Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

361/1219 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei pitkästä aikaa! Tervetuloa kaikki uudet tulokkaat! Ihanaa saada uusia kuumeilijoita joille toivon pikaista tärppäystä. Ihana myös nähdä että plussaneiden määrä on kasvanut, onnittelut jokaiselle. Olen pitänyt "stressitömän" vaiheen hiljaiseloa. Ovulaatiota en ole tikuttanut enkä edes huomannut sen tapahtuneen. En ole tarkkaillut oireita mihinkään suuntaan. Terveydessäni on ollut vähän ongelmaa, niinkin olen aiemmin kertonutkin että olen alipainoinen. Nyt on tippunut taas 5 kg paino jonka vuoksi hakeuduin lääkäriin. Tänään tehtiin eräs röntgentutkimus ja kyseltiin raskauden mahdollisuutta. Otettiin huomioon suojauksessa jos vaikka jotain onkin tapahtunut. Nyt odotellaan sitten menkkojen alkamista?!

Vierailija
362/1219 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Sylvi - vaikka mukavampi ehkä jos olisit jättänyt tulematta sieltä huhtikuisista...? Jaksamisia keskenmenon jälkeen, toivottavasti kaikki palaa sen jäljiltä mahdollisimman nopsaan raiteilleen. Itsekin olen jättänyt keskenmenojen takia jo sekä helmikuiset että maaliskuiset, nyt on reilu kolme viikkoa kaavinnasta.

Ja sori Sipriina jos olin epäselvä, siis tarkoitin että kaikki mun tiedot on listassa oikein - mutta niiden ulkoasu on hassu. Eli esim. ikä boldattuna. Mikä ei siis haittaa oikeasti yhtään mitään, mutta voi muuttaa jos muistaa/jaksaa... Ehkä mullekin vois lisätä tietojen perään (km 6/15 ja 8/15)?

Ja Taifuuni, mulla ei ainakaan ollut kummassakaan plussassa kiinnittymisvuotoa, joten en sellaista osaa odottaakaan. Itselläni selkeimmät oireet olivat sellainen aaltoileva kuvotuksen tunne (vähän kuin olisi lievästi merisairaana, ei sellainen "tavallinen "paha olo) ja joidenkin "uusien" hajujen huomaaminen (auton ilmanraikastimesta piti hankkiutua eroon, en sietänyt pidempiä ajomatkoja sen kanssa, vaikka ennen en ollut koko hajua edes huomannut). Näiden lisäksi yöhikoilu sekä hyvin elävät unet, joita oli lähes joka yö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1219 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Sylville, toivottavasti tärppää pian uusi ja kaikki menee hyvin! 

Ja se testihän ei sitten näyttänyt yhtään mitään, eli hanojen aukeamista tässä odotellaan. Enpähän jotenkin osaa olla vielä edes pettynyt, kun ei ole vielä verta pöksyissä. Nyt siis tosiaan se kp 29/29. Taidanpa lähteä salille, niin ei tarvi ajatella vauvahommia.

Vierailija
364/1219 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 15.9 korjauksineen :)

Kompuroiva Hylje (30v) kp 45/29 yk 3

Minniminni (22v) kp 43/33-36

NooraV kp 43/? yk 8

Supera (20v) kp 39/29 ya 2/14

Rinse kp 29/29 yk 1

TikiTiki (26v) kp 27/27-29 yk 12

Ninnu (25v) Kp 27/28-30 yk 2

Piivi (27v) kp 26/25-33 yk 3

Kielokukka (28 v.) kp 26/31, yk 1

Starling (41v) kp 26/33? yk 1 (km 07/15, ya 01/15)

Minkku (22v) kp 25/31-37 yk 8

Hiutaleinen (27v) kp 24/28 yk 2

Mia94 (21v) kp 24/28 yk 3

Sipriina (27v) kp 24/29-31 yk 5 (km 08/15)

Pussikenguru kp 24/30-36

KevätTähti (27v)kp 23/28 yk3(km 6/15 ja 8/15)

Vaaka92 kp 21/? yk 1

Muffeli (29v) kp 21/28-33 yk 4

Päivänsäde87 (28v) kp 20/28 yk 4

Nuuskiksentytär kp 20/28-32 yk 7

Taifuuni kp 20/29 yk 6

Aaveelääkäri kp 20/29-30 ya 1/15

Lumilla kp 18/26 yk 11

Melissa83 (31v) kp 18/29 yk 2

PinkkiDrinkki (35v) kp 15/27-30 yk 8

Jannuli85 kp 13/25-30 yk 19 (ya 03/2014)

Neljänäiti (24v) kp 12/? yk 1

Stargazer (31v) kp 12/28 yk 7

Viva kp 12/28 yk 2

Bembu kp 9/28-30 yk 2

Uusio Mamma kp 8/26

Shyvonne (30v) kp 7/29-30 yk 5

Nonno (24v) kp 7/? yk 1

Louisakp5/20-30?, yk 6

Awsedr (25v)kp 3/33 (?) yk 2

Dreamer15 (28v) kp 3/29 yk 5

muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Hulina (28v), Kissanainen87, Konttri (33v), Stardust (22v), Heta87, Myya (29v), Annuska (20v), Tuulahdus (22v), Tiinu89, Meriemilia, Guagua, Helianna

HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)

Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1

ELOKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)

Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5, Norappi yk 5

SYYSKUUSSA PLUSSANNEET

Leona yk 2, Miuku Mauku (27v) yk 5, Laulurastas83 yk 9, Pioni1 yk 6, Hajuherne yk 2

Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!

Vierailija
365/1219 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa nyt korjattua listaa. Ja jotenkin totuin siihen Dimoun listaan niin en ihan hirveesti lähteny muutteleen sitä :) osan oon vaan suoraan kopioinu dimoun listasta eli en oo sitä ite puhtaaks kirjotellut.

Vierailija
366/1219 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama tilanne kuin Kielokukalla, että joka toinen hetki tuntuu, että olen raskaana ja joka toinen, etten ole. Vatsa tuntuu oudolta, alavatsa turvottaa ja on jotenkin pinkeä. Vähän ehkä huono olo, mutta vain ihan vähän. Muita oireita ei ole. Rinnat ei ole kipeät, jos olisi, niin silloin olisin ihan varma raskaudesta. Mietin, että minulla on jo lähes parikymppinen lapsi ennestään, että voisiko olla niin, että toisesta lapsesta ei rinnat kipeydy.. Onko kukaan havainnut sellaista? 

Minulla on pitkä kierto, mutta aion tehdä silti testin viimeistään lauantaina. Se on dpo 11. Ehkä teen jo perjantaina. Jos pitäisi veikata, olenko raskaana vai en, veikkaisin melkein, että olen. Toiveajattelua?

367/1219 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille! Mun vierailu tälle palstalle jäikin melko lyhkäseksi koska tein tänään plussatestin. Menkat olisi pitänyt alkaa eilen eli onkohan tämä nyt sitten 4+1? Edelleen on sellainen olo että menkat alkaa ihan justis ja eilen vielä kävin vessassa jatkuvasti kattomassa että tuleeko punaista paperiin. Minä siirryn varovasti hiippaillen tuonne odottajiin. Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja tulkaahan pian perässä :-)

368/1219 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbamamalle onnittelut ja tervetuloa kaikki uudet! Minull ei kolmen ensimmäisenä kertana ollut kiinnittymisvuotoa tai oikeastaan mitään muitakaan oireita ennen plussaa, pari viikkoa sen jälkeen alkoikin sitten kolmen kuukauden täyspäiväinen oksennus, eli sitä odotellessa :)
Greippimehua minäkin juon, God Morgonin verigrippiä, en kyllä ole vielä huomannut mitään erityistä mutta olen muutenkin aika huono tuntemaan tätä omaa kroppaa...

369/1219 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toi mulle kaupasta tullessaan greippejä, että voin alkaa hörppiä sitäkin sitten.. Ootteko myös menkkojen aikana juonu sitä ?

370/1219 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on tullu niin paljon tekstiä, että kaikkea en voi mitenkään enää muistaa ja kommentoida, tai muuten tulee koko sivullinen miun tyylillä tekstiä :D mutta koitan nyt muistaa ja pikasesti löytää tuosta ketjusta ainakin osan ja toivottavasti tärkeimmät. Mutta harmi, että täältä on nyt moni lähteny sanaharkan takia. Ja peukuttelusta; harmi nuo alapeukut kyllä plussa-uutisiin.

Sylvi: Oon todella pahoillani, että jouduit tähän ketjuun jo tulemaan takasin :'( paljon voimia! *hali*

Seepra87: Paljon onnea!! <3 samoin myös Barbamama!! <3

Kiitos Sipriina listan päivittelystä :)

Taifuuni: Miunkin greippimehu on verigreippiä. Saa välttää :D perusgreippi on niin pahaa! :)

Kiva kun Nuuskiksentytär tuli takasin :) toivottavasti menkat ei ala tällä kertaa. Ja laihtumisen syy selviäis. 

Toivottavasti Rinselläkään ei ne menkat kuitenkaan alkas :)

Tervetuloa uusille! :)

Joku kerto, että oli epäilly endoa ja ultrassa ei näkyny mitään...? en haluu pelotella ja toivon, että ei endosta todellakaan ois kyse, mutta sehän ei yleensä näy ultrassa. Itekkin vuosia sitä epäilin ja aina kun ultrattiin, sanottiin, ettei sitä ole koska ultrassa kaikki näytti normaalilta. Kunnes... kerran sitten kerran jouduin menemään lääkäriin kovien mahakipujen takia ja sitten löyty jo puhkennu suklaakysta eli endometriooma. Tuollon uskottiin ja vähän yli kk:n päästä olinkin jo leikkauksessa. Jossa tosin ei tehty muuta kun kurkistettiin mahaan. Sen verran oli paha tilanne ja kaikki oli yhtä hiirenpesää. Vaikka oltiinkin sovittu, että kaikki löytyvä endo poistetaan. Mutta siitä alkokin sitten lääkkeelliset vaihdevuodet yms. kokeilut ja myöhemmin samana vuonna leikattiin uudelleen ja oikeesti putsattiin endoa ja irrotettiin toisiinsa liimautuneet elimet toisistaan. Eli mulla oli todella hyvä tuuri, että just sillon menin lääkäriin ja ultrattiin kun se kysta oli puhjennu. Muuten ei ehkä vieläkään ois diagnoosia. Ja just ennen sitä kystan puhkeamista mulle sanottiin kk aiemmin ultrassa taas kerran "ei sulla mitään endoa ole". Eli mikäli yhtään epäilee endoa, kannattaa mennä vaikkapa endometrioosiyhdistyksen nettisivuille ja kattoa mitkä oireet täsmää siellä sivuilla olevasta oirelistasta ja marssia uudelleen paremmalle lääkärille oirelistan/selostuksen kanssa. Ja tosiaan en haluu pelotella, mutta mitä aiemmin sen toteaa, sen parempi. Niin kipujen ym. oireiden ja lasten saanninkin kannalta. 

Kopioin tähän nyt suoraan miun omanapailun tuolta kolmekymppisten ryhmästä, jossa myös nykyään oon. Kun en viiti kaikkea uudelleen kirjottaa :P eli...

ON: Hmm... oonkohan jotenkin sekottanu tätä kroppaa entisestään tuolla vehnänalkioöljyllä ja/tai greippimehulla? vai onko tää vaan kystan tekoja? kun aattelin tässä toissapäivänä rueta pikkuhiljaa juomaan jo valmiiks jääkaappiin ostamaani verigreippimehua, kun menee tässä menkkoja ootellessa vielä vanhaks. Niin nyt -anteeks, nyt tulee limajuttuja- eilen ja tänään on valkkaria tullu todella isot määrät. Ja aiemminkin on greippimehua säännöllisesti juodessa tuntunu seuraavana tai sitä seuraavana päivänä viimestään valkkari lisääntyvän... mutta... eilen valkkari oli jo osittain kirkasta. Mutta nyt tänään aattelin, että alkokohan nyt oikeesti jo menkat ja ilman kipua, kun on niin kostee olo. Kävin vessassa, ja ihan täysin kirkasta ja venyvää limaa tulee vaikka miten paljon! saa pyyhkiä ja pyyhkiä ja silti on kosteet olot :o ihan niin kun ekassa kierrossa oviksen aikaan, jollon ovislimat oli niiin selkeet ja oppikirjamaiset kun vain voi olla! nyt on vaan pikkusen heikommin venyvää, ei niin "vahvaa", mutta venyy kyllä. Eikä siinä kaikki! (kuulostaa tv-shopilta) Äsken alko sitten ihan ovismaisesti vihlomaan tuota vasenta munasarjaa! :o tosi kova vihlonta, varsinkin jos kumartu. Ja tunnissa se meni kokonaan ohi. Ihan yhen äkin, ilman että ois vihlonnat lieventyny pikkuhiljaa pois :o ihan kun ois toinen ovis!! mitä ihmettä! ja sekin on kummallista/jännä sattuma, että jos nyt edelliset menkat skippaantu kokonaan ja seuraavat tulis sitten ihan ajallaan, ne alkas 29. pv. eli tasan parin viikon päästä. Joten jos tänään ois ovulaatio, dpo 14 alkas menkat. Ja sehän ois ihan normaali määrä oviksen jälkeisiä päiviä. Ja nyt jos ois ne menkat tullu, nyt ois kp 16, eli sekin ois ihan normaalia. Mutta... sillon 12.8. oli ovis, lämpökin nous. Joten onko tää joku vale-ovis? :D jos kroppa koittaa normalisoitua tässä pikkuhiljaa kystan jälkeen? kun toisen oviksen, jos sellanen joskus tulee samassa kierrossa, pitäs tulla miun ymmärryksen mukaan vuorokauden sisällä tms? eikä kk:n päästä :D niin ja sekin on tässä jännä asia, että mulla ei pahemmin oo nykysin ollu muuten päänsärkyä, paitsi oviksen aikoja (ja välillä oli tässä kun kysta ei ollu puhjennu, ja se kipuili). Ja tässä eilen ja toissapäivänä koski päähän. Kummallista...

Soitin muuten tänään naistentaudeille ja kysyin, että kuinka kauan menkat voi niiden mielestä viipyä kystan jälkeen. Ja sanovat, että joitakin viikkoja, mutta kk:n sisällä pitäs nyt alkaa. Ja kehotti tekemään välillä aina raskaustestin, kun "kystan takia ovulaatio voi sattuu tulemaan vähän kummallisesti" :o sanoin sitten, että 12.8. arvelin sen jo olleen, ja sen jälkeen nous lämpökin, että ei kai sitten enää sitä voi tulla. Siihen vaan sano "niin" tms. Ja nyt sattu sitten just tänään tää homma :o voikohan toinenkin ovulaatio tulla tämmösessä "poikkeustapauksessa"? 

371/1219 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja edelleen lämpö on 37...

372/1219 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun järjellä mietin, niin ei se kyllä voi mitenkään olla mahdollista, että tässä vaiheessa tulis vielä toinen ovis. Vaikka kuinka vois kroppa sekoilla kystan takia... mutta luin netistä myös, että tuommosten toisien "ovislimojen" jälkeen on joillakin alkanu parin päivän sisällä menkat. Toivottavasti ois siitä kyse, eikä muusta häröilystä :D aloin vaan innostumaan, kun se vasen puoli on se miun parempi puoli tässä tapauksessa. Se munatorvi kun pitäs olla auki, tai ainakin kohta kolme vuotta sitten oli... 

373/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa:) haluaisin liittyä mukaan kuumeilijoihin! Olen jo jonkin aikaa seuraillut keskustelujanne. Minulla alkaa nyt yk 2. Ensimmäinen yritys päätyi todella varhaiseen keskenmenoon rv 4+2 viime sunnuntaina. Alkoi tiputteluvuodolla ja sen takia kävin lääkärissä, jossa ruskuaispussi näytti normaalilta ja oikeaan paikkaan kiinnittyneeltä. Tuli kuitenkin ulos runsaan vuodon kera pari päivää ultran jälkeen. Onko muilla kokemusta varhaisista keskenmenoista? Miten nopeasti olette yrittäneet uudelleen? Tietääkö kukaan, miten yleistä on, että varhaisen keskenmenon jälkeen olisi raskaana ilman kuukautisia välissä?

Pixi 31-v kp 4/26-28, yk2

Vierailija
374/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille :) ja tervetuloa mukaan PIXI
Täällä vasta hetki sitten saatiin silmät auki. Esikkoo nukutti kans ku vasta nyt jodlaa jotain omiaan sängyssä :D eiköhän se oo nyt sit aamupalan aika

Vierailija
375/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIXI minulle tuli varhainen keskenmeno viime kierrossa. Me alettiin yrittää heti uudestaan kun vuoto oli loppunut. Olen lueskellut että keskenmenon jälkeen tulisi helposti uudestaan raskaaksi. En sit tiedä pitääkö paikkansa. Kroppa on jotenkin vastaan ottavaisempi.

Vierailija
376/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava juttu BARBAMAMA :) paljon vauvaliimaa matkaan :) <3 <3

Vierailija
377/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Neljänäiti, Vaaka92, Sylvi sekä Pixi, Sylville ja Pixille myös pahoittelut keskenmenojen johdosta, toivottavasti onnistaa pian uudestaan ja kaikki menee hyvin. <3

Barbamamalle onnittelut plussauksesta ja onnea matkaan! <3

Täällä odotetaan kuumeisesti ajan kulumista, miten se tuntuukin etenevän niin hitaasti.. :D Täällä on samanlaisia tuntemuksia kuin näköjään muutamalla muullakin, välillä oon ihan varma että nyt on tärpännyt ja välillä taas oon vahvasti sitä mieltä että en oo raskaana. Oon ollut nyt muutaman päivän ajan jotenkin surumielinen aina jossain vaiheessa päivää. Kaikki on hyvin ja  miltei koko päivä on saattanut mennä tosi hyvillä fiiliksillä, kunnes yhtäkkiä jostain puskee täysin yllättäin ja ilman mitään syytä apea ja surullinen mieli. Toivottavasti menis pian ohi tällaiset mielialanvaihtelut, ärsyttää itseäkin tällaiset kun mitään syytä apeuteen ja suruun ei ole. :)

378/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pixi, minä käyn tällä hetkellä läpi keskenmenoa. Uusi yritys aloitetaan heti kun vuoto lakkaa. Lääkäri sanoi, että ei ole mitään suoranaista syytä miksi yritystä ei voisi heti aloittaa.

Tunsin itseni vähän pöpiksi eilen kun kävin prismasta hamstraamassa vehnänalkioöljyä ja greippimehua :) Onkohan niistä oikeasti mitään hyötyä... Ja jos/kun seuraavat kuukautiset alkavat niin haen apteekista terolutit.

379/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Sipriina listan päivityksestä :) 

380/1219 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut Barbamamalle! <3

Täällä samanlaiset tuntemukset päivänsäde 87:n kanssa. Mielialat heittelee tosi paljon eikä aika ei tunnu kuluvan millään. Koko ajan sitä on tuntevinaan raskausoireita, joita sitten googlettelee onko muilla ollut samanlaisia :D

Tuossa eilen jo miehelle piti näyttää toisenlaisissa äideissä tänään esiintyviä kaksosia. Voi, että ne oli suloisia. Mies oli nähnyt viime yönä unessa, etä saatiin kaksoset. Liekkö enneuni :D