Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
KEVÄTTÄHTI mielestäni ei ole surkuhupaisaa että pahoitin mieleni, sinusta se on! Kyseisellä lauseella tarkoitin sitä kuinka minun ja muidenkin jo äitien, ensikertalaisten yms. Tunteita saa rauhassa loukata vähättelemällä tuntemuksiamme, mutta dimoulle kirjoittamassa viestissäni lyön jo lyötyä? Minä en koskaan lyö jo lyötyä. Dimou ei lyönyt lyötyä kun pilkkasi meitä muita yrittäviä, mutta minä tein niin kirjoittaessani samanlailla. Sinä luet viestini vihaisella äänellä ja dimoun säälivällä. Minäkin kirjoitin OMASTA HEIKKOUDESTANI joka on niin ikään se etten koe että minulla on oikeus tunteisiin koska minulla on jo lapsia enkä ole yrittänyt kauaa. Miksi minun kirjoitukseni on lyömistä eikä omista tunteista kertomista. En todellakaan ymmärrä tuota että toisten vauvauutiset aiheuttavat suuttumusta, mutta miksi minun pitäisi pysyä keskustelun ulkopuolella siksi? Kyllä minulla riittää myötätuntoa vaikka kirjotuksessani olinkin rehellinen, vai oliko viesti täynnä paskaa, ei. Minäkin vain sanoin etten ymmärrä, onko ymmärtämättömyyteni rikos? En sanonut että on väärin olla vihainen toisten vauvauutisista. En kyllä ymmärrä miten näät armottomana asenteeni, lue uudestaan viestini. Dimou on heikoilla ja kerroin hänelle että tilanne on vielä hyvä eikä kaikki keinot käytetty. Toivottomuuteen ei ole vielä syytä vaikka siltä tuntuisikin. Vertauksella ystävästäni yritin saada dimounkin ymmärtämään että joku voisi ajatella samanlailla hänestä, hän ei ole pohjalla ja hänellä on vielä hyvät edellytykset saada vauva.
Kunnioitan DIMOUN päätöstä pitää taukoa palstailusta. Ei tästä nyt mitään haloota tarvii tehdä. Myös minun mielestäni UNIKEONSURU tekstisi on aika karua ja negatiivista. DIMOULLA on nyt tämä tilanne ja on hienoa että hän pystyi avoimesti kertomaan sen meille muille.
Mut nyt painelen taka alalle täältä. Koittakaa naiset olla tappelematta :) paljon plussa tuulia kaikille virtuaali halien kera :)
Minun mielestäni tekstini ei ollut negatiivinen tai karu ja minustakin on hienoa että dimou pystyi kertomaan tuntemuksistaan. Minusta viestini oli ihan hyvä ja ajattelin sen auttavan enemmän kuin "voi voi jaksuhaleja ja tsemppiä, palaa pian.. pinnallista lässyn lässyn vaikka ei oikeesti kiinnosta kuin oma raskautuminen) Viestissäni oli pointti, älä uhriudu, tilanne ei ole niin huono kuin luulet, sinä selviät siitä ja että on hoitokeinoja. Minä myönsin ymmärtämättömyyteni tunteita kohtaan ja halusin dimoun ymmärtävän että joku olisi voinut lisätä hänetkin luettelemaansa listaan, jollain toisella on vielä huonommin eikä tilanne ole toivoton.........
Mutta ei tässä nyt tarvitse mitään vauvakuumeen hautajaisia viettää, minä voin kyllä poistua tästä palstalta kun ette kerran selvästikkään ymmärrä kuin toisianne eikä kiinnosta kuin toistenne jutut. Palstalle tuleminen oli muutenkin samanlaista kuin vauvakerhossa, piirit ovat jo valmiit eikä sisään pääse.
Unikoensuru: Hienoa, jos tarkoituksesi oli hyvä ja ystävällinen. Harmi, ettei se sitten näköjään ihan tullut ilmi viestistäsi tarkoittamallasi tavalla. Äläkä kiitos vääristele sanomisiani - se että pahoitit mielesi ei tietenkään ole mielestäni surkuhupaisaa, enkä onneksi niin koskaan kirjoittanut. On ikävää, että pahoitit mielesi.
Toivotaan, ettei vastaavia väärinymmärryksiä tulisi jatkossa. Mielestäni tämä saisi jo tästä aiheesta riittää.
Alkuperäisesti aiheesta, eli "yritys päällä", voisin todeta FF:n väittävän että ovuloin kolme päivää sitten... Vaikea uskoa, kun lämmöt ovat olleet läpi kierron koholla - nyt vain viime päivinä kohosivat ihan superkoholle. Lieneekö jotain keskenmenon jälkimaininkeja, että ruumiinlämpö on keskimäärin lähes 0,4 astetta edellisiä kiertoja korkeammalla?
Hyvä Unikeonsuru. Jos yleinen mielipide on se että sinun asenteesi on ruma ja armoton, silloin kannattaa ehkä hetken miettiä ovatkohan kaikki muut väärässä, vai onkohan kumminkin päässyt käymään niin ettet ole saanut ehkä hyvää tarkoittavaa sanomaasi täysin esille.
Reagoin ensimmäiseen viestiisi paljolti niin kuin Kevättähti tuossa tulkitsi. Enkä ole kyllä kokenut sympatioideni paljon muuttavaan kohdettaan katsoessani myöhempiä viestejäsi ja edelleen jatkuvaa syyttelevää ja hyökkäävää asennettasi.
Myönnän, en ollut parhaassa mahdollisessa mielentilassa kirjoittaessani eilistä viestiäni. En pystynyt aivan täysin jäsentelemään ajatuksiani, mutta kuten jo siinä sanoin, koen että kaikilla on oikeus tunteisiinsa. En halua kieltää ketään tuntemasta pahaa oloa siitä ettei onnistunut, oli yritystä sitten takana miten vähän tahansa enkä todellakaan missään nimessä halua ketään tuntevan syyllisyyttä siitä että plussaa tai että on jo onnistunut saamaan lapsia. En todellakaan pilkkaa ketään jolla on vaikeaa. En todellakaan halua tahallisesti loukata ketään. Minä en vain juuri nyt omien solmukohtieni takia pysty katsomaan muiden onnea ja siksi minä lähden pois. Minä olen ongelma joten ongelma ratkeaa kun minä lähden pois. Ei sillä että kiellän muita tuntemasta valideja tunteitaan.
Ja niin, en muuten todellakaan suutu tai vihastu siitä että muut onnistuvat. Todella kamalaa tehdä tuollainen olettamus täysin tuntemattomasta ihmisestä, saati sitten vielä sopivasti niputtaa samaan joukkoon kaikki muutkin lapsettomat. Olen ainakin tiettyyn pisteeseen asti onnellinen heidän puolestaan, mutta kuten Pioni taisi mainita, muiden onnistumiset alleviivat sitä että me emme ole vielä onnistuneet. Ne tuovat oman surun aina pintaan, konkreettisesti.
Jaat myös hyviä vinkkejä, joista suosittelisin että itsekin voisit ottaa vaarin. Älä uhriudu. Muista että jollain toisella on asiat vielä huonommin. Tämä ei ole mikään säälikilpailu. Usko pois, olisin paljon onnellisempi ilman kenenkään teidän sääliänne. (Eikä ole kuin muutama viikko siitä, kun itse sanoit jollekin ensimmäisen yrityskerran epäonnistumista itkevälle, ettei hänellä ole mitään oikeutta vielä surra, eihän takana ole kuin yksi yrityskerta...)
Ja niin. Sinun neuvosi... Koin ne lähinnä tilanteeni vähättelynä, että minulla ei ole vielä mitään oikeutta olla epätoivoinen koska olen vasta niin alussa hoitotaipaleellani. Kyllä minä mielummin otan ne jaksuhalit. Inseminaatio, enpäs tiennytkään että se on hyvä hoitomuoto ovuloimattomuuteen. Tiedän että on vielä monia keinoja joita ei ole kokeiltu, sellaisia joista voi oikeasti olla apua, mutta ei se poista sitä että juuri nyt tuntuu pahalta kun nämä keinot eivät toimi ja seuraavaksi on etsittävä muita keinoja, käytettävä aikaa siihen että etsitään toimivia ratkaisuja.
Kiitos ihan jokaiselle joka tarjosi tukeaan ja ymmärrystään ja piti minun puoliani. Kiitos Unikeonsurulle siitä ettei tunnu enää lainkaan niin pahalta jäädä täältä pois.
Kiva Dimou, että tulit vielä kertomaan oman kantasi ihan omin sanoin. Kaikkea hyvää jatkoon!
Hienosti vääristelet sanomisiani, sanoin jollekkin että tekisi mieleni sanoa että ei ole oikeutta surra ja sanomisellani tarkoitin juuri sitä mitä monet kauan yrittävät tuntevat, en kuitenkaan sanonut niin vaan kerroin että samaistun tilanteeseen ja ymmärrän. Tiedän että sinäkin ajattelet niin, juurihan purkauduit asiasta. Yleinen mielipide on kutakuinkin 50/50 peukkujen perusteella joten mieti itse.
En tehnyt "suutut vihastut" olettamusta sinusta vaan yleistin lapsettomuudesta kärsivien tunteita, niitä joita sinä purit, ja joita minä en ymmärrä että kun toinen plussaa niin suututtaa. Saat rauhassa olla epätoivoinen, mutta on ironista kuinka itse vähättelit listatessasi meitä lapsen omistavia, hetken yrittäneitä, pari päivää kierto pikittyneitä ihmisiä ja kuinka paljon hermostuit kun itse laitoin sinut listan jatkeeksi. Tajuatko että kaikilla sanoillasi teet muille juuri sitä mistä minua haukut.
Ymmärrän DIMOU:n avautumisen täysin. Vaikka en yrittänyt kuin 9kk, alkoi yrittäminen käydä henkiseseti rasittavaksi ja ahdistavaksi kun monet muut tulivat raskaaksi jo yhdestä yrittämiskerrasta. Pakostakin miettii että mikä itsessä on vikana?! Ja sellaisesta SAA tulla negatiivisiä tuntemuksia, se tekee meistä ihmisiä. Mielestäni hänen tekstiään ei voinut ottaa henkilökohtaisesti. Ne olivat hänen yksityisiä tuntemuksiaan.
"Täällä on aika kliseinen ilmapiiri..kun esimerkiksi puhuin tyttövauva toiveista niin eikös alapeukkuja taas ropissut, niinkun kaikkihan toivovat tietenkin vain tervettä. Itse otan vastaan muuten sairaan tai vammaisenkin." UNIKEONSURU, tuo kommenttisi oli minusta kyllä asiaton. Hyvä että otat vastaan vammaisen lapsen, mutta voitko ihan rehellisesti sanoa että olet pohtinut asiaa loppuun asti? Minä en koe kliseisenä sitä että haluan terveen lapsen, koska minulla ei olisi voimavaroja hoitaa vaikeasti vammaista lasta. Miksi hyökkäät noin negatiivisesti kaikkia vastaan?
Kiitos DIMOU kun poikkesit kertomaan oman mielipiteesi ja tuntemukset. Nyt en ymmärrä miksi UNIKEONSURU alkaa niin hyökkäävästi kommentoimaan? Täällä kyllä ilmapiiri laski ku lehmän häntä. Paljon tsemppiä tulevaan DIMOU :)
Ja paljon onnea PIONI :) <3 ihanaa...tosi tosi paljon vauvaliimaa :) <3 <3
Hei alapeukuttajat tulkaas kertoon mielipiteenne näihin asioihin????????
Öhh... Mitäs täällä tapahtuu??
Pahoittelut kuukautisista kaikille yhtä tasavertaisesti ja yhtä tasavertaisesti onnea plussanneille!! <3
ON: täällä harjoitellaan sitä kuuluisaa vauvan tekoa, ovis on mahdollisesti ensi viikonloppuna ja silloinhan mies matkalla, argh... No, ainahan sitä voi toivoa että ne siimahännät todella jaksaa sinnitellä monta päivää :)
Viva kp10/28 yk 2
Pioni1, onnittelut plussasta! Tosi mahtava juttu! :) Ihanaa odotusaikaa!
Hyökkään kai kaikkia vastaan kun alunperinkin on tuntunut ettei näihin kuviohin pääse sisälle ja minua vastaan hyökättiin. Tuo terveen lapsen toivominen on itsestään selvyys, tottakai kaikki ensisijaisesti toivoo tervettä. Itse toivon ensijaisesti lasta, sitten tervettä lasta, sitten tyttölasta ja sitten poikalasta, jos vaihtoehtona olisi terve poika vauva tai sairas tyttö niin tottakai toivoisin terveen pojan. Tämäkin asia on yksi sellainen minkä koen tabuksi varsinkin lapsettomien tai kauan lasta yrittävien keskuudessa (ettäs kehtaakin toivoa tyttöä kun minulle kelpaisi lapsi kuin lapsi..ne ketkä eivät ajattele näin niin tekstini ei koske teitä, olette yleistykseni ulkopuolella). Jos nyt sitten loukkasin teitä rajuilla teksteilläni ja sipaisin liian lähelle totuutta niin anteeksi ja kaikkea hyvää. Tämä palsta ei selkeästi ollut minua varten ja juttelen tästedes ystäville ja läheisilleni jotka ymmärtävät ja ovat samalla aaltopituudella. Älä nyt turhaan dimou minua kiittele ja EICHkin voi rauhassa palata palstailun pariin. Ehkä tulen joskus lukemaan miten teillä menee ja laittamaan tsemppi peukkuja sitä tarvitseville.
Sipriina ja Finest - lämpimät kiitokset onnitteluista! :) Finest toivottavasti sun odotus sujuu hyvin, olet jäänyt mieleen täältä yritys päällä- ryhmästä ja iloitsin kovasti kun plussasitte vihdoin! :)
Hei! Jos vielä mahtuu mukaan, tulisin mieluusti :) Hieman taustatietoa itsestäni: Olen 22w ja mies 24w, lasta jo hetken yrittäneitä yk 8 menossa, ja alkaa jo pieni paniikki iskeä päälle. Kierron pituus ollut pillereiden jälkeen n. 30-37. Yritys aloitettu siis Helmikuu 2015. Jotenkin vaisto jo ennen yritystä sanoi että helpolla tämä ei hoidu :( Hetken jo miettinyt pitäisikö varata gynelle aika tai odotella vielä. Tällä hetkellä kp 23 menossa. Ovulaatiota en ole tässä kierrossa saanut tikutettua :(
Tervetuloa MINKKU! Tänne mahtuu mukaan :) Harmillista, ettei ole tärpännyt vielä. Ja voihan sinne gynelle soittaa ja kertoa tilanteesta, ehkä voivat auttaa. Oletko aiemmissa kierroissa kuitenkin saanut ovulaatiotestiin positiivisen?
Itselläni tylsät päivät yrityksen suhteen... ovistestit odottaa, mutta vasta kp 10 alan testata. Odotuksen odotus on kamalampaa kuin luulin.
Onpas paljon negatiivisuutta liikkeellä, en tykkää :(
Täällä vuotanut oikein kunnolla tänään. Noin päivän se näköjään kestää superketutus ja sitten helpottuu. Ymmärrän kyllä kaikkia täälläkin, että on tunteet pinnassa. Itse viimeksi tänään älähdin kovaan ääneen lapsesta, joka rääkyi ravintolassa. Jotenkin se vaan menkkatuskissa tuntuu niin epäreilulta, että joillakin on niin monta, ettei voi kuria pitää ja itse ei saa sitä ensimmäistäkään. Itselläni nyt vasta kesä tähän mennyt, mutta joka päivä parin tunnin välein vähintään asiaa olen miettinyt.
KEVÄTTÄHTI hyvin sanottu ja olen täysin samaa mieltä kanssasi.
UNIKEONSURU etkös kuitenkin kirjoittanut että pahotit mieles? Ja minusta sinun ystäväsi joka on pitkään yrittänyt lasta ja saanut keskenmenon niin ei mielestäni nyt suoraan liity tähän. DIMOU purki omia tuntojaan asiasta enkä ymmärtänyt hänen tekstiään loukkaavana. Asioista saa olla eri mieltä mutta niinkuin KEVÄTTÄHTI jo sanoi että onko nyt kiva "lyödä lyötyä" ?DIMOUlle toivon kaikkea hyvää ja toivon että hänet täällä vielä nähdään :)
Ja UNIKEONSURU itse en ota kantaa tohon toivon tyttöä hommaan muuta kun sanomalla että mulle aivan sama kumpi tulee kunhan on terve. Eli siinä ainoa mielipiteeni tohon juttuun. EICH toivon myös että sinut nähdään täällä vielä :) myös sinulle virtuaali haleja :) ja sitten vielä noi alapeukku hommat...joo en sano niistä enää mitään. Inhottavaa niitä on saada mutta ihmiset on asioista erimieltä. Tosin en ymmärrä miks plussanneet saa alapeukkuja :/