Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Huomenta, käytin äsken cb:n. Näytti, että ei raskaana. Tietääkö joku näyttääkö cb viikot ovulaatiosta vai edellisistä kuukautisista?
Nyt on sellaisia oireita, kun ennen kuukautisia, mutta ei niin pahoina. Yleensä mulla sattuu vatsaan vasta samana päivänä kun vuoto alkaa. Mieli on kyllä ihan iloinen, vaikka vähän ärsyttää oma pää, joka koko ajan pyörii oman navan ympärillä.
Sipriina ja Taifuuni, toivotaan, ettei ole kuukautisoireita vaan raskaus! Milloin meinaatte tehdä ekan testin?
Mullakin menee maha sekaisin kuukautisten aikana. Oikeastaan ensin ummettaa, sitten on löysää. Eipä näistäkään missään yleensä puhuta, että kuukautiskiertoon liittyy tällaisiakin vaivoja. Onneksi on palsta, jossa voi puhua asioista niiden oikeilla nimillä!
Mun kuukautiskierto vaihtelee viikon eli aikaisintaan vois alkaa sunnuntaina tai sitten voi alkaa vasta seuraavan viikon sunnuntaina..
[quote author="pussikenguru" time="18.09.2015 klo 07:44"]
Huomenta, käytin äsken cb:n. Näytti, että ei raskaana. Tietääkö joku näyttääkö cb viikot ovulaatiosta vai edellisistä kuukautisista? Nyt on sellaisia oireita, kun ennen kuukautisia, mutta ei niin pahoina. Yleensä mulla sattuu vatsaan vasta samana päivänä kun vuoto alkaa. Mieli on kyllä ihan iloinen, vaikka vähän ärsyttää oma pää, joka koko ajan pyörii oman navan ympärillä.
[/quote]
Pahoittelut negasta - kauanko sulla olikaan ovulaatiosta?
Cb näyttää 1-2 viikkoa/2-3 viikkoa/3+ viikkoa ovulaatiosta. "Normaaleissa" raskausviikoissa nuo vastaisivat 3-4, 4-5 ja 5+.
Joo, okei luulin, että näyttää todellisia raskausviikkoja ja ihmettelinkin, että miten voi näyttää viikot 1-2. Heh!
Mulla on vasta dpo 10. Cb:n mukaan näyttää neljä päivää ennen kuukautisten alkua noin 50 prossan todennäköisyydellä. Oon hätähousu, joten vielä en lannistunut negasta. 
Täällä peukut pystyssä kaikille piinaviikkolaisille! <3
Huomenta! :)
Awsedr, vadelmanlehtiteetä suositellaan juotavan menkoista ovikseen asti, se vahvistaa limakalvoja ja tekee ne oikein hedelmälliseksi. Vähintään kuppi päivässä. Oviksesta eteenpäin juodaan poimulehtiteetä joka auttaa kiinnittymisessä ym.
Vadelmanlehtiteetä ei saa juoda oviksen jälkeen jos raskaus on toivottu sillä se voi aiheuttaa kramppeja ja keskenmenon. Ihan loppuraskaudessa voi juoda taas vadelmanlehtiteetä pehmittääkseen paikkoja ja saadakseen supistuksia, mutta siis vasta ihan laskettuna aikana.
Taifuuni, sun oireet kuulostaa kyllä lupaavilta! :) Pidän peukkuja!! Hauska kun meillä on ihan sama kiertopäivä menossa :) Mun oireet on kyllä tylsiä, vain perus-pms-tissikipu. Lämpö oli tänä aamuna 36.7. Eilen 36.8.
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan
Täällä KP 29/31 ja DPO 11 (?) ja otimme nyt varaslähdön miehen kanssa kuitenkin testaamisessa. Predictor Early ja selkeä nega. Pussikenguru - eli mekin ollaan vähän ollaan hätähousuja, mutta kyllä mulla nyt on sellainen fiilis enemmän, että mennään seuraavaan kiertoon. :/
Hui pakko tulla kirjottaan kuulumiset joskos joku olisi/on ollut vastaavanlaisessa tilanteessa :D tänään menossa kp42/32-36... Raskaustestejä tehty vino pino ja negaa näyttää, viimeksi toissapäivänä. Ensi viikolla saan ajan verikokeisiin jos ei menkat ala tai plussa ilmesty testiin. Turhauttavaa :/ sairaanhoitaja sanoi puhelimessa, että minun pitäisi olla iloinen, kun menkat loistavat poissaolollaan. En vain osaa iloita, koska plussaa ei ole ilmestynyt. Tuntuu, että jokin on pahasti vialla, kun kierto vain pitkittyy eikä plussaa tuu. Yritän pitää pääni kylmänä ensi viikkoon. Mitään raskausoireita ei ole, eikä kyllä minulle normaaleja pms-oireitakaan. Ahdistaa :(
Minniminni todella kamalaa varmaan toi epätietoisuus mitä on tekeillä. Hyvä jos pääset verikokeisiin, varmaan sen jälkeen saat helpotuksen, joko olet raskaana, tai ehkä stressi hellittää ja menkatkin alkaa (stressaaminenhan voi siirtää menkkoja). Oliko sulla havaittava ovulaatio? Onko kierto yleensä venynyt? Eikös Kompuroiva hylje kertonut samasta tilanteesta? Muistankohan väärin...
mulla alkoi menkat 3v tauon jälkee.. lääkkeet toimi.. ihana asia..nyt jos alkais kunnolla säännölliset menkat. ni vois testata testeillä
AAVEELÄÄKÄRI, kiitti vastauksesta ja vinkeistä ! :)
Kielokukka, normaalisti kierto ei veny ja tässä kierrossa havaitsin ovulaation limoista, joita kesti kaksi päivää. Ovistestiä en tosiaan tehnyt. Harvoin sitä odottaa maanantaita näin malttamattomana!:D jos tulos on verikokeistakin negatiivinen, varaan ajan yksityiselle jotta saan selvyyden mahdollisimman nopeasti.
Kiva kuulla susta MINNIMINNI :) inhottava tilanne sulla. Toivottavasti selviää pian. Ja mieluummin niin että olisit raskaana ja hormooni vaan kertyy tosi hitaasti. Onko sulla tullu edes haamun haamua?
Jännittäviä päiviä tuntuu olevan nyt monilla, tsemppiä kaikille! :) Bongasin vilkkuvan hymynaaman tänä aamuna, mikä tarkoittasi kai, että ovis lähestyy.. ja kp nyt 6. Viime kierrossa tikutin myös cb:n testillä, mutta sillä, joka mittaa vain LH-huipun. Villkuva hymynaama tarkoittaa kai, että ovis 24 h kuluttua? Onko kellään kokemusta tästä testistä? Onko toiminut? Meni varhaisen km:n takia näköjään kierto ihan sekaisin. Yleensä kierron pituus vaihtelee vain kahdella päivällä.
Hei! Liityn kans ainakin hetkeksi joukkoon jos sallitte :) Meillä ei varsinaista yritystä oo päällä, mutta vauva ois enemmän kuin tervetullut! Viime pe alkoi ovislimat ja tuli vielä lauantainakin päivällä, la-su yönä peitto heilui joten oliskohan tuollon vielä mahdollista ehtiä munasolua kiinni? :) Lämpö on ihan normaali, mutta nouseeko se muutenkaan heti ovulaation jälkeen? Alapäätä (häpyluuta) ihan pikkusen vihlonut eilen illalla ja tänään. Ja samoin rinnoissa pientä kipua välillä mut sitä on muulloinkin ennen menkkoja. Ja näähän voi olla ihan korvienkin välissä :D Nyt kp 24/31.
Tervetuloa kuumeilun pariin NASU85 :)
Yritän pysyä rauhallisena ja testaan aikasintaan tiistaina ellei menkat sitä ennen oo alkanu. Toisaalta tekis mieli testata jo sunnuntaina :D on vaan yks testi nyt odottamassa
Minniminni: Minulla yrityksen alussa kierrot 41 ja toinen yli 50 päivää pitkiä. Yli 50 päivän kierto loppui kahden eri merkin haamuplussiin päivää ennen menkkoja. Masensi niin syvästi silloin. Tuon jälkeen hain primolutit ja nyt kierto tasan 29 päivää. Reilun viikon päästä taas gyneaika. Tarkoitus katsoa onko ovista tapahtumassa, koska minulla ovistestit näyttää lähes koko ajan plussaa. Pyydän gyneltä myös uuden primo-reseptin, koska tämä säännöllinen kierto on ollut mielenterveyden pelastus :) Primojen kanssa minulla muuten ollut tosi niukka vuoto: kestää 2 päivää (normi 4) ja verta tulee yhteensä ehkä ruokalusikallisen verran. Menkkojen jälkeen kipu ei lopu vaan menkkakivut jatkuu normaaleina. Testillä olen varmistanut, että kyse ei ole raskaudesta. Onko kellään kokemusta vastaavanlaisesta?
Jep, mulle saa päivittää Noorav kp 2/?, yk 9... Eikä vieläkään kauheesti ees harmita. Menkat on tähän menessä ollut mun mittapuulla paljon normaalimmat kuin viimeksi sen megasuperkierron jälkeen, silloin ne oli todella niukat. Ens kuun lopussa saakin jo varmaan TAAS soitella terkkariin, kun marraskuussa tulee vuosi täyteen. Jospa siellä oltais seuraavaks vähän auttavaisempia -.-

Itse olen juonut vadelmanlehtiteetä loppuraskaudesta kun kuulemma vauhdittaisi synnytystä...
ON: ovistuntemuksia? Toivottavasti, vaikka mies poissa, tietäisi ainakin että kroppa toimii jotenkin sen kierukan jälkeen :)