Minkä pituinen ysiluokkalainen poikasi on/oli? Onko mun poika jotenkin erityisen lyhyt?
Minulla on tammikuussa 16v täyttänyt poika ja pituutta 163cm. On aina ollut pienikokoinen mutta kasvanut tasaisesti omalla käyrällään. Nyt viimeisen vuoden aikana ei ole juurikaan tullut pituuskasvua. Monet tytötkin ovat hänen mittaisiaan ja jopa pidempiä -pojista puhumattakaan. Ymmärrän että vaikuttaa pojan itsetuntoon. Seiskaluokalla oleva pikkuveli on jo lähemmäs 170cm. Itse olen aina ollut pieni ja siro (161cm) ja mies taas keskimittainen (182cm). Esikoinen on selvästi tullut minuun tässä pituusasiassa... Mitä luulette, paljonkohan esikoinen tuosta vielä kasvaa?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole senteistä kiinni kirjoitti:
Maailman miehekkäin mies, naisten unelma, Ukrainan presidentti on 170 cm
Silti niin iso MIES.
Ei miehen mitta ole senteistä kiinni.Ehdit ensiksi. Meinasin just kirjoittaa, että Zeleä 😍 miehekkäämpää ei ole ja pituutta tosiaan toi 170
Mielenkiintoista, että vaikka noin väitätte pituudesta, niin olette jostain kaivaneet tuo Ukrainan pressan pituuden esiin 😮
Minulla ei miehenä ole tullut mieleenkään mikä hänen pituutensa mahtaa olla! Taitaa sillä sittenkin olla jotain merkitystä, ainakin naisille.
Joo, ei ole ollenkaan väliä onko mies 165 cm vai 185 cm, eikä sillä onko naisen bmi 20 vai 30. Ihan yhtä haluttuja 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole senteistä kiinni kirjoitti:
Maailman miehekkäin mies, naisten unelma, Ukrainan presidentti on 170 cm
Silti niin iso MIES.
Ei miehen mitta ole senteistä kiinni.Ehdit ensiksi. Meinasin just kirjoittaa, että Zeleä 😍 miehekkäämpää ei ole ja pituutta tosiaan toi 170
Mielenkiintoista, että vaikka noin väitätte pituudesta, niin olette jostain kaivaneet tuo Ukrainan pressan pituuden esiin 😮
Minulla ei miehenä ole tullut mieleenkään mikä hänen pituutensa mahtaa olla! Taitaa sillä sittenkin olla jotain merkitystä, ainakin naisille.
Ja tuossakin hämää se että häntä näytetään yleensä vain istuvana. Jos hän tulisi jossain baarissa vastaan, eikä kukaan tunnistaisi, niin tuskin hän nyt niin miehekkäältä vaikuttaisi.
Mun poika oli samanikäisenä reilu 170 cm. Ei tullut kasvupyrähdystä sen jälkeen. On nyt 176 eikä kasva enää. Lukiossa kasvoi muutaman sentin. Mut tiedän monta, jotka oli samanikäisenä lyhyempiä ja saivat kasvupyrähdyksen ja ovat yhtä pitkiä nyt tai pitempiä. Pikkuveli on nyt kasilla ja pituutta 178 ja luulen, että hän kasvaa vielä.
Karkeasti ottaen raajojen pituuteen ja selän pituuteen vaikuttaa eri geenit.
Jos toinen vanhemmista on pitkäraajainen ja lyhytselkäinen ja toinen lyhytraajainen ja pitkäselkäinen voivat nämä saada sekä pätkiä (lyhyt selkä ja lyhyet raajat) että pitkiä (pitkä selkä, pitkät raajat) lapsia. Etenkin tytöillä vaikuttaa paljon myös murrosiän ajoittuminen, kuukautisten alkaminen yleensä hyydyttää pituuskasvun.
Moni on sanonut, että on joutunut lopettamaan jääkiekon, koska on vain 170 cm pitkä, pidemmillä miehillä on enemmän voimaa ja pärjäävät paremmin.
Tuttu lyhyt mies otti itseä lyhyemmän vaimon ja nyt on huoli, kun poika on lyhyt eikä pärjää myöskään jääkiekossa.
Lyhyen miehen kannattaisi ottaa vähintään itsensä pituinen vaimo niin pojalla on mahdollisuus kasvaa pidemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Moni on sanonut, että on joutunut lopettamaan jääkiekon, koska on vain 170 cm pitkä, pidemmillä miehillä on enemmän voimaa ja pärjäävät paremmin.
Harvassa joukkuelajissa 170-senttiset miehet pärjää niin että pääsevät kilpatasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvassa joukkuelajissa 170-senttiset miehet pärjää niin että pääsevät kilpatasolle.
Lionel Messi.
Maailman paras jalkapallonpelaaja kautta aikojen. Hän on 169cm
Lionel Messi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lionel Messi.
Diego Maradona maailman parhaita jalkapallonpelaajia myös. 165 cm.
Repikää siitä👍
Meidän poika oli varmaan koulunsa lyhin, ysin jälkee 162 cm. Nyt 18 v ja ehkä n. 165 cm. Kasvupyrähdys oli kasilla. Sitä ennen oli tosi pieni, kasvoi vuodessa yli 10 cm.
Kummasti ihan miesten vaatteita löytyy hänelle, eli on niitä muitakin pätkiä.
Poika on kasvanut ihan supertasaisesti. Kasvuennuste on ollut pienestä pitäen 167 cm.
Lionel Messi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lionel Messi.
Niinpä
Telinevoimistelijat on lyhyitä.
En muista poikani pituutta, mutta aika hujoppi taisi olla jo silloin, nykyään hipoo kahta metriä.
Oman pituuskavuni muistan paremmin. Juuri ysiluokalla tapahtui melkoinen venyminen, syksyllä olin luokkani lyhyimpien joukossa mutta keväällä pisin, 1,85m. En tiedä onko tuo pituus tuonut onnea ja autuutta kummallekaan.