Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

Vierailija
441/1219 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pixi, jos sulla on se cb:n testi, joka mittaa kahta hormonia, niin sehän näyttää neljä hedelmällisintä päivää. Vilkkuva tarkoittaa, että estrogeenitaso on alkanut nousta, hymynaama tarkoitta lh:n nousua. Molemmat nousevat ennen ovulaatiota, mutta estrogeeni ensin. Parhaat päivät ovat siis käsillä, mutta ei sen ovulaation pitäisi vielä 24 tunnin kuluttua olla. Ennemminkin 3-4 päivän kuluttua.

Kielokukka, eikö ole mitään oireita? Älä vielä luovuta kuitenkaan, kun ollaanhan me nyt tosi aikaisin aloitettu tää testausrumba.

442/1219 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinailijoille paljon plussia!! :)

Noorav: Pahottelut menkoista :( vaikka parempi nekin, kun että kierto ois vielä pidemmäks venyny. Tsemppiä muutenkin...

Kielokukka ja Minniminni; Joo, täällä vähän samanlainen tilanne. Nyt menossa kp 48/29 dpo 37 -_- Ootko Minniminni mittaillu niiden ovislimojen jälkeen lämpöä? ja jos oot, niin onko vieläkin koholla? Täällä se on vieläkin 37 paikkeilla. Mutta uskoa plussaan tästä kierrosta ei oo ollu enää moneen päivään. Tosin silti maanantaina tein hetken mielijohteesta pienen pidättämisen jälkeen päivällä nega-testin. En edes tiedä miks, kun en enää oo tällä viikolla ainakaan uskonu tään tästä plussaks muuttuvan. Oiskohan viime viikolla tullu viimeks alkuviikosta hetki ajateltua, että mitä jos sittenkin... Jotenkin vaan tuli joku härö mielijohde ja rupesin katumaan testin tekoa jo siinä vaiheessa kun pissin purkkiin, mutta aattelin sitä liuskaa siinä kuitenkin uittaa, kerran olin jo paketin aukassu :D edelleen on aaltomaisesti flunssamainen olo, tissit ja nännit on tosi kipeet, mutta nälkä ei oo enää ihan 24/7 ja tää on nyt kolmas päivä ehkä, kun en oo enää äkänen :D Toivottavasti sulla Minniminni se verikoe ois positiivinen :)

ON: Koitan tähän nyt vähän tiivistetysti kertoa sen, mitä tuonne 3-kymppisten ketjuun jo kirjottelinkin tästä eilen. Siis koitan, en oo niin hyvä kertomaan/kirjottamaan tiivistetysti, niin kun ehkä on täällä saatettu jo huomatakkin :P mutta asiaan... eli toissapäivänä jouduin käymään lääkärissä kovien mahakipujen takia, jotka lähinnä oli tällä kertaa vas. muniksen kohdalla. Mies on ollu tään viikon iltavuorossa, joten en halunnu jäädä yksinään kipuilemaan kotona, ilman että tiedän mikä kivut aiheuttaa, joten vaikka en kovin herkästi yleensä oo lääkäriin lähtemässä, soitin terv.keskukseen ja sainkin ajan samalle päivälle. Lääkärinä oli vanhempi mieslääkäri, joten vähän epäilytti tämmösten asioiden takia mennä kertomaan. Mutta lääkäri olikin mukava, otti tosissaan jne. ja laitto lähetteen keskussairaalalle, suoraan gyn. päivystykseen. Yleensä kun joutuu/oon joutunu aina (mm. kysta-kivut, endo-kivut ennen diagnoosia yms) terv.keskuksesta normi päivystykseen, ootellu siellä tunteja, kunnes kirurgi on kattonu ja sitten taas ootellu tunteja, että oon päässy gynelle ja asiaan on saatu jotain tolkkua. Nyt siis pääsin suoraan oottelemaan gyneä, joka oli synnytyssalissa kun sinne menin, eikä kauaa menny kun ohjattiin pissimään purkkiin ja otettiin klamydia- ja raskaustesti (joiden tuloksista ei itseasiassa sanottu mitään, mutta negojahan ne kuitenkin on) ja hetken odottelun jälkeen pääsinkin sitten gynen ultrattavaks. Kaikki vaikutti olevan ok, molemmissa muniksissa normaalit rakkulat, tosin oikeella puolella oleva isompi vois olla kystankin jämät. Ja vas. saatto olla pieni endometriooman alku (jota toivottavasti ei ole!! en haluu, että endo rupee pilaamaan vas. munistakin). Kivuille annettiinkin sitten kaks vaihtoehtoa; joko mulla on ihan tässä parin päivän sisään (eli viim. tänään) alkamassa menkat ja ne kipuilee jo tässä vaiheessa enemmän, koska on ollu pidempi tauko ja kroppa koittaa käynnistellä menkkoja. Tai se mielenkiintosin ja samalla mahdottomin vaihtoehto; "tämmöset mahakivut voi johtua ihan raskaudesta" ja kehotettiin tekemään parin päivän päästä uus raskaustesti! :o noh, en tänään tehny. Ei tässä voida nyt yhenäkin vaan raskautuneeks muuttua, kun a) menkat on jo näin paljon myöhässä ja oviksesta on yli kk aikaa ja b) oishan tässä vaiheessa sentään ultrassa näkyny jo jotain ja ymmärtääkseni tällä viikolla pitäs sykkeenkin näkyä...? joten ei mitenkään mahdollista. En ymmärrä, miks edes tuommonen vaihtoehto vois olla lääkärin mukaan olemassa. Eikö se sitten muistanu enää, kun kerroin että 12.8. on ollu ovis ja siitä on jo yli kk. Tai ei vaan ajatellu sitä. Mutta eli siis, takasin lähtöpisteeseen odottelemaan niitä menkkoja. Normaaleja menkkakipuja ei oo juuri ollu, paitsi välillä (anteeks) alapäätä on vihlassu ja kerran persamustakin (eli puukko-persuuksissa-tunne), sekä eilen vähän oli hartiapistosta. Muuten tuo vas.munis edelleen jomottelee ja alamaha on epämääräsesti kipee. Mutta, en joudu oottelemaan niitä menkkoja määrittelemättämää aikaa enää, vaan ilman että pyysin tai sanoin, että häiritsee, kun menkat ei tule, sain 10pv Primolut-reseptin. Ja ne voin alottaa viikon päästä käynnistä, eli ens ti, jos "raskaustesti ei oo muuttunu positiiviseks tai vuoto ei itsestään ala ennen sitä". Jos nuo napit sitten vetäsen, niin ilmeisesti parin päivän päästä siitä pitäs alkaa vuoto. Eli laskennallinen menkkojen alkamispäivä on nyt... 3.10. Jos siis alotan nuo tabut. Haluun kyllä menkat takasin, että tästä vihdoinkin pääsis uuteen yritykseen, mutta nuo keltarauhashormonit on sellasia, että oon luvannu itelleni, etten niitä joutus enää syömään :P saan niin inhottavat sivuvaikutukset. On nimittäin tullu kokeiltua parit eri minipillerit ja endon hoitoon tarkotettavia lääkkeitä ja oon sitten saanu kärsiä mm. hiusten lähdöstä, isoista finni-paiseista naamassa, kovasta 24/7 v***tuksesta ja lisäks yhen valmisteen kohdalla myös 24/7 ahdistuneisuudesta, tiputtelusta niin kauan kun niitä käytin (minipillereitä 5kk mm) jne. Eli... katellaan ja odotetaan edelleen vuodon alottamista. Toivon niiiin paljon, ettei tarviis niitä tabuja syödä. 

Ups, ei tainnu  taas lyhyttä tekstiä tulla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
443/1219 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja tervetuloa (ilmeisesti) ikätoveri Nasu :)

Vierailija
444/1219 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 18.9

Kompuroiva Hylje (30v) kp 48/29 yk 3

Minniminni (22v) kp 46/33-36

Supera (20v) kp 42/29 ya 2/14

Ninnu (25v) Kp 30/28-30 yk 2

Piivi (27v) kp 29/25-33 yk 3

Kielokukka (28 v.) kp 29/31, yk 1

Starling (41v) kp 29/33? yk 1 (km 07/15, ya 01/15)

Minkku (22v) kp 28/31-37 yk 8

Hiutaleinen (27v) kp 27/28 yk 2

Mia94 (21v) kp 27/28 yk 3

Sipriina (27v) kp 27/29-31 yk 5 (km 08/15)

Pussikenguru kp 26/30-36

KevätTähti (27v)kp 26/28 yk3 (km 6/15 ja 8/15)

Nasu85 kp 24/31 yk ?

Vaaka92 kp 24/? yk 1

Muffeli (29v) kp 24/28-33 yk 4

Päivänsäde87 (28v) kp 23/28 yk 4

Nuuskiksentytär kp 23/28-32 yk 7

Taifuuni kp 23/29 yk 6

Aaveelääkäri kp 23/29-30 ya 1/15

Lumilla kp 21/26 yk 11

Melissa83 (31v) kp 21/29 yk 2

PinkkiDrinkki (35v) kp 18/27-30 yk 8

Jannuli85 kp 16/25-30 yk 19 (ya 03/2014)

Neljänäiti (24v) kp 15/? yk 1

Stargazer (31v) kp 15/28 yk 7

Viva kp 15/28 yk 2

Bembu kp 12/28-30 yk 2

Uusio Mamma kp 11/26

Shyvonne (30v) kp 10/29-30 yk 5

Nonno (24v) kp 10/? yk 1

Louisa kp 8/20-30?, yk 6

Awsedr (25v)kp 6/33 (?) yk 2

Dreamer15 (28v) kp 6/29 yk 5

Pixi(31v) kp 6/26-28, yk2

Rinse kp 3/29 yk 2

Noorav kp 2/? yk 9

muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Hulina (28v), Kissanainen87, Konttri (33v), Stardust (22v), Heta87, Myya (29v), Annuska (20v), Tuulahdus (22v), Tiinu89, Meriemilia, Guagua, Helianna

HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)

Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1

ELOKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)

Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5, Norappi yk 5

SYYSKUUSSA PLUSSANNEET

Leona yk 2, Miuku Mauku (27v) yk 5, Laulurastas83 yk 9, Pioni1 yk 6, Hajuherne yk 2,Barbamama yk 4

Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!

Vierailija
445/1219 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa lista :) Nyt v-lopun viettoon...tuun päivittään huomenna tai sunnuntaina jos on semmonen rako että pääsen koneelle mut epäilen. Päivitän sit viimeistään maanantaina :)

Plussatuulia meille kaikille :)

446/1219 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos pussikenguru! Noinhan se tosiaan on. Ohjeen olisin voinut vähän tarkemmin lukea:) Hyvä näin, koska nyt kiertokin vaikuttaa ihan normaalilta. 

Vierailija
447/1219 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, tilasin toissapäivänä testejä ja odotin että ne tulis viikonlopuksi että sais maanantaina aamulla malttamattomana testata, tollon kyllä vasta dpo 9. Eli tuskin näkyis. Mutta joo, eiköhän posti sit lakkoile tänään! Eli ei tullu testejä, ehkä parempi niin :) Jotain pientä tuolla alavattas tuntuu välillä, toivottavasti se tietää hyvää! Ja rintoihin sattuu välillä. En muistanu ekassa viestissä mainita mun kolmatta päivää jatkuvaa kurkun karheutta/kutinaa ja nenä on joko tukossa tai vuotaa, onko kellään jo plussanneella ollu sellasta? Ja mulla lämpö ei kuitenkaan oo koholla :/

448/1219 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pixi mulle tuli yhdessä kierrossa 6 välkkyvää hymynaamaa ennen pysyvää hymynaamaa. Yhdessä kierros se tuli suoraan vaan se hymynaama ja kolmannessa taas yks välkkyvä hymynaama ennen pysyvää hymynaamaa. 

449/1219 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="pussikenguru" time="18.09.2015 klo 07:56"]Sipriina ja Taifuuni, toivotaan, ettei ole kuukautisoireita vaan raskaus! Milloin meinaatte tehdä ekan testin?[/quote]
En tiedä, milloin mulla on menkat myöhässä. Yleensä kierto on sen 29, ja se olis vasta ens torstai. Fertility Friend ennustaa, että mulla pitäis alkaa menkat sunnuntaina. Se laskee siis niin, että ovis onkin ollut tässä kierrossa aiemmin ja kierto näin ollen vaan lyhyempi. Siltä tuntuu itestäkin. Joka pyyhkäisyllä vessassa tulee sitä kuivunutta ruskeaa. Kroppa yrittää käynnistellä menkkoja? Jos keskiviikkona ei ole alkanut, testaan. Pitkiä päiviä edessä taas... Hyvää viikonloppua kaikille!

450/1219 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ tuo TAIFUUNIN viestiin tullut alapeukku on mun vahinko huitasu ! Sori !!!

Nyt on menkat ohi ja tänään aattelin kellistää miehen perätiin "pitkän" tauon jälkeen... Ovista odotellessa... :P
Kivaa viikonloppua kaikille !

Vierailija
451/1219 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä loppukierron jännäilyn keskellä tajusin, että enhän mä edes muista miltä tuntuu kun EI ole raskaana. Viime kerran kun olen ollut loppukierrosta ei-raskaana oli huhti-toukokuun aikaan. Siitä on melkein 5kk...

Ennen kahta edellistä plussaa ei ollut mikään kiire testata, koska ensin oli liian aikaista, ja kun oli aika tehdä testi, olin jo useamman päivän ollut aivan varma raskaudesta. Tein testin lähinnä näyttääkseni miehelle, että kyllä mä oikeasti olen raskaana :)

Nyt on ollut pitkälti ihan samanlainen olo kuin raskaana ollessani... Mutta en ole yhtään varma tällä kertaa, vaan päinvastoin ihan superepävarma. Enhän mä muista miltä tuntui olla ei-raskaana, joten tuntuuko kaikki nyt sitten samalta kuin raskaana ollessa? :D En luota omiin tuntemuksiini piirun vertaa.

Vierailija
452/1219 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään pregchekin. Ei tullut haamuviivaa eikä mitään viivaa. Säästelen cb:tä. Tänään on dpo 11, kp 29/30-36 yk1 ja olen muuten 37 vuotias. (jos joku viitsii päivittää, niin mulla on noi väärin aikaisemmissa)

Mulla on ollut tiistaista asti paha olo, eilen oli tosi huono olo. Ihmettelen, että mitä se olisi, jos ei raskauspahoinvointia.. Mutta mistä sen tietää.. Kirjoitin tänne muutama päivä sitten, että jos rinnat olisivat kipeät, olisin melkein varma, että olen raskaana. Ne tuli kipeiksi seuraavana päivänä. Lisäksi vatsa on tuntunut ihan oudolta koko ajan ovulaation jälkeen.

Tiedoksi teille, joilla kierto on mennyt yli, mutta raskaustesti ei aina näytä raskautta. Mun sisko oli vaikka kuinka pitkällä ja raskaustesti näytti aina vaan negaa. Tästä on tosin aikaa 15 vuotta, en tiedä onko testit noista ajoista muuttuneet.

Vierailija
453/1219 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut eilisestä asti sellanen outo paineen tunne alavatsassa (kuviteltua?).. Ja välillä runsastakin valkovuotoa pyyhkiessä. Lämmöt ei edelleenkään koholla, tai oikeastaan en tiedä mun normaalilämpöä mutta 36-36.5 tuntuu musta aika matalalta. Mut edelleen luotan siihen ettei kaikilla välttämättä edes nouse lämpö :) Nyt olis dpo 7 jos ovis oli silloin kun sen kuvittelin olevan. Esikoisesta mulla oli ihan järkyttävät kivut kun menkkojen piti alkaa, makasin ihan kaksinkerroin sängyssä! Se oli mun ensimmäinen oire. Ja sillon tuli pientä tuhruvuotoakin. Toisesta en huomannu mitään, tai en osannu kuulostella kun oltiin samalla linjalla kuin nytkin että ehkäisy vaan pois ja saa tulla jos on tullakseen, ja esikoinen oli silloin vajaa 1v niin oli vähän touhua ettei ehtiny kuulostella kroppaansa :) Sit vaan yks päivä tajusin että hetkinen, menkat myöhässä viikon, tein testin ja samantien piirtyi kaks viivaa :) Mutta nyt mä kuulostelen kokoajan kroppaani ja varmaan osa oireista tulee jo pelkästään senkin takia! Voi kun osais olla miettimättä asiaa muutaman päivän ja ens viikon lopulla alkaa testailemaan jos ei menkkoja näy!

454/1219 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1/33-35 yk 3...
Ei oo tullut kirjoitella kun unohdin salasanan.
Eilen jo oli varovaisia toiveita kun kierto ollut keskimäärin 33pv ja kerran tuli pyyhkäistessä vähän jotain paperiin mutta siihen se jäi.
Tänä aamuna kuitenkin herättiin taas todellisuuteen :(
Onnea plussanneille ja tsemppiä muille.

455/1219 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="awsedr" time="18.09.2015 klo 21:38"]^ tuo TAIFUUNIN viestiin tullut alapeukku on mun vahinko huitasu ! Sori !!!
[/quote]
Ihana kun tunnustit. :D

Täällä kp 24/29 ja aivan kamalat kivut. Tuolla alhaalla on sellainen lämmin tunne, että kohta sieltä holahtaa lämmintä verta. Vielä ei ole kyllä tullut. Mutta olen jo tässä itkenyt alkavia menkkoja, elämän kurjuutta ja kaikkea mahdollista... Ah tätä naisena oloa!

Vierailija
456/1219 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään elämäni ensimmäisen raskaustestin ja ihan selkeästi nähtävät 2 viivaa siihen tuli :o En nyt tiiä voiko tässä vielä uskoa, että olis tottakaa..? Testailen varmaan vielä useana aamuna ja sit jos menkat alkaa olla monta päivää myöhässä, niin varmaan ostan digitestin ja katselen mitä se näyttää.. :)
Hiutaleinen kp 28/28 yk2

Vierailija
457/1219 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Hiutaleinen! :)

458/1219 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hiutaleinen! Usko nyt vaan. :)

459/1219 |
19.09.2015 |