Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä pituinen ysiluokkalainen poikasi on/oli? Onko mun poika jotenkin erityisen lyhyt?

Vierailija
22.03.2022 |

Minulla on tammikuussa 16v täyttänyt poika ja pituutta 163cm. On aina ollut pienikokoinen mutta kasvanut tasaisesti omalla käyrällään. Nyt viimeisen vuoden aikana ei ole juurikaan tullut pituuskasvua. Monet tytötkin ovat hänen mittaisiaan ja jopa pidempiä -pojista puhumattakaan. Ymmärrän että vaikuttaa pojan itsetuntoon. Seiskaluokalla oleva pikkuveli on jo lähemmäs 170cm. Itse olen aina ollut pieni ja siro (161cm) ja mies taas keskimittainen (182cm). Esikoinen on selvästi tullut minuun tässä pituusasiassa... Mitä luulette, paljonkohan esikoinen tuosta vielä kasvaa?

Kommentit (147)

Vierailija
41/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14v oli 172,5 syksyllä . Selvästi on pyrähdys meneillään ja venyy silmissä. Yksilöitähån nuo on tässäkin asiassa.

Vierailija
42/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet huolissasi poikasi pituusesta? Mitä se viestii pojallesi?

Poika itse on huolissaan. Minulle hän on rakas ja hyvä juuri tuollaisena! Mutta ymmärrän lastani: ei ole helppoa, jos pikkuveli on pidempi, kaikki kaverit on pidempiä, tytöt on pidempiä... Tulin vain kysymään teidän kokemuksia ja vaihtamaan ajatuksia. Sen verran olen huolissani, että mietin, kuinka paljon oma pituuteni vaikuttaa poikani pituuteen. En voi sanoa etteikö minua harmittaisi, jos poikani jäisi minun takia kovinkin lyhyeksi... Nyt varmaan lyttäät minut kun tämän avoimesti kerron... :) Ap

Etkö miettinyt tuota ollenkaan kun teit lapsia? Voit katsoa vain ja ainoastaan peiliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 170 cm vielä ole kovin paha mutta jos pituus on selvästi alle naisten keskipituuden (nuorilla naisilla 168,7 cm) niin kyllä se alkaa jo olla rasite.

Vierailija
44/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku sai joskus 18-vuotiaana kasvupyrähdyksen. Oli vielä 16 vuotiaana mua ainakin päätä lyhyempi (itse olen 174 cm pitkä) ja nykyisin on suvun pisin mies yli 190 cm.

Vierailija
45/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaisin sua jos oisin lapsesi

Vierailija
46/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani 14,5v ja noin 190cm. Isä 188cm, itse 172cm. Omassa suvussa pitkiä miehiä ja naisia paljon. Molemmilla vanhemmilla oli aikainen murrosikä ja pituuskasvu maksimissa jo varhain. Pojalla kasvoi ensin jalat ja kädet, sitten alkoi hurja pituuskasvu. On tosin ollut aina pisimmästä päästä. Kasvaa ehkä muutaman sentin vielä. Jossain joku lääkäri oli todennut, että kun jalka lakkaa kasvamasta, pituuskasvu jatkuu sen jälkeen noin vuoden. En tiedä, pitääkö paikkansa.

Tiedän useita miespuolisia, jotka ovat kasvaneet vasta yläasteen jälkeen pituutta reippaammin. Joten poikasi saattaa kasvaa kyllä vielä, mutta vain myöhemmin. Vanhempien murrosikä antaa viitettä, miten omat lapset kasvavat.

Vierailija
47/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö oli ysin lopussa jotain 178 cm pitkä. Mitä olen nähnyt kuvia päättäjäispäivästä, niin tyttö oli luokallaan varmasti kolmanneksi pisin, tytöt ja pojat mukaan lukien siis. Moni pojista oli reilusti lyhyempi.

Pojathan yleensäkin kasvavat myöhemmin kuin tytöt. Ja saattavat kasvaa lyhyessä ajassa mahdottomia määriä. Osa pojista kasvaa vielä armeijassa ja yläkoulun jälkeenkin vielä varmasti suurin osa.

Vierailija
48/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Psykologit Cindy Meston ja David Buston väittävät kirjassaan "Why Women Have Sex", että miehen pituus on selkein fyysinen ominaisuus, johon naiset kiinnittävät huomiota. Heidän mukaansa 80 prosenttia naisista haluaa miehen, joka on yli 180 senttimetriä pitkä"

Moniko haluaa alle 170-senttisen miehen?

0,5 %?

Vierailija
49/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokkakaveri oli vielä ysilläkin jotain 155 cm ja me sanottiin että hän on meidän maskotti, koska oli luonteeltaan aivan ihana ja tuli kaikkien kanssa juttuun😍.

Näin hänet vuosia myöhemmin ja oli venähtänyt melkein parikymmentä senttiä pituutta, sanoi että armeijan ruuissa oli vissiin jotain koska pyrähdys ajoittui sinne. 😆

Hänen itsensä mukaan ongelmakohtansa oli hörökorvat, ei pituus. Sekin oli joku ihmeen liioiteltu juttu, söpöt korvat ja kauniit iloiset silmät.

Vierailija
50/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta pitkä taida tullakaan. Max 170-175 cm on arvaukseni. Kannattaa olla rehellinen pojalle. Onneksi ihmisessä on paljon muutakin kuin pituus. Hyvä luonne korvaa jo paljon! :)

Miksi pituutta täytyisi "korvata" jollain? Todella outo ja loukkaava ajatus.

Ole nyt hyvänen aika rehellinen itsellesi. 165-senttinen mies ei vaan ole parisuhdemarkkinoilla kovin vahvoilla. Pitää olla jotain mikä kompensoi.

Ihan totta tuo on. Naurattaa alapeukut. Toki voitte uskotella itsellenne, että 165 senttinen mies on deittimarkkinoilla samassa asemassa kuin 180+ senttinen. Ei se niin vaan mene, ja teistäkään suurin osa ei sellaista huolisi. Tuskin itsekään huolisin itseäni selkeästi lyhyempää miestä. Ellei sitten ole joitain asioita, joilla sitä todella kompensoi.

Hassu ajatus, että pituudella/kauneudella/ulkonäöllä jne ei olisi mitään merkitystä. Kaikki me välitämme pinnallisista asioista, toiset enemmän toiset vähemmän.

-eri

Vierailija
51/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 167cm ysiluokalla. 188cm minusta tuli. Hyvin vielä voi kasvaa!

Vierailija
52/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ysillä 178cm ja nyt 188cm, ei ole tietoa, onko kasvu jo pysähtynyt, on nyt 19v.

Vierailija
53/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin 167cm ysiluokalla. 188cm minusta tuli. Hyvin vielä voi kasvaa!

Oot aika pitkä naiseksi

Vierailija
54/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 178 ja meidän kasiluokkalainen on mua pidempi.

Vierailija
55/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun nuorempi lapsi on noin paljon pidempi??

Vierailija
56/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta pitkä taida tullakaan. Max 170-175 cm on arvaukseni. Kannattaa olla rehellinen pojalle. Onneksi ihmisessä on paljon muutakin kuin pituus. Hyvä luonne korvaa jo paljon! :)

Miksi pituutta täytyisi "korvata" jollain? Todella outo ja loukkaava ajatus.

Ole nyt hyvänen aika rehellinen itsellesi. 165-senttinen mies ei vaan ole parisuhdemarkkinoilla kovin vahvoilla. Pitää olla jotain mikä kompensoi.

Toivon todellakin ettet ole äiti tai isä, joka siirtää lapselleen tuollaista ajatusmaailmaa.

Ei se ole vanhempi joka tuota ajatusmaailmaa siirtää. Monet lyhyet pojat ovat vihaisia ja itsetuhoisia, vaikka on rakastavat vanhemmat. Ja sama myös rumilla naisilla. Maailma kyllä opettaa vaikka vanhempi miten suojelisi.

Vierailija
57/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ysillä 178cm ja nyt 188cm, ei ole tietoa, onko kasvu jo pysähtynyt, on nyt 19v.

Mä olen ap täsmälleen saman mittainen kuin sinä, olen 161cm ja pojan isä 186cm, mut poikamme on isäänsäkin pidempi eli ei se nyt susta yksin johdu poikasi pituus, sattuman kauppaa miten perimä ilmenee. Minkä mittaisia on oman sukusi miehet? Mikä on poikasi ennustepituus? Se pitää yleensä aika hyvin paikkaansa.

Vierailija
58/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman pojan pituuskasvun kohdalla muuten neuvolan uudet kasvukäyrät piti aika hyvin kutinsa. Nehän perustuvat todennäköisesti kattaviin tilastoihin Suomessa. Pituuskasvu kulki +1 käyrällä tasaisesti koko lapsuuden.

Toki eihän ne ihan aina osu kohdalleen, joten poikkeuksiakin löytyy.

Vierailija
59/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kasiluokkalainen poika on 180cm ja lääkäri totesi jalan murtuman magneettikuvia katsoessa että kasvu jatkuu vielä.

Vierailija
60/147 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että ei kasva enää yhtään tai sitten kasvaa vielä 30 cm... Luultavasti noin 10-15cm jos murrosikä ei ole vielä alkanut. Ihan miehen mittainen siitä tulee.