän poika on kuitenkin n. 185 cm pitkä. Katsos, kun minun isoisä oli pitkä mies, kuten mieheni isoisä, niin varmaan sieltä asti siirtynyt pituusgeeni lapselleni. Oma isäni oli keskimittainen, mies ei muista oman isänsä pituutta (nyt jo molemmat kuolleet).

Siskoni poika on lähes 190 cm, kun taas siskoni on 159 cm. Mutta taas hänen mies on jotain 187 cm, niin sieltä pojan pituus periytyy. 

Ei näistä koskaan voi tietää kuinka käy.

Vierailija
75/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan missä kohtaa murrosikä on menossa. Serkun lapsi oli tosi ruipelo ja lyhyt poika vielä ysillä, mutta 182 senttinen siitä lopulta tuli.

Ja mitä väliä, ihmiset nyt vaan on eri kokoisia.

Vierailija
76/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei apua mitä kommentointia!

Jos tässä täytyy pituutta parisuhdemarkkinoiden kautta miettiä, niin kyllä itse ottaisin ennemmin lyhyen ja hyvän tyypin, kuin pitkän sydämettömän.

Vierailija
77/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvupyrähdys vielä tulematta. Pojathan kasvaa tuonne 18 vuoteen asti.

HÖPÖ HÖPÖ!

Veljeni ei kasvanut ollenkaan ysiluokan jälkeen.

Vierailija
78/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mutta pitkä on ollut aina, luokkansa pisin joka vuosi.

Syntyessään jo 53 cm ja silloin kätilö ennusti että tulee kasvamaan lähelle 190.

Ja niin siinä kävikin, 189 cm on nyt kasvun lopetettuaan.

Vierailija
79/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi kaveri joka oli 161 kun meni armeijaan 19 vuotiaana. Kaavoi armeija-aikana melkein 30 senttiä ja oli 189 kun pääsi armeijasta. Epäilen että ruokavaliolla oli merkistä, yrittäjäperheen poika ei saanut kotona oikein kunnolla sapuskaa.

Vierailija
80/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituudessa lapset tulevat enemmän isiinsä kuin äireihinsä, varsinkin pojat... eri

Eivät tule.