Vilpittömästi kysyn mikä on Aito Avioliiton pointti lapsien suhteen
Näin Aito Avioliitto - teltan Rautatientorilla enkä uskaltanut mennä kysymään että miten lastenteko liittyy asiaan kun jo nykylainsäädännöllä yksinäiswt naiset ja naisparit voivat saada hedelmöityshoitoja ja ylipäänsä kaikki jotka ovat biologisesti lisääntymiskykyisiä voivat saada lapsia? Esim. joku mieshomo voi lahjoittaa siemennestettään naisparille tai yksinäiselle naiselle. Kaikenlaisia perheitä syntyy jo nyt ja tulee aina syntymään. Kysymykseni on siis, miten tuo " Aito avioliitto " muuttaa tätä asiaa? Luin myös adoptiolain ja säännöt yrittäessäni tajuta pointtia mutta sielläkin avioliitto on vain yksi kriteeri jolla pääsee hakemaan adoptiota. Kriteerit ovat tiukat ja syyni tarkka ja adoptioviranomaiset etsivät aina perheen joka on lapsen eikä aikuisten kannalta paras. Miten siis jonkun homoparin avioliitto edes liittyy adoptioon? Eiväthän kaikki edes halua adoptoida lapsia ja monella varmasti ei kriteerit täyty eikä rahat riitä sellaiseen. Tämä kysymys ei ole provo ja toivon selkeää vastausta joka ei ole propagandaa vaan faktapohjainen selvitys. Kiitos.
Kommentit (146)
Valitettavasti monet tämän aloitteen kannattajat ajattelevat sitä edelleen vain uskonnollaan. Lähipiiriini kuuluu paljon uskovaisia, joiden perustelut aidon avioliiton puolesta ovat näiden em. lisäksi olleet poikkeuksetta: "En voi hyväksyä, että homot menevät JUMALAN KASVOJEN EDESSÄ naimisiin, Raamatussa sanotaan selvästi ettei se vaan käy!!(synti jne)"
.
Jotenkin pitäisi saada taottua näiden päähän, että kirkkohäät ja koko se häslinki Jumalan kanssa on täysin eri asia kuin laissa määritelty valtion instituutio parisuhteen virallistamiselle. Monet ovat toki pienen keskustelun ja faktojen esittämisen jälkeen ymmärtäneet, että ei sivistynyt länsimainen valtio voi toimia minkään uskonnon oppien mukaan. Osa taas tulee hamaan loppuun saakka julistamaan, kuinka koko maailman tulisi toimia heidän tahtonsa mukaisesti (koska se on Jumalan tahto).
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:12"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"] No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi. [/quote] Mutta kun sellaisia perheitä on jo pilvin pimein! Ymmärrätkö? Ei tasa-arvoinen avioliittolaki muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Meinaatko, että kaikki nämä sateenkaariperheet lakkaavat olemasta, jos tasa-arvoista avioliittolakia ei viedä läpi? Hei nyt valoja päälle hölömö!! [/quote] En silti voi antaa sille hiljaista hyväksyntää, en lasten enkä myöskään avioliiton kristillisen merkityksen kannalta (avioliitto miehelle ja naiselle). [/quote] Eipä sinulta sitä hyväksyntää ole kukaan pyytänytkään, vaan isänmaalta. Ja sinun uskonnollasi ei ole oikeutta sanella lainsäädäntöä ohi muiden. [/quote] Mulla on silti oikeus esim tällaista aloitetta kannattaa ja puolustaa oman uskoni mukaisia asioita.
[/quote]
Ihanaa miten taas kristillisyys ja lähimmäisenrakkaus kietoutuvat yhteen. <3 Kielletään olemassaolevilta perheiltä oikeus olla perhe lain edessä, unohdetaan että niitä lapsia on ja tulee olemaan sateenkaariperheillä. Puhumattakaan siitä, että riski joutua kiusatuksi kasvaa, kun näin ajattelevat vanhemmat opettavat lapsilleenkin, että Pekan perhe on synnillinen ja väärä, kun on kaksi äitiä.
Mulle tulee suorastaan fyysisesti huono olo siitä, että kristityt pitävät itseään moraalisesti ylempinä. Siinä lentää pesuveden mukana kaikkea pientä, kuten tosiaan heikoimpien inhimillinen kohtelu.
Omille lapsilleni opetan, että naapurin (uskovaiset/sateenkaariperheet jne.) eivät ehkä elä ja/tai ajattele kuten me, mutta jokaiselle kuuluu oikeus olla onnellinen ja hyväksytty. Aika pieni lapsikin tuntuu tämän ymmärtävän, tosin hämmennystä kyllä herättävät naapurin lasten puheet synnistä ja helvetistä, pahimmillaan pelkoakin.
Ei mulla muuta. En odota, että kukaan uskovainen alkaisi välittää vähääkään enempää konkretiatasolla heikoimmista tai oman toimintansa seuraksista syyttömien lasten elämässä tämän avaukseni jälkeen, vastauksena tulee taattua raamatulla lyömistä ja "Mutta kun jumala" => ei niistä ihmisoikeuksista tai lasten kokemasta syrjinnästä niin väliä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]
No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi.
[/quote]
Mutta kun sellaisia perheitä on jo pilvin pimein! Ymmärrätkö? Ei tasa-arvoinen avioliittolaki muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Meinaatko, että kaikki nämä sateenkaariperheet lakkaavat olemasta, jos tasa-arvoista avioliittolakia ei viedä läpi?
Hei nyt valoja päälle hölömö!!
[/quote]
En silti voi antaa sille hiljaista hyväksyntää, en lasten enkä myöskään avioliiton kristillisen merkityksen kannalta (avioliitto miehelle ja naiselle).
[/quote] Mitä ajattelit tehdä ei-kristillisille avioliitoille? Suomessa yli puolet vihkimisistä on siviilivihkimisiä ja kirkkohäitäkin pidetään paljon vaan sen kauniin rakennuksen ja perinteen takia, ei erityisesti Jumalan silmien. Kuitenkin, näitä ei-kristillisiä avioliitoja on solmitaan heittämällä enemmän kun homoliittoja. Alatko jo suunnitella adressia? Paras olisi!
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi.
[/quote]
Luuletko, että homot yhtäkkiä lakkaavat perustamasta perheitä? Tiesitkö, että Suomessa on jo nyt ja tulee aina olemaan suuri määrä sateenkaariperheitä? Parempi olisi taata heidän lapsilleen yhtäläiset oikeudet ja terve kasvuympäristö ilman ennakkoluuloja ja kiusaamista. Mitä sellaista homopari muuten ei pysty tarjoamaan, mitä heteropari muka pystyy automaattisesti? Miehen/naisen mallia vai? Entä jos heteroperheen isä on surkea pieni vässykkä eikä mikään raavas autoja korjaava mies, onko hän silloin huono vanhempi?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi. [/quote] mielummin hyväksyisin sen, että homot kasvattavat lapseni kuin sen, että helvetillä pelottelijat kasvattaisivat satukirjan oppien mukaan. Itse jo olen siitä joutunut kärsimään, enkä voi käsittää miten tuollainen on hyväksyttävää vielä 2010-luvulla [/quote] Mä oon pahoillani että oot joutunut hengellisen väkivallan kohteeksi. Terveessä uskossa olevat eivät sellaista kuitenkaan tee. Lapsillekin opetetaan asioita iänmukaisesti ja hellävaroen, Niinkuin Jumalakin meitä opettaa.
[/quote]
Ja todellinen skotti laittaa sokeria puuroonsa.
Oletko tutustunut kristilliseen kasvatusoppaaseen "To train up a child"? Otan muutaman lainauksen:
"She then administers about ten slow, patient licks (tässä yhteydessä ei tarkoiteta nuolemista, vaan vitsalla piiskaamista) on his bare legs. He cries in pain. If he continues to show defiance by jerking around and defending himself, or by expressing anger, then she will wait a moment and again lecture him and again spank him. When it is obvious he is totally broken, she will hand him the rag and very calmly say, “Johnny, clean up your mess.” He should very contritely wipe up the water."
"The guilt burdened soul cries out for the lashes and nails of justice. Your child cannot yet understand that the Creator has been lashed and nailed in his place. Only the rod of correction can preserve his soul until the day of moral dawning."
"The parent holds in his hand (in the form of a little switch) the power to absolve the child of guilt, cleanse his soul, instruct his spirit, strengthen his resolve, and give him a fresh start through a confidence that all indebtedness is paid."
"A child properly and timely spanked is healed in the soul and restored to wholeness of spirit. A child can be turned back from the road to hell through proper spankings. “Withhold not correction from the child; for if thou beatest him with the rod, he shall not die. Thou shalt beat him with the rod, and shalt deliver his soul from hell (Prov. 23:13, 14)."
[/quote]
En enkä itse käytä kuritusväkivaltaa (tai muutakaan) kasvatukseen. Nuo lainaukset ovat VT eli lain kirjan puolelta. Nyt on UT armon aika eli rangaistusten antamisen sijaan saimme kyvyn anteeksiantoon. Siksi lapsellekin tulee antaa anteeksi, eikä rangaista.
Mielestäni vanhempien tärkeimmät tehtävät ovat olla lapsen kasvun turvana ja tukena, vastata lapsen tarpeisiin ruuasta, suojasta ja hellyydestä, tukea lapsen älyn ja tunne-elämän kehitystä, kannustaa lasta toteuttamaan itseään ja hoitamaan velvollisuutensa, opettaa ihmissuhdetaitoja ja kunnioitusta muita kohtaan, neuvoa ja pitää myös kuria. En näe mitään perustetta sille, miksi hetero olisi näissä asioissa automaattisesti parempi kuin homo.
Se, että vanhemmat ovat homoseksuaalisia ei tarkoita että lapsilta on evätty oikeus isään ja äitiin. Biologisilla vanhemmilla on oikeuksia joista luopuminen on heidän päätöksensä. Tälläkin hetkellä voi yksinäinen heteronainen saada hedelmöityshoitoa ja kasvattaa lapsen yksin. Sperman luovuttamista vastaan kukaan ei kampanjoi? Tällöin lapsella on oikeus tietää isänsä täytettyään 18v. Tällainen yksinäinen nainen voi olla hetero. Suomessa on myös oikeus luovuttaa munasolujaan lapsettomille pareille. Itse henkilökohtaisesti en ikinä pystyisi elämään sellaisen tiedon kanssa että joku vieras tai jotkut vieraat kasvattaisi mun lastani. En siis ikinä voisi luovuttaa munasolua tai antaa lasta adoptioon. Miettisin aina että entä jos häntä ei ymmärretä tai häntä satutettaisiin. Silti en tuomitse noita asioita koska se ei ole tehtäväni. Miksi Aito Avioliitto ei vastusta näitä asioita? Naispari voi nytkin saada jonkun heteron geenejä kasvatettavakseen. t: Ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]
No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi.
[/quote]
Mutta kun sellaisia perheitä on jo pilvin pimein! Ymmärrätkö? Ei tasa-arvoinen avioliittolaki muuta asiaa suuntaan eikä toiseen. Meinaatko, että kaikki nämä sateenkaariperheet lakkaavat olemasta, jos tasa-arvoista avioliittolakia ei viedä läpi?
[/quote]
En silti voi antaa sille hiljaista hyväksyntää, en lasten enkä myöskään avioliiton kristillisen merkityksen kannalta (avioliitto miehelle ja naiselle).
[/quote] Mitä ajattelit tehdä ei-kristillisille avioliitoille? Suomessa yli puolet vihkimisistä on siviilivihkimisiä ja kirkkohäitäkin pidetään paljon vaan sen kauniin rakennuksen ja perinteen takia, ei erityisesti Jumalan silmien. Kuitenkin, näitä ei-kristillisiä avioliitoja on solmitaan heittämällä enemmän kun homoliittoja. Alatko jo suunnitella adressia? Paras olisi!
[/quote]
Niinpä, mokomat pakanat menevät naimisiin Jumalalta salaa! Jeesus heittää salamalla kohta!
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:33"]
Ylipäätään minkä tahansa synnissä elämisen läsnäolo perheessä on haitaksi lapselle. Ei uskovatkin varmasti samaa mieltä että esim sivusuhteet vaikuttavat haitallisesti koko perheeseen. Uskovilla siis myös homous on yksi tällainen haitallinen tekijä koska homous on syntiä.
[/quote]
Mutta mitään muuta syntiä et yritä lainsäädännöllä rajoittaa. Et edes avioliiton ulkopuolisia suhteita. Miksi et?
Ja homous ei ole itsessään syntiä, miesten välinen seksi on, ja sinähän et tiedä, toivottavasti, mitä miespari makuuhuoneessaan tekee, etkä siis voi pelkän oletuksen perusteella olla tuomitsemassa.
Vastaus: Lapsi kaipaa tiedostaen tai tiedostamattaan äitiään ja isäänsä, koska hän haluaa tietää alkuperänsä. Hän siis biologian perusteella tietää, että hänellä on biologinen isä ja biologinen äiti. Jos sukupuolineutraali avioliittolaki hyväksytään, yhteiskunta lähettää lapselle viestin, että hänen isän/äidinkaipauksensa on väärin/huono juttu/ei-toivottavaa. Sukupuolineutraalin avioliittolain ajatushan on muuttaa vanhemmuus biologisesta vanhemmuudesta sosiaaliseksi vanhemmuudeksi. Ja lapsi rakastaa toki sosiaalisia vanhempiaan, mutta hänella on myös kaipaus ja hän haluaa tietää ja tuntea biologiset vanhempansa eli oman lihaa ja verta olevan taustansa. Jos yhteiskunta antaa viestin, että tuo on ei-toivottavaa tai tarpeetonsa, se tuottaa lisää rikkinäisiä lapsia.
Se, että moni lapsi ei esim. yh- ja sateenkaaritapauksissa saa tietää/tuntea toista biologista vanhempaansa, ei poista sitä tosiasiaa, että yhteiskunnan ei kuitenkaan kannata legitimioida tätä tilannetta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:39"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi. [/quote] mielummin hyväksyisin sen, että homot kasvattavat lapseni kuin sen, että helvetillä pelottelijat kasvattaisivat satukirjan oppien mukaan. Itse jo olen siitä joutunut kärsimään, enkä voi käsittää miten tuollainen on hyväksyttävää vielä 2010-luvulla [/quote] Mä oon pahoillani että oot joutunut hengellisen väkivallan kohteeksi. Terveessä uskossa olevat eivät sellaista kuitenkaan tee. Lapsillekin opetetaan asioita iänmukaisesti ja hellävaroen, Niinkuin Jumalakin meitä opettaa.
[/quote]
Ja todellinen skotti laittaa sokeria puuroonsa.
Oletko tutustunut kristilliseen kasvatusoppaaseen "To train up a child"? Otan muutaman lainauksen:
"She then administers about ten slow, patient licks (tässä yhteydessä ei tarkoiteta nuolemista, vaan vitsalla piiskaamista) on his bare legs. He cries in pain. If he continues to show defiance by jerking around and defending himself, or by expressing anger, then she will wait a moment and again lecture him and again spank him. When it is obvious he is totally broken, she will hand him the rag and very calmly say, “Johnny, clean up your mess.” He should very contritely wipe up the water."
"The guilt burdened soul cries out for the lashes and nails of justice. Your child cannot yet understand that the Creator has been lashed and nailed in his place. Only the rod of correction can preserve his soul until the day of moral dawning."
"The parent holds in his hand (in the form of a little switch) the power to absolve the child of guilt, cleanse his soul, instruct his spirit, strengthen his resolve, and give him a fresh start through a confidence that all indebtedness is paid."
"A child properly and timely spanked is healed in the soul and restored to wholeness of spirit. A child can be turned back from the road to hell through proper spankings. “Withhold not correction from the child; for if thou beatest him with the rod, he shall not die. Thou shalt beat him with the rod, and shalt deliver his soul from hell (Prov. 23:13, 14)."
[/quote]
En enkä itse käytä kuritusväkivaltaa (tai muutakaan) kasvatukseen. Nuo lainaukset ovat VT eli lain kirjan puolelta. Nyt on UT armon aika eli rangaistusten antamisen sijaan saimme kyvyn anteeksiantoon. Siksi lapsellekin tulee antaa anteeksi, eikä rangaista.
[/quote]
Taisipa tuo homouden kauhistuskin olla VT:n puolelta mutta sehän vain sopii teille
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi.
[/quote] Ap sattuu olemaan kristitty, joten kysynkin sinulta näin toisena kristittynä: Mitä sinusta tarkoittaa " Jokainen on syntinen "? Itse tulkitsen sen niin, että on muistettava jokaisen olevan syntinen ja että jokainen joutuu selvittämään syntinsä Jumalan kanssa. Kristityn tehtävä on rakastaa Jumalaa eniten ja lähimmäistä kuin itseään eikä tuomita. Mielestäni jokainen on syntinen on myös muistutus armosta: Kukaan ei ole täydellinen ja sen vuoksi on turha tuomita itseään tai muita. Lisäksi 10 käskyä ei sisällä käskyä olla olematta homo. Raamattu on täynnä kaikenlaisia tarinoita joita uskovan on pohdittava osana hengellisyyttään ja kehitystään. Kaikista suurin on rakkaus. Mielestäni raamattu on kuin testi joka on tahallaan tulkittavissa monin tavoin ja sillä tavalla Jumala näkee kuka tekee ajattelutyön itse ja kuka unohtaa Jumalan armon, laittaa itsensä Jumalan asemaan ja alkaa käyttää raamattua muiden tuomitsemiseen. Tarinat ja kirjeet joita raamatussa on sisältävät paljon hyvää ja paljon pahaa ja aito kristitty on oikeudenmukainen ja osaa erottaa hyvän ja pahan toisistaan. Tee muille kuten haluaisit itsellesi tehtävän - Miksi kukaan haluaa evätä avioliiton ja perheen itseltään? Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Jos avioliitto evättäisiin synnin perusteella, ei täällä olisi yhtäkään vihittyä paria. Muun muassa murehtiminen ( täytyy luottaa Jumalaan eikä luulla olevansa Jumala ) on synti, ahneus on synti, kateus on synti ym. ym. Aika moni ahne on varmasti solminut avioliiton. Harva morsian ei murehdi jotain juuri ennen häitä. Uskon, että jos lapsia joskus saan, hän tulee saamaan oikeinkin lempeän ja hyvän kristillisen kasvatuksen. Pelolla ei voi kasvattaa koska pelko murskaa rakkauden. Jeesus kuoli kaikkien syntisten puolesta ja ainakin minulla risti jota kannan on myös muistutus: Älä koskaan aiheuta kärsimystä muille. T: Ap
[/quote]
Itse uskon Raamatun olevan kokonaan Jumalan Sanaa eli en pidä osaa siitä vain tarinoina. Rakkaus ei tarkoita synnin hyväksymistä vaan päinvastoin osana lähimmäisen rakastamista on hellästi ohjata heitä pois synnistä. Se ei ole tuomitsemista. Raamatussa avioliitto on annettu miehelle ja naiselle ja homous selvästi sanotaan synniksi. Kyse ei myöskään ole anteeksiannon puutteesta, en koe tekeväni väärin jos yritän estää ihmisiä toimimasta Jumalan tahtoa ja siten myös omaa hyvinvointiaan vastaan.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:43"]Vastaus: Lapsi kaipaa tiedostaen tai tiedostamattaan äitiään ja isäänsä, koska hän haluaa tietää alkuperänsä. Hän siis biologian perusteella tietää, että hänellä on biologinen isä ja biologinen äiti. Jos sukupuolineutraali avioliittolaki hyväksytään, yhteiskunta lähettää lapselle viestin, että hänen isän/äidinkaipauksensa on väärin/huono juttu/ei-toivottavaa. Sukupuolineutraalin avioliittolain ajatushan on muuttaa vanhemmuus biologisesta vanhemmuudesta sosiaaliseksi vanhemmuudeksi. Ja lapsi rakastaa toki sosiaalisia vanhempiaan, mutta hänella on myös kaipaus ja hän haluaa tietää ja tuntea biologiset vanhempansa eli oman lihaa ja verta olevan taustansa. Jos yhteiskunta antaa viestin, että tuo on ei-toivottavaa tai tarpeetonsa, se tuottaa lisää rikkinäisiä lapsia.
Se, että moni lapsi ei esim. yh- ja sateenkaaritapauksissa saa tietää/tuntea toista biologista vanhempaansa, ei poista sitä tosiasiaa, että yhteiskunnan ei kuitenkaan kannata legitimioida tätä tilannetta.
[/quote]
Miksi ihmeessä ei, koska niin kuitenkin tapahtuu laista riippumatta ja lailla parannettaisiin lasten asemaa ja oikeuksia? En nyt halua loukata mutta oletkohan hieman yksinkertainen. Lue oma tekstisi uudestaan ja mieti asioita niin, että unohdat ennakkoluulot. Löydätkö logiikan? Emme me muutkaan.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:22"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi. [/quote] mielummin hyväksyisin sen, että homot kasvattavat lapseni kuin sen, että helvetillä pelottelijat kasvattaisivat satukirjan oppien mukaan. Itse jo olen siitä joutunut kärsimään, enkä voi käsittää miten tuollainen on hyväksyttävää vielä 2010-luvulla [/quote] Mä oon pahoillani että oot joutunut hengellisen väkivallan kohteeksi. Terveessä uskossa olevat eivät sellaista kuitenkaan tee. Lapsillekin opetetaan asioita iänmukaisesti ja hellävaroen, Niinkuin Jumalakin meitä opettaa. [/quote] Ja todellinen skotti laittaa sokeria puuroonsa. Oletko tutustunut kristilliseen kasvatusoppaaseen "To train up a child"? Otan muutaman lainauksen: "She then administers about ten slow, patient licks (tässä yhteydessä ei tarkoiteta nuolemista, vaan vitsalla piiskaamista) on his bare legs. He cries in pain. If he continues to show defiance by jerking around and defending himself, or by expressing anger, then she will wait a moment and again lecture him and again spank him. When it is obvious he is totally broken, she will hand him the rag and very calmly say, “Johnny, clean up your mess.” He should very contritely wipe up the water." "The guilt burdened soul cries out for the lashes and nails of justice. Your child cannot yet understand that the Creator has been lashed and nailed in his place. Only the rod of correction can preserve his soul until the day of moral dawning." "The parent holds in his hand (in the form of a little switch) the power to absolve the child of guilt, cleanse his soul, instruct his spirit, strengthen his resolve, and give him a fresh start through a confidence that all indebtedness is paid." "A child properly and timely spanked is healed in the soul and restored to wholeness of spirit. A child can be turned back from the road to hell through proper spankings. “Withhold not correction from the child; for if thou beatest him with the rod, he shall not die. Thou shalt beat him with the rod, and shalt deliver his soul from hell (Prov. 23:13, 14)." [/quote] En enkä itse käytä kuritusväkivaltaa (tai muutakaan) kasvatukseen. Nuo lainaukset ovat VT eli lain kirjan puolelta. Nyt on UT armon aika eli rangaistusten antamisen sijaan saimme kyvyn anteeksiantoon. Siksi lapsellekin tulee antaa anteeksi, eikä rangaista.
[/quote]
Nuo lainaukset ovat "To train up a child"-nimisestä kristillisestä kasvatusoppaasta, eikä Vanhasta Testamentista. Ainoa Raamatun lainaus oli sananlaskuista. Luitko edes lainauksia?
Ja kirjan kirjoittaja pariskunta on kristitty, ainakin omasta mielestään ja kannattavat fyysistä kuritusta. Kumpi on siis oikea kristitty, sinä vai he?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"]No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi.
[/quote] Ap sattuu olemaan kristitty, joten kysynkin sinulta näin toisena kristittynä: Mitä sinusta tarkoittaa " Jokainen on syntinen "? Itse tulkitsen sen niin, että on muistettava jokaisen olevan syntinen ja että jokainen joutuu selvittämään syntinsä Jumalan kanssa. Kristityn tehtävä on rakastaa Jumalaa eniten ja lähimmäistä kuin itseään eikä tuomita. Mielestäni jokainen on syntinen on myös muistutus armosta: Kukaan ei ole täydellinen ja sen vuoksi on turha tuomita itseään tai muita. Lisäksi 10 käskyä ei sisällä käskyä olla olematta homo. Raamattu on täynnä kaikenlaisia tarinoita joita uskovan on pohdittava osana hengellisyyttään ja kehitystään. Kaikista suurin on rakkaus. Mielestäni raamattu on kuin testi joka on tahallaan tulkittavissa monin tavoin ja sillä tavalla Jumala näkee kuka tekee ajattelutyön itse ja kuka unohtaa Jumalan armon, laittaa itsensä Jumalan asemaan ja alkaa käyttää raamattua muiden tuomitsemiseen. Tarinat ja kirjeet joita raamatussa on sisältävät paljon hyvää ja paljon pahaa ja aito kristitty on oikeudenmukainen ja osaa erottaa hyvän ja pahan toisistaan. Tee muille kuten haluaisit itsellesi tehtävän - Miksi kukaan haluaa evätä avioliiton ja perheen itseltään? Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Jos avioliitto evättäisiin synnin perusteella, ei täällä olisi yhtäkään vihittyä paria. Muun muassa murehtiminen ( täytyy luottaa Jumalaan eikä luulla olevansa Jumala ) on synti, ahneus on synti, kateus on synti ym. ym. Aika moni ahne on varmasti solminut avioliiton. Harva morsian ei murehdi jotain juuri ennen häitä. Uskon, että jos lapsia joskus saan, hän tulee saamaan oikeinkin lempeän ja hyvän kristillisen kasvatuksen. Pelolla ei voi kasvattaa koska pelko murskaa rakkauden. Jeesus kuoli kaikkien syntisten puolesta ja ainakin minulla risti jota kannan on myös muistutus: Älä koskaan aiheuta kärsimystä muille. T: Ap
[/quote]
Itse uskon Raamatun olevan kokonaan Jumalan Sanaa eli en pidä osaa siitä vain tarinoina. Rakkaus ei tarkoita synnin hyväksymistä vaan päinvastoin osana lähimmäisen rakastamista on hellästi ohjata heitä pois synnistä. Se ei ole tuomitsemista. Raamatussa avioliitto on annettu miehelle ja naiselle ja homous selvästi sanotaan synniksi. Kyse ei myöskään ole anteeksiannon puutteesta, en koe tekeväni väärin jos yritän estää ihmisiä toimimasta Jumalan tahtoa ja siten myös omaa hyvinvointiaan vastaan.
[/quote]
Miten homous on omaa hyvinvointia vastaan toimimista? Mielestään siis toisiaan rakastavat aikuiset ihmiset on erotettava toisistaan satukirjan takia ja koska sinä et pysty eläytymään heidän rakkauteensa? :)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:19"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"] No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi. [/quote] Mutta avioliitollahan ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Sateenkaariperheitä kun on ilman avioliittoakin. Ja lisäksi on klassinen "entä yksinhuoltajat"-kysymys. Saat kylläkin olla mitä mieltä olet, enkä edes ala sen ihmeemmin vaatia selityksiä kannallesi, koska vetosit rehellisesti uskontoosi, etkä edes yritä perustella järjellä. Kunpa AA:kin olisi rehellinen ja myöntäisi syyn vastustukseen olevan uskonto, kuten se todellisuudessa heillä onkin. [/quote] Yksinhuoltajiin se, että kristillisessä merkityksessä avioliiton tulisi olla pysyvä, mutta jos yksinhuoltajaksi jää vaikka toimii Raamatun mukaan, niin uskon tämänkin perhemallin olevan lapselle terve kasvuympäristö. [/quote] Ja mihin perustat tämän oletuksesi, että yksinhuoltaja on lapsen kannalta hyvä, mutta kaksi samaa sukupuolta olevaa paha? Ja entä jos yksinhuoltaja ei toimi Raamatun mukaan? Mitä hittoa on edes yksinhuoltajan "Raamatun mukaan toimiminen"? [/quote] Homoparit elävät synnissä, yksinhuoltaja ei, jos on päätynyt yksinhuoltajaksi siten ettei ole eronnut muun syyn kuin pettämisen tähden. Tällöin hän ei elä synnissä vaikka on yh ja siksi uskon Jumalan siunaavan tällaisen perheen.
[/quote]
Mutta entäs muut? Miksi et yritä muuttaa lainsäädäntöä siten, että esim. esiaviolliset suhteet ja irtoseksi kielletään? Miksi vain homojen avioliitto on ongelma?
[/quote]
Jos sellaisia lakialoitteita tulee niin mahdollisesti kannattaisin, vaikka tämä asia on hiukan erilainen koska tässä ei ole kyse vain yksityishenkilöiden tekemisistä vaan Raamatullisen avioliiton merkityksen häpäiseminen yhteiskunnallisella tasolla.
Eihän kirkkojen ole pakko vihkiä samaa sukupuolta olevia jatkossa(kaan). En ymmärrä tätä ihme ulinaa uskonnosta. Mitä se kenenkään takapuolta syyhyttää tai miten se kenenkään avioliittoa huonontaa, jos Maija ja Milla tai Pekka ja Matti menevät naimisiin ja saavat yhtäläiset oikeudet kuin Pirkko ja Antti?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:33"]
Ylipäätään minkä tahansa synnissä elämisen läsnäolo perheessä on haitaksi lapselle. Ei uskovatkin varmasti samaa mieltä että esim sivusuhteet vaikuttavat haitallisesti koko perheeseen. Uskovilla siis myös homous on yksi tällainen haitallinen tekijä koska homous on syntiä.
[/quote]
Mutta mitään muuta syntiä et yritä lainsäädännöllä rajoittaa. Et edes avioliiton ulkopuolisia suhteita. Miksi et?
Ja homous ei ole itsessään syntiä, miesten välinen seksi on, ja sinähän et tiedä, toivottavasti, mitä miespari makuuhuoneessaan tekee, etkä siis voi pelkän oletuksen perusteella olla tuomitsemassa.
[/quote]
Minäkin aina luulin että Raamatun tärkeimpiä opetuksia olivat lähimmäisen rakastaminen, toisen posken kääntäminen ja se ettei toisia sovi tuomita. Taisin olla väärässä
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:43"]
Vastaus: Lapsi kaipaa tiedostaen tai tiedostamattaan äitiään ja isäänsä, koska hän haluaa tietää alkuperänsä. Hän siis biologian perusteella tietää, että hänellä on biologinen isä ja biologinen äiti. Jos sukupuolineutraali avioliittolaki hyväksytään, yhteiskunta lähettää lapselle viestin, että hänen isän/äidinkaipauksensa on väärin/huono juttu/ei-toivottavaa. Sukupuolineutraalin avioliittolain ajatushan on muuttaa vanhemmuus biologisesta vanhemmuudesta sosiaaliseksi vanhemmuudeksi. Ja lapsi rakastaa toki sosiaalisia vanhempiaan, mutta hänella on myös kaipaus ja hän haluaa tietää ja tuntea biologiset vanhempansa eli oman lihaa ja verta olevan taustansa. Jos yhteiskunta antaa viestin, että tuo on ei-toivottavaa tai tarpeetonsa, se tuottaa lisää rikkinäisiä lapsia.
[/quote]
Eli vastustat keinohedelmöitystä ja adoptiota ylipäätän, myös heteroilla? Koska ihan samalla tavalla tuolloin on kyse sosiaalisesta vanhemmuudesta, eikä biologisesta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:19"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:48"] No itse ainakin haluan tukea lapsen oikeutta isään ja äitiin eli perinteiseen perhemalliin, koska uskon sen olevan terve (hengellinen) kasvuympäristö lapselle, toisinkuin homoparin tarjoama kasvuympäristö. Homous on syntiä enkä siksi usko syntiin perustuvan perhemallin olevan lapselle hyväksi. [/quote] Mutta avioliitollahan ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Sateenkaariperheitä kun on ilman avioliittoakin. Ja lisäksi on klassinen "entä yksinhuoltajat"-kysymys. Saat kylläkin olla mitä mieltä olet, enkä edes ala sen ihmeemmin vaatia selityksiä kannallesi, koska vetosit rehellisesti uskontoosi, etkä edes yritä perustella järjellä. Kunpa AA:kin olisi rehellinen ja myöntäisi syyn vastustukseen olevan uskonto, kuten se todellisuudessa heillä onkin. [/quote] Yksinhuoltajiin se, että kristillisessä merkityksessä avioliiton tulisi olla pysyvä, mutta jos yksinhuoltajaksi jää vaikka toimii Raamatun mukaan, niin uskon tämänkin perhemallin olevan lapselle terve kasvuympäristö. [/quote] Ja mihin perustat tämän oletuksesi, että yksinhuoltaja on lapsen kannalta hyvä, mutta kaksi samaa sukupuolta olevaa paha? Ja entä jos yksinhuoltaja ei toimi Raamatun mukaan? Mitä hittoa on edes yksinhuoltajan "Raamatun mukaan toimiminen"? [/quote] Homoparit elävät synnissä, yksinhuoltaja ei, jos on päätynyt yksinhuoltajaksi siten ettei ole eronnut muun syyn kuin pettämisen tähden. Tällöin hän ei elä synnissä vaikka on yh ja siksi uskon Jumalan siunaavan tällaisen perheen.
[/quote]
Mutta entäs muut? Miksi et yritä muuttaa lainsäädäntöä siten, että esim. esiaviolliset suhteet ja irtoseksi kielletään? Miksi vain homojen avioliitto on ongelma?