Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Täällä dpo6-7, riippuen siitä oliko se ovis nyt sitten kuinka. Mieliala tosiaan vaihdellut rankasti muutaman päivän, eilen taas ei ollut itkun tulo kaukana ja ihan ilman syytä, ihan hirveen väsynyt olo ajoittain. Tänään alavatsaa nipistellyt useamman kerran ja nyt alavatsaa jomottaa ja vatsa sekaisin. Toiveajattelua? :D Onneksi on niin paljon koko ajan ohjelmaa, että pakostakin joutuu ajatella muutakin.
Sipriina, mikä dpo sulla tänään? Täällä sama tilanne kuin sulla ja Päivänsäde87:lla, alavatsassa kipua ja outo kireyden tunne. Toisaalta tuntuu siltä kuin vuoto alkaisi hetkenä minä hyvänsä, toisaalta taas kipu ei ole ihan samanlaista kuin kuukautiskipu. Tänään dpo 6. Mutta mulle tämä on ihan tavallista, että oviksesta menkkoihin välinen aika on koko ajan kipuilua.
Mulla on tavallisia pms-oireita, rinnat särkee, välillä vähän huono olo jne. Mutta nämä on joka kierrossa :D Silloin jos olen oikeasti raskaana niin nännejä särkee ja jotenkin tiedän vain olevani raskaana. Tai ainakin näin oli silloin kun odotin oikeasti. Kun en ole raskaana, oireita on tosi paljon ja kaikki vain huijausta.
Lämpö oli tänä aamuna korkeampi kuin tavallisesti, 36,8. Normaalisti se on 36.5. Mutta silloin kun olen ollut raskaana se on ollut kyllä 37. ja se on noussut oviksen jälkeen, nyt ei, eli tuskin olen tälläkään kertaa.
Te puhuitte vielä kiinnitysvuodosta, mulla oli sitä ihan oikeasti ekassa raskaudessa! Vaaleanpunaista vuotoa tuli juuri viikko hedelmöittymisestä. Sitten muissa ei tullut sitä vaikka olin raskaana. Viime kierrossa oli kanssa jotain ihme vaaleanpunaista 5 pv oviksesta ja ajattelin jo että olisiko vuosien jälkeen taas kiinnitysvuotoa mutta ei, tai ei ainakaan ollut onnistunut juttu sillä menkat alkoi.
Tässä odotellaan siis alkaako menkat reilun viikon päästä...
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan
Taifuuni en osaa sanoo yhtään kun tässä kierrossa tuntu että olis ollu kaks ovista kun näin tarkkaan mietin :D mut menkkojen pitäs kierron mukaan alkaa aikasintaan sunnuntaina ja viimeistään tiistaina. Ja yleensä ne kivut alkaa vasta sillon kun vuotokin. Et kyl tässä ny saa taas jännäillä kuinka on käyny :)
Tilanne 17.9
Kompuroiva Hylje (30v) kp 47/29 yk 3
Minniminni (22v) kp 45/33-36
NooraV kp 45/? yk 8
Supera (20v) kp 41/29 ya 2/14
Rinse kp 31/29 yk 1
TikiTiki (26v) kp 29/27-29 yk 12
Ninnu (25v) Kp 29/28-30 yk 2
Piivi (27v) kp 28/25-33 yk 3
Kielokukka (28 v) kp 28/31, yk 1
Starling (41v) kp 28/33? yk 1 (km 07/15, ya 01/15)
Minkku (22v) kp 27/31-37 yk 8
Hiutaleinen (27v) kp 26/28 yk 2
Mia94 (21v) kp 26/28 yk 3
Sipriina (27v) kp 26/29-31 yk 5 (km 08/15)
Pussikenguru kp 25/30-36
KevätTähti (27v)kp 25/28 yk3 (km 6/15 ja 8/15)
Vaaka92kp 23/? yk 1
Muffeli (29v) kp 23/28-33 yk 4
Päivänsäde87 (28v) kp 22/28 yk 4
Nuuskiksentytär kp 22/28-32 yk 7
Taifuuni kp 22/29 yk 6
Aaveelääkäri kp 22/29-30 ya 1/15
Lumilla kp 20/26 yk 11
Melissa83 (31v) kp 20/29 yk 2
PinkkiDrinkki (35v) kp 17/27-30 yk 8
Jannuli85 kp 15/25-30 yk 19 (ya 03/2014)
Neljänäiti (24v) kp 14/? yk 1
Stargazer (31v) kp 14/28 yk 7
Viva kp 14/28 yk 2
Bembu kp 11/28-30 yk 2
Uusio Mamma kp 10/26
Shyvonne (30v) kp 9/29-30 yk 5
Nonno (24v) kp 9/? yk 1
Louisakp 7/20-30?, yk 6
Awsedr (25v)kp 5/33 (?) yk 2
Dreamer15 (28v) kp 5/29 yk 5
Pixi(31v) kp 5/26-28, yk2
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Hulina (28v), Kissanainen87, Konttri (33v), Stardust (22v), Heta87, Myya (29v), Annuska (20v), Tuulahdus (22v), Tiinu89, Meriemilia, Guagua, Helianna
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1
ELOKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5, Norappi yk 5
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET
Leona yk 2, Miuku Mauku (27v) yk 5, Laulurastas83 yk 9, Pioni1 yk 6, Hajuherne yk 2,Barbamama yk 4
Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!
Tossa nopee päivitys :) Huomenna tosiaan yritän iltapäivällä päivitellä listaa mut muuten en v-lopun aikana ehdi kun on niin paljon kaikkee muuta :D Mutta edelleen huudelkaa jos on jotain korjattavaa ja tietenkin listaa saa muutkin päivittää jos sille päälle sattuu :)
Heippa! Mut saa poistaa kokonaan listalta, siirryin Haikara hakoteilla- ryhmän pariin. :)
Mulla on tänään kp 27 ja tein jo testin. En raaskinut käyttää digiä, ostin cittarista pregcheki-merkkiseen. Eihän siinä tietenkään mitään näkynyt. Tänään on dpo 9. Luulin, että clearblue ois herkkyydellä 10, kun se mainostaa, että näyttää raskauden jopa neljä päivää ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Haluaisin löytää jostain oikeasti herkän testin ja saada selvyyden asiaan.
[quote author="pussikenguru" time="17.09.2015 klo 18:44"]Mulla on tänään kp 27 ja tein jo testin. En raaskinut käyttää digiä, ostin cittarista pregcheki-merkkiseen. Eihän siinä tietenkään mitään näkynyt. Tänään on dpo 9. Luulin, että clearblue ois herkkyydellä 10, kun se mainostaa, että näyttää raskauden jopa neljä päivää ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Haluaisin löytää jostain oikeasti herkän testin ja saada selvyyden asiaan.
[/quote][quote author="pussikenguru" time="17.09.2015 klo 18:44"]Mulla on tänään kp 27 ja tein jo testin. En raaskinut käyttää digiä, ostin cittarista pregcheki-merkkiseen. Eihän siinä tietenkään mitään näkynyt. Tänään on dpo 9. Luulin, että clearblue ois herkkyydellä 10, kun se mainostaa, että näyttää raskauden jopa neljä päivää ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Haluaisin löytää jostain oikeasti herkän testin ja saada selvyyden asiaan.
[/quote]
Perhoset.fi:ssä ainakin on myynnissä herkkyydellä 10!
Niinpä näyttää olevan, mutta se tulisi vasta joskus ensi viikolla. Pitäisi saada haettua jostain kaupasta. Taidan mennä apteekkiin katsomaan.
Äsken unohdin mainita, että välillä melkein tuntuu kipua alapäässä. Vähän samanlainen tunne kuin pissatulehduksessa tai tuntuu, että kuukautiset alkaa..
Pussikenguru: apteekista saa sellaisia kuin predictor early, ovat herkkyyttä 12. Cb digitaalinen on 25.
Hinta on kylläkin sit se 15 e, kun netistä saa herkkiä parilla eurolla...
Päivitän listan huomenna päivällä niin poistan sut TIKITIKI :) mut ilmottele kuulumisia välillä tännekin :)
Ja taas on sit alapeukuttajat löytäny tähän keskusteluun >:(
Täällä tuntemukset kallistuu menkkoihin päin. Ihmeellistä maha juilintaa ja tuntuu et hanat aukee ihan minä hetkenä hyvänsä. No ei auta ku odotella. 
Mut voi siirtää listan loppuun, kp2/29 yk2 nyt menossa.
Toivottavasti Sipriina hanat ei aukee!
No mä ainakin vaan yläpeukutan ja laitan alapeukuttajille kampoihin täällä internetin ihmeellisessä maailmassa ja toivottavasti myös oikeessa! Positiivisuus ja toisten tukeminen kunniaan! :)
Kävin just meidän lähiapteekissa ja siellä oli vaan jotain apteekin omia raskaustestejä. Ehkä jostain toisesta apteekista löytyy herkempiä testejä. Käyn katsomassa, jos alkaa liikaa kuumottamaan tai sitten vaan yritän rauhoittua.. Kiitos vinkistä joka tapauksessa Dreamer15!
Ärsyttää vähän, kun miksi cb markkinoi itseään erityisen herkkänä, kun ei kerran ole sitä. Olisin alunperin ostanut herkkiä testejä.
Tänään kyllä pregchekistä ei parhaalla tahdollakaan voinut nähdä viivaa. 
Pussikenguru - piti tulla kertomaan että samaan aikaan kun raskauskeijusta tilatut 10 herkkyiset testit näytti vain todella haalean plussa, clear blue näytti todella selkeän plussan jo ennen 3 min odotusajan loppumista. Eli ainakin oman kokemuksen perusteella voin suositella molempia CB:n testejä - edullisempia plussan/miinuksen näyttäviä testejä ja viikkonäytöllisiä testejä :)
Pioni1, kiitos tiedosta! Kuinka mones päivä sulla oli menossa silloin kun testasit? Mulla huomenna dpo 10. Raaskisinko jo käyttää cb:n.. Mulla on niitä vain kaksi.
Paljon onnea plussanneille ja kovia plussatuulia kaikille jännittäville /)
Täällä alkaa oleen menkat hiipumaan päin, vihdoin. Aamulla puristelin itelleni ensimmäiset greippimehut (hyh) ja aloin syömään noita raskausvitamiineja. Tiedä nyt näistä sitten...
Kysymys: ostin tänään vadelmanlehtiteetä ja koitin googlailla, et kannattaako sitä lipitelläkään kun on yritys päällä ? Onks kellään tietoo/kokemusta tai vaikka ihan vaan mielipidettä ? :D paketissa luki, että ei suositella raskauden alussa, ja myöhemminkin pitäis keskustella lääkärin kanssa. Sit netissä olikin, että juujuu antaa palaa vaan tekee hyvää kohdulle ja vaikka mille.
[quote author="sipriina" time="17.09.2015 klo 21:22"]Täällä tuntemukset kallistuu menkkoihin päin. Ihmeellistä maha juilintaa ja tuntuu et hanat aukee ihan minä hetkenä hyvänsä. No ei auta ku odotella.
[/quote]
Sama täällä. Dpo 7 ja menkat jo alkaa?! Päivällä tuli taas vähän ruskeaa tuhrua ja nyt illalla vaaleanpunaista paperiin pyyhkiessä. Ja aivan jäätävät kivut. Pieni ääni sisälläni elättelee toivetta, että oireet johtuisivat kiinnittymisestä, mutta tiputteluvuodot ja kivut on ennenkin enteilleet mulla menkkoja. Plus vielä semmonen vähän yöks juttu, että menkkojen aikana mulla menee vatsa löysälle tietyllä lailla. Ja ketuttaa. Jotenkin tuntuu, että kierto kierrolta aina enemmän. No. Eihän tässä muuta voi kun odottaa taas. Saa pitää peukkuja. Minäkin pidän teille kaikille. Oikeastaan toivon oikein massiivista plussa-aaltoa tänne!

Sainpas vielä unen päästä kiinni :) tosin ihme ällötystä ollu ny tunnin verran :/ ja tuntuu et pahenee. Nivusissa tuntuu kipua aika ajoin. ääähhhh nyt sit alkaa taas tutkailemaan kaikkia mahdollisia oireita. Yritän nyt kuitenkin ottaa loppu viikon ihan rauhassa. Enemmän tuntuu kuitenkin siltä et ne menkat alkais jo muutan päivän päästä.