Vilpittömästi kysyn mikä on Aito Avioliiton pointti lapsien suhteen
Näin Aito Avioliitto - teltan Rautatientorilla enkä uskaltanut mennä kysymään että miten lastenteko liittyy asiaan kun jo nykylainsäädännöllä yksinäiswt naiset ja naisparit voivat saada hedelmöityshoitoja ja ylipäänsä kaikki jotka ovat biologisesti lisääntymiskykyisiä voivat saada lapsia? Esim. joku mieshomo voi lahjoittaa siemennestettään naisparille tai yksinäiselle naiselle. Kaikenlaisia perheitä syntyy jo nyt ja tulee aina syntymään. Kysymykseni on siis, miten tuo " Aito avioliitto " muuttaa tätä asiaa? Luin myös adoptiolain ja säännöt yrittäessäni tajuta pointtia mutta sielläkin avioliitto on vain yksi kriteeri jolla pääsee hakemaan adoptiota. Kriteerit ovat tiukat ja syyni tarkka ja adoptioviranomaiset etsivät aina perheen joka on lapsen eikä aikuisten kannalta paras. Miten siis jonkun homoparin avioliitto edes liittyy adoptioon? Eiväthän kaikki edes halua adoptoida lapsia ja monella varmasti ei kriteerit täyty eikä rahat riitä sellaiseen. Tämä kysymys ei ole provo ja toivon selkeää vastausta joka ei ole propagandaa vaan faktapohjainen selvitys. Kiitos.
Kommentit (146)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:46"]Jesus Christ Saved Me from 27 Years of Homosexuality
Todistus entisen homon kertomana. Kannattaa katsoa myös muiden kuin homoseksuaalien, se on hieno todistus, joka sopii kaikille.
[/quote]
Sitten kun vielä todistamisen sijaan esittäisivät ihan oikeita todisteita muutoksesta, voitaisiin alkaa asiasta keskustelemaan.
[/quote]No jos tuo amerikkalainen on liian kaukana etkä pääse näkemään hänen elämäntyyliään...
On myös eräs suomalainen kristitty mies, jonka Jumala pelasti ja muutti:
http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/amadeus_oilinki_eheydyin_homosta_heteroksi
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:46"]Jesus Christ Saved Me from 27 Years of Homosexuality
Todistus entisen homon kertomana. Kannattaa katsoa myös muiden kuin homoseksuaalien, se on hieno todistus, joka sopii kaikille.
[/quote]
Sitten kun vielä todistamisen sijaan esittäisivät ihan oikeita todisteita muutoksesta, voitaisiin alkaa asiasta keskustelemaan.
[/quote]No jos tuo amerikkalainen on liian kaukana etkä pääse näkemään hänen elämäntyyliään...
On myös eräs suomalainen kristitty mies, jonka Jumala pelasti ja muutti:
http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/amadeus_oilinki_eheydyin_homosta_heteroksi
[/quote]
Ei edelleenkään esitetä todisteita. Kaikenlisäksi Amadeuksella oli huomattavasti suurempiakin ongelmia, kuin homous, mutta eihän niistä selviäminen kristittyä kiinnosta.
[/quote]
Eikö kannattaisi keskittyä siihen ihmisten käännyttämiseen eikä sääntöjen laatimiseen? Mitä ihmeen iloa on ihmisen noudattaa TEIDÄN sääntöjänne jos ei kuitenkaan usko? Ihan sama vaikkei tekisi mitään syntiä, koska kuitenkin joutuu raamatun mukaan helvettiin jos ei ole tullut uskoon. Mitä te sillä voitatte? Pääsette osoittamaan omaa paremmuuttanne?
Mitään ongelmaahan ei olisi jos Suomessa kaikki olisivat uskossa. Ei kovin moni tuolla haluaisi homoilla tai muuten tehdä syntiä. Mutta kun suomalaiset uskovaiset ovat itse niin kaukana jumalasta ja niin arkoja, etteivät onnistu käännyttämään kovin montaa sielua. Siksi ateismi ja humanismi vaan leviää tässä maassa. Eikö yhtään hävetä?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:12"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"] No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi. [/quote] Mutta kun sellaisia perheitä on jo pilvin pimein! Ymmärrätkö? Ei tasa-arvoinen avioliittolaki muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Meinaatko, että kaikki nämä sateenkaariperheet lakkaavat olemasta, jos tasa-arvoista avioliittolakia ei viedä läpi? Hei nyt valoja päälle hölömö!! [/quote] En silti voi antaa sille hiljaista hyväksyntää, en lasten enkä myöskään avioliiton kristillisen merkityksen kannalta (avioliitto miehelle ja naiselle). [/quote] Eipä sinulta sitä hyväksyntää ole kukaan pyytänytkään, vaan isänmaalta. Ja sinun uskonnollasi ei ole oikeutta sanella lainsäädäntöä ohi muiden. [/quote] Mulla on silti oikeus esim tällaista aloitetta kannattaa ja puolustaa oman uskoni mukaisia asioita.
[/quote]
Ihanaa miten taas kristillisyys ja lähimmäisenrakkaus kietoutuvat yhteen. <3 Kielletään olemassaolevilta perheiltä oikeus olla perhe lain edessä, unohdetaan että niitä lapsia on ja tulee olemaan sateenkaariperheillä. Puhumattakaan siitä, että riski joutua kiusatuksi kasvaa, kun näin ajattelevat vanhemmat opettavat lapsilleenkin, että Pekan perhe on synnillinen ja väärä, kun on kaksi äitiä.
Mulle tulee suorastaan fyysisesti huono olo siitä, että kristityt pitävät itseään moraalisesti ylempinä. Siinä lentää pesuveden mukana kaikkea pientä, kuten tosiaan heikoimpien inhimillinen kohtelu.
Omille lapsilleni opetan, että naapurin (uskovaiset/sateenkaariperheet jne.) eivät ehkä elä ja/tai ajattele kuten me, mutta jokaiselle kuuluu oikeus olla onnellinen ja hyväksytty. Aika pieni lapsikin tuntuu tämän ymmärtävän, tosin hämmennystä kyllä herättävät naapurin lasten puheet synnistä ja helvetistä, pahimmillaan pelkoakin.
Ei mulla muuta. En odota, että kukaan uskovainen alkaisi välittää vähääkään enempää konkretiatasolla heikoimmista tai oman toimintansa seuraksista syyttömien lasten elämässä tämän avaukseni jälkeen, vastauksena tulee taattua raamatulla lyömistä ja "Mutta kun jumala" => ei niistä ihmisoikeuksista tai lasten kokemasta syrjinnästä niin väliä.
[/quote]
Kerro vaan alapuekuttaja rohkeasti, mikä ottaa päähän. Sekö, että opetan kaikilla olevan oikeus samanlaiseen kohteluun, myös uskovaisilla ja homoilla vaikka olemmekin tavis-ateistiperhe, vai se, että minua huolestuttaa aikuisten siirtämä syrjinnän malli lapsilleen? Jokin muu?
[/quote]
Hävisikös tästä joku viesti välistä kokonaan, kun ei öäydy ketjusta? O_o
Mitäh! Taas täältä kysytään vastausta kysymykseen, joka pitäisi esittää suoraan kyseistä asiaa ajavalle taholle eli tässä tapauksessa
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:35"]Sinä uskova homoseksuaali sinä olet eksyksissä. Jumala tuomitsee homoseksuaalisuuden ja se on Jumalalle kauhistus.
Nuo papit, jotka hyväksyvät synnin ovat juuri heitä, joista Raamattu puhuu kohdassa:
2 Tim 4:3-4
Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.[/quote] Omituista että olen ateistiperheestä ja olen ollut suuren osan elämästäni ateisti. Sitten pari vuotta sitten tulin uskoon ilman että siihen olisi liittynyt mitään traumaa tai suurta tapahtumaa. Tajusin vain olleeni pienestä asti sydämessäni kristitty. Sitten koin Jumalan rakkauden ja moni asia uskonnosta mitä en ateistina ole tajunnut selveni minulle ihan yhtäkkiä. Tajusin että koko ajan Jumala on ollut lähelläni. Miksi sinusta näin kävi jos on väärin olla homo? En ole koskaan elämässäni tuntenut siitä kriisiä tai ollut kaapissa. Kirkossakaan en ole tuntenut mitään negatiivista tunnetta tai kuullut papin saarnassa mitään homouteeni liittyvää. Mistä tiedät ettet itse ole se joka alkaa lopussa toteuttamaan kristinuskoa väärin? Ehkä aggressiiviset lahkot ovat niitä vääriä. Käyn ihan normaalissa ev.lut. kirkossa. Joka tapauksessa ei se auta arvella ja tuomita muita vaan uskoa sitä mitä kokee itse. Älä ota Jumalan asemaa ja sano että minä olen eksyksissä. t: ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:08"]
Mitäh! Taas täältä kysytään vastausta kysymykseen, joka pitäisi esittää suoraan kyseistä asiaa ajavalle taholle eli tässä tapauksessa
aito.avioliitto@gmail.com[/quote]
Mutta kun eivät vastaa muutakuin niillä samoilla ympäripyöreillä selityksillä, jotka eivät kestä lähempää tarkastelua.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:08"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:49"] Jos sellaisia lakialoitteita tulee niin mahdollisesti kannattaisin, vaikka tämä asia on hiukan erilainen koska tässä ei ole kyse vain yksityishenkilöiden tekemisistä vaan Raamatullisen avioliiton merkityksen häpäiseminen yhteiskunnallisella tasolla. [/quote]Lakeja ei voida säätää Raamatun avioliittomerkityksien pohjalta. Kristityt voivat itse vaalia näitä arvoja ja merkityksiä omassa elämässään, mutta eivät voi vaatia, että kokonainen valtio, jossa kaikki eivät ole kristittyjä, toimisivat samalla tavalla. [/quote] En näe mitään syytä miksei voisi. Uskon että Jumalan tahdon ja lakien mukainen yhteiskuntajärjestys olisi se paras vaihtoehto. Tietenkin paras olisi että kaikki olisivat kristittyjä jolloin tämä ainakin toteutuisi :) [/quote] Näinhän tämä menee, ikuisuuksiin asti: "Minä en näe siinä mitään pahaa, että juuri minun uskomukseni ja uskontoni olisivat yhteiskunnan perustana. Olisi tosi kiva, kun kaikki uskoisivat juuri minun uskontooni, >lisää haluamasi uskonto<, koska se nyt vain on parasta. ^_^ Ai miksikö? No, kun minun jumalani >lisää jumala< on se ainoa oikea, senhän sanoo jo >lisää pyhä kirjasi Saa vapaasti kopioida. Keskustleun laatu tuskin kärsii kovinkaan paljon. Hörhön (minkä tahansa lajisen) kanssa keskustelu on kehäpäätelmästä toiseen loikkimista. Siinä ei paljon ihmisrvo paina, saati mikään muu inhimillisesti merkittävä, kun uskonnolla argumentoidaan. [/quote] Mä juuri sillä kunnioitan ihmisiä etten hyväksy syntiä.
[/quote]
Ja kuinka ollakaan, syntiä on juuri ne asiat, joista sinä et tykkää. Jännä sattuma.
[/quote]
Ei vaan ne asiat ovat syntiä, jotka Raamatussa synniksi sanotaan.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:35"]
Sinä uskova homoseksuaali sinä olet eksyksissä. Jumala tuomitsee homoseksuaalisuuden ja se on Jumalalle kauhistus.
Nuo papit, jotka hyväksyvät synnin ovat juuri heitä, joista Raamattu puhuu kohdassa:
2 Tim 4:3-4 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.[/quote]
Eikös se ole sitten hyvä, että Jumala tuomitsee homoseksuaalisuuden, niin meidän ihmisten ei tarvitse sitä lainsäädännössämme miettiä. Mehän voimme sitten olla tuomitsematta, antaa Jumalan hoitaa se.
[/quote]Minä varoitankin siitä siltä kannalta mitä se merkitsee ihmisen ikuiselle sielulle. Se on se ykkösasia.
[/quote]Siinähän varoitat. Ei sen perusteella kuitenkaan lakeja tehdä.
Minusta tuntuu, että sinä et oikein luota Jumalaan, kun katsot, että sinun tehtäväsi on tuomita hänen puolestaan. Koetko olevasi Jumalan yläpuolella?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:14"]
Mutta kun eivät vastaa muutakuin niillä samoilla ympäripyöreillä selityksillä, jotka eivät kestä lähempää tarkastelua.
[/quote]
Muut taasen eivät voi vastata yhdistyksen puolesta mitään. No, onko tuolla suurtakaan väliä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:11"]Teillä homoilla ja muiillakin syntisillä Jumalasta erossa olevilla on VIELÄ AIKAA tehdä parannus ja uskoa evankeliumi. Jumala on pitkämielinen, eikä halua että kukaan joutuu helvettiin. Today is the day of salvation, do not harden your hearts. [/quote] Meidän syntisten :) ja Evankeliumi on se että Jumala rakastaa ja Jeesus on meidät kaikki pelastanut. Kaikki on yhtä syntisiä ja silti Jumalalle yhtä rakkaita. Niin rakkaita että meidän synneistä kärsi tuomion Jumalan Poika. T.ketjuun vastaillut aloitteen kannattaja
[/quote]Synnistä pitää tehdä parannus siinä ei saa jatkaa.
Joka on synnin orja palvelee saatanaa.
[/quote]
Niin täytyy. Mutta vastasin sinulle jotta huomaisit puhua että me syntiset eikä että te syntiset. Lisäksi aina tulee julistaa Evankeliumi tällaisissa yhteyksissä jos kertoo jonkin asian synniksi. Tulee muistaa kertoa syntien anteeksiannosta myös.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:38"]
Sinä uskova homoseksuaali sinä olet eksyksissä. Jumala tuomitsee homoseksuaalisuuden ja se on Jumalalle kauhistus.
2 Tim 4:3-4 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.[/quote]
Eikös se ole sitten hyvä, että Jumala tuomitsee homoseksuaalisuuden, niin meidän ihmisten ei tarvitse sitä lainsäädännössämme miettiä. Mehän voimme sitten olla tuomitsematta, antaa Jumalan hoitaa se.
[/quote]Minä varoitankin siitä siltä kannalta mitä se merkitsee ihmisen ikuiselle sielulle. Se on se ykkösasia.
[/quote] Mutta mihin se riettaus rajataan? Entä jos harrastaa ihan normaalia, kesyä rakkausseksiä oman rakkaansa kanssa niin mitä rietasta siinä on? Itse en koe olevani erityisen rietas eikä mun parisuhde perustu seksiin tai rietasteluun vaan hyvään arkeen ja rakkauteen. Ei tuossa sanota että seksi saman sukupuolen kanssa on väärin vaan rietastelu. Rietasteluhan voi olla vaikka sadomasokismia. Ei voi tietää. t: Uskovainen homoseksuaali ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:17"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:08"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:49"] Jos sellaisia lakialoitteita tulee niin mahdollisesti kannattaisin, vaikka tämä asia on hiukan erilainen koska tässä ei ole kyse vain yksityishenkilöiden tekemisistä vaan Raamatullisen avioliiton merkityksen häpäiseminen yhteiskunnallisella tasolla. [/quote]Lakeja ei voida säätää Raamatun avioliittomerkityksien pohjalta. Kristityt voivat itse vaalia näitä arvoja ja merkityksiä omassa elämässään, mutta eivät voi vaatia, että kokonainen valtio, jossa kaikki eivät ole kristittyjä, toimisivat samalla tavalla. [/quote] En näe mitään syytä miksei voisi. Uskon että Jumalan tahdon ja lakien mukainen yhteiskuntajärjestys olisi se paras vaihtoehto. Tietenkin paras olisi että kaikki olisivat kristittyjä jolloin tämä ainakin toteutuisi :) [/quote] Näinhän tämä menee, ikuisuuksiin asti: "Minä en näe siinä mitään pahaa, että juuri minun uskomukseni ja uskontoni olisivat yhteiskunnan perustana. Olisi tosi kiva, kun kaikki uskoisivat juuri minun uskontooni, >lisää haluamasi uskonto<, koska se nyt vain on parasta. ^_^ Ai miksikö? No, kun minun jumalani >lisää jumala< on se ainoa oikea, senhän sanoo jo >lisää pyhä kirjasi Saa vapaasti kopioida. Keskustleun laatu tuskin kärsii kovinkaan paljon. Hörhön (minkä tahansa lajisen) kanssa keskustelu on kehäpäätelmästä toiseen loikkimista. Siinä ei paljon ihmisrvo paina, saati mikään muu inhimillisesti merkittävä, kun uskonnolla argumentoidaan. [/quote] Mä juuri sillä kunnioitan ihmisiä etten hyväksy syntiä. [/quote] Ja kuinka ollakaan, syntiä on juuri ne asiat, joista sinä et tykkää. Jännä sattuma. [/quote] Ei vaan ne asiat ovat syntiä, jotka Raamatussa synniksi sanotaan.
[/quote]
Eli veriruokien syöminen on syntiä?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:35"]Sinä uskova homoseksuaali sinä olet eksyksissä. Jumala tuomitsee homoseksuaalisuuden ja se on Jumalalle kauhistus. Nuo papit, jotka hyväksyvät synnin ovat juuri heitä, joista Raamattu puhuu kohdassa: 2 Tim 4:3-4 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.[/quote] Omituista että olen ateistiperheestä ja olen ollut suuren osan elämästäni ateisti. Sitten pari vuotta sitten tulin uskoon ilman että siihen olisi liittynyt mitään traumaa tai suurta tapahtumaa. Tajusin vain olleeni pienestä asti sydämessäni kristitty. Sitten koin Jumalan rakkauden ja moni asia uskonnosta mitä en ateistina ole tajunnut selveni minulle ihan yhtäkkiä. Tajusin että koko ajan Jumala on ollut lähelläni. Miksi sinusta näin kävi jos on väärin olla homo? En ole koskaan elämässäni tuntenut siitä kriisiä tai ollut kaapissa. Kirkossakaan en ole tuntenut mitään negatiivista tunnetta tai kuullut papin saarnassa mitään homouteeni liittyvää. Mistä tiedät ettet itse ole se joka alkaa lopussa toteuttamaan kristinuskoa väärin? Ehkä aggressiiviset lahkot ovat niitä vääriä. Käyn ihan normaalissa ev.lut. kirkossa. Joka tapauksessa ei se auta arvella ja tuomita muita vaan uskoa sitä mitä kokee itse. Älä ota Jumalan asemaa ja sano että minä olen eksyksissä. t: ap
[/quote]Minä en ota Jumalan asemaa vaan kerron mitä Jumalan Sana sanoo. Jumalan Sana tuomitsee.
Sinun pitää lukea Raamattua, et voi luottaa ihmisiin tai yksittäisiin pappeihin.
Uskoontulon koko pointti on tunnustaa syntinsä Jumalalle ja tehdä niistä parannus. Sen takia Jeesus kuoli ristillä, hän kantoi kaikkien synnit. Jos on rikkonut yhtäkään kymmentä käskyä, on rikkonut ne kaikki.
Sitten kun ymmärrät syntisyytesi ja tunnet siitä suurta surua että sinunkin syntisi on naulattu Golgatalle ja Jeesus kärsi hirvittävät tuskat sinunkin takia, (ja minun) tunnet suurta kiitolllisuutta että sinä saat armon ja pelastuksen eikä sinun tarvitse kärsiä sitä oikeutettua rangaistusta synnistä: ikuisuus helvetissä erossa Jumalasta.
Joh.3:
3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä --Room.3
Roomalaiskirje 10:
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]
No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi.
[/quote]
Mutta kun sellaisia perheitä on jo pilvin pimein! Ymmärrätkö? Ei tasa-arvoinen avioliittolaki muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Meinaatko, että kaikki nämä sateenkaariperheet lakkaavat olemasta, jos tasa-arvoista avioliittolakia ei viedä läpi?
Hei nyt valoja päälle hölömö!!
[/quote]
En silti voi antaa sille hiljaista hyväksyntää, en lasten enkä myöskään avioliiton kristillisen merkityksen kannalta (avioliitto miehelle ja naiselle).
[/quote] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi.
[/quote] Ap sattuu olemaan kristitty, joten kysynkin sinulta näin toisena kristittynä: Mitä sinusta tarkoittaa " Jokainen on syntinen "? Itse tulkitsen sen niin, että on muistettava jokaisen olevan syntinen ja että jokainen joutuu selvittämään syntinsä Jumalan kanssa. Kristityn tehtävä on rakastaa Jumalaa eniten ja lähimmäistä kuin itseään eikä tuomita. Mielestäni jokainen on syntinen on myös muistutus armosta: Kukaan ei ole täydellinen ja sen vuoksi on turha tuomita itseään tai muita. Lisäksi 10 käskyä ei sisällä käskyä olla olematta homo. Raamattu on täynnä kaikenlaisia tarinoita joita uskovan on pohdittava osana hengellisyyttään ja kehitystään. Kaikista suurin on rakkaus. Mielestäni raamattu on kuin testi joka on tahallaan tulkittavissa monin tavoin ja sillä tavalla Jumala näkee kuka tekee ajattelutyön itse ja kuka unohtaa Jumalan armon, laittaa itsensä Jumalan asemaan ja alkaa käyttää raamattua muiden tuomitsemiseen. Tarinat ja kirjeet joita raamatussa on sisältävät paljon hyvää ja paljon pahaa ja aito kristitty on oikeudenmukainen ja osaa erottaa hyvän ja pahan toisistaan. Tee muille kuten haluaisit itsellesi tehtävän - Miksi kukaan haluaa evätä avioliiton ja perheen itseltään? Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Jos avioliitto evättäisiin synnin perusteella, ei täällä olisi yhtäkään vihittyä paria. Muun muassa murehtiminen ( täytyy luottaa Jumalaan eikä luulla olevansa Jumala ) on synti, ahneus on synti, kateus on synti ym. ym. Aika moni ahne on varmasti solminut avioliiton. Harva morsian ei murehdi jotain juuri ennen häitä. Uskon, että jos lapsia joskus saan, hän tulee saamaan oikeinkin lempeän ja hyvän kristillisen kasvatuksen. Pelolla ei voi kasvattaa koska pelko murskaa rakkauden. Jeesus kuoli kaikkien syntisten puolesta ja ainakin minulla risti jota kannan on myös muistutus: Älä koskaan aiheuta kärsimystä muille. T: Ap
[/quote]
Itse uskon Raamatun olevan kokonaan Jumalan Sanaa eli en pidä osaa siitä vain tarinoina. Rakkaus ei tarkoita synnin hyväksymistä vaan päinvastoin osana lähimmäisen rakastamista on hellästi ohjata heitä pois synnistä. Se ei ole tuomitsemista. Raamatussa avioliitto on annettu miehelle ja naiselle ja homous selvästi sanotaan synniksi. Kyse ei myöskään ole anteeksiannon puutteesta, en koe tekeväni väärin jos yritän estää ihmisiä toimimasta Jumalan tahtoa ja siten myös omaa hyvinvointiaan vastaan.
[/quote] Mä, ap olen jo yli kolmekymmentä ja vihdoin löytänyt elämääni ihmisen johon voin luottaa ja joka rakastaa mua yhtä lujasti takaisin kuin minä häntä. Rakkaus ja parisuhteet, todellinen henkinen yhteys, ne on asioita jotka eivät kasva puussa. Ei ole mitään, mitä sinä tai kukaan muukaan voisi tehdä erottaakseen minut ja tosirakkauteni. Elän joko yksin tai toisen naisen kanssa ja sillä hyvä. Minä perustan mielipiteeni raamatusta pappi Jaakko Heinimäen, omien oivallusten ja sen varaan mitä olen itse kokenut kirkossa ja rukoillessa. Olen tuntenut Jumalan rakkauden kirkossa ja heti kun tulin uskoon. Miksi sinun jumalsuhteesi ja tulkintasi sekä hengellinen elämäsi ovat arvokkaampia kuin minun? Olen uskova homoseksuaali. Marja-Sisko Aalto on transsukupuolinen pappi. Jokaisella on oikeus jumalsuhteeseen ja kristinuskoon sekä raamatuntulkintaan. Sinun tehtäväsi ei ole ohjailla lähimmäistesi elämää vaan ainoastaan omaa elämääsi. Jopa lapsillasi on oikeus omiin ajatuksiinsa, tunteisiinsa ja elämäänsä. t: Ap
[/quote]
Kyse ei ole kenenkään ihmisen paremmuudesta. Osa lähimmäisen rakastamista on varoittaa ja nuhdella jos aihetta on ja Raamatun perusteella aihetta on jos joku harjoittaa homoseksuaalisuutta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:38"]
[/quote] Varoittaminen on eri asia kuin toisten ihmisten oikeuksien ja elämän rajoittaminen. Mulla on vain yksi elämä jonka aikana haluan välttämättä avioliiton ja häät juuri rakkaani kanssa jonka itse valitsen sydämestäni. Olen haaveillut siitä pienestä asti. Sinulla tai kenelläkään muillakaan ei ole oikeutta varastaa morsiamen päivää. T: Uskovainen homoseksuaali bridezilla
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:14"]
[/quote]
Muut taasen eivät voi vastata yhdistyksen puolesta mitään. No, onko tuolla suurtakaan väliä.
[/quote] Täytyyhän siitä keskustella ettei vielä moinen mene läpi.
Peruste: jos minä ja vaimoni kuollaan ja lapsemme jäävät orvoiksi ja uuden lain myötä he voivat joutua homoparille adoptioon ja sitä riskiä emme voi sallia. aivan kauhea ajatus että homo pari alkaisi kasvattaa lapsiamme kieroon ja varmasti hyväksikäyttävät lapsiamme homoja kun ovat.Kaikki homot himoitsee pieniä poikalapsia ja sitäpäitsi heidän elämänsä on rietasta,pakottavat lapset katsomaan elimiään ja kaikkea,hyi!
niin, tämähän se oikea syy on kun lukee rivien välistä.ja näin on joku minulle sanonutkin!
[/quote]
Mitä tekemistä tällä on avioliittolain kanssa?