Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
NooraV
no mutta hyvä että tarkistetaan.
Mietin vaan ite et pitäis mennå se arvo tarkistamaan. Kun mulla on ollut jo jonkun aikaa siihen sopivia "oireita"
Mut ehkä mä vielä luotan et ne menkat alkais
Onnea Nasu ja Stargazer!! :)
ON: Gyne takana ja tuomiona odotetusti diagnoosi lievä PCO. Primolut-kuuri lopetettiin, koska luteaalivaihe jää liian lyhyeksi. Pco:sta huolimatta ovulaatio tapahtunee jokaisessa luomukierrossa, kuitenkin kierto on tosi pitkä. Nyt näkyi 27 follia oikealla ja 23 vasemmalla. Johtofolli oikealla 8mm, kohdun limakalvo 6mm. Vastaa kuulemma normaalia kp 6:tta, vaikka kp16 menossa. "Helminauhaa" ei näkynyt, mikä kuulemma hyvä asia. Nyt mennään luomuna tämä kierto ja ens kierron kp 3 mennään sitten hormoonitesteihin ja siitä ne hoidot sitten alkaa. Kuulemma mahdollista kuitenkin hedelmöittyä, koska pco:sta huolimatta ilmeisesti ovuloin melkein joka kierrossa.
Minulle voi päivittää listaan tuon "luomukierron" eli kp16/40-50 ya 4/2015 (Ihan mielelläni pysyisin listalla, vaikka kierto onkin mitä sattuu. Ja toi ya kuvastanee tilannettani paremmin, kun menkat tulee kun ovat tullakseen.)
Minkku: Yksityiselle pääsee tutkimuksiin nopeammin. Toki maksaa, mutta itse mietin mihin kaikkeen turhaan sitä sen pari sataa helposti pistää.
Tilanne 28.9.:
Kompuroiva Hylje (30v) kp 58/29 yk 3
Minniminni (22v) kp 52/33-36 yk 6
Ninnu (25v) Kp 40/28-30 yk 2
Piivi (27v) kp 39/25-33 yk 3
Starling (41v) kp 39/33? yk 1 (km 07/15, ya 01/15)
Minkku (22v) kp38/31-37 yk 8
Mia94 (21v) kp 37/28 yk 3
Vaaka92 kp34/? yk 1
Muffeli (29v) kp 34/28-33 yk 4
Nuuskiksentytär kp 33/28-32 yk 7
Lumilla kp 31/26 yk 11
Melissa83 (31v) kp 31/29 yk 2
Pumpulii Kp 31/31 yk2 (km 8/15)
PinkkiDrinkki (35v) kp 28/27-30 yk 8
Jannuli85 kp 26/25-30 yk 19 (ya 03/2014)
Supera (20v) kp 26/29 ya 2/14
Neljänäiti (24v) kp 25/? yk 1
Viva kp 25/28 yk 2
Bembu kp 22/28-30 yk 2
Uusio Mamma kp 21/26
Shyvonne (30v) kp 20/29-30 yk 5
Nonno (24v) kp 20/? yk 1
Louisa kp 18/20-30? yk 6
Sylvi kp 17/35 yk 1 (km 09/2015)
Awsedr (25v) kp 16/33 (?) yk 2
Dreamer15 (28v) kp 16/40-50 ya 4/2015
Pixi (31v) kp 16/26-28 yk2
Rinse kp 13/29 yk 2
Noorav kp 12/? yk 9
Nanninen (24v) kp 11/? yk 1
Monsul (25v) kp 9/26-28 yk 3
Bemybaby kp 8/27 yk 5
KevätTähti (27v) kp 7/28 yk 4 (km 6/15 ja 8/15)
Kielokukka (28 v.) kp 7/31-32 yk 2
Pussikenguru (37v) kp 6/30-36 yk 2
Taifuuni kp 6/29 yk 7
LEK91 (24v) kp 5/? yk 1
Aaveelääkäri kp 3/29-30 yk 10
SweetSuzi (29v) kp 1/33 yk 2
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Hulina (28v), Kissanainen87, Konttri (33v), Stardust (22v), Heta87, Myya (29v), Annuska (20v), Tuulahdus (22v), Tiinu89, Meriemilia, Guagua, Helianna, Naisenkeli
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1
ELOKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5, Norappi yk 5
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET
Leona yk 2, Miuku Mauku (27v) yk 5, Laulurastas83 yk 9, Pioni1 yk 6, Hajuherne yk 2,Barbamama yk 4, Hiutaleinen yk 2, Sipriina yk 5, EICH, Päivänsäde87 yk4, Nasu85, Stargazer yk 7
Ilmoita kiertopäiväsi, niin pääset listalle!
(Ilmoita muutoksista/korjauksista mielellään erillisessä viestissä, jos kirjoitat älypuhelimella, joka syöttää kaiken tekstin putkeen, tai lihavoidulla + kursivoidulla, jos kirjoitat tietokoneella. Kiitos − helpompi päivittää listaa. :) )
Taifuuni, omien tutkimusteni mukaan 100 mg on ok, mutta en ole terveydenhuollon ammattilainen, joten loppupeleissä joudut itse päättämään onko määrä sinulle ok.
Huomenia! Taas niin niin haalea viiva kun vaan olla voi.. alan uskoa että on vaan joku kemiallinen.. :( Nyt ei auta ku oottaa muutama päivä ja tehdä testi uudestaan. Ja toivoa ettei menkat ala!
Voi hitto nasu toi pähkäily on stressaavaa! Toivotaan et vahvistuu.
Mikä sulla on nyt kiertopäivät?
Omaa napaa, ei menkkoja eikä plussaa. Tänään on sit jo muistaakseni kp 42/24-28.
Ei myöskään mitään vihlasuita tms enää ollu muutamaan päivään. Tissit on kipeet niinku ennen menkkoja ja alko kipeilee tossa lauantaina.
Mulla on kyllä ollu viiminen kuukausi tosi stressaava, ennen ei oo vaikuttanu kiertoon mut nyt luulen et tää stressi on sit ollukki aika kova paikka (läheisen kuolema) ja rupeen uskoo et kroppa reagoi ny tähän. Tai sit on jotain vikaa mussa.
Äkkiä laskettuna olisko 35/31. Eli myöhässä on menkat, joskus on saattanu olla kierto 32 päivääki mutta pääasiassa toi 31. On kyllä niin rasittavaa!!! Ompas sulla jo kiertopäivät paukkunu, Sunshine14!! :(
Heippa, täältä ilmottautuu yks kuumeilija lisää! Eli elokuun alkupuolella lopetin imetyksen ja nyt kova yritys päällä! Ensimmäinen yrityskerta ei tuottanu tulosta! Vähä meinaa huolestuttaa ku menkkojen aikaan oli hyvin omituisia mahakipuja et mistä ne johtuu, mut toivottavasti ei mitään vakavaa. Siis ei mitään kovaa kipua mut semmosta ärsyttävää jomotusta, ei tarvinnu kumminkaa lääkettä niin ehkä ei vakavaa... Eli oon 30 vuotias ja nyt menossa kp 7/29 ja yk 2! :)
Minkku, mene ryhmiin, ja etsi sieltä se "yritys päällä pidemmän aikaa 2015" ryhmä.
Tervehdys..
Tilanne se että tänään DPO 10
oIREILUA: Palelua, lämpö 36.8-37.3, alavatsa turvonnut ja kramppaa, pissattaa, väsyttää, aivastuttaa, pääkipee välillä, finnejä ja alavatsa/selkä jomotusta. Hengästyn lenkillä ja enne ruokaa masu kuin valmiiksi täynnä. Lopuksi hieman pahaa oloa.
Ovutesti vahvistuu.
Raskaustesti 15 vahvuinen eilen otettuna kuvassa..
Jännitystä ilmassa.
Tänään kp 9/27. Epäilen että ovis tulee pian, tissikipua ja alavatsa nippailua tuntuu. Talletuksia on tehty joka päivä viikonlopusta lähtien :)
Minkälaisia apuja käytätte hedelmällisyyden lisäämiseen? Vauvantekoresepti? :)
Minulla on päivittäin mammavitamiinit, D-vitamiini, foolihappo, vehnänalkioöljy ja maca. Ja seksiä joka päivä :)
AWSEDR kiitos :) meillä esikoinen 1/2014, joten hassua kun joku toinen näin samassa elämäntilanteessa tilanteessa oleva kuumeilija :D BEMYBABY meillä on tää greippimehu (jota tosin voisin muutenkin juoda) ja nyt yritän noita ovistikkuja kun veikkaan että mennyt ajoitus välillä vähän pieleen.. Nyt tikkuun alkoi jo viivaa piirtyä tosin hailakkaa mutta ovisoireita alkaa tulla, harmi vaan kun mies nyt menossa kokoajan.. täytyy nyt yrittää suostutella vaikkei kunnon viivaa vielä olekaan, ihan sokeasti en uskalla noihin tikkuihin luottaa.. Niinpä meillä yritetään tehdä noita talletuksia aina kun mahdollista ja jos vähänkin haluttaa :D
Tsemppiä Nasulle, mulla viime kierrossa tuli tosiaan ihan viiva pregcheckiin oletettuna menkkojen alkamispäivänä ja oli jotenkin hassu olo, tosin sitten alkoi pieni tuhruvuoto jota jatkui 2-3(?)pv ja en halunnut enää testailla enempää, sovittiin että testaan kun kolme päivää mennyt ja jos vuoto ei pahene.. No eipä tarvinnut, sillä testipäivänä heräsin aamuyöstä ihan hirveisiin kramppeihin ja verta tuli kun saavista (ihanaa kirjoittaa näitä allöjä juttuja :D) joten veikkaan että meni kesken tai oli kemiallinen.
Jos sulla ei Nasu ole mitään tuhruja eikä muita niin toivotaan että pysyy matkassa ja onhan se hailuviivakin plussa, toivottavasti lähtee siitä tummumaan :)
Voi ei nasu ja sunshine :/
Pakko tulla hehkuttaan vielä omaa napaa... Eilen käytiin ukon kanssa pitkä keskustelu ja se on nyt varmaa että sitä vauvaa aletaan yrittään. :))
Joo ei oo ollut minkäänlaista vuotoa missään vaiheessa, toivotaan että viiva lähtee vahvistumaan! :)
[quote author="stargazer" time="29.09.2015 klo 01:01"]
Taifuuni, omien tutkimusteni mukaan 100 mg on ok, mutta en ole terveydenhuollon ammattilainen, joten loppupeleissä joudut itse päättämään onko määrä sinulle ok.
[/quote]
Löysin netistä tietoa, että 25 mg olisi korkein hyväksyttävä päiväannos. Jatkanen siis sillä, kun yhden kuurin isommalla annostuksella jo olen syönyt. Hermovaurioiden sanottiin tulevan viiveellä. Pelottaa vähän semmoiset. Mutta mielelläni lukisin, jos sinulla on linkata, mistä löysit tietoa tuon 100 mg:n turvallisuudesta.
Onnea Uusio mamma ja peukkuja että viiva tuosta vahvistuu! :)
Nasulle myös peukkuja piinailuun, toivottavasti viiva lähtee vielä vahvistumaan!
Onpas tänne tullu tekstiä sillä aikaa, kun oon ollu muutaman päivän poikessa koko palstalta. Paria vauvakuumeilu-blogia oon lukassu ja kattonu yhen jakson Toisenlaisia äitejä, mutta muuten oon pysyny muutenkin pois vauvoihin tai kuumeiluun liittyviltä sivuilta yms. Nyt mies on taas iltavuorossa ja mulla on enemmän aikaa yksinään hommailla kaikkea ja eilen tuli tehtyä iiiiso läjä kotihommia, joten tälle päivälle ei oikeestaan jääny muuta, kun tiskien laitto, ruoan teko ja vähän pientä siistimistä. Joten tänne sitten eksyin taas :D
Stargazer; Paljon onnea!! <3 oi että, ihanaa <3
PVarovaisesti onnea Nasu!! viivan vahvistumisia! <3
Uusio mamma:lle myös varovaiset onnittelut!! <3
Paljon voimia Starling :( *hali*
Dreamer: Oon pahoillani pco-diagnoosista :( onneks se ovis kuitenkin sieltä tulee iteksiäänkin! :)
Sunshine: Voimia pitkän kierron kanssa :( itekkin oon saanu nyt siinä hyvän maistiaisen. Toivottavasti ei enää tämmöstä kiertoa tulis kummallakaan! minkä ikänen muuten oot, kun sanoit jotain mahdollisista vaihdevuosista tms? itellä käväs pieni kauhu tuosta asiasta, kun endolaisilla voi tulla aiempaan vaihdevuodet ja sattukin sitten vastaan 34-vuotias, jolla oli jo vaihdevuodet alkamassa... eli jos meinaa yhen tai jopa kakskin lasta saada, tässä alkaa olla tulipalokiire.
Mama -89: Mulla kemiallisessa ensinnäkin menkkojen piti alkaa lauantaina. Tiistaina tein testin, joka oli nega. Torstaina kävin labrassa antamassa virtsanäytteen, kun ikinä ei menkat ollu noin kauaa myöhässä. Joskus harvoin vaan päivän. Ja torstaina tuo testi oli positiivinen. Sen jälkeen en tehny testejä ja maanantaina alko vuoto.
Tervetuloa Nanninen! :) ihanaa, että teillä on noin ns. ihanteelliset taustat :) on vakityöt, turvallinen auto ja asuntoa varten säästetty :) ite oon 6v vanhempi ja mies siun miestä 11 vuotta vanhempi, mutta meillä ei noista oo kun se turvallinen (ja sympaattinen) auto :) mies on määräaikasessa työssä, ite työttömänä. Eikä todellakaan olla saatu mitään säästettyä missään vaiheessa. Aina vähintään jompi kumpi on ollu työttömänä tai opiskellu, joten säästöön ei oo jääny mitään. Jotenkin parina viime päivänä oonkin aatellu sitä, että millonkahan eka ihminen tulee sanomaan, että "teidän ei pitäs mitään lapsia edes vielä miettiä tuommosessa tilanteessa!". Mutta enää ei vaan voi jäädä oottamaan "täydellistä hetkeä", ikää on molemmilla sen verran, että ei se ainakaan tästä enää helpommaks tuu ja mulla on endo ja reuma ym. joiden pahentumista ei voi vaan jäädä oottamaan. Lisäks on kyllä ruennu huolestuttamaan tää nykymaailman meno, että onko tämmöseen Suomeen ja maailmaan hyvä enää lapsia tuoda. Huoh... menipä syvälliseks :P ehkä tässä omassa tylsässä vaiheessa, kun ei voi piinailla tai edes odottaa vielä ovista tulevaks tms, alkaa aattelemaan asiaa jotenkin realistisemmin.
Tervetuloa myös BeMyBaby, Sweetsuzi, Monsul ja Mapetti! :)
ON: Tänään menkat on jo myöhässä yhen kierron verran, huh, huh... onneks tänään otin jo seittemännen (ja neljänneks viimesimmän!!) Primolut:in. Ja oon tyytyväinen, etten oottanu niiden alotusta tähän päivään asti :) mahakivuistakin pääsin noiden avulla muutamaks päivää eroon :) eli kerrankin voin kiittää jostakin keltarauhashormoneja, wau! :D eilen ja tänään on taas tuntunu alamahassa kipeetä paineentunnetta ja kylkiä on vihlonu. Mutta viikon päästä, jopa ennen sitä, menkkojen pitäs vihdoin olla täällä!!
Sunshine14, enhän mä mitään epäillytkään :-) Ihan "rutiinina" otetaan sekin nyt tässä. Kohonnut prolaktiinihan on yleisintä imettävillä naisilla ja aiheuttaa sitä ettei menkat tule, joten en mä oikein osaa uskoa, että siinä arvossa mitään häikkää olisi... Enhän mä oo koskaan ollu raskaana, saatika imettäny!
Mut eihän sitä koskaan tiiä kuinka sekasin kroppa niiden e-pillereiden jälkeen on menny... :D Mut vähän hankalasti edennyt tää taival ton kunnallisen puolen kanssa, että tosta keltarauhashormonin tarkastamisesta ainakin oon ihan "innoissani". :D