Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

Vierailija
281/1219 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja varasin paljon kehutun yksityisen gynen kp 16. Saa nyt katsoa sinne ja sanoa toimiiko ne munikset vaiko eivät oviksen aikoihin. Ei tarvitse sitten arpoa tuntemuksiaan. Jos sitä vaikka saisi jotkut clomit vielä ovista tukemaan

Vierailija
282/1219 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

BEMBU, viime kuussa sain ovistestiin selkeän positiivisen, ei vain tärpännyt. Huomenna kauppaan hakemaan lisää tikkuja kun pääsivät toissapäivänä loppumaan. Sormet ja varpaat ristiin että vielä plussa joku päivä tulisi raskaustestiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
283/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ja tervetuloa mukaan kaikki uudet!
Täällä on jossain vaiheessa ollut keskustelua kahvista yrityksen aikana. Itse en ole kahvia juonut vanhempien lasten yrityksen aikana koska silloin en kahvia juonut ollenkaan. Nyt kuitenkin tulee juotua sellainen 1-2 kuppia päivässä. Onko kahvista todella haittaa raskautumisen suhteen? Alkoholia en juo ja tupakkaa en polta eli kahvi on ainut paheeni, ja senkin olen ajatellut jättää sitten kun siihen tikkuun sen plussan saan mutta rupesi nyt mietityttämään että pitisikö se jättää pois jo yrityksen aikana...

284/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pioni1, odotus sujuu hyvin, ensimmäinen raskauskolmannes on selvitty ilman oireita, eli olen päässyt tosi helpolla.
Viva, itse join kahvia koko yrityksen aikana ja juon edelleen. Raskauden aikana suositellaan juoda max. 3 pientä kuppia päivässä eli 3x1,5dl.
Yrityksen takia ei kannata stressata, stressistä on enemmän haittaa kuin kahvista. Joten, juo kahvia niin paljon kuin haluat :)

285/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi mitä sanailua täällä. En puutu - mutta onpa kyllä kinkkinen tilanne kun vertailee itseään toisiin ja toisin päin. Itse en viikonloppuna uskaltanut kertoa yrityksestämme yhdelle parhaalle ystävälleni, sillä tiedän, että hänellä on rankka ja toistaiseksi tulokseton tausta lapsienteon kanssa. Hävettää tavallaan miksi salailen tätä.

Väliin onnittelen kovasti Pioni1:stä :) Voi miten ihanaa!

No mutta, täällä siis alkoi se varsinainen piinaviikko eli oletettavasti tasan viikko menkkoihin. Oli tarkoitus testata vasta sunnuntaina eli viimeisenä kiertopäivänä, mutta nyt olen jo puhunut miehelle, että pitäiskö perjantaina KP 29/31... Kiinnittymisestä ei ole tuntemuksia, näin kyllä unta viime yönä, että huomasin kiinnittymisen. Onpas kyllä ajatukset paljon tässä. Viikonlopun olen heitellyt skumppalasillisia puskiin ja rapusnapsia "juodessa" pitänyt suun tiukasti kiinni. 100 varma, että joku huomasi. Kerroin parille ystävälle, olivat superiloisia yrityksestämme.

286/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onhan ollut keskustelua.

Onnea plussanneille!

Olen itse hyvin epäaktiivisesti taustaillut ja vielä vähemmän kirjoitellut, ihan samanlaisista syistä kuin mistä Dimou puhuu. En oikeasti jaksa iloita muiden puolesta, kun itsellä on suru ja huoli siitä tuleeko tästä mitään. Vuosi yritystä lähestyy, vielä pari kiertoa ja ollaan siellä - monella muulla toki takana yritystä paljon kauemminkin - mutta valitettavasti osallistuminen keskusteluun, jossa joku yhden kierron jälkeen tuntee suurta epätoivoa, tuntuu jotenkin absurdilta. En vähättele kenenkään tuntemuksia, tottakai se pettymys on mukana jo alussakin, mutta itse en jaksa kannustaa tällaisessa tilanteessa. 

Olen jossain taustoilla ja etenkin pidempään yrittäneille toivon sydämestäni niitä onnistumisia. Tottakai myös toivon, ettei kovin moni joutuisi pidempään yrittäneiden joukkoon ylipäätään. Jos nyt itselle tärppiä tulisi, tulen toki kuulumisia kertomaan.

PD kp 14

Vierailija
287/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Minkku! :) 

Oletin oviksen osuvan torstaille, mutta se taisikin olla vasta perjantaina. Torstaina ihmettelin kun ei ollut mitään tuntemuksia (pillereiden poisjättämisen jälkeen ollut selvät oviskivut, joista en ollut ennen tiennyt mitään) ja perjantainahan se töissä sitten alkoi juilimaan. Perjantaina ei ollut mahdollisuutta sänkypuuhiin mutta onneksi oltiin torstaina puuhailtu ja sitä aiemminkin ja lauantaina vielä varmuuden vuoksi. Nyt sitten vain ootellaan. Eilen illalla alkoi nännit tuntua hieman kosketusaroilta ja koko viikonlopun on turvottanut vatsaa ja ollut jotenkin raskas olo. En sen kummemmin stressaa, mutta kyllähän tässä koko ajan kuuntelee kehonsa tuntemuksia ja miettii että tarkoittaakohan tämä sitä että jotain olisi tapahtunut. Ja ensikertalainen kun on niin ei yhtään tiedä että kuinka oma keho reagoi raskautumiseen. 

Onko teille tullut jotain "oireita" ehkäisyn poisjättämisen jälkeen? Mä käytin Mercilonia 8-9 vuotta ja ne ku jätin niin alkuun kasvoihin pukkas vähän väliä finnejä (joita mulla ei oo ikinä ollut kuin muutamia vuodessa), aloin tuntea oviksen erittäin selkeänä vihlomisena muniksen kohdalla, seksihalut lisääntyi huomattavasti ja tuntuu kuin olisin jotenkin tasaisempi. 

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon, toivottavasti saadaan paljon hyviä uutisia! <3

Vierailija
288/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄIVÄNSÄDE87 mulla tuli pillereiden lopettamisen jälkeen finnejä ihan urakalla pari kiertoo ja sit loppu ku seinään näppyjen tulo. Seksi halut lisäänty jonkin verran. Sit loppu päänsäryt heti ku lopetti pillerit. Ite söin meliane merkkisiä pillereitä.
ON; täällä piina viikko alko eli viikon päästä vois ajatella testiä. Mut ajattelin että testaan vasta sit ku menkat on kunnolla myöhässä. kiinnittymis kipuja en mielestäni oo huomannu. en tiedä sit kuinka se km vaikutti tähän kiertoon :/ onko teillä muilla km vaikuttanut kuinka paljon esim kierron pituuteen?tai oviksen ajankohtaan?
Sipriina kp 23/29-31 yk5 (km 08/15)

Vierailija
289/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tervetuloa mukaan MINKKU :)

Vierailija
290/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosta kahvista tosiaan...Esikkoo odottaessa join kahvia raskauden puoliväliin saakka ja sit se alko etoon. Siirryin teen juontiin ja sillä tiellä oon edelleen :D eli en oo "uskaltanu" alkaa juoda kahvia uudestaan. teetä tuleekin sit juotua päivästä riippuen 2-4 kuppia :)

291/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kukaan käyttänyt Fertility Friendiä? Onko hyvä?

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! :)
Ompa kurjaa kun palstailijat riitaantuvat ja poistuvat!
Minä kuulun niihin joilla on jo lapsia, joskus saatan mainitakin siitä... Mutta tässä on odoteltu plussatestiä 9 kuukautta eikä vielä näy... No odotellaan lisää. Jos on jo lapsia ja lasta ei kuulu, kyllä sekin sattuu vaikka onkin jo lapsia. Eikä sitä aina haluaisi niin suurta ikäeroakaan heille.
Minä en nyt tiedä osuiko siimahäntäjutu ollenkaan oikeaan aikaan tässä kierrossa. Sitä oli kp 12 ja 16. Ovistesti näytti plussaa kp 14. Miehellä on nuha niin ei suostunut muina päivinä. Ovislimaa en ole havainnut vielä yhtään eikä lämpökään ole noussut. Ehkä en sitten ovuloinut :/

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

293/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille, täällä viiva vahvistunut muutaman päivän takaisesta eli kai se testiin piirtynyt viiva on ihan oikea plussa. Pieniä varovaisia ilon pulpahduksia pääsee jo pinnalle. Onnittelut myös muille plussanneille!

Haluan osoittaa myötätuntoni kaikille edelleen yrittäville joilla asiat eivät suju niinkuin he varmasti ansaitsisivat. Voimia, uskoa ja rakkautta tulevaan, tukeutukaa kumppaneihinne ja muihin läheisiin siellä oikeassa elämässä. Netissä kirjoittelusta puuttuu usein se hienotunteisuus ja kohteliaisuus, mitä tosielämässä pystymme lukemaan toisen ihmisen kasvoista, silmistä ja eleistä. Siksi on myös helppo provosoitua ja ymmärtää väärin erilaisten ihmisten kirjoitetut ajatukset, jotka koskevat näin suuria ja merkityksellisiä asioita. Uskon vilpittömästi että kaikki haluamme kuitenkin vain hyvää toisillemme, koska yhdistäähän meitä kaikkia samat tunteet ja pelot liittyen lapsen saamiseen, vielä syntymättömän lapsen menettämiseen tai siihen, jos ei lasta ikinä saakaan.

Minäkin jään nyt taka-alalle, koska koen että nettikirjoittelu ei kuitenkaan ole se oma juttuni. Varsinkin kun keskustelut niin usein ajautuvat negatiivissävytteiseen kirjoitteluun. Ehkä tapaamme oikeassa elämässä ja voimme sitä kautta tukea toisiamme, kuka sen tietää! :) 

294/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAVEE, kyllä ovuloit, jos plussan testistä sait. Ja aivan täydellinen ajoitus teillä siimahäntien kokoontumisajoissa! Nyt mua oikein jännittää teidän puolesta!

Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos kannustuksesta Taifuuni! :)
Minusta seksiä oli niin kovin vähän että pelkään, ettei se riitä ja kun lämpökään ei nouse, se oli kuukautisten loputtua 36.5 ja vähän se häröili ja laski ja nousi ja tänään on taas se 36.5. Eikö sen pitäisi olla ylempänä jos on ovuloinut? Ja laskea kun kuukautiset alkaa? No, ehkä mietin liikaa.
Lopetin greippimehun juomisen kun ei se tuonut ovislimoja. Viime kierrossa en juonut greippiä ja oli limat :D Viime kierrossa en käyttänyt ovistikkuja mutta olen niitä välillä käytellyt.

Vierailija
296/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Taifuuni! :) mulla on windows puhelin niin en saa tota fertility friendiä mut käytän jotain sellaista fertility diarya. Siinä on sellanen kalenteri johon merkataan kuukautiset ja näyttää oletetun ovulaation ja päivät jolloin on suuri mahdollisuus raskautua. Ajattelin tällaista käyttää ennen kun alan kokeilee ovistikkuja! :) millanen se sun sovellus on?

ON: Pillereiden lopetuksen jälkeen nyt eilen loppu menkat ja nyt elellään siis virallisesti ilman ehkäisyä! Kovin jännittäviä hetkiä nyt elellään! :) kp6, ovis pitäis olla ens viikolla jos nyt sellainen tulee. Raikasta syksyä kaikille! :)

297/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appeista - mä käytän WomanLogia ja se on mun mielestä kätsy! Saa oireet sun muut muistiin ja laskee mielestäni kierron "oikein". :)

Vierailija
298/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kans tuota samaa Appia kuin Kielokukka ja siitä oon kyllä tykännyt kovasti. :) Kokeilin alkuun muutamaa muutakin (en muista nimiä) ja tää oli musta paras. 

Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin Fertility friendiä joskus 12 vuotta sitten ja silloin se oli ihan internetsivu :) En tiedä nykyajan FF:stä mitään. Silloin tykkäsin siitä. Nyt tässä kierrossa otin WomanLogin ja tutkin millainen se on. Se sanoi että ovulaationi olisi ollut lauantaina kp 16 ja ovistesti näytti plussaa kp 14 ja negaa kp 16 :D Katsotaan miten käy.
Kahvia olen juonut aina 1-2 kuppia päivässä, odotusaikoina olen vaihtanut vain kofeiinittomaan kahviin. Yritysajalla juon tavallista.

300/1219 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taifuuni, olen käyttänyt FF:ää eli Fertility Friendiä nyt tämän kierron ajan, eli en ole vielä ovuloinut sen käytön aikana, joten kokemukseni on vielä suppea. Tähän mennessä FF on ollut tosi helppokäyttöinen ja aikaa menee vain noin viisi minuuttia päivässä sen täyttelyyn. Tärkeintä on siis mitata aamulämpö/unien jälkeinen lämpö mahdollisimman tarkasti. Toisekseen tarkkaillaan kohdun limoja ja kohdun asentoa, ja raportoidaan ne sinne. Sen pitäisi sitten piirtää kaavio, missä näkyy, koska ovulaatio on tapahtunut.

Mut siis voin suositella, koska on helppo oppia!