Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Toivottavasti Sunshine neljäskin ilmottelis kohta tulostaan :) mullakin menkat alkanu aika aikasin, 11-vuotiaana ja tää on eka kerta kemiallisen raskauden lisäks, kun tällä tavalla on menkat myöhässä. Ikinä ei oo ennen kun sen päivän max heittäny. Mutta toivon, että tää on vaan yksittäistapaus kystan takia ja samalla pelkään, että mitä jos ei ookkaan. Jotenkin yrittäminen tuntuu tässä vaiheessa jo kaukaselta asialta. Ihan kun ois nähny asiasta unta, tai se tapahtu joskus kaaaauan sitten, vaikka kk:n verran "vasta" ovat myöhässä. Ite sain Primolut Nor 10mg kuurin ihan kyselemättä, kun kipujen takia jouduin lääkäriin. Joten toivottavasti siekin apua tuohon/tähän tilanteeseen vaikka sitten lääkkeillä saisit, jos menkat ei kohta ala ilmottelemaan itestään. Tämmönen odottelu on syvältä... ja jos ja kun tästä taas yrittämään taas pääsee, tuntuu varmaan että ois taas ekaa kertaa siinä hommassa :D
Mutta ihanaa, että sulla on jo kolme lasta <3
Onko kellään muuten tietoa mistä näkis noita Toisenlaisia äitejä? ei ollukaan boksi tallentanu noita. Sen naispari-jakson näin kyllä ruudusta ilman kirjautumisia/maksuja/edes ilmasia kokeiluja, mutta nuo muut jaksot näyttäs olevan ruutu + puolella. En ehkä kolmen jakson takia (jos loput nyt menee talteen) viiti "tuhlata" sitä ruutu+ ilmasta kokeilu-kuukautta :P
Ei kun joo, näkyyhän nuo tään kauden jaksot sittenkin ilmaseks kyllä, mutta viime kauden jaksoja ei... siellä nuo jaksot, jossa ovat saaneet lapsettomuus-tuomion ja tuo toinen, jossa kroonisia kipuja jommalla kummalla vanhemmalla (äidillä??) kiinnostas varsinkin nähä.
Nyt menee spämmäämiseks, mutta pitää oikasta vielä :D ei sittenkään nääkkään tuon jo kattomani 3. jakson lisäks kun neljännen ilmaseks...
Kompuroiva hylje: äh, ihanteellinen tilanne? Ei niinkään. Meillä asuu toistaiseksi kolmas aikunen ihminen asunnossa, italialainen tyttö eli meitä on nyt 3 ihmistä 55neliön asunnossa. Tosin hän muuttanee pois mutta ei tietoa milloin...
Mulla on taas niin voimakkaita alavatsakipuja että pelottaa.. mitään vuotoa ei edelleenkään tuu joten se on hyvä merkki! Silti pelottaa. Muistan kyllä että ekaa odottaessani mulla oli ihan järkyttävät kivut just plussaamisen aikoihin ja tuli pientä tuhruvuotoakin, ja silti kaikki meni hyvin. Ja sit taas muistelen pari vuotta sitten ollutta kemiallista raskautta, niin siinä alkoi heti pieni vuoto eikä ollu juurikaan kipuja, eli sekin on hyvä ero tähän tilanteeseen. Vannoin että testaan aikaisintaan ylihuomenna taas mut ehkä pakko huomenna jo.. en tiiä :D Ärsyttävää epätietoisuutta! En pysty ajattelemaan mitään muuta!
Heippa! Haluisin kans liittyä teidän kanssa tänne jännäilemään.olen 25v yhden lapsen äiti ja toinen laps olis kovasti tervetullut. Esikoista yrittäessä meni lähes vuosi ja ehdittiin kaikki perus lapsettomuustutkimukset käydä läpi. Mitään ei löytynyt , mutta päädyimme inseminaatioon ja heti ekalla tärppäs ja poika sai alkunsa. Poika nyt 20kk. Aktiivista yritystä meillä nyt takana 3kk. Nyt dpo 3 ja össä kierrossa olut käytössä aktiivisen seksin lisäks ovistestit, greippimehu, täysmaito, auringonkukannsiemenet ja älyttömästi marjoja. Tsemppiä kaikille. :)
Lisäks aion hakee tänään tai huomenna punaviiniä ja juoda sitä pikkaisen joka ilta ja sit avokadoa. :)
Nasu:
Toivottavasti nyt kaikki menee parhaiten päin *hali* kamalaa tuollainen epätietoisuus. Ja tee ihmeessä huomenna testi, tiedän iteki et en varmasti pystyis oottamaan. Mä tein sillon kemiallisessa muistaakseni monta kertaa päivässä :)
Kompuroiva hylje:
Juu onneks on kolme tervettä lasta, onnekkaana saa itseään joka tapauksessa pitää!
Toivottavasti meillä molemmilla ny tulis joku selvyys suuntaan tai toiseen.
Mä en oo kyllä kuullu et kystasta vois jäädä menkat pois, aina olettanu et ne aiheuttaa ennemmin välivuotoja tms.
Mut aika näyttää
Kiitos kaikille tsempeistä! <3 Aamulla testaan ja katsotaan mitä tällä kertaa näyttää. Huomenna pitäis tulla 6kpl testejä taas lisää :D Oon ihan hyvillä mielin nyt kun ei vieläkään vuoto oo alkanut monen päivän kivuista huolimatta, joten eiköhän tää nyt oo vaan sitä normaalia kipua mitä joskus alkuraskaudessa on :) Toivon ainakin! Palaan taas aamulla asiaan testituloksen kera :)
Tsemppiä Nasu! Täälläkin pidän sinulle peukkuja pystyssä. Toivottavasti huomenna on oikein vahva viiva testissä!
Tilanne 29.9.:
Kompuroiva Hylje (30v) kp 59/29 yk 3
Minniminni (22v) kp 53/33-36 yk 6
Ninnu (25v) Kp 41/28-30 yk 2
Piivi (27v) kp 40/25-33 yk 3
Starling (41v) kp 40/33? yk 1 (km 07/15, ya 01/15)
Minkku (22v) kp 39/31-37 yk 8
Mia94 (21v) kp 38/28 yk 3
Vaaka92 kp 35/? yk 1
Muffeli (29v) kp 35/28-33 yk 4
Nuuskiksentytär kp 34/28-32 yk 7
Lumilla kp 32/26 yk 11
Melissa83 (31v) kp 32/29 yk 2
Pumpulii Kp 32/31 yk2 (km 8/15)
PinkkiDrinkki (35v) kp 29/27-30 yk 8
Jannuli85 kp 27/25-30 yk 19 (ya 03/2014)
Supera (20v) kp 27/29 ya 2/14
Neljänäiti (24v) kp 26/? yk 1
Viva kp 26/28 yk 2
Bembu kp 23/28-30 yk 2
Uusio Mamma kp 22/26
Shyvonne (30v) kp 21/29-30 yk 5
Nonno (24v) kp 21/? yk 1
Louisa kp 19/20-30? yk 6
Sylvi kp 18/35 yk 1 (km 09/2015)
Awsedr (25v) kp 17/33 (?) yk 2
Dreamer15 (28v) kp 17/40-50 ya 4/2015
Pixi (31v) kp 17/26-28 yk2
Rinse kp 14/29 yk 2
Noorav kp 13/? yk 9
Nanninen (24v) kp 12/? yk 1
Monsul (25v) kp 10/26-28 yk 3
Bemybaby kp 9/27 yk 5
KevätTähti (27v) kp 8/28 yk 4 (km 6/15 ja 8/15)
Kielokukka (28 v.) kp 8/31-32 yk 2
Pussikenguru (37v) kp 7/30-36 yk 2
Taifuuni kp 7/29 yk 7
LEK91 (24v) kp 6/? yk 1
Aaveelääkäri kp 4/29-30 yk 10
SweetSuzi (29v) kp 2/33 yk 2
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Hulina (28v), Kissanainen87, Konttri (33v), Stardust (22v), Heta87, Myya (29v), Annuska (20v), Tuulahdus (22v), Tiinu89, Meriemilia, Guagua, Helianna, Naisenkeli, Karoliina89
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1
ELOKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5, Norappi yk 5
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET
Leona yk 2, Miuku Mauku (27v) yk 5, Laulurastas83 yk 9, Pioni1 yk 6, Hajuherne yk 2,Barbamama yk 4, Hiutaleinen yk 2, Sipriina yk 5, EICH, Päivänsäde87 yk4, Nasu85, Stargazer yk 7
Ilmoita kiertopäiväsi, niin pääset listalle!
(Ilmoita muutoksista/korjauksista mielellään erillisessä viestissä, jos kirjoitat älypuhelimella, joka syöttää kaiken tekstin putkeen, tai lihavoidulla + kursivoidulla, jos kirjoitat tietokoneella. Kiitos − helpompi päivittää listaa. :) )
Taas niin suuri pettymys.. toosi haalea viiva, ei sitä kukaan muu varmaan näkiskään kun minä.. :( Eli se kai siitä sitten, ajattelis että nyt jo pitäis näkyä..
Nasu, pitäiskö sinun käydä verikokeessa? Siitä saisit varmuuden, mikä tilanne oikeasti on? Paljon tsemppiä!
Mietinkin että pitäiskö kysyä neuvolasta onko ihan normaalia.. Ja mietin sitäkin että voiko olla että se hcg ei vaan näy mulla pissassa vaikka veressä olis jo korkeakin arvo, tietääkö kukaan?
Voi nasu, toivotaan parasta vielä!
Ikävä kyllä mä ainakin sain sillon neuvolasta aika karun vastaanoton ku soitin haaleasta testistä. Ainut mitä voi tehdä on odottaa.
Toki verikokeisiin voit mennä ja riippuu varmaan asuinpaikasta kuinka helpolla niitä saa. Ne tarttee sit kattoo muutaman päivän välein et nouseeko arvot. Meillä päin en siis saanu ees verikoetta, sanottiin vaan et ootat viikon ja teet testin. Mulla sit tuli jo negatesti ennen sitä ja sit alkoki vuoto.
En siis missään nimessä tarkottanu loukata mut näin täällä meni.
Onhan niitä monenmoisia kokemuksia ihmisillä ja varmaan mahdollista et kaikilla ihmisillä ei mee niinku oppikirjoissa. Jollain ei välttämättä ikinä näy testissä.
Toivotaan et kaikki kääntyy parhainpäin *voimia*
Joo ehkä mä nyt vielä vaan odotan ku en muutakaan voi.. en varmaan ees kehtais vielä soittaa.
Soitin nyt sitten kuitenkin sinne neuvolaan, kun nää kivutkin on aika kovia välillä. Th sanoi heti että kyllä sinä raskaana olet, onneksi olkoon! Ei testi anna edes haaleaa viivaa jos en olisi, ja kuulemma ihan normaalia että testi näyttää vain haaleaa viivaa, joillain kuulemma koko raskausaikana ei tuu kunnon viivaa. Helpottipa kun soitin!! Kohdunulkoisesta ei oo huolissaan koska kipu on selkeesti tossa keskellä, sanoi että todennäköisesti siellä kohtu nyt vaan yrittää sopeutua uuteen tilanteeseen :) Keskenmenollehan mitään ei voi jos vuoto alkaa, mutta nyt näyttää hyvältä kun ei oo tippaakaan tullut verta. Testailen loppuviikosta taas jos ei vuoto ala :)
Hyvä Nasu että puhelu ammattilaiselle toi mielenrauhan. Yritä olla stressaamatta, elät hetkessä ja varsinkin nautit ! Onnea vielä hirmuisesti! Täällä elellään kp 35/27-32. Pari päivää sitten nega tehty, ei haamuakaan vaikk oli herkkä testi. En tiedä millon uskaltaudun tekemään testin kun pelottaa se nega ja kierron venyminen. Paino asiasta eilen juttelin lääkärin kanssa kun pahin pelko on että menkat jäävät kokonaan pois kun paino niin alhainen.
Moikka. Olen täällä taustalla lueskellut juttujanne ja NASU oli pakko tulla kommentoimaan sen verran että itse tein positiivisen haalean viivan myös. Sitä ennen tein ovulaatiotestejä dpo 9 alkaen ja siihen tuli haaleita viivoja jotka voimistuivat ja muuttuivat viidessä päivässä tasavahvoiksi. Tein haalean plussan raskaustestiin kun ovulaationtesti oli melko vahva, ei kuitenkaan yhtä vahva kuin testi viiva. Koska raskaus testini ei lähtenyt tummenemaan ja olin huolissani tein lisää ovulaatio testejä ja ne on antaneet minulle mielen rauhaa kun ovat tummentuneet koko ajan, nyt tasavahvoiksi vaikka raskaustesti ei tummunutkaan. Nyt sain jo ihan kivan viivan raskaustestiinkin. Kuukautismaisia kipuja löytyy ja selkä meni yks päivä ihan mahdottoman kipeäksi.
Tsemppiä kovasti!
Taisi olla totta se että keskenmenon jälkeen raskautuu nopeasti uudelleen :)
Kompuroiva hylje:
Katoin just kans tuota listaa en oo ainut tälläsellä kierrolla :(
Taustoja siis, oon 32 vuotias. 3 lasta jo maailmassa(3-12v) , keskenmenoja/kemiallisia kertyny jonkun verran koko elämän aikana. Viiminen 01/15.
Mulla on 12 vuotiaana alkanu menkat ja tää on eka kerta ku ylittää kiertopäivät 30 (ilman siis raskautta)
Kaikki lapsia on kyllä tehty kauan, kaks eri isää ni kyllä mussa jotain hitautta on olemassa, mitään todistettua ei oo.
Ilman ehkäsyä ollaan nyt oltu jo koht 2 vuotta.