Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
ajattelin vielä kysäistä, kun olen asiaa miettinyt. Minulla on aina ollut erittäin runsaat kuukautiset ja kestävät sen 5-6päivää kunnes täysin loppuneet. Voiko tämä viitata johonkin? Lasta kun ei vieläkään näy eikä kuulu.
MINKKU älä vielä hätäänny :) mulla on ollu sama ku pillerit on lopettanut ja esikko tärppäs 8 kierrossa. Nyt siis pikku kakkosta yritetään ja 5 yk menossa. Pillereiden aikana tyhjennys vuoto oli 3-4 päivää. Nyt ilman ehkäsyä 5-6 päivää kestää menkat.
Kiitos Sipriinalle listasta, omat tiedot oikein :)
Kiitos Sipriina listan päivittämisestä! :) Tiedot oikein joskin tietojen ulkoasu vähän sinne päin - ei haittaa :)
Hitsi, sitä listaa kun katseli niin se samalla iski, että mä tosiaan alan lähestyä loppukiertoa. Jotenkin tämän km:n jälkeen on ollut niin sillä mielellä, että kyllähän tämä kuitenkin tästä venyy ja tuskin edes ovuloin, että aika on mennyt oikeastaan tosi nopeasti. MUTTA eiköhän tää vika viikko nyt tästä hidastu! :D
Minkku, runsaat kuukautiset voivat joskus viitata suureen estrogeenitasoon. Se taas voi lyhentää luteaalivaihetta, mikä voi estää raskautumisen. Jos luteaalivaiheesi kuitenkin on normaali, ei esteogenitasossasi ole mitään vikaa.
Nonno, en ole vielä käyttänyt FF:ää. Kokemuksia halusin kuulla, kiitos siis niistä. Ehkäpä kokeilen sitä ensi kierrossa, kuulosti hyvältä.
AAVEE, ovistesti tosiaan näyttää plussaa päivän tai kaksi etukäteen. Ajoituksenne oli siis täydellinen!
Taifuuni
19/29 yk 6
Heippa kaikki uudet ja vanhat! Onnittelut plussanneille ja pahoittelut teille joita haikara vielä antaa odottaa itseään.
Monikaan ei varmasti muista minua, osallistuin Yritys päällä 2015 ykköskeskusteluun alkuvuodesta. Aloitimme raskauden yrittämisen lokakuussa 2014 ja minulta löytyi tuolloin raju pco. Kävimme koko kevään lapsettomuushoidoissa, jotka tuntuivat henkisesti niin rankoilta etten pystynyt osallistumaan keskusteluun täällä. Seurasin kuitenkin sivusta juttujanne ja ne piristivät minua ihan hirveästi :).
Nyt, lähes vuoden yrittämisen ja 2 terolut- kuurin, 5 letrozol- kuurin sekä lukuisten irroituspiikkien sekä tutkimusten jälkeen kuitenkin tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin. Olen ihan ällikällä lyöty enkä edes oikein osaa vielä edes olla onnellinen, olin jo niin asennoitunut epäonnistumiseen. Toki raskaus voi mennä vielä kesken kun ollaan niin alussa, mutta yritän olla ajattelematta sitä. Lisäksi jo se että pystyn tulemaan raskaaksi, on iso juttu, vaikka se johtaisikin keskenmenoon.
Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään tai ajattele että tulin tänne leveilemään, sillä tarkoitukseni on vain sanoa että se voi onnistua ihan kenellä tahansa ja ihan milloin tahansa! Minulle ainakin uskoa toi se että moni muukin ongelmia kohdannut raskautui. Vaikka kuinka tuntuu että kaikki muut vaan lisääntyy enkä minä koskaan, muistakaa että suurin osa meistä tulee ennemmin tai myöhemmin saamaan lapsia! Varsinkin muut pco-kanssasisaret, tämä homma ei ole este vaan hidaste.
Ihanaa alkanutta syksyä kaikille, tsemppiä! <3
Lumilla (32v) kp 17/26, yk 11. Mulla on nyt kierto aikalailla vakiintunut tohon 26:seen että voi laittaa sen noinkin.
Ajattelin nyt jaksaa odottaa ihan menkkojen alkamispäivään asti testailujen suhteen. Ettei ns testaa taas turhaa niitä tyhjiä. Jos ei kp26 kuulu menkkoja aamusta niin voi testata. :)
Onko joku huomannut allergialääkkeiden syömisen vaikuttavan esim. Kiinnittymiseen? Sillähän voi olla heikentävä vaikutus, mutta kuinka suuri niin sitä en tiedä. Oon nyt ollut viikon päivät ilman, kun allergiaoireet jo helpottamaan päin. Ja ajattelin katsoa tuoko se nyt mitään muutosta asian suhteen.
Seepra87: Onnea ja ihana kuulla, että onnistui sinun yrityksesi viimein. Antaa toivoa meille muillekin jotka joutuvat odottamaan onnistumista pidempään :)
Paljon onnea Seepra87 kovasti odotetusta plussasta :)
Kiitos kommentista KEVÄTTÄHTI :) korjailen listaa huomenna. Sen vaan äkkiä rustasin joten saattoi olla virheitä/unohduksia.
Onko jotain ideoita listaan? :) tai haluatteko että siitä muutetaan jotain?
Seepra87, hurjan paljon onnea plussasta! Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin ja pian pieni nyytti tuhisee sylissä. :) Kiitos että tulit kertomaan uutiset, mulle ainakin tällaiset uutiset luo vaan uskoa tulevaan. <3
Täällä olis yksi kuumeileva lisää! :) Olen 24-vuotias neljän lapsen kotiäiti. Päätettiin miehen kanssa että viides saa tulla, jos vain on tullakseen. <3 Jää nähtäväksi josko meille vielä yksi pieni suotaisiin. <3 Meillä on lapset 07/10, 09/11, 07/13 ja 02/15. Ei siis aika käy pitkäksi, joka on toisaalta hyvä niin ei kerkeä jatkuvasti miettimään näitä vauva-asioita. Kuopus on vasta reilu 7kk, joten pieni vauvahan mulla vielä on. <3 Onnea kaikille yritykseen! :)
Ensimmäiset kuukautiset synnytyksen jälkeen olivat vasta, joten en tiedä vielä kierron pituutta. Mutta tänään on kp 11/ ?.
Ihanaa, että tulit kertomaan plussastasi Seepra87, paljon onnea odotukseen!
Mut voisi myös lisätä listalle. Kiitos listan päivityksestä Sipriina! Jänniä hetkiä eletään, aamulla ajattelin testata. Oireita on, en tiedä onko kuviteltuja vai oikeita. Oudointa on se, että parin viime päivän sisällä toinen tissi on kasvanut. Huom. vain toinen, jopa mies huomasi eron :D
Rinse kp28/29, yk1
Iso kiitos Sipriinalle listan päivityksestä!
Mitä teille on gynekologit sanoneet ehkäisyn poisjättämisestä, että miten se vaikuttaa (jos vaikuttaa) ensimmäisen kierron hedelmällisyyteen? Minulla tosiaan sanoi, että voi olla hedelmällinen ja kannattaa siis vain heti aloittaa yritys ehkäisyn poisjätön jälkeen. Tässä kun lueskelen ja selailen erilaisia foorumeja, niin joillain ei ovulaatio ole ollut, kuten normaalisti 12-14 päivän tienoilla, vaan jo ensimmäisellä viikolla tyhjenysvuodon jälkeen! Ja joillakin tietysti jäänyt kokonaan pois. Onko kellään mitään kokemuksia tai kuulopuheita liittyen näihin? :)
Ja onnea Seepra87 plussasta! Toivon kaikkea hyvää teille! :) Ja Rinse, myötäelän jännityksessäsi!! :)
Tunteet menee kyllä niin vuoristorataa. Toisten plussat nostaa kateuden hetkeksi pintaan, toisaalta elämässä juuri nyt ei ole mitään vikaa. Olen onnellinen tänään. Raskaus vain lisäisi onnea, mitä on jo tällä hetkelläkin (ilman raskautta) ihan tarpeeksi. Vuoteen en ole mitään muuta toivonut niin paljon kuin raskautta, mutta yritän muistaa, että tämä asia ei ole mun päätettävissäni. Toki teen voitavani: lämmönmittaukset, ovistestit ja seksin harrastamisen oikeaan aikaan, tietysti myös heitän naamaani B-vitamiinit, mammavitamiinit, greippimehut, vehnänalkioöljyt ja muut vitamiinikuurit. Vaikka seisoisin päälläni tai tekisin mitä taikakonsteja tahansa, en voi sille mitään, jos alkio ei hedelmöity ja kiinnity minuun. Se on jännä, miten samaan aikaan tajuaa, ettei voi edesauttaa asiaa mitenkään, ja sitten kuitenkin kuulostelee jokaista tuntemusta ja mahdollisia merkkejä. Tässä lähtee kohta järki. Joka kuukausi odotan turtumusta ja välinpitämättömyyttä, mutta sitä ei vaan tule. Tää asia hallitsee kohta liikaa mun elämääni. Miksi miehet pääsee tässä(kin) vähemmällä?! Oma ukkoni ei ainakaan tunnu kummoisesti stressaavan.
Todella paljon onnea SEEPRA87 :)
Tervetuloa mukaan kuumeileen NELJÄNÄITI.
ja kuulemma tosi niukat menkat..epäusko oli naisten tautien klinikalla sanottii... mut mie niin hartaasti toivon niitä