Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Jeeeee täällä alko menkat!!! Kerranki onnellinen niistä :) uuteen toivottavasti lyhyempään kiertoon.
Nonno, mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Raskauden aikana mulla ainakin vatsa tuli näkyviin kohtalaisen myöhään. Ehkä vaikuttaa enemmän kipuiluna selässä myös.
Ei mulle ikinä oo mitään vaivaa ollu siitä eikä missään vaiheessa raskauksissa tms oo kukaan sanonu et se olis mitenkään erilainen. Kaikissa gyne/synnytyslapuissa se on mainittu kyllä.
VIIVA VAHVISTUNUT <3 <3
Ehkä nyt uskallan pikkuhiljaa siirtyä odottajien puolelle.. :)
SUNSHINE14, onnea menkoista! :) (Jos näin voi sanoa).
Kohdunnapukasta itse päättelin olevani raskaana. Dpo 7 napukka oli ihan alhaalla ja pehmeä (ajattelin ettei tärpännyt), seuraavana päivänä oli noussut hieman ja vähän kovempi, sitä seuraavana päivänä jo tosi ylhäällä ja melko kova ja kiinni, silloin ajattelin että nyt saattaisi olla kuitenkin onnistunut. Kohdunkaulanhan pitäisi lähemmäs kuukautisia laskeutua sieltä ylhäältä ja pikkuhiljaa pehmetä ja minulla meni tässä plussa kierrossa toisin päin. Ovulaatio testit alkoi tummenemaan hitaasti. Kivut alkoivat tyhjästä dpo 10, viiltäviä kipua, repäisy kipua, painon tunnetta ja kuukautismaisia. Kivut säteilee nivusiin. Itellä varmin merkki onnistumisesta oli kohdunnapukka, ovistestit ja lämmön nousu. Sairaat unet ja öisin heräily. Rinnat tuli sivuista kipeiksi, kainalon alta. Niin ja kaikkia oireita ennen olin melko oireeton, pms oireet eivät ole olleet vahvat.
NASU kyllä minäkin voisin siihen ultraan mennä jos olisi halvempi, mutta on liian kallis. En tiedä testaanko tänään vielä, niin pelottavia nuo testit. Pitäisi kai vain Nauttia raskaudesta niin kauan kuin sitä kestää ja ottaa huonot uutiset vastaan jos niitä joskus tulee, tämä stressaaminen on kamalaa.
Kaikille onnea raskautumiseen! Viivojen vahvistumiseen ja piinailuun!
Ihanaa Nasu, että viiva tummenee!! Onnea sinulle ja kaikille muillekin plussanneille!! <3
Kiitos nasu, tällä kertaa niistä voi onnitella:)
Ja onnea onnea odotukseen!
Mäkin oon seurannu kohdunnapukkaa. Raskautuneista kierroista on takana ja kova mutta välillä myös ei raskautuneista kierroista. Mulla ainaki se elää ihan omaa elämää :)
Mä tosiaan poistun nyt tuonne odottajien puolelle, ihan älyttömästi tsemppiä kaikille!!! <3 Plussatuulia! <3
Moikka!
Täällä 24v naikkonen... ehkäisypillerit lopetin 12.9 ja nyt vauva saa tulla kun ja jos on tullakseeen :) Mieluiten pian... <3 Olen vain lykännyt ja lykännyt vauvahaaveita, vaikka kuumeillut olen vuosia. Nyt sitten mies sanoi että kuneka ei käyttöön oteta ja sillä hyvä :) Pillerit joka tapauksessa olin päättänyt lopettaaa. Niitä ehdin syödä ahkerasti 6.5 vuotta. Saa nähä mitä se on saanut aikaseksi ja kuinka kauan menee kropan tasaantumiseen ja raskauteeen.
[quote author="Karoliina89" time="30.09.2015 klo 21:47"]Juon punkkua desin iltaisin ja puolikkaan avokadon päivässä. Kananmuna olis kuulemma kanssa hyvä tässä vaiheessa kiertoa :)
[/quote]
Nyt oon ihan että mitä häh?! Punkusta, avokadosta ja munasta en oo kuullutkaan! Millä tavalla niistä on hyötyä ja missä vaiheessa kiertoa?
Mirriäinen:
Et ehkä enempää vois olla kohtalontoveri. Ollaan saman ikäsiä, pillerit jätetty parin päivän erotuksella pois. Ihanaa että täällä on joku jollla tämä vauvantekohomma menee samaa tahtia :)
Navasta... Täällön tehty vauvaa ahkerasti. ;) mies on innoissaan ja juttelee paljon siitä millaista elämä olisi jos tulisi vauva. Jos olis kierto sen 28 päivää mitä epäilen, huomenna olisi ovulaatio. Eilen oli outoja menkkamaisia kipuja. Miten voikin olla näin pihalla siitä mitä omassa kropassa tapahtuu...
Paljon, paljon onnea Unikeonsuru ja Muffeli!! <3 nauttikaa! <3
Ihanaa kun Nasullakin on viiva vahvistunu <3 onnea vielä! :) et kauaa täällä kerennykkään vierailla, mutta hyvä niin :)
Voimia Dreamer:ille.
Sunshine: Hyvä että sinne on vihdoinkin täti löytäny kylään! :) jess! :)
Tervetuloa uusille! Mirriäisen ainakin sieltä uutena bongasin :) toivottavasti kierto tasottuu heti :) Ja Nanninenkin siellä taitaa ihan uus olla, tervetuloa! :)
Taifuuni: "Nyt oon ihan että mitä häh?! Punkusta, avokadosta ja munasta en oo kuullutkaan! Millä tavalla niistä on hyötyä ja missä vaiheessa kiertoa?"
Anteeks, mutta on pakko kysyy, että etkö nyt oikeesti tiedä mitä munasta on hyötyä? :D :D anteeks miun huumori :D :D
ON: Huomenna vika tabu Primolutteja. Jess! oon saanu niistä sellasia sivuoireita, että mielelläni ne lopetan ja toivotan tädin tervetulleeks vierailemaan vaikkapa heti sunnuntaina :) tiedäthän osotteen nyt tällä kertaa oikein?? :D
Taifuuni: Punkku parantaa verenkiertoa ja auttaa siten stygoottia kiinnittymään kohtuun. Kananmuna puolestaan nostaa progesteronitasoa ja avokado no yhden tutkimuksen mukaan ainakin lisäs jopa puolella keinohedelmöityksen onnistumista. Ajattelin että josp auttais luomunaki yrittäessä. Nämä kaikki siis oviksen jälkeen, ennen ovista täysmaito (vain lasillinen päivässä, ja koska sisältää kovia rasvoja pitää jättää punainen liha vähemmälle), auringonkukansiemenet ja greippi.
Nanninen, sinulla on varmaan ovulaatiokipuja! :)
[quote author="Kompuroiva hylje" time="01.10.2015 klo 14:39"]
Taifuuni: "Nyt oon ihan että mitä häh?! Punkusta, avokadosta ja munasta en oo kuullutkaan! Millä tavalla niistä on hyötyä ja missä vaiheessa kiertoa?"
Anteeks, mutta on pakko kysyy, että etkö nyt oikeesti tiedä mitä munasta on hyötyä? :D :D anteeks miun huumori :D :D
[/quote]
Hahaaaaah, putosin ihan täysin! :'D
Tsygoottia* (hedelmöittynyt munasolu)
Kiitos tervetulotoivotuksista! :)
Onko teillä muilla miten tasottunut hormoonit pillereiden jälkeen kuinka nopeasti, jos olette niitä popsineet? Tai kuinka kauan yrittämisen allotyksesta olette raskautuneet? Mieheni ssai tänään pitkän etsinnän jälkeen työpaikan, ja näillä näkymin vakituinen :) Nyt vauva ja heti!!!! <3
Taustasta sen verran, että yhdessä ollaan oltu 6.5 vuotta ja kihloissa vajaa 5 vuotta. "Tahdomme" nyt uutena vuotena <3
Kiitos taifuuni! Kertokaa tyhmälle, kivut olivat eilen, milloin ovulaation pitäisi olla? Eli millloin olisi otollisin aika petipuuhille?
Tänään ollut jostain syystä hirveää heikotusta, tais mennä koko keho sekaisin hormoonien lopetuksesta :D
tänään aamupäivästä ov testissä kaks tummaa viivaa nyt myöhemmin ei mtn...tänään ei peitto heilunu mutta eilen kyllä.. onkohan säänssejä raskautee?
[quote author="Nanninen" time="01.10.2015 klo 16:41"]Kiitos taifuuni! Kertokaa tyhmälle, kivut olivat eilen, milloin ovulaation pitäisi olla? Eli millloin olisi otollisin aika petipuuhille?
Tänään ollut jostain syystä hirveää heikotusta, tais mennä koko keho sekaisin hormoonien lopetuksesta :D
[/quote]
Mieluummin heti! Sinulla on varmaan nyt hedelmälliset päivät. Ovulaatiokivun lisäksi kannattaa seurailla limoja: kun se on kananmunanvalkuaista muistuttavaa, liukasta ja venyvää, olet hedelmällisimmilläsi. Tuo lima kohtelee siittiöitä hyvin. (Googlaa vaikka Kutri.netin Kaikki kuukautiskierrosta.) Kannattaa myös kuunnella itseään - silloin kun himottaa, on ovulaatiokin lähellä. Lisäksi ovulaatiota voi bongata tunnustelemalla kohdunkaulan ja -suun asentoa, tekemällä ovulaatiotestejä ja mittaamalla aamulämpöä.
Kiitos taifuuni! :) tänään kyllä tuli peittoja heiluteltua, nyt outoa paineen tunnetta kohdussa? Luulin et ovulaatio oli viime viikolla, kun oli jäätävää pistos alavatsassa. Mene ja tiedä mut nyt petipuuhat on ollut taukoamatta mielessä, jo ukkokin mulle naureskelee...
Äh, lähti ajoissa. On tää vauvan tekeminen ihme tiedettä. Lääkäri määräs foolihappolisää ja kroonisten sairauksien lääkitystä muutettiin. Sitten vielä lämpöi kannattais mittailla ja kohdunkaulaa ja suuta tunnistella. Miksei asiat voi mennä niin kun yläasteella opetettiin, ilman ehkäisyä ja pam, vauva. xD sopis varmaan meille kaikille?
Saattaa kuulostaa typerältä kysymykseltä, mutta kysynpä nyt kuitenkin. Gynekologi aikoinaan tunnusteli kohtua alavatsan päältä ja pystyi toteamaan kohdun asennon. Pystyykö siis jo alkuraskaudesta tuntemaan kohdun esimerkiksi kovemmaksi tms? Ja kohdun asennosta vielä, itselläni on taaksepäin kallistunut kohtu, onko muita kohtalontovereita? Eteenpäin kallistunut on kuulemma se yleisempi.