Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

641/1219 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taifuuni: Jos tuonne ryhmään ei enää oteta niin sitten vois sellaisen perustaa :) Katsotaan löytyykö ketään ryhmäläistä :)

642/1219 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on niin monta pitempään yrittänyttä, että vois lähteä useampikin kirjoittelemaan suljettujen ovien taakse. Kyllä siinä avoimempi uskaltaisi olla, se olisi kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
643/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos koskaan olis paikallaan se on/off-nappi! Kolmivuorotyö sekoittanut unirytmin ja täälä sitä yritetään saada unta ja asiat ne vaan pyörii samaa rataa :/ tuntuu kamalalta, että nyt on meneillään yk 6. Kuusi pitkää kuukautta, puoli vuotta! Enkä vieläkään ole raskaana. Kuinka kauaa vielä pitää yrittää? Tiedän, että puoli vuotta yritystä ei ole paljon, mutta odottavan aika on pitkä. Surettaa myös, kun nyt menkat yli 2 viikkoa myöhässä ja raskaustesti negatiivinen. Olen jo muodostanut kaiken maailman mielikuvia, etten koskaan voi tulla raskaaksi :'D typerää, mutta kun sitä on/off-nappia ei ole! Olen valtavan onnellinen miehestäni, joka tälläkin hetkellä tuhisee vieressäni ja hipsuttaa minun hiuksia vaikka nukkuu :D :) asiat ovat kaikin puolin hyvin, mutta se pieni puuttuu :( itkimme viikonloppuna yhdessä, kun mieheni humalassa sanoi, että ei toivo tällä hetkellä mitään muuta kuin minun raskautumista. Huh kova paikka molemmille. Tällasia ajatuksia yön pimeinä tunteina ;D

Vierailija
644/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskiksentytär, pahoittelut tilanteesta. Oon niin usein miettinyt, että miksi tuntuu että sellaiset ihmiset, jotka eivät lasta oikeasti halua tai siitä pysty huolehtimaan raskautuvat ja sitten monet, jotka olisivat kuin luotuja äideiksi eivät saa vuosien yrittämisen jälkeenkään omaa pientä. Itsellänikin lähipiirissä useita vuosia yrittäneitä ja kyllä se tuntuu heidän puolestaan jotenkin niin väärältä. En oo voinut olla ajattelematta sitäkään, että kuinka pahalta heistä itsensä vuoksi tuntuu sitten joskus kuulla mun mahdolliset vauvauutiset. Eihän se heiltä ole pois, mutta tiedän, että se sattuu. Ja on täysin ymmärrettävää. Tsemppiä sulle ja toivottavasti se plussa sieltä vielä tulis. <3

Anteeksi kun tähän jatkan nyt heti perään omaanapaa: tänään pitäis alkaa menkat, jos ovat alkaakseen. Musta tuntuu vahvasti, että eivät ala. Eilen heräsin seiskalta aamulla ja yhdentoista aikaan oon joutunut ottamaan puolentunnin torkut sohvalla kun väsymys vei voiton. Tiistaina jäi yks mun lempiruuista puoliksi syötynä lautaselle ku ei vaan uponnut ja eilen yks toinen lempiruoka yhtäkkiä alkoi etomaan. Se mikä nyt kaikista eniten saa mut uskomaan raskauteen on se, että eilen salilla mun vatsa "oli tiellä", vaikka eihän se mihkään oo kasvanut. :D Tuntui hankalalta treenata laitteella, jossa nojataan vatsaa laitetta vasten ja muutenkin treenatessa vatsa tuntui jotenkin erilaiselta (vaikka en siis edes treenannut vatsaa ollenkaan vaan käsiä/yläselkää), tuntui ettei pysty "vetämään napaa selkärankaan". Jotenkin luotto huomiseen plussaan on vahva, toivottavasti ei tuu pettymystä. Huomenna sen näkee.

Vierailija
645/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Täällä kans edelleen jännätään ja odotellaan huomista. Aamulla taas tosi huono olo ja aivan piti nieleskellä koko ajan ettei tarvis oksentaa. Illalla olin ihan varma että yön aikana alkaa menkat kun tuli nukkumaan mennessä hetkellisesti kunnon menkkakipu alavatsaan, mutta tipan tippaa ei oo tullut verta. Eikä nyt taas oo kipujakaan, välillä jotain pientä. Viluttaa ja nuhainen olo. Rinnat ei vieläkään oo edes arat ja sitä ihmettelen, koska ne kipeytyy aina ennen menkkoja. Ja lisäksi mä oon hyvin rauhallinen ja hyväntuulinen, oon yleensä aikamoinen pms-hirviö :D Ja sit se suklaa, ennen menkkoja tosiaan tekisin mitä vaan että saan suklaata mutta nyt ei oo sellasta oloa. Toki aina se suklaa maistuu mutta ennen menkkoja se himo on jotain uskomatonta. Huomisaamua odotellessa ja sitä plussaa..

646/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

taifuuni: ja muut pidempään yrittäneet. Tein nyt uuden ryhmän Yritys päällä jo pidemmän aikaa. Nimen voi muuttaa myöhemmin paremmaksi ;) 

Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 29/29-30 ja aamulämpö 36.6.
Kierron alussa oli 36.5 joten ei ole tarpeeksi koholla että olisin raskaana. Kohta se vuoto sitten alkaa...

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään yrittäneet lasketaan pitkään yrittäneiksi?

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

649/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänsäde: Toivottavasti siun oireet ja tuo luotto plussaan, on juuri sitä mitä toivot! <3

Nasullakin on lupaavia oireita ;) toivon sinnekin plussaa :)

Aaveelääkärillä myös samanlaisia oireita :) sinnekin plussaa testiin! vaikka puuhailut ei ihan opitimaalisimpaan aikaan ollukkaan :)

Minkku; sullekin plussia! :)

Pussikenguru; Pahottelut menkoista :( parempaa onnea uuteen kiertoon! :)

Taifuunille myös pahottelut menkoista :( toivon sullekin parempaa onnea tähän kiertoon! onneks sentään tuo luteaalivaihe piteni. 

Tervetuloa uusille! :) ainakin Lek91 ja Sahrima on uusi "kasvo" :)

Oiskohan siinä ollu tärkeimmät... ai niin! miehen vitamiineista oli puhetta. Meillä mies on ihan oma-alotteisesti syöny ehkä pari tai muutaman vuoden vitamiineja purkista. Monivitamiinia, magnesiumia, c:tä ainakin. Ja maitoa juo niin paljon (pari purkkia päivässä), että luultavasti D:täkin saa ihan tarpeeks :D tässä yks päivä, kun otin taas vehnänalkioöljyä ja yökin sen jälkeen, mies taas epäili että tuskin nyt noin pahaa on :D maisto sitten t-lusillisen itekkin ja siitä ei kuulemma ollu yhtään pahaa :O tosin ei se miustakaan ekalla kertaa ollu, mutta toinen lusikallinen oli jo pahempaa ja nykyään otan sen mieluummin joko greippimehun, metukan tms kanssa jotta makua ei niin erottas ja oon vähän aikaa hengittämättä :D

ON: Oon kirjotellu tuolla 3-kymppisten suljetussa ketjussa vähän enemmän, siellä kun voi vähän vapaammin kirjotella. Tosin sielläkään en montaa kertaa viikossa, kun nää tylsät ajat on vielä menossa. Mutta jos tääkin ois suljettu, niin ois jotenkin kivempi kirjottaa. En ihan kaikesta viiti täällä kaikkien "kuullen" pohtia ja kirjotella. 

Eilen tuli kuluneeks viikko siitä gyne-käynnistä ja vaikka välillä aattelen, tai oikeestaan olin jo aika varma, että annan tään kropan vielä yrittää ite käynnistää ne menkat, jos ne alkas sitten 29.pv seuraavien menkkojen aikaan. Mutta sitten aattelin, että pitäsköhän sittenkin käydä ne Primolutit jo nyt huomenna, miehelle kun tulee rahaa (tässä on ollu taas vähän raha tiukilla, kun oli ns. ylimääräsiä laskuja), mutta sitten aattelin, että ei se montaa päivää kuitenkaan eroais siihen ens viikkoon. Ja mulla kun oli tuolla vielä synttärirahoja jemmassa ja tarkotuksena oli niillä ostaa jotain kivaa itelle, eikä laittaa niitä vaan ruokaan tms, niin kuin aiemmin on aina käyny vaikka kuinka koitan jemmailla... niin aattelin kuitenkin käydä ne pillerit eilen. Tuo mahakin tuntuu vaan olevan joka päivä kipeempi ja kipeempi. Jos tuommosta kipua ois kokoajan, millasia nuo juilimiset ois, oisin varmaan menettäny tajuni tai löytyny jossain vaiheessa jostain lattialta pötköttämästä tuskissani tms. Joten en ykinkertasesti enää halunnu odottaa. Eilen vielä oikein säikähdin hissin peilistä kattoessa tätä mahaa. Oon yleensä ihmisten ilmoilla koittanu vaatteilla ja käsillä peitellä tuota mahaa tai sitten vaikkapa istuessa oon laittanu kädet hupparin taskuun ja oon koittanu sillä hämätä mahan kokoa :D mutta eilen oli farkkujen kanssa huppari päällä ja maha kunnolla pömpötti farkkujen reunan yläpuolelta :D nuokin farkut on vähän löysät yleensä vyötäröltä, niin nyt ne on ollu pinkeet ja loput mahat sitten tursuu :/ ja ne kivut eilen pyöräillessä apteekkiin! tuntu että en pysty enää kiinnittämään huomiota liikenteeseen ja muihin pyöräilijöihin ja jalankulkijoihin tuolla kaduilla ja pyöräteillä pyöräillessä kun niin koskee ja koitin keskittyä samalla hengittämään rauhallisesti. Puuh... Mutta eilen siis otin ekan tabun ja kohta otan toisen. 

650/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aavelääkäri: sitten kun yrityskertoja alkaa olemaan lähellä vuotta. Eli ehkä sitten se 9kk eteenpäin.

651/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ketään olla sen vuoksi jättämässä ulkopuolelle jos nyt joku luku ei täyty. ;)

Vierailija
652/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, täällä olisi myös uusi kasvo, joka mielellään tulisi mukaan ryhmään jos vielä mahtuu. Olen 25v ja lopetin nuvaringin pari kuukautta sitten. Ehkäisyn jälkeinen kierto meni "normaalisti", mutta nyt kroppani on aivan sekaisin. Olen melko noviisi näissä asioissa, pahoittelut jos tulee vääriä termejä tms. Tällä hetkellä täällä eletään melko sekavia hetkiä, kuten varmasti moni tässä ketjussa. Toiset kuukautiset ehkäisyn lopettamisen jälkeen ovat olleet todella oudot. Ne kestivät jopa 9 päivää, jonka jälkeen oli pari päivää ilman mitään oireita ja nyt taas alkoi tiputtelu ja vuoto :( En tiedä johtuuko tämä hormoonien sekavuudesta vai onko syytä huolestua pahemmin. Tilanne on kuitenkin ahdistava raskauden toivomisen vuoksi ja nyt olisi vertaistuki tarpeen. Kierto ei siis todellakaan tunnu säännölliseltä, mikä hankaloittaa ovulaation ja muiden laskemista. Olen myös keskustelupalstojen uusi käyttäjä, joten pahoittelut sekä viestin sekavuudesta ja mahdollisista etikettivirheistä :D

Olisi mukava päästä samojen asioiden kanssa pohtivien seuraan, koska tällä hetkellä pää tuntuu olevan täynnä pelkästään raskautumiseen ja kuukautiskiertoon liittyviä ajatuksia. 

Vierailija
653/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Naisenkeli! Toivottavasti sun kierto pian tasoittus normaaliksi. (:

Vierailija
654/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juuri tehty taas testi ja edelleen nega. Ihme kipuja ollut pitkin viikkoa mutta menkat ei ala ( ainakaan vielä ) ja testit ainavaan negaa. Kokoajan joutuu hakee kaupasta lisää testejä kun myyvät vaan 2kpl paketteja

Vierailija
655/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa viesti jäi jostain syystä kesken :D lopuksi olin laittamassa että tulis nyt se plusaa että edes tietäisin voinko ylipäätään tulla raskaaksi ja saada lapsia :/

Vierailija
656/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAISENKELI! Käytin itse nuvaringia melkein kuusi vuotta ja lopetin tuossa muutama vuosi sitten. Itsellä kävi niin, että ensimmäisen kierron jälkeen kuukautiset alkoivat normaalisti, niihin aikoihin kun rengasta käyttäessänikin ja sen jälkeen tulivat kolmet kuukautiset, kp29-31. Tämän jälkeen oli yksi kp50, olin todella hämmentynyt ja mietin mahdollista raskautta, koska rinnat olivat kipeät ja menkkamaista kipuilua alavatsassa oli melkein sen loput 20 päivää kierrossa. Sen jälkeen olivat taas muutaman kuukauden normaalit, jonka jälkeen aloitin ehkäisypillereiden käytön. Ja kuukautiset kestivät melkein 7-9 päivää. Alkuun runsasta, mutta loppupäivät ihmeellistä tiputtelua. Mutta sinun kohdallasi en olisi vielä huolissani, voi olla että keho vielä etsii omaa kiertoaan. Omalla kohdalla ihmetytti se neljän kuukauden normaalin kp:n jälkeinen 50pk. Se toki saattoi osaltaan johtua stressistä, elin silloin kovin epävarmaa aikaa elämässäni. Mutta tasaantui kyllä sen jälkeen! :) Toivottavasti sulla ei menee montakaan kiertoa, kun tasaantuu!

Vierailija
657/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Päivänsäde 87 :) Jännitti jostain ihme syystä kirjottaa, mutta heti helpotti. Varsinkaan kun en ole kenellekään kavereille täällä nyt pystynyt puhumaan.

Nonno: Oon kanssa käyttänyt jo 8 vuotta tuota nuvaringia ja nyt mullakin on ollut rinnat ja alavatsa kipeä. Mietin myös omalla kohdallani stressin vaikutusta. Nyt on niin paljon kaikkea menossa ja stressaavaa arkea täällä elellään. Ei kai tässä auta kun odotella tasaantumista, ikävä kyllä toi kärsivällisyys ei kuulu parhaimpiin puoliini :D

Oli kiva päästä vaihtamaan ajatuksia, mielenkiinnolla jään tsemppaamaan ja jännittämään(stressaamaan :D) muiden mukana!

Vierailija
658/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa munkin puolesta Naisenkeli! :)
Täällä välillä koviakin menkkakipuja mutta vuotoa ei näy. Saa nähdä tarviiko aamulla testata ollenkaan.. :(

Vierailija
659/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti, olin taas äsken vessaan mennessäni jo side kädessä ja ihan varma että nyt vuotaa mutta ei, ei yhtään mitään.. Voisko tää ny olla sitte sitä hyvää kipua eikä tuliskaan menkkoja.. Muistan esikoisesta että makasin välillä ihan kippurassa niistä kivuista, nää ei toki oo lähellekkään sitä.

Vierailija
660/1219 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän kumma tilanne, kun eilen kuukautiset alkoivat valtaisalla verimäärällä. Meni heti läpi päällihousuista. Onneksi olivat mustat, kun olin töissä. Sitten tuli tosi kovat kivut, joihin ei vahva särkylääkekään auttanut ja iltaan asti runsasta vuotoa. Yöllä ja tänään ei ole tullut yhtään mitään ja kivut myös loppuivat kokonaan.
Yleensä mulla alkaa kuukautiset siten, että ekana päivänä tulee vain vähän ja siitä sitten vuoto lisääntyy toisena päivänä jne.
Mitenhän tämä pitäisi tulkita..