"Nukutuksen tai puudutuksen vuoksi Sinulla täytyy kotona olla aikuinen henkilö läsnä seuraavaan aamuun asti". Mitä jos ei ole?
Silloinko siirtäisivät osastolle yöksi?
Tässä tapauksessa kaikki valmistelut tehty ohjeiden mukaisesti ja puoliso ottanut erikoisjärjestelyillä vapaata töistä jopa kaksi päivää, ja sitten sairaala ilmoittaa, että leikkaus siirtyy pari päivää eteenpäin.
Vapaita ei näin lyhyellä varoitusajalla saa järjestymään. Kavereita tai sukuakaan ei pääse apuun.
Onko joku vaan sanonut sairaalassa että kyllä, on aikuinen kotona koko illan ja yön, vaikka ei ole ollutkaan?
Kommentit (18)
Osastolla olin seuraavaan päivään.
Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi.
Heräämössä joudut "nukkumaan" sen seuraavan yön. Siellä saat kuunnella, kun jotkut ruinaavat hoitajalta kotiin pääsyä, etkä saa kunnolla nukutuksi. On se kuitenkin turvallisempaa kuin yksin kotona.
Mies nukkuu niin että ei edes heräisi vaikka kiljuen ja sätkytellen kuolisin vieressä.
Joten sanoin vaan joo, kun kysyivät että onko joku vahtimassa. Kun oli sama tilanne.
Onko joku vaan sanonut sairaalassa että kyllä, on aikuinen kotona koko illan ja yön, vaikka ei ole ollutkaan?
Miksi ihmeessä sanoisi? Koita nyt tiputtaa ne lääkärit ja hoitajat jumalaportaalta alemmas. Jos ei ole ketään, niin sitten ei ole ketään. Ja sairaalasta suositellaan yön yli jäämistä, jos valvonta on oleellista. Ja jos sinä et suosutu siihen, niin sitten voit lähteä kotiin, mutta vastuu siirtyy sen jälkeen sinulle.
Ei saa valehdella koska voi tulla komplikaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Itellä tämä tilanne edessä ja pakko valehdella koska en voi lemmikkejä jättää yksin kotiin koko illaksi ja yöksi.
😆😆😆🐵🦁🐯🐮🐽🐖
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne lemmikit vainajalla siellä tekis?
Mene nyt terveys edellä. Oma terveys!
Joku hoitamaan lemmikit.
Tai joku sinne kotiin.
eipä se ketään kiinnosta jos ei ole. ulos päiväkirralta vaan
Eu minulla ole kotona sisäkköä tai kamarineitoa, enkä asu enää perheeni kanssa. Äijäkin lähti lähtimään, viinakaupan kautta. Kun minun piti lähteä sairaalasta kotiin, minulla oli vielä vastuullani muutaman kk:n ikäinen vauva. S-hoitaja vain totesi, että "Katso että sinulla on joku apuna kotona. Heihei." Ei minulla ole niin läheistä ystävää, että voisin pyytää yhtäkkiä yöksi kotiini keskellä viikkoa. Yksin olin, ja hoidin vauvaa kontaten, välillä pyörtyilin lattialle. Mutta selvisin. Summa summarum, tuollainen "katso sitten että sinulla on sisäkkö kotona auttamassa" on heitteillejättö.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Olen vaan sanonut että on aikuinen, vaikkei olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😆😆😆🐵🦁🐯🐮🐽🐖
🐵🐒🦧🐽🐖🐷🐽🐖🐷🐽🐖🐷🐽🐖🐷🦮🐕🦺🐕🦮🐕🦺🐕🦧🐒🦧🐒🐩🦧🐩🦧🦧🦧🐷🐽🐖🐷🐖🐽🐖🐽🐖🐽🐷🐽🐷🐽🐖🐷🐷🐷🐷
Älä tee sitä.
Ensimmäisenä yönä sain jäätävän lihaskrampin alavatsaan leikkaushaavan alle. Ulvoin suoraa huutoa. Kipulääke tuli parissa minuutissa. Kotona seuraneiti olisi voinut vain soittaa ambulanssin ja sitä olisi joutunut odottamaan pahimmillaan tunteja.
Sanoin, että tätini tulee meille töiden jälkeen, eivät edes kysyneet tämän tietoja. Ja totta, tätini käväisi ja totesi, että kaikki OK, soita, jos ongelmia. Operaatio oli tosin aika pieni, rintojen pienennys, joka ei vaikuttanut liikkumiseen tai syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Heräämössä joudut "nukkumaan" sen seuraavan yön. Siellä saat kuunnella, kun jotkut ruinaavat hoitajalta kotiin pääsyä, etkä saa kunnolla nukutuksi. On se kuitenkin turvallisempaa kuin yksin kotona.
Miksi tätä alapeukutetaan? Ei päiväkirurgisia potilaita tietenkään kärrätä osastolle yhden hengen huoneeseen. Heräämössä saavat olla koko yön, jos kotona ei ole ketään. Siellä kuulee toistenkin potilaiden valitukset. Yksi yökkö huolehtii potilaista. Aamulla saa aamupalan ennen lähtöä.
Luulisin, että ottavat osastolle tai kärräävät johonkin "välimallinpaikkaan", en tirdä, millä nimellä ne kussakin sairaalassa menevät. Valehtelemista en suosittele, kato jos sulle sattuu jotain.