Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fin "onko vielä vapaana kyselijät", jotka eivät enää vastaa takaisin

Vierailija
10.01.2023 |

Mikä juttu tämä oikein on? Minulla on ollut tori-tili muutaman vuoden ajan ja en ole vastannut nuille "onko vielä vapaana" -kyselijöille enää pitkään aikaan. Siis aikaisemmin, kun vielä vastasin kaikille kyselijöille, niin melkein kukaan näistä tietyn tyyppisistä ei enää vastannut takaisin, kun olen viestittänyt, että tuote on edelleen vapaana. Kyselijähän voi toki miettiä, onko tuote myyty ja ilmoitus vain unohdettu poistaa, mutta sehän tulisi ilmi vaikka kysyisi tyyliin "hei, sopiiko jos noudan tämän illalla?".

En voi olla ainoa, joka on kohdannut tämän ilmiön. Omalle kohdalle nuita on sattunut siis kymmeniä ja takaisin on sitten vastannut ihan murto-osa. No, onneksi heille ei tarvitse vastata ja heidän turhanpäiväistä kyselemisen tarvetta tyydyttää. Ovatko nämä jotain yksinäisiä ihmisiä vai mikä mahtaa olla hätänä? Ainakaan ostoaikeissa heistä ei ole kuin harvat.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut saman ja en enää vastaile heille. Eipä tule uutta kyselyä vaikka ei vastaa.

Vierailija
2/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyselen joskus monesta samanlaisesta asiasta monelta eri myyjältä. Kaikki eivät muista poistaa ilmoitusta tai tavara onkin varattu jo jollekin, mitä ei myöskään lue ilmoituksessa. Ostan sitten siltä myyjältä joka vastaa heti ja jonka kanssa kaikki sujuu helpoiten. Toria pitäisi mielestäni kehittää, koska tämän takia on raivostuttava ostaa tai myydä. Kaikki ne kyselyt voisi tapahtua siinä ilmoituksen alla jollain viestiketjulla ettei tarvitsisi arpoa mikä myyntikohde on vielä tarjolla ja mikä varattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksinkertainen syy.

Torin myyjät eivät useinkaan poista ilmoituksia vaikka tuote on myyty ajat sitten.

On todella raivostuttavaa kirjoittaa pitkä viesti jossa ehkä pyytää lisätietoa jostain mitä ilmoituksessa ei mainittu ja listata aikoja jolloin pääsisi noutamaan kun vastaus on "meni jo kuukausi sitten".

Syy siihen etteivät palaa asiaan on se että näillä on useampia vaihtoehtoja joista tekevät kauppaa selvitettyään ensin mitkä edes ovat vielä myynnissä.

Vierailija
4/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus selkiytyy kun konkreettisesti ryhtyy ostoaikeisiin ja ottaa yhteyttä, mutta koska on pelko että sitoutuu kauppaan vahingossa, myyjistähän ei tiedä minkä sortin jankkaaja sattuu olemaan, niin on helpointa vain kysäistä jotain.

Vierailija
5/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yksinkertainen syy.

Torin myyjät eivät useinkaan poista ilmoituksia vaikka tuote on myyty ajat sitten.

On todella raivostuttavaa kirjoittaa pitkä viesti jossa ehkä pyytää lisätietoa jostain mitä ilmoituksessa ei mainittu ja listata aikoja jolloin pääsisi noutamaan kun vastaus on "meni jo kuukausi sitten".

Syy siihen etteivät palaa asiaan on se että näillä on useampia vaihtoehtoja joista tekevät kauppaa selvitettyään ensin mitkä edes ovat vielä myynnissä.

No epäilen, että asia on noin, koska ylivoimaisesti suurin osa ei enää vastaa. Ja kuten aloituksessa sanoin, että tuleehan se äkkiä selville, jos tuote olisikin juuri myyty toiselle. Itselleni ostajan roolissa on ollut harvinaista, että ilmoitus olisi jäänyt poistamatta. Eli suurin osa näistä "onko vielä vapaana" -tyypeistä vain säheltää ja kyselee turhia huvin vuoksi.

AP

Vierailija
6/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuita nuin, totta turiset.

Vierailija
7/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyn liki aina näin: "Hei, onko vielä vapaana? Jos on, niin sopiiko nouto tänään/jos on niin, ostaisin mikäli postitus onnistuu" tms.

Tuo onko vapaana kysyn siksi kun tulee aika usein vastaus "meni jo/on varattu/myin sata vuotta sitten mutta unohdin poistaa ilmon"

Vierailija
8/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus selkiytyy kun konkreettisesti ryhtyy ostoaikeisiin ja ottaa yhteyttä, mutta koska on pelko että sitoutuu kauppaan vahingossa, myyjistähän ei tiedä minkä sortin jankkaaja sattuu olemaan, niin on helpointa vain kysäistä jotain.

Voihan sen jo ennen yhteydenottoa miettiä, haluaako tavaran ostaa vai ei? Myyjä tuskin haluaa kirjekaveria, vaan päästä tavarasta eroon ja saada rahat siitä.

AP

Vierailija
9/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No epäilen, että asia on noin, koska ylivoimaisesti suurin osa ei enää vastaa. Ja kuten aloituksessa sanoin, että tuleehan se äkkiä selville, jos tuote olisikin juuri myyty toiselle. Itselleni ostajan

No siinäs epäilet. Tori on täynnä jopa puoli vuotta sitten julkaistuja ilmoituksia ja on melkoista ajan haaskausta käyttää näihin enempää aikaa ellei ensin kysy onko tuote enää edes myynnissä.

Tosiasia on se että torissa myydään oikeasti halutut ja oikein hinnoitellut tuotteet ennen kuin myyjä saa edes sormea Enteriltä joten on myös paikallaan kysyä onko tämä vielä jäljellä vaikka ilmoitus oli julkaistu vartti sitten.

Myin itse laadukasta Bosch-merkkistä 10-vuotiasta pesukonetta nimellisellä 50€ hinnalla kun olisin muuten joutunut maksamaan siitä että uuden myynyt liike olisi hakenut sen pois.

Sain 10 minuutissa jonka keskustelin ensimmäisen ostajakandidaatin kanssa siitä koska tämä tulee hakemaan koneen valehtelematta yli 30 viestiä ennen kuin ehdin edes poistaa ilmoitusta. Useimmissä kyseltiin ihan oikein onko se vielä jäljellä ja muutama rupesi jopa huutamaan hintaa ylöspäin kun en heti vastannut.

Jobbareita kaikki. Harmitti että joukossa olisi voinut olla joku oikesti pesukoneen tarpeessa oleva lapsiperhe jolle olisin voinut antaa koneen vaikka ilmaiseksi mutta milläpä minä tällaisen tunnistaisin kun kaikki runoilivat jotain kevytproosaa.

Vierailija
10/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin torissa 50 e puolen vuoden vanhan pesukoneen.

Kaksi naista haki.

Joten 10 v pesukone pitää anttaa ilmaiseksi.

Nämät naiset varmasti tunnistavat itsensä jos sattuvat lukemaan tämän viestin.

Vierailija
11/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täytyy laittaa "onko vapaana" -viesti jotta ajatus selkiytyy siitä että ei haluakaan ostaa tuotetta? :D nyt oli kyllä niin typerä selitys.

Vierailija
12/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä minua häiritse, mutta sellaiset jotka kyselevät kuljetusta tms. kun ei ole autoa. Vieläpä sellaisille tuotteille, jotka annetaan tai maksavat esim. 10 euroa. Niin toisitko sen pinnasängyn 40 km päähän ja kannat vielä 7. kerrokseen.

Eivät tajua, että pelkkä polttoaine maksaa jo toistakymppiä saati sitten aika ja vaiva.

Lopetin ajat sitten tämän tavaran antamisen ja halvempien tuotteiden myymisen, juuri tästä syystä. Vien ne suosiolla konttiin tai kierrätyskeskukseen.

Vierailija
13/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä minua häiritse, mutta sellaiset jotka kyselevät kuljetusta tms. kun ei ole autoa. Vieläpä sellaisille tuotteille, jotka annetaan tai maksavat esim. 10 euroa. Niin toisitko sen pinnasängyn 40 km päähän ja kannat vielä 7. kerrokseen.

Nuorena miehenä olin ostanut muutaman satasen kesäauton jolla pääsin kesäduuniin tienaamaan sen verran rahaa että saan talveksi jonkun kunnollisen

Sain, ihme kyllä, auton katsastettua ja laitoin sen myyntiin samalla hinnalla kuin ostin.

Ensimmäinen soittaja oli nainen joka ilmoitti avauslauseessa että hän ostaa sen. Mikäpä siinä, tervetuloa noutamaan.

Eiku minun pitäisi ajaa auto hänelle 200km päähän niin keskelle pöndeä että lähin kylä jossa edes pikavuorobussi pysähtyy silloin tällöin oli 30km päässä ja hankkiutua sieltä itse kotiin.

Juuei. Jätetään kaupat tekemättä eikä vähiten siksi että minulla ei ollut pienintäkään halua pohtia auton hinnan ylittävää hinausta jos se kuitenkin hajoaa johonkin keskelle korpea.

Vierailija
14/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vastaus kaikkeen.... unohda junttius

https://tinyurl.com/cyj6dsxx

Vierailija
15/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yksinkertainen syy.

No epäilen, että asia on noin, koska ylivoimaisesti suurin osa ei enää vastaa. Ja kuten aloituksessa sanoin, että tuleehan se äkkiä selville, jos tuote olisikin juuri myyty toiselle. Itselleni ostajan roolissa on ollut harvinaista, että ilmoitus olisi jäänyt poistamatta. Eli suurin osa näistä "onko vielä vapaana" -tyypeistä vain säheltää ja kyselee turhia huvin vuoksi.

AP

Minun kokemukseni mukaan ostajana taas on tosi yleistä, että ilmoitus on jäänyt poistamatta. Hyvin moni myyjä ei myöskään vastaa mitään, kun tavara on jo mennyt.

Jos joku kysyy vaikka kymmentä eri kivannäköistä kirjoituspöytää, että onko vielä saatavilla, ja yksi myyjä ehtii vastaamaan ensimmäisenä että on kyllä, milloin tulisit hakemaan. Niin olisihan se kohteliasta jos ostaja vastaisi niille yhdeksälle muulle, että valitettavasti löysin jo hakemani. Mutta en minä kyllä myyjänä osaa siitä loukkaantua, ettei vastausta tule. Se vastauksen puute on jo itsessään vastaus, se on "ei kiinnosta enää".

Enemmän ärsyttää ne, joiden kanssa on jo sovittu kaupoista, eikä ostajasta sitten kuulu enää mitään.

Enpä usko, että omalla kohdallani on tuollaisesta kyse, sil muilla tuskin on ollut samanlaisia tai vastaavanlaisia tavaroita myynnissä.

Eikä itseäni kiinnosta kilpajuoksut. Joku "onko vielä vapaana" ei kuulosta tosiostajalta ja vaikea uskoa, että tällainen kyselijä on ostamassa keltään muultakaan.

Toki myös oharintekijät ovat ärsyttäviä, varsinkin ne, jotka ovat ensin kalastelleet osoitteeni itselleen. Olenkin tehnyt jo pitkään niin, että annan vain talon numeron, en esim rapun kirjainta tai varsinkaan asunnon numeroa.

Ap

Vierailija
16/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No epäilen, että asia on noin, koska ylivoimaisesti suurin osa ei enää vastaa. Ja kuten aloituksessa sanoin, että tuleehan se äkkiä selville, jos tuote olisikin juuri myyty toiselle. Itselleni ostajan

No siinäs epäilet. Tori on täynnä jopa puoli vuotta sitten julkaistuja ilmoituksia ja on melkoista ajan haaskausta käyttää näihin enempää aikaa ellei ensin kysy onko tuote enää edes myynnissä.

Tosiasia on se että torissa myydään oikeasti halutut ja oikein hinnoitellut tuotteet ennen kuin myyjä saa edes sormea Enteriltä joten on myös paikallaan kysyä onko tämä vielä jäljellä vaikka ilmoitus oli julkaistu vartti sitten.

Myin itse laadukasta Bosch-merkkistä 10-vuotiasta pesukonetta nimellisellä 50€ hinnalla kun olisin muuten joutunut maksamaan siitä että uuden myynyt liike olisi hakenut sen pois.

Sain 10 minuutissa jonka keskustelin ensimmäisen ostajakandidaatin kanssa siitä koska tämä tulee hakemaan koneen valehtelematta yli 30 viestiä ennen kuin ehdin edes poistaa ilmoitusta. Useimmissä kyseltiin ihan oikein onko se vielä jäljellä ja muutama rupesi jopa huutamaan hintaa ylöspäin kun en heti vastannut.

Jobbareita kaikki. Harmitti että joukossa olisi voinut olla joku oikesti pesukoneen tarpeessa oleva lapsiperhe jolle olisin voinut antaa koneen vaikka ilmaiseksi mutta milläpä minä tällaisen tunnistaisin kun kaikki runoilivat jotain kevytproosaa.

Tietysti epäilen selviä höpöpuheita. Onhan niitä tullut luettua. Ja osaan kyllä hinnoitella tuotteet niin, että ne menevät kaupaksi kohtuullisessa ajassa. Selvästi alihintaiset hittituotteet menevät toki heti ja on kymmenen jonossa.

Toki jos laittaa 500 euron tavaran myyntiin vaikka kympillä, niin tulee nuo mainitsemasi 30 viestiä heti ilmoituksen julkaisemisen jälkeen... 🤡 Mutta sekin on vähän erikoista, jos joku on halunnut sinun 10v vanhan pesukoneen edes ilmaiseksi, saati että 30+ henkilöä.

Ap

Vierailija
17/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen jo ennen yhteydenottoa miettiä, haluaako tavaran ostaa vai ei? Myyjä tuskin haluaa kirjekaveria, vaan päästä tavarasta eroon ja saada rahat siitä.

Kyllä minulla on käynyt muutaman kerran torista hakusanalla tiettyä tuotetta etsiessäni niin että vastaan on tullut ilmoitus joka näyttää liian hyvältä ollakseen totta.

Heti vaan "onko vielä jäljellä" kysely myyjälle koska tämän olisi pitänyt mennä välittömästi eikä Torissa kannata himmailla minuuttiakaan tai joku vie sen nenän edestä..

Vastausta odotellessa on sitten lukenut ilmoituksen uudelleen ja tajunnut yleensä vasta kuvia zoomatuaan että tuote ei olekaan otsikossa mainittu vaan halvempi/vanhempi malli

Tai vielä tyypillisemmin otsikossa mainitut ja jokaisessa kuvassa näkyvät lisävarusteet (vaikka kameran objektiivit) eivät kuulukaan ilmoitettuun hintaan vaan myydään erikseen.

Nämä tyypit oikeasti viduddavat. "Canon 70D + 2 objektiivia 250€"

Sitten jossain kyynärvarren mittaisen jollotuksen keskellä mainitaan että 250€ on yhden objektiivin hinta ja paketista pyydetään 550€

Vierailija
18/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä, miksi jotkut kyselevät että onko vielä myynissä, mutta sitten eivät enää vastaa mitään kun saavat vastauksen että kyllä on.

Miksi ei voi vastata edes sen vertaa, että ostin jo toiselta, tai ei enää ole tarvetta, tms.

Vierailija
19/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytätte toria kun huutonet toimii paljon järkevämmin ilman mitään ihme kyselijöitä ja tinkaajia?

Vierailija
20/53 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan yksinkertainen syy.

AP

Minun kokemukseni mukaan ostajana taas on tosi yleistä, että ilmoitus on jäänyt poistamatta. Hyvin moni myyjä ei myöskään vastaa mitään, kun tavara on jo mennyt.

Jos joku kysyy vaikka kymmentä eri kivannäköistä kirjoituspöytää, että onko vielä saatavilla, ja yksi myyjä ehtii vastaamaan ensimmäisenä että on kyllä, milloin tulisit hakemaan. Niin olisihan se kohteliasta jos ostaja vastaisi niille yhdeksälle muulle, että valitettavasti löysin jo hakemani. Mutta en minä kyllä myyjänä osaa siitä loukkaantua, ettei vastausta tule. Se vastauksen puute on jo itsessään vastaus, se on "ei kiinnosta enää".

Enemmän ärsyttää ne, joiden kanssa on jo sovittu kaupoista, eikä ostajasta sitten kuulu enää mitään.

Minua ei taas myyjänä kiinnosta tietää löysikö ostaja haluamansa tavaran jostain muualta. Päättelen sen siitä, että ei enää kysele myyntikohteeni perään. Joskus jos ei kiinnosta vastailla noihin "onko vielä vapaana"-tiedusteluihin, vastaan vaan suoraan sille, joka ilmoittaa ostavansa tuotteen siltä seisomalta. Ei vaan ehdi lapsiperheen arjen keskellä käydä kovin monen kanssa keskusteluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme