Syötkö makeaa aamiaiseksi jos oikein kova makeannälkä
Yllättää aamulla?
Mulla on välillä näin. Ei mikään tavallinen kahvi+voileipä-satsi maistu, niin silloin pitää ottaa palanen kakkua tai pullaa kahvin kanssa.
Niinkuin nyttenkin. Pakko ottaa pala banaanikakkua ja syödä vähän karkkia päälle. :-P
Yleensä ei makea maistu aamulla, mutta joskus se maistuu. Kuukautisten pitäisi alkaa viikon sisällä, niin sekin saattaa vaikuttaa tuohon makeannälkään. :-)
Kommentit (24)
Söisin varmaan jos olisi jotain makeaa kotona. Mutta juurikin siitä syystä, koska olen huono välttämättämään makeita ja lihon herkästi, en ikinä osta makeaa perustarpeeksi kotiin. Tai hedelmiä tietysti. Ne on tällä sokerinkulutuksella ihan tarpeeksi makeita ja hyvä niin.
Ei se ole mikään pakko.
Samaa pakkoa hokee itsekurittomat ihmiset ja ajan vähyyttä liikunnan esteenä laiskat.
Syön makeaa jos tekee mieli, mutta aniharvoin aamulla niin käy. Illalla syön usein muutaman palan suklaata. Kakkuja ja pullia tulee syötyä tosi harvoin. Yleensä vain jossain kahvilassa, kotona niitä harvemmin on. Olen aiemmin ollut tosi perso makealle. Saatoin parikymppisenä syödä puoli litraa jäätelöä kerralla tai kokonaisen suklaalevyn. Jotenkin se on vaan jäänyt. Karkkia syön lähinnä pidemmillä automatkoilla ajankuluksi.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:13"]
Ei se ole mikään pakko.
Samaa pakkoa hokee itsekurittomat ihmiset ja ajan vähyyttä liikunnan esteenä laiskat.
[/quote]
On se kyllä melkein pakko. Sitä ei sellainen ihminen ehkä pysty käsittämään, jolla ei kunnon makeanhimoa ole koskaan ollut. Sitä syö vaikka siirappia purkista, jos ei muuta ole siinä vaiheessa. Se on kuin huume, sitä on pakko saada.
5
Yleensä aamulla ei koskaan tee mieli makeaa. Joskus harvoin, jos on vaikka ollut juhlat ja on jäänyt täytekakkua, voin viikonloppuaamuna ottaa kahvin kanssa kakkua. tätä tapahtuu ehkä kerran vuodessa.
Mulla ei koskaan tee mieli makeaa aamuisin, vain illalla. Joskus mökillä kesällä saatan amukahveilla syöpästä pienen palan pullaa sen normiaamiaisen päälle.
Söin tänä aamuna karjalanpiirakan ja mustikkaleivoksen teen kera.Mulla on menkat ja silloin tekee mieli herkutella.Toisinaan otan esim,palan suklaata teen kanssa.Luulen myös,että verensokeri voi olla alhaalla,syön iltapalan n.klo 18.00 joten tuleehan siitä monta tuntia syömättä.Olen normaalipainoinen
Aamuisin makea ällöttää, mutta toki on poikkeuksiakin. Tosin mansikkakeitto (jota söin juuri raejuuston kera) ei ole yhtään liian makeaa.
Asun Ranskassa ja aamupalat on usein makeita täällä. Nutellalla täytettyjä croissantteja, mm...
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:28"]Asun Ranskassa ja aamupalat on usein makeita täällä. Nutellalla täytettyjä croissantteja, mm...
[/quote]
Hyi. Edellinen
Joskus joo. Jos on sattunut illalla jäämään karkkipussi yöpöydälle ja on kiireetön aamu, niin jään tunniksi tai pariksi makoilemaan ja syön karkkia ja palstailen :p
Mä asun Espanjassa, ja täällä syödään aina makea aamupala. Olen 16 vuoden aikana tottunut siihen, ja nyt tuntuu jo oudolta, että joku syö raskasta voileipää täytteineen aamulla. Sehän on lounas!
Ennen söin useinkin, mutta nyt olen koettanut rajoittaa että syön herkkuja vain kerran viikossa. Olihan se paljon mukavampi nousta aikaisin ylös, kun tiesi että kaapissa odottaa suklaata tai keksiä aamupalaksi. Kyllä mä silti ihan oikeatakin aamupalaa söin herkkujen lisäksi :D
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:13"]
Ei se ole mikään pakko.
[/quote]
On se kyllä melkein pakko. Sitä ei sellainen ihminen ehkä pysty käsittämään, jolla ei kunnon makeanhimoa ole koskaan ollut. Sitä syö vaikka siirappia purkista, jos ei muuta ole siinä vaiheessa. Se on kuin huume, sitä on pakko saada.
5
[/quote]
Pakko ei ole. Se on oma valinta ja vapaaehtoinen teko.
Ei ole koskaan makeanhimoa aamuisin. "Aamupalani" on tosin muutama huikka sokeritonta mehukeittoa, jos se nyt makeaksi lasketaan.
Söisin jos tekisi mieli ja kotona jotain makeaa olisi. Mutta mulla ei ole ikinä makeanhimoa.
Mä syön joka aamu maitokahvini kanssa jotakin makeaa. Suorastaan hävettää sanoa tämä julkisesti. Yleensä se on joko croissant hillolla, dallaspulla, voisilmäpulla, pala pitkoa, kuivakakkupala jne.... Vielä ei näy vyöräröllä, onneksi. Päivittäinen kalorimäärä jää ilmeisesti riittävän pieneksi. Ja onneksi syön muuten melko terveellisesti.
Mulle tulis huono olo, jos söisin. Laitoin viime viikolla äidin tekemää vadelmahilloa puuroon ja tuli tosi äklö olo siitä sokerista. Myöhemmin päivällä sit menee kyllä makeeta ilman ongelmaa. :D