Tiedättekö, kuinka häpeästä pääsee irti?
Kommentit (17)
Minäpä tiedän, miten minä pääsin häpeästä eroon, mutta tiedän, että sama konsti ei toimi kaikilla. Se vähän riippuu, mitä häpeää ja miksi.
Kiva, että joku kiinnostui. Salaisuus on siinä, että lopettaa muiden ihmisten arvostelun sekä mielessään että ääneen.
Joku ihminen tekee jotakin meidän mielestä väärin. Miten kannattaa reagoida? Kohauttaa hymyillen olkia ja jatkaa omaa elämää. Häpeä nousee helposti ajatuksesta, että muut arvostelevat ja halveksivat minua samalla tavalla kuin minä heitä. Kun suhtautuu ihmisiin ystävällismielisesti, ei tarvitse enää hävetä turhia. Opin tämän eräältä viisaalta. Toimii!
Vierailija kirjoitti:
Minäpä tiedän, miten minä pääsin häpeästä eroon, mutta tiedän, että sama konsti ei toimi kaikilla. Se vähän riippuu, mitä häpeää ja miksi.
Juurikin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva, että joku kiinnostui. Salaisuus on siinä, että lopettaa muiden ihmisten arvostelun sekä mielessään että ääneen.
Joku ihminen tekee jotakin meidän mielestä väärin. Miten kannattaa reagoida? Kohauttaa hymyillen olkia ja jatkaa omaa elämää. Häpeä nousee helposti ajatuksesta, että muut arvostelevat ja halveksivat minua samalla tavalla kuin minä heitä. Kun suhtautuu ihmisiin ystävällismielisesti, ei tarvitse enää hävetä turhia. Opin tämän eräältä viisaalta. Toimii!
Eli siis ne ihmiset esim täällä palstalla jotka haukkuvat ja arvostelevat muita itse asiassa häpeävät itseään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ne ihmiset esim täällä palstalla jotka haukkuvat ja arvostelevat muita itse asiassa häpeävät itseään?
Luultavasti aika monen kohdalla on näin.
Vierailija kirjoitti:
No tätä samaa on opetettu palstallakin jo kauan mutta hyvä kun toit vielä asian esille. Siltikin vanhoja juttuja täytyy käsitellä. Ei myöskään kannata siltikään alkaa kohauttelemaan olkia vähätelläkseen tai pakoillakseen vaan voi sanoa toisillekin että ei halua arvostella. Mielipiteitä saa silti olla. Täytyy oppia mikä on kohteliasta ja mikä ei, mikä on järkevää ja mikä taas ei. Kannattaa oikeasti pitää se keskittyminen siinä arjessa mukana ja opetella näitä käytöstapoja sekä suhtautumista elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten täytyy ymmärtää myös mikä on sitä varsinaisesti arvosteluksi kutsuttavaa joka on ihan ok. Muuten loppuu jo keskusteleminenkin ja kaikki on taas pelkkää mielistelyä joka ei tee hyvää kenellekään. Totuus ei ole arvostelua vaikka joku kokee niin.
Saavutetun vapauden merkki on se , ettei enää häpeä itseään.
Häpeästä pääsee eroon, kun päästää irti vanhoista kaunoista ja antaa muille anteeksi heidän virheensä.
Häpeästä pääsee eroon, kun päästää irti vanhoista kaunoista ja antaa muille anteeksi heidän virheensä.
Niin itsehän sitä on niin viaton kaikkeen ettei ole mitään hävettävää,mitä nyt juopottelu,pankkiryöstö ne on sivuseikka.
Mulla on mutta en tiedä uskallanko julkasta! Saako luvan vaikka olisi mitä hömppää? Ei ihan lyhyt teksti! Jospa joku toinen julkaisis...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mutta en tiedä uskallanko julkasta! Saako luvan vaikka olisi mitä hömppää? Ei ihan lyhyt teksti! Jospa joku toinen julkaisis...
Julkaise pois
Kasvonsa voi menettää kerran ja sen jälkeen ei ole häpeästä pelkoa.
Pistä pääsi vessanpönttöön ja pidä se siellä. Hengitä sisään nenän että suun kautta kusi ja paska. Vinkkivitonen.
Eikö ketään kiinnosta? Haluaisin kertoa. Uskon, että monia täällä auttaisi. Oikeasti.