Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vilpittömästi kysyn mikä on Aito Avioliiton pointti lapsien suhteen

Vierailija
02.09.2015 |

Näin Aito Avioliitto - teltan Rautatientorilla enkä uskaltanut mennä kysymään että miten lastenteko liittyy asiaan kun jo nykylainsäädännöllä yksinäiswt naiset ja naisparit voivat saada hedelmöityshoitoja ja ylipäänsä kaikki jotka ovat biologisesti lisääntymiskykyisiä voivat saada lapsia? Esim. joku mieshomo voi lahjoittaa siemennestettään naisparille tai yksinäiselle naiselle. Kaikenlaisia perheitä syntyy jo nyt ja tulee aina syntymään. Kysymykseni on siis, miten tuo " Aito avioliitto " muuttaa tätä asiaa? Luin myös adoptiolain ja säännöt yrittäessäni tajuta pointtia mutta sielläkin avioliitto on vain yksi kriteeri jolla pääsee hakemaan adoptiota. Kriteerit ovat tiukat ja syyni tarkka ja adoptioviranomaiset etsivät aina perheen joka on lapsen eikä aikuisten kannalta paras. Miten siis jonkun homoparin avioliitto edes liittyy adoptioon? Eiväthän kaikki edes halua adoptoida lapsia ja monella varmasti ei kriteerit täyty eikä rahat riitä sellaiseen. Tämä kysymys ei ole provo ja toivon selkeää vastausta joka ei ole propagandaa vaan faktapohjainen selvitys. Kiitos.

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito avioliitto liikkeen koko pointti on se, että jos joku on erilainen kuin itse, niin se on väärin ja sellainen ihminen on vääränlainen eikä hänen kuulu saada samoja laillisia oikeuksia kuin itse.

Vierailija
2/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän voi antaa faktapohjaista selitystä, koska koko homma perustuu tunnepohjaiselle fanaattisuudelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mietinkin että miksi laittaa rahaa tuollaiseen kampanjaan ja miksi nyt eikä ennen sitä lain läpimenoa tasa-arvoisesta avioliittolaista. Siellä teltalla oli väkeä mutta katsoin niin kaukaa etten nähnyt mitä tekivät. Ihme ettei Heseta pystytä viereen faktatiedon telttaa. Kunpa olisi huostaanotetuille ja muille kaltoinkohdelluille lapsille yhtä kova palo tehdä kampanjaa.

Vierailija
4/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tätä asiaa olen itsekin ihmetellyt. Millä ihmeen tavalla tasa-arvoisen avioliiton kieltäminen parantaa lapsen asemaa? Näitä sateenkaariperheitä on jo jokatapauksessa ja tulee aina olemaan. Perheen sisäisellä adoptiolla nimenomaan parannetaan lapsen asemaa, ja tasa-arvoisessa avioliittolaissa adoptiossa on kyse nimenomaan siitä. Ei niinkään ulkopuolelta adoptoinnista. Siinä on syyni jo muutenkin niin kova, että jos joku sen läpäisee, homo- tai heteropari, on varmasti adoptionsa ansainnut.

Vierailija
5/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän heillä ole oikeasti yhtäkään järkevää perustetta. He ovat sitä itsekkäintä porukkaa, jonka mielestä homoperheiden lapset eivät ansaitse samoja oikeuksia kuin muut lapset, koska ovat sattuneet syntymään / heidä on adoptoitu homoperheeseen. Ei näillä ihmisillä ole sellaista kuin omatunto ja empatiakyky, ei rakkautta sydämessään. He ovat kylmiä ja kovia ihmisiä, joilla oma itse tulee aina ensimmäisenä.

Vierailija
6/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:10"]

Nimenomaan tätä asiaa olen itsekin ihmetellyt. Millä ihmeen tavalla tasa-arvoisen avioliiton kieltäminen parantaa lapsen asemaa? Näitä sateenkaariperheitä on jo jokatapauksessa ja tulee aina olemaan. Perheen sisäisellä adoptiolla nimenomaan parannetaan lapsen asemaa, ja tasa-arvoisessa avioliittolaissa adoptiossa on kyse nimenomaan siitä. Ei niinkään ulkopuolelta adoptoinnista. Siinä on syyni jo muutenkin niin kova, että jos joku sen läpäisee, homo- tai heteropari, on varmasti adoptionsa ansainnut.

[/quote]

Perheensisäinen adoptio on jo sallittua parisuhteensa rekisteröineille.

Ja kun asia tuli eduskunnan käsittelyyn, sosiaali- ja terveysministeriö teetti selvityksen samaa sukupuolta olevien vanhempien vaikutuksesta lapsiin. Ministeriön asettama työryhmä oli sitä mieltä, että myös perheen ulkopuolinen adoptio voitaisiin sallia.

Ja perheen ulkopuolisesta adoptiosta puheenollen, Ruotsissa samaa sukupuolta olevat parit ovat saaneet adoptoida yli kymmenen vuotta. Adoptoitujen lasten määrä? Nolla. Vaikka heillä on oikeus hakea adoptiota, mikään maa, joiden kanssa Ruotsilla on adoptiosuhde, ei anna lapsia samaa sukupuolta oleville pareille. Tämä ei kuitenkaan estä heteroparien adoptiota muualta, kuin Venäjältä, joka ei suostu neuvottelemaan samanlaisesta järjestelystä kuin on esim. Ruotsin ja Kiinan välillä (eli vain heteroparit saavat adoptoida).

Vierailija
7/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:10"]Nimenomaan tätä asiaa olen itsekin ihmetellyt. Millä ihmeen tavalla tasa-arvoisen avioliiton kieltäminen parantaa lapsen asemaa? Näitä sateenkaariperheitä on jo jokatapauksessa ja tulee aina olemaan. Perheen sisäisellä adoptiolla nimenomaan parannetaan lapsen asemaa, ja tasa-arvoisessa avioliittolaissa adoptiossa on kyse nimenomaan siitä. Ei niinkään ulkopuolelta adoptoinnista. Siinä on syyni jo muutenkin niin kova, että jos joku sen läpäisee, homo- tai heteropari, on varmasti adoptionsa ansainnut.
[/quote] Ei kun rekisteröidyssä parisuhteessa saa jo nyt perheen sisäisen adoption. Tasa-arvoisessa avioliitossa saa ilmaiseksi toisen sukunimen ( nyt siitä pitää maksaa ), voi hakea adoptiota perheen ulkopuolelta samoin tiukoin ehdoin kuin heterotkin ja virallinen nimi on avioliitto eikä rekisteröity parisuhde jolloin kun täyttää lomakkeita joissa kysytään onko naimaton vai avioliitossa niin kolmas vaihtoehto rekisteröidyssä parisuhteessa poistuu jolloin tuon lomakkeen lukija ei voi tietää millainen aviopari on kyseessä mikä lisää tasa-arvoa ja yksityisyyttä. Oikeassa elämässähän myös rekisteröityneet käyttävät sanoja " naimisissa " " aviomies " ja " vaimo " sekä " avioliitto " ynnä " häät " joten en ymmärrä polemiikkia sanan avioliitto käyttämisestä. Ei kukaan voi omia sanoja. Kenen hääkuvakansiossa muka lukee otsikkona " rekkarijuhlat " tms outoa? Uusi laki tuo myös heteroille uutta tasa-arvoa: Nykyään yhdessä asuva mies ja nainen on Kelan mielestä avopari kun taas homopari voi rauhassa asustaa avoliitossa ja hakea silti erikseen tuet koska Kelan mielestä ei ole avopari. Tämä on vaikeuttanut esim. hetero-opiskelijoiden asumisia kun Kela ei meinaa uskoa ettei kyseessä ole avopari. Lisäksi sossuunhan pitää toimittaa myös avoparin tiliotteet ynnä muut ja siltä rumbalta homoparit ovat tähän asti välttyneet. Itsekin elän homoavoliitossa ja on kätevää kun omat tulot eivät vaikuta kumppanin tuensaantiin. Summa summarum: Miksi Aito Avioliitto- tyypit sahaavat ns. omaa oksaansa? Sitten on vielä transihmiset joihin uusi laki vaikuttaa siten että avioliittoa ei tarvitse purkaa tai muuttaa jos sen toinen osapuoli korjaa sukupuolensa. Tällä hetkellä he joutuvat valitsemaan sukupuolensa ja liittonsa välillä mikä on väärin. t: Ap

Vierailija
8/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:10"]

Nimenomaan tätä asiaa olen itsekin ihmetellyt. Millä ihmeen tavalla tasa-arvoisen avioliiton kieltäminen parantaa lapsen asemaa? Näitä sateenkaariperheitä

Perheensisäinen adoptio on jo sallittua parisuhteensa rekisteröineille.

Ja kun asia tuli eduskunnan käsittelyyn, sosiaali- ja terveysministeriö teetti selvityksen samaa sukupuolta olevien vanhempien vaikutuksesta lapsiin. Ministeriön asettama työryhmä oli sitä mieltä, että myös perheen ulkopuolinen adoptio voitaisiin sallia.

Ja perheen ulkopuolisesta adoptiosta puheenollen, Ruotsissa samaa sukupuolta olevat parit ovat saaneet adoptoida yli kymmenen vuotta. Adoptoitujen lasten määrä? Nolla. Vaikka heillä on oikeus hakea adoptiota, mikään maa, joiden kanssa Ruotsilla on adoptiosuhde, ei anna lapsia samaa sukupuolta oleville pareille. Tämä ei kuitenkaan estä heteroparien adoptiota muualta, kuin Venäjältä, joka ei suostu neuvottelemaan samanlaisesta järjestelystä kuin on esim. Ruotsin ja Kiinan välillä (eli vain heteroparit saavat adoptoida).
[/quote] Aivan. Tuo Aito Avioliitto-liike antaa kuvan että heti kun homot pääsevät avioliittoon niin muodostuu jono adoptiotoimiston ovelle josta jokainen halukas saa vauvan syliinsä. Oikeastihan suomalaisia vauvoja tulee hyvin harvoin adoptoitavaksi joten kilpailu on kovaa. Lisäksi moni maa tosiaan ei anna lasta homoparille ja eikö Aito Avioliitto myös vetoa siihen, että jotkut maat eivät antaisi adoptoitavaksi lasta maihin joissa homoilla on oikeus adoptoida. Eli he ajattelevat että jos homot saavat ihmisoikeudet niin heterot eivät saa enää adoptiolapsia? No, mielestäni Suomen ei pitäisi taipua heikentämään minkään ihmisryhmän oikeuksia ulkopuolisen kiristyksen alla. Jos taipuu kerran, saa taipua toistekin. Lopulta voi joutua tinkimään vaikkapa naisten oikeuksista jotka joissain maissa ovat heikot. Jos haluaa säilyttää Suvivirren niin eikö silloin pidä haluta säilyttää kaikki pohjoismaalainen arvomaailma? Koti, uskonto ja isänmaa ovat homoillakin. t: Ap

Vierailija
9/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]

No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi.

[/quote]

Mutta kun sellaisia perheitä on jo pilvin pimein! Ymmärrätkö? Ei tasa-arvoinen avioliittolaki muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Meinaatko, että kaikki nämä sateenkaariperheet lakkaavat olemasta, jos tasa-arvoista avioliittolakia ei viedä läpi?

Hei nyt valoja päälle hölömö!!

Vierailija
10/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]

No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi.

[/quote]

Mutta avioliitollahan ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Sateenkaariperheitä kun on ilman avioliittoakin.

Ja lisäksi on klassinen "entä yksinhuoltajat"-kysymys.

Saat kylläkin olla mitä mieltä olet, enkä edes ala sen ihmeemmin vaatia selityksiä kannallesi, koska vetosit rehellisesti uskontoosi, etkä edes yritä perustella järjellä. Kunpa AA:kin olisi rehellinen ja myöntäisi syyn vastustukseen olevan uskonto, kuten se todellisuudessa heillä onkin.

Vierailija
11/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi.
[/quote]
mielummin hyväksyisin sen, että homot kasvattavat lapseni kuin sen, että helvetillä pelottelijat kasvattaisivat satukirjan oppien mukaan. Itse jo olen siitä joutunut kärsimään, enkä voi käsittää miten tuollainen on hyväksyttävää vielä 2010-luvulla

Vierailija
12/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"] No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi. [/quote] Mutta kun sellaisia perheitä on jo pilvin pimein! Ymmärrätkö? Ei tasa-arvoinen avioliittolaki muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Meinaatko, että kaikki nämä sateenkaariperheet lakkaavat olemasta, jos tasa-arvoista avioliittolakia ei viedä läpi? Hei nyt valoja päälle hölömö!! [/quote] En silti voi antaa sille hiljaista hyväksyntää, en lasten enkä myöskään avioliiton kristillisen merkityksen kannalta (avioliitto miehelle ja naiselle).

[/quote]

Eipä sinulta sitä hyväksyntää ole kukaan pyytänytkään, vaan isänmaalta. Ja sinun uskonnollasi ei ole oikeutta sanella lainsäädäntöä ohi muiden.

Vierailija
13/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]

[/quote]

Mutta avioliitollahan ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Sateenkaariperheitä kun on ilman avioliittoakin.

Ja lisäksi on klassinen "entä yksinhuoltajat"-kysymys.

Saat kylläkin olla mitä mieltä olet, enkä edes ala sen ihmeemmin vaatia selityksiä kannallesi, koska vetosit rehellisesti uskontoosi, etkä edes yritä perustella järjellä. Kunpa AA:kin olisi rehellinen ja myöntäisi syyn vastustukseen olevan uskonto, kuten se todellisuudessa heillä onkin.
[/quote]

Yksinhuoltajiin se, että kristillisessä merkityksessä avioliiton tulisi olla pysyvä, mutta jos yksinhuoltajaksi jää vaikka toimii Raamatun mukaan, niin uskon tämänkin perhemallin olevan lapselle terve kasvuympäristö.

Vierailija
14/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi.
[/quote]
mielummin hyväksyisin sen, että homot kasvattavat lapseni kuin sen, että helvetillä pelottelijat kasvattaisivat satukirjan oppien mukaan. Itse jo olen siitä joutunut kärsimään, enkä voi käsittää miten tuollainen on hyväksyttävää vielä 2010-luvulla
[/quote]

Mä oon pahoillani että oot joutunut hengellisen väkivallan kohteeksi. Terveessä uskossa olevat eivät sellaista kuitenkaan tee. Lapsillekin opetetaan asioita iänmukaisesti ja hellävaroen, Niinkuin Jumalakin meitä opettaa.

Vierailija
15/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"] No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi. [/quote] Mutta avioliitollahan ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Sateenkaariperheitä kun on ilman avioliittoakin. Ja lisäksi on klassinen "entä yksinhuoltajat"-kysymys. Saat kylläkin olla mitä mieltä olet, enkä edes ala sen ihmeemmin vaatia selityksiä kannallesi, koska vetosit rehellisesti uskontoosi, etkä edes yritä perustella järjellä. Kunpa AA:kin olisi rehellinen ja myöntäisi syyn vastustukseen olevan uskonto, kuten se todellisuudessa heillä onkin. [/quote] Yksinhuoltajiin se, että kristillisessä merkityksessä avioliiton tulisi olla pysyvä, mutta jos yksinhuoltajaksi jää vaikka toimii Raamatun mukaan, niin uskon tämänkin perhemallin olevan lapselle terve kasvuympäristö.

[/quote]

Ja mihin perustat tämän oletuksesi, että yksinhuoltaja on lapsen kannalta hyvä, mutta kaksi samaa sukupuolta olevaa paha? Ja entä jos yksinhuoltaja ei toimi Raamatun mukaan? Mitä hittoa on edes yksinhuoltajan "Raamatun mukaan toimiminen"?

Vierailija
16/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"] No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi. [/quote] Mutta kun sellaisia perheitä on jo pilvin pimein! Ymmärrätkö? Ei tasa-arvoinen avioliittolaki muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Meinaatko, että kaikki nämä sateenkaariperheet lakkaavat olemasta, jos tasa-arvoista avioliittolakia ei viedä läpi? Hei nyt valoja päälle hölömö!! [/quote] En silti voi antaa sille hiljaista hyväksyntää, en lasten enkä myöskään avioliiton kristillisen merkityksen kannalta (avioliitto miehelle ja naiselle).

[/quote]

Eipä sinulta sitä hyväksyntää ole kukaan pyytänytkään, vaan isänmaalta. Ja sinun uskonnollasi ei ole oikeutta sanella lainsäädäntöä ohi muiden.
[/quote]

Mulla on silti oikeus esim tällaista aloitetta kannattaa ja puolustaa oman uskoni mukaisia asioita.

Vierailija
17/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi. [/quote] mielummin hyväksyisin sen, että homot kasvattavat lapseni kuin sen, että helvetillä pelottelijat kasvattaisivat satukirjan oppien mukaan. Itse jo olen siitä joutunut kärsimään, enkä voi käsittää miten tuollainen on hyväksyttävää vielä 2010-luvulla [/quote] Mä oon pahoillani että oot joutunut hengellisen väkivallan kohteeksi. Terveessä uskossa olevat eivät sellaista kuitenkaan tee. Lapsillekin opetetaan asioita iänmukaisesti ja hellävaroen, Niinkuin Jumalakin meitä opettaa.

[/quote]

Ja todellinen skotti laittaa sokeria puuroonsa.

Oletko tutustunut kristilliseen kasvatusoppaaseen "To train up a child"? Otan muutaman lainauksen:

"She then administers about ten slow, patient licks (tässä yhteydessä ei tarkoiteta nuolemista, vaan vitsalla piiskaamista) on his bare legs. He cries in pain. If he continues to show defiance by jerking around and defending himself, or by expressing anger, then she will wait a moment and again lecture him and again spank him. When it is obvious he is totally broken, she will hand him the rag and very calmly say, “Johnny, clean up your mess.” He should very contritely wipe up the water."

"The guilt burdened soul cries out for the lashes and nails of justice. Your child cannot yet understand that the Creator has been lashed and nailed in his place. Only the rod of correction can preserve his soul until the day of moral dawning."

"The parent holds in his hand (in the form of a little switch) the power to absolve the child of guilt, cleanse his soul, instruct his spirit, strengthen his resolve, and give him a fresh start through a confidence that all indebtedness is paid."

"A child properly and timely spanked is healed in the soul and restored to wholeness of spirit. A child can be turned back from the road to hell through proper spankings. “Withhold not correction from the child; for if thou beatest him with the rod, he shall not die. Thou shalt beat him with the rod, and shalt deliver his soul from hell (Prov. 23:13, 14)."

Vierailija
18/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]

[/quote]

Mutta kun sellaisia perheitä on jo pilvin pimein! Ymmärrätkö? Ei tasa-arvoinen avioliittolaki muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Meinaatko, että kaikki nämä sateenkaariperheet lakkaavat olemasta, jos tasa-arvoista avioliittolakia ei viedä läpi?

Hei nyt valoja päälle hölömö!!
[/quote]

En silti voi antaa sille hiljaista hyväksyntää, en lasten enkä myöskään avioliiton kristillisen merkityksen kannalta (avioliitto miehelle ja naiselle).
[/quote] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi.
[/quote] Ap sattuu olemaan kristitty, joten kysynkin sinulta näin toisena kristittynä: Mitä sinusta tarkoittaa " Jokainen on syntinen "? Itse tulkitsen sen niin, että on muistettava jokaisen olevan syntinen ja että jokainen joutuu selvittämään syntinsä Jumalan kanssa. Kristityn tehtävä on rakastaa Jumalaa eniten ja lähimmäistä kuin itseään eikä tuomita. Mielestäni jokainen on syntinen on myös muistutus armosta: Kukaan ei ole täydellinen ja sen vuoksi on turha tuomita itseään tai muita. Lisäksi 10 käskyä ei sisällä käskyä olla olematta homo. Raamattu on täynnä kaikenlaisia tarinoita joita uskovan on pohdittava osana hengellisyyttään ja kehitystään. Kaikista suurin on rakkaus. Mielestäni raamattu on kuin testi joka on tahallaan tulkittavissa monin tavoin ja sillä tavalla Jumala näkee kuka tekee ajattelutyön itse ja kuka unohtaa Jumalan armon, laittaa itsensä Jumalan asemaan ja alkaa käyttää raamattua muiden tuomitsemiseen. Tarinat ja kirjeet joita raamatussa on sisältävät paljon hyvää ja paljon pahaa ja aito kristitty on oikeudenmukainen ja osaa erottaa hyvän ja pahan toisistaan. Tee muille kuten haluaisit itsellesi tehtävän - Miksi kukaan haluaa evätä avioliiton ja perheen itseltään? Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Jos avioliitto evättäisiin synnin perusteella, ei täällä olisi yhtäkään vihittyä paria. Muun muassa murehtiminen ( täytyy luottaa Jumalaan eikä luulla olevansa Jumala ) on synti, ahneus on synti, kateus on synti ym. ym. Aika moni ahne on varmasti solminut avioliiton. Harva morsian ei murehdi jotain juuri ennen häitä. Uskon, että jos lapsia joskus saan, hän tulee saamaan oikeinkin lempeän ja hyvän kristillisen kasvatuksen. Pelolla ei voi kasvattaa koska pelko murskaa rakkauden. Jeesus kuoli kaikkien syntisten puolesta ja ainakin minulla risti jota kannan on myös muistutus: Älä koskaan aiheuta kärsimystä muille. T: Ap

Vierailija
19/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollissävytteistä fanaattisuutta ei voi perustella järjellä. Kun tarpeeksi kaivelee, niin ns. perusteluiden alta löytyy kuitenkin aina lopulta selitys "Koska MINÄ tulkitsin Jeesuksen sanaa näin." Turha yrittää väitellä, parempi on iskeä päin naamaa uskonnonvapaus ja se, että Suomessa uskonnolliset yhteisöt tai mitkään eivät saa säätää omia lakeja.

Vierailija
20/146 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään minkä tahansa synnissä elämisen läsnäolo perheessä on haitaksi lapselle. Ei uskovatkin varmasti samaa mieltä että esim sivusuhteet vaikuttavat haitallisesti koko perheeseen. Uskovilla siis myös homous on yksi tällainen haitallinen tekijä koska homous on syntiä.