Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

Vierailija
801/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NUUSKIKSENTYTÄR, toi kyllä mielenrauhan vaikka periaatteessa noi asiat kyllä tiesinkin mutta ihanaa kuulla samat asiat neuvolasta! :) Toivottavasti säkin saisit sen plussan!! <3 Tai edes jonkun selvyyden!
UNIKEONSURU, kiitos! Ihana kuulla että jollain muullakin on ollut samaa ongelmaa viivan vahvistumisessa! Paljonko sulla on nyt viikot? Tein kans tänään ovistestin kun oon niistä lukenu ja testiviiva oli melkein yhtä vahva kuin kontrolliviiva :)

802/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

gyne leku soitti ja sano että lh  alle 1 ja estrogeeni  vähän..aivolisäkemitta matala.. epäili että mulla ei tullu vuotoa primolut N jälkee vaik oli 4pv menkat.. sano et voi tulla raskaaks mut epätodennäköistä :( ja primolut otetaa 3kk välein et tulis ees vähän vuotoa ja vuoden päästä kontrolli..lapsettomuus hoidot aloitetaa 6kk päästä jos en raskaana ole :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
803/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi nasu! :) kuulostaapa hyvältä.

Kyselisin että miten teidän kehot on alkanut toimimaan hormonaalisen ehkäisyn jättämisen jälkeen? Mulla on nyt kp12 ja alko hyvinkin menkkakivut, menkkoi ei kylläkään... Ajattelin et täältä voisin saada tukee kun oma keho tuntuu oudolta.

804/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NASU tein ekan raskaustestin testin sunnuntaina ja nyt viikkoja on kai 3+6 ehkä... eilen sain testiin jo ihan hyvän värisen viivan mutten mitään kirkkaan punaista. Joskus silloin dpo 9 tein ihan puhtaan negan raskaustestiin. Ovulaatiotesteissä on viiva johdonmukaisesti vahventunut päivä päivältä. Oon kyllä lukenut tosi paljon että jollain voi kestää kauemminkin viivan vahvistuminen. Ja vissiin on myös väliä millä testillä testaa... omituista itellä on ollut se että aamupissan testit on olleet vaaleampia kuin päivällä tehdyt, siis raskaustestikin oli su illalla haalea ja maanantai aamulla vielä vähän haaleampi..? Sama noissa ovistesteissä. Ehkä oon juonut liikaa illalla..en tiedä. Pregchekit ollut käytössä...

Onko sulla muita oireita kuin kivut? Mulla on aaltoilevaa kuukautiskipumaista kipua, varsinkin levossa. Tuntuu vähän harjoitus supistuksilta pienen kivun kera, mutta ilmeisesti jotkut niitäkin voi tuntea heti jo alussa.. tässä oli yksi kierto välissä kun sain keskenmenon rv 7+2 ja silloin tuli kivut jotka ei helpottanut hetkeksikään ja alkoi vuoto parintunnin päästä, nyt on tietty kauhea pelko että sama toistuu.

805/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on kierto pitkittynyt ja siksi ei vielä ole tummunut? Mullakin on ollut melko säännöllinen 32 päivää ja sitten pari kertaa ihan puskista ollutkin 37. Toi eilinen testi jolla sain paremman viivan jonka näkee mieskin on apteekin oma.

Vierailija
806/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UNIKEONSURU, sähän oot saanut sit jo hyvissä ajoin sen plussan! :) Niin ja onnea!! <3 Toivotaan että kaveri pysyy matkassa! Meinaatko mennä varhaisultraan sit kun se on mahdollista? En usko että mulla kierto ois pitkittyny ku bongasin oviksen niin selkeesti ja sen jälkeen on ollu hiljaisempaa makkarin puolella niin ei oo kauheesti vaihtoehtoja koska ois hedelmöittynyt :) Mutta kyllä se th:n kans puhuminen antoi toivoa! Ja toi ovistestin vahva viiva :) Kipujen lisäksi mua närästää ihan sairaan paljon! Ja väsyttää, janottaa, välillä itkettää ja sit sekunnin päästä vit***aa :D (Anteeks kielenkäyttö, yritin sensuroida parhaani mukaan :)), lämpö on vähän koholla mut ei paljoa, näen ihan outoja unia ja muistan ne tosi selkeesti ja vieläpä joka yö! Siinäpä ny jotain alkuun. Eli oireita on, sitä en tiedä kuinka pitkälle ne on kuviteltuja :)

807/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä et soitit neuvolaan, meillä taitaa sit olla ihan kökkö neuvolatäti :)
Tokihan se plussa on aina plussa. Toivotaan että pysyy kaveri kyydissä!
Mul on ollu kauhee närästys jo kaks viikkoa! Siit mä aattelinki ekaks et olisin raskaana mut ei näin näköjään oo.
Ihan pyllyreiästä tämmönen odottelu.

808/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sain sitten ajoissa, ei ole vertailua kun edellisistä lapsista tein reilusti myöhässä...odottavan aika on ollut pitkä ja päivät madelleet, tuntunut kyllä niin hitaalta. Tänäänkin varmistin ovistestillä että on taas vahvempi viiva, raskaustestiä en uskaltanut tehdä pelossa että ei ole muuttunut. En ajatellut mennä varhaisultraan, jotenkin tuntuu että se on liian kallista kun lopputulos on kuitenkin täysin hallitsemattomissani. Mulla on ihan samat oireet, noi unet on kyllä ihan uskomattomia ja niiden toden tuntu. Oma lämpö on koholla myös vähän norm. 36,6 nyt 36,8

Mikä dpo sulla on nyt? Kuinka tumma viiva näkyy? Tosi kiva että terkka on osannut auttaa ja rauhoittaa sua, toivotaan että meidän viivat vahvistuu pian!

Vierailija
809/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti toi just 6kpl lisää testejä niin saan jatkaa tätä mun testailua :D en kehtaa taas heti hakea kaupasta tai apteekista kun niin pieni paikkakunta :)
UNIKEONSURU, mulla on dpo nyt jo 17 tai 18, eli siihen nähden pitäis testissä olla jo hyväkin viiva. Viiva on kyllä tosi haalea mutta sen näkee kyllä kääntelemättä testiä ja saa otettua kuvankin siitä. Eli ihan selkeä kuitenkin, enemmän häiritsee se ettei tummu.. Mä mietin tota varhaisultraa, oot ihan oikeas että sehän on siis täysin meidän hallitsemattomissa oli tulos siellä mikä tahansa, mutta silti ehkä meen saadakseni varmuuden siitä että siellä jotain on, ja oikeassa paikassa. Kivut kuitenkin aika kovat. Ymmärrän kuitenkin siis sun pointin. Joo ne unet on kyllä aivan uskomattomia! Ja siis se että ne oikeesti muistaa vielä monta päivää ihan selkeesti! Toivotaan että viivat vahvistuu molemmilla! Koska aiot taas testata?

Vierailija
810/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nyt pienen syrjähypyn pitkästä aikaa tänne tuolta kolmekymppisten ryhmästä. Täällä kun on niin suuri skaala porukkaa, että jos jollain olisi ollut samaa "vikaa" kuin minulla.

Eli mulla on nyt dpo 8 (suunnilleen) ja nyt vihloo/jomottaa vasemmalle munasarjoihin jo kolmatta päivää. Ei mitään tuskallista kipua, mut sellasta vähän samanlaista kun ovulaation aikaan, lievempää kylläkin. Aluksi mietin, että nyt varmaankin olen raskaana, mut sit mietin, että jos olisin raskaana, niin kai sen vihlonnan pitäis tuntua keskemmällä. Nyt siis hermoilen jos onkin joku endometrioosi tai jotain. Onko kenelläkään ollut samanlaista näillä päivillä? Vielä en kehtaa lääkärille soitella ja raskaustestiä on ihan turha vielä tehdä.

811/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea plussan saaneille...ite toivon että voisin raskautua.. lääkäri vaan tosiaan sano et epätodennäköistä ja luonnollisia menkkoja ei välttis tule ku tuli vaan keltarauhashormonilla (PRIMOLUT N).. no vuodot on ainakin 3kk välein Primolutilla jos ei muuten tule.

Vierailija
812/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas harmillista lukea näitä huonoja uutisia :( Ja tulee kauhea olo omasta hehkuttamisesta ja pähkäilystä kun toiset taistelevat kivisellä tiellä! Tsemppiä kaikille <3
CANDYK, sua en valitettavasti osaa auttaa :/ Mutta mun käsityksen mukaan raskaudesta johtuva kipu on enemmänkin keskellä, mutta en tiedä varmasti. Toivotaan että siellä vaan on pieni ihme saamassa alkuaan! :)

813/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonhi. Kävin tänään yksityisellä ja syy pitempiaikaiseen kipuiluun ja viime viikonlopun viiltävään kipuun tais löytyä. Oikealta puolelta kohdusta oli puhjennut kysta. Näkyi vähän jotain nestettä, siitä ja kipuoireista gyne päätteli. Ikinä ei oo ennen sellasia ollut ja nytkin kuulemma näytti muutoin puhtaalta. Onko muilla kokemuksia kystista? Lääkäri kirjotti sitten Terolutit epäsäännölliseen (??) kiertoon (28-31pv :D) ja eikös keltarauhashormonin myös pitäis pitää noita kystia kurissa? Onkos kellään nuo Terot auttanu raskautumisessa?

CANDYK, mulla muutaman kuukauden ihme jomottelut ja kipuilut selvis nyt sit tosiaan kystaksi. Syyhän voi olla mikä vain, vaikka ihan harmittomia oviskipuja tai pieni tekemässä alkuaan :) <3 Mutta tämmöinen oli mun tilanne.

814/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candyk - mulla ovulaatiomainen nippailukipu munasarjojen kohdalla oli yksi ensimmäisiä oireita raskaudessa. Jonkin ajan päästä seurasi menkkamaiset kivut. Toivon että sinunkin kohdalla on kyse samasta asiasta :) Ja Nasu, mulla oli kanssa alkuun tooooodella haaleita viivoja, jotka lähti vahvistumaan aika hitaastikin. ClearBluen plussatesti näytti todella selkeän plussan silloinkin kun liuskatestit (jotain raskauskeijusta ostettuja) näyttivät haaleaa viivaa. Niitä voin siis suositella, samoin niitä viikkonäytöllisiä testejä :) 

Vierailija
815/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanat naiset vastauksista :) Näiden muutaman perusteella se on just joko tai.. vauva tai kysta. Pitää nyt huomenna päättää, että odotanko sen vajaan viikon menkkoja vai soitanko lääkäriin.

Olen silloin tällöin käynyt lueskelemassa näitä juttuja, mutta en ole enää kyllä yhtään kärryillä. Huomasin kuitenkin, että parit plussat oli taas tullu tässä välissä, onnea niistä :) Ja tsemppiä edelleen muille yrittäjille!

816/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa! 

Onnittelut kaikille plussanneille ja pahoittelut niille, jotka joutuivat uuteen kiertoon. 

ON: Mä plussasin tänään! Menkat neljä pvää myöhässä ja aamulla tein testin, 2 vahvaa viivaa. Nyt illalla tein uuden testin ja sama tulos. Tärisen täällä onnesta <3

Saa lisätä plussanneisiin.

Muffeli 4+2 ja yk 4

817/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea muffeli :)!

818/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 19/29 ja dpo 4. Oireita ei ole. Juon punkkua desin iltaisin ja puolikkaan avokadon päivässä. Kananmuna olis kuulemma kanssa hyvä tässä vaiheessa kiertoa :) onnea plussanneille ja tsemppiä muille!

Vierailija
819/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea MUFFELI! :)
PIONI1, mä oon miettiny sitä viikkonäytöllistä mutta taidan säästää siihen kun saan jollain halvemmalla ensin vähän paremman viivan :) Pelottaa että siihen tulee "ei raskaana" :(

Vierailija
820/1219 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Muffeli!! :)

Täällä alkaa masentaa tämä tilanne. Jotenki sellainen olo, että tekisi mieli luovuttaa... vielä kuukausi ennen kuin voi edes odottaa menkkoja ja kuka tietää kauan niistä testeistä menee ennen kuin mikään alkaa vaikuttamaan. Oon tehnyt nyt jumalattoman pitkiä päiviä töissä, kun en jaksa tulla kotiin miettimään näitä asioita. Mieskin vaan ärsyttää enku jaksais senkään kanssa keskustella siitä pco:sta tai mistään muustakaan. Plaah.