Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

381/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mielialaongelmaa täällä! Ja kuukautiskipua... FF näytti, että menkat alkais tässä kierrossa jo kp 24 eli sunnuntaina. Tänään kp 21. Yleensä kierto ollut kyllä lähempänä kolmeakymmentä. Saas nähdä...

382/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt juuri sitten tulikin jo ruskeaa tuhruvuotoa vessassa käydessäni... Mulla oli ovis tasan 5 päivää sitten, ja nyt jo mun paska värkki haluais alkaa tuupata limakalvoa ulos?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Pixi ja muut uudet! :)

Täällä kokemusta kahdesta keskenmenosta... Ensin yk1 tulleesta plussasta vuoto alkoi 4+6, siitä tulin heti yk2 raskaaksi ilman menkkoja (eli joo, kokemusta tästäkin on). Vaan yk2 alkanut raskauskin meni kesken, kaavinta oli raskausviikolla 11.

Nyt siis yk3 menossa, kaavinnasta on kolme viikkoa ja kaksi päivää (dpo 6). Enkä edes olisi tämänhetkisten olojen perusteella kovin yllättynyt, vaikka olisin taas heti tullut raskaaksi, niin epätodennäköiseltä kuin se tuntuukin... Testin teen ensi maanantaina. Ehkä lauantainakin, kun noita testejä tuli tilattua viime keskenmenon jälkeen jotta voisin seurata että hcg laskee. Mutta jo ensimmäinen testi jonka tein näytti negaa, joten hcg oli mulla laskenut ihan tosi nopeasti, ja loput testit jäivät kaappiin odottamaan.

384/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taifuuni kiinnittymisvuotoa!!

385/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, pitkästä aikaa!

Täälä oli niin monta sivua luettavaa, että en kyllä muista kaikkea, mitä piti kommentoida saatika niitä nimimerkkejä...

Päällimmäisenä jäi mieleen tuo sanaharkka. Yritetään muistaa, että koska tätä ketjua ei ole rajattu mitenkään muuten, kuin että täälä saa kirjoitella raskautta yrittävät, niin meitä on täälä niin monessa eri vaiheessa olevia. Toiset ovat kokeneet tai joutuvat kokemaan sellaisia asioita, joita kaikki eivät (onneksi) joudu kokemaan, kuten esim. lapsettomuushoidot. Muistetaan, että koska emme pääse kenenkään pään sisälle, niin emme voi myöskään tietää mitä sielä toisen pään sisällä liikkuu. Yritetään tukea toisiamme, sitähän varten tämä ketju on perustettukin, että saisimme vertaistukea. Kaikki me myös koemme asiat omalla tavallamme. Joku voi mennä vuoden tulee jos on tullakseen asenteella, toinen on jo ihan rikki kun yk2 alkaa. Jollakin kaikki lapset ovat saaneet alkunsa hedelmöityshoitojen avulla, jonkun muun lapset ovat kaikki vahinkoja. Yhtä rakkaita silti. On abortin tehnyttä, keskenmenon kokenutta, lähes lapsettomuustuomion saanutta. Sellaisia jotka haluavat 10 lasta ja sellaisia jotka haluavat vain yhden. Jotkut haluaisivat EDES yhden. Kaikki me ollaan kuitenkin loppujen lopuksi samassa veneessä, odottamassa, että saataisiin se ensimmäinen, toinen, kolmas ym lapsi alulle. Yritetään tukea toisiamme, sulassa sovussa :) Yritetään antaa toisille tilaa päästellä höyryjä. Itse kullakin se on aina välillä tarpeellista.

Keskenmenon kokeneille halaukset. Harmi, että se on niin yleistä ja meitä on niin paljon. Itselläni meni kesken rv6+0. Kivut eivät onneksi olleet kovat, mutta useamman päivän kestäneet supistukset olivat samanlaisia (lievempiä kylläkin) kuin esikoisen synnytyksen jälkeiset supistukset, joita tuli imettäessä. Se kyllä veti meikäläisen mielen ihan matalaksi. Tsemppiä teille kaikille!

Keskenmenon jälkeen mulla alkoi uusi kierto mulle normaalilla aikataululla ja se oviskin tuli siis ihan normi aikaan. (muistelisin, että joku kyseli kokemuksia) ovisoireet olivat kyllä aika mitäänsanomattomat. Ensin ajattelinkin, että olisko ovuloimaton kierto, kun niin "huonot" oireet oli, mutta menkat kuitekin alkoi niin, että kai se sitten oli vaan vähäoireinen ovis. Mietin sellaistakin mahdollisuutta, että kun muissa aikaisemmissa kierroissa oviskipu tuntui vasemmalla ja viimekierrossa oikealla, että jos ne oireetkin on sitten erilaiset riippuen kummalta puolen se munasolu irtoaa. :D Hehheh, tää nyt oli tällanen mun oma teoria vaan... :) Minäkin oon kuullut, että raskaus saattaa alkaa nopeasti km:n jälkeen ja että se "hedelmällinen" aika on tyyliin puoli vuotta tai vuosi km:stä, että nopeasti ja nopeasti... :D

Paljon onnea kaikille plussanneille! Toivon kovasti, että raskautenne päättyvät onnellisesti :)

Tervetuloa uusille! Ja kaikille plussatuulia, niin uusille, kuin vanhoillekin. Ja minulle myös ;)

Tulin nyt kirjoittelemaan varmaan yli kuukauden tauon jälkeen. Hävetenkin piti jo tulla, kun mietin, että vieläköhän mahdan keikkua tuola listan kärkipäässä, mutta Dimou olikin minut siirtänyt muihin kuumeilijoihin. Sielä ajattelin nyt pysyäkin, kun tämä kirjoittelu kerran on säännöllisen epäsäännöllistä niin turhaan minä tuola listan kärjessä keikun kun todellisuudessa uusi kierto on alkanut ajat sitten, jos en muista täälä asiaa ilmoittaa. :) Eli viimekierto oli taukokierto km:n jälkeen, meitä ohjeistettiin sellainen pitämään. Kuitenkin tuli se yksi kerta oviksen lähettyvillä kun ehkäisyä ei käytetty, joten palasin listalle, mutta ei siitä sitten kuitenkaan tärpännyt. Tämä on mulla siis edelleen yk4, vaikka onkin jo uusi kierto, kun ei viimekierrossa oikeasti yritetty. Vai pitäisikö sanoa yk1 km:n jälkeen... Ovis bongattiin ja hyödynnettiin ja nyt on meneillään dpo4. Tästä kierrosta on tulossa tämän yrityksen lyhin kierto, pitäisi kestää 30pv, ellei luteliaalivaiheen pituus muuttunut tuon raskauden takia.

Tiinu89 kp21/30 yk1 km:n jälkeen (minua ei tarvitse siirtää listalle)

386/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Kielokukka" time="16.09.2015 klo 14:10"]Taifuuni kiinnittymisvuotoa!!
[/quote]

Ei kai se sentään kuukautiskipujen kera tule?! Ja on ihan ruskeaa - eikö pitäisi olla kirkasta? Just sellaiset tuntemukset kuin menkkojen alussa.

Vierailija
387/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 16.9

Kompuroiva Hylje (30v) kp 46/29 yk 3

Minniminni (22v) kp 44/33-36

NooraV kp 44/? yk 8

Supera (20v) kp 40/29 ya 2/14

Rinse kp 30/29 yk 1

TikiTiki (26v) kp 28/27-29 yk 12

Ninnu (25v) Kp 28/28-30 yk 2

Piivi (27v) kp 27/25-33 yk 3

Kielokukka (28 v.) kp 27/31, yk 1

Starling (41v) kp 27/33? yk 1 (km 07/15, ya 01/15)

Minkku (22v) kp 26/31-37 yk 8

Hiutaleinen (27v) kp 25/28 yk 2

Mia94 (21v) kp 25/28 yk 3

Sipriina (27v) kp 25/29-31 yk 5 (km 08/15)

Pussikenguru kp 25/30-36

KevätTähti (27v)kp 24/28 yk3 (km 6/15 ja 8/15)

Vaaka92 kp 22/? yk 1

Muffeli (29v) kp 22/28-33 yk 4

Päivänsäde87 (28v) kp 21/28 yk 4

Nuuskiksentytär kp 21/28-32 yk 7

Taifuuni kp 21/29 yk 6

Aaveelääkäri kp 21/29-30 ya 1/15

Lumilla kp 19/26 yk 11

Melissa83 (31v) kp 19/29 yk 2

PinkkiDrinkki (35v) kp 16/27-30 yk 8

Jannuli85 kp 14/25-30 yk 19 (ya 03/2014)

Neljänäiti (24v) kp 13/? yk 1

Stargazer (31v) kp 13/28 yk 7

Viva kp 13/28 yk 2

Bembu kp 10/28-30 yk 2

Uusio Mamma kp 9/26

Shyvonne (30v) kp 8/29-30 yk 5

Nonno (24v) kp 8/? yk 1

Louisakp6/20-30?, yk 6

Awsedr (25v)kp 4/33 (?) yk 2

Dreamer15 (28v) kp 4/29 yk 5

Pixi(31v) kp 4/26-28, yk2

muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Hulina (28v), Kissanainen87, Konttri (33v), Stardust (22v), Heta87, Myya (29v), Annuska (20v), Tuulahdus (22v), Tiinu89, Meriemilia, Guagua, Helianna

HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)

Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1

ELOKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)

Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5, Norappi yk 5

SYYSKUUSSA PLUSSANNEET

Leona yk 2, Miuku Mauku (27v) yk 5, Laulurastas83 yk 9, Pioni1 yk 6, Hajuherne yk 2, Barbamama yk 4

Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!

Vierailija
388/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos lista on huono tai siinä on puutteita. Kävin äkkiä päivittää. Toivottavasti saatte selvää :) huomenna ehdin päivittää päivällä ja varmaan perjantaina mut v-loppuna en ehdi koneelle eli jos joku haluaa sillon päivittää niin saa sen tehdä :)

389/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa: mahdollinen ovis olisi nyt parin päivän sisällä, en kuitenkaan hirveän useasti sitä huomaa enkä tikutakkaan, joten en ajankohtaa niin hyvin tiedä. Ensimmäiset menkat hormonikierukan poiston jälkeen tuli tasan 28 päivää tyhjennyksen alettua (kierto ennen kierukkaa ollut 28 päivää) mutta voihan olla että nää seuraavat hieman myöhästyy. Myöhäisempi ovis sopisi minulle hyvin kun mies on matkoilla mutta hieman olen jo asennoitunut että ensi kuussa sitten taas yritetään :) nyt sitten vaan odotetaan

390/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taifuuni - minulla oli kiinnittymisvuoto menkkakivun kera. Vuotoa tuli todella vähän, 4 päivää ennen kuukautispäivää ja oli väriltään rusehtava, vaaleanpunainen. Ei ollut kirkas.
Eli kuulostaa lupaavalta :)

391/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="finest" time="16.09.2015 klo 18:59"]Taifuuni - minulla oli kiinnittymisvuoto menkkakivun kera. Vuotoa tuli todella vähän, 4 päivää ennen kuukautispäivää ja oli väriltään rusehtava, vaaleanpunainen. Ei ollut kirkas.
Eli kuulostaa lupaavalta :)
[/quote]

Tää mun "vuoto" oli ihan kuivaa ja ruskeaa, ja sitä tuli vaan kerran pyyhkäistessä paperiin. Tiiä sitte. Dpo 5 natsais kyllä ajallisesti kiinnittymisvuodoksi, mutta koska mulla oli ovis tässä kierrossa melkein viikon tavanomaista aiemmin, niin voi hyvin olla, että menkat viikonloppuna alkaa, eli tää tuhru oli vaan varoitus siitä. Epäilen näin olevan siksikin, että kohdunkaula on tosi alhaalla - eikös se mene alhaalle nimenomaan ennen menkkoja. :'( Kiitos kuitenkin tsempeistä, vaikka itse olenkin niin skeptinen. (Tässä prosessissa ensin on ollut toivo, sitten epätoivo, nyt viha omaa kroppaa kohtaan. Seuraavaksi lienee tulossa välinpitämättömyys...)

392/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taifuuni oispa oispa :) tsemppiä!

Mulla tuoksut ottaa nenään tosi paljon ja huvittais testata jo huomenna (salaa mieheltä). :O

Onks kellään faktatietoa mikä on ClearBlue-digin tarkkuus? Ei varmaan 10 mitäneyksikötnytolikaan...? En löydä tietoa.

393/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva ja ruskea vuoto voi viitata siihen että se ei ole tuore. Ilma muuttaa veren tummemmaksi. Vuodon väri riippuu myös siitä kuinka paljon siinä on valkovuotoa seassa. Jos huomenna ei ole täti tullut kylään, voit hymyillä ja toivoa parasta. Älä lannistu vielä! Ja siitä kohdunkaluasta....joillakin se on ylhäällä, joillakin alhaalla. Et voi vertailla omaa muiden kanssa, kun naiset ovat erillaisia ja raskaudet ovat erilaisia. Kohdunkaulan asennosta ei voi tehdä päätöksiä, raskaustestit ovat varmempia :) nyt rauhoitut vähän...

394/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli vuotoa kaksi kertaa paperiin ja olin myös paniikissa että täh, alkaako nyt menkat vai. Mutta sen jälkeen ei tullut enää mitään.
Tsemppiä!
Finest rv 14

395/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finest, hyvä, mulla pitää puhua juuri noin, suoraan päin naamaa! En ole mitenkään paniikissa enkä surullinen, vaan ennemminkin kettuuntunut. Suututtaa tämä kroppa. Mutta joku sisälläni kuiskaa, että katsopa nyt sitä kalenteria: oikeita merkkejä ihan oikeaan aikaan. Se surkea kroppa yrittää parhaansa koko ajan. Niin. Ehkä voisin yrittää antaa armoa ja rakastaa tätä kroppaa, joka kuitenkin joskus saattaa antaa elämäni suurimman lahjan.

Kielokukka, Clearbluen tarkkuus näyttäis olevan 25 sitämitäsenytolikaan. Ks. kysymyksiä ja vastauksia kohta 1 täältä: http://fi.clearblue.com/sites/default/files/local_pictures/fi/leaflet/viikkonaytollinen-digital-raskaustesti-ohjeet.pdf

396/1219 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ×($!#(!@(×¥+!!! Pitkän viestin kirjotin ja pufff. Se katos. Eiku uudelleen yrittämään...

Taka-alalla ollaan pysytelty. Lippu kun ei oikein pysy korkeella enää ihan joka päivä. Mutta kerrankin en oo yksin (vielä!!) tuolla listan kärjessä keikkumassa :) Eihän se oikeesti kivaa oo, joten tsemppiä muillekki pitkän kierron riivaamille. :) Olin kiertopäivistäkin jo sekasin. Oiretta ei ollu ees oviksesta, joten plussaa en odota.

Negatesti tehty joskus viikko sitten. Yli viikon mulla oli sellaista kuukautisjuilintaa muistuttavaa tunnetta alavatsalla, mutta vaan lievempänä. Mutta nyt seki on kadonnu :D Kai mä testailen uudelleen joku päivä, mut mitäköhän tuo ois voinu olla? :o

Harmittaa nähdä tuttujen nimien lähtevän. Dimou, jos vielä luet tän, niin kiitos kaikesta tuesta, ymmärryksestä ja tsemppauksesta. Kaikkea hyvää sulle vaikeiden olotilojen keskelle. Toivottavasti säkin kohta saat oman nyyttisi <3

Harmittaa ja suruttaa lukea teidän kokemuksista keskenmenoista. Voi kumpa sellaisia ei olis ollenkaan! Kaikille palstalaisille tasapuolisesti plussausonnea! :) <3

Vierailija
397/1219 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nähdä NOORAV :) mä täällä valvon ku uni ei meinaa millään tulla. Yht äkkiä heräsin puol tuntia sitten pirteenä ku peipponen :D mitä ihmettä seuraavaks

398/1219 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh... Täälläki valvotaan, yövuoron jälkeen vielä hetki. Kotona siis jo, ei vaan malta vielä mennä nukkumaan. Tyhmänä tein tänään ovulaatiotestin, vaikka mun kannattais alottaa vasta kp 13. No, tuleepa harjoiteltua, enpä ole tuollaisia ennen kokeillut. Digitestejäkin olis, mut oon tosi pihi niitten kans! Jos sais noihin liuskoihin nyt sen kaks vahvaa viivaa tulemaan. 

399/1219 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yövuoroilin myös :P Nyt en tiiä pitäiskö itkee vai nauraa! Mulla alko näemmä nimittän vuoto! :D Ohhoh! Eiks tää venynykkään sinne 60 päivään taas... Oon ihan yllättyny! Just vast yöllä tosiaan pohdein, et mitä mun kroppa mahtaa touhuta ja kuukautiset sieltä vissiin pukkaa. Ainaki toivottavasti.

Oottelen vielä, et lähteekö tosta voimistumaan vielä tän päivän aikana, niin vielä ei kannata päivittää et onko kp 45 vai kp 1 :) Wohooooo, oon jopa jokseenki ilonen tästä jutusta! Ainaki toistaiseksi, ku oon vielä yövuoron jäljiltä ihan naatti ja vaan hihitän itekseni tietokoneen ääressä. Katotaan onko toinen ääni kellossa kun ottaa pienet nokoset. Sit varmaan itketäänki miehen olkapäätä vasten, et elämä on persuksesta. :D 

400/1219 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikki ihanaiset naiset! Kiva kuulla sinustakin NOORAV!
Täällä elellään kp 22/28-31. Lääkärin määräyksestä jossain vaiheess ultrataan munasarjat kunhan saadaan muut kokeet tehtyä. Jännäilen sitäkin. Toissapäivänä sekä eilen oli hyvin voimakkaita repäisykipuja oikealla puolella. Mitä lie, kokemuksia kiinnittymiskivuista kenelläkään? Mitään tuhruvuotoa ei ole ollut. Mahdollisen ovulaation ajankohdasta ei tietoa.