Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Hei laittakaas kaikki kiertopäivänne ja esim ikänne niin teen uuden listan :) On jo jonkun verran porukkaa lähteny pois ja uusia tullu paljon etten pysy enää perässä :) Teen listan tänää illalla jossain vaiheessa ku ehdin niin kaikki ketkä siihen mennessä on ehtiny päivittää tietonsa nii kirjaan listalle. Lisäilen sit sitä mukaa ku tulee lisää :)
Minulla tällä hetkellä kierto menossa 24/31-37 ja ikää on 22w ja yk 8 menossa. Jännittäviä aikoja taas elellään. Tein tänään taas ovistestin ja aina vaan haaleempaa näyttää eli joko meni jo( eli aloitin testauksen liian myöhään ) tai ei tullut ollenkaan. Tässä kuukauden verran ihme näppyjä tullut selkään ja kasvoihin, mullakun on aina ollut hyvä iho :/ Toivottavasti ei oo hormonitoiminta menossa sekasin. Ja tosiaan mulla ollut käytössä myös greippimehu ja vitamiinilisä ( sis. foolihappo). Sänkyyn jään aina hetkeksi makoilemaan touhun jälkeen, muuta poppaskonstia en ole vielä keksinyt. Kaikkea mahdollista keinoa on kokeiltu, nyt menossa n. joka toinen päivä sänkypuuhia. Aikaisemmin oli about joka päivä heti kun menkat loppuneet. Ei hyötyä mistään tähän mennessä :( voi p..
Sipriina kiitos vaivannäöstä!
Kielokukka (28 v.) KP 25/31, yk 1.
(En saa mobiilissa capseja päälle niin toivottavasti saat poimittua)
Kiitos Sipriina, mä jo mietin tänään että pitäiskö mun tehdä se, mutta en ole joutanut oikealle koneelle. :)
eli Päivänsäde87 (28) kp 19/28 yk 4.
SIPRIINA, hieno homma!
Bembu (29v) kp 8/28-30 yk 2
eilen loppui PRIMOLUT N kuuri..nyt menkkoja odotellaa..oonhan mie jo n.3vuotta ollu ilman niitä.. ja raskautta toivotaan pian <3
[quote author="Päivänsäde87" time="14.09.2015 klo 09:49"]Onko teille tullut jotain "oireita" ehkäisyn poisjättämisen jälkeen?[/quote]
Jep. Pillerit veivät finnit mennessään, mutta pillerien jättäminen toi finnit tullessaan, ja myös yläselkään josta ne aiemmin puuttuivat. Ei kiva. Päänsärky tuli myös pillerien myötä tutuksi, ja väheni pikkuhiljaa niiden jättämisen jälkeen.
[quote author="sipriina" time="14.09.2015 klo 10:10"]onko teillä muilla km vaikuttanut kuinka paljon esim kierron pituuteen?tai oviksen ajankohtaan?[/quote]
Kierron pituudesta en tiedä, kun ei normimenkkoja ole ollut. Mutta ovis oli ensimmäisen keskenmenon jälkeen täysin tavallisesti noin kp 14-15. Nyt tämän pidemmälle edenneen raskauden keskenmenon jäljiltä näyttäisi olevan vähän myöhässä, eli Fertility Friendin mukaan ovulaatio oli kp 18.
Mä olen siis käyttänyt tuota sekä netissä että sovelluksena puhelimella (merkkaan sitä kautta mikä on milloinkin helpompi), jotta olisi jokin helppo paikka minne merkata lämmöt muistiin. Tosin en yhdessäkään kierrossa ole saanut niitä lämpöjä mitattua kovin säännöllisesti reissutyön takia. Milloin puuttuu viikko alkukierrosta, milloin loppukierrosta ja milloin keskivaiheilta. Ja olenkin tämän takia joutunut "fuskaamaan" ovulaation kuvaan huijaamalla käyttäneeni ovistikkuja :P
Mutta on mielestäni helppo ja kätevä. Kun stressaa ja mietityttää asiat omassa kierrossa, käyn myös siellä nettisivuilla selailemassa muiden lähettämiä kuvaajia, esim. charts gallery valinnalla "first cycle after miscarriage" on ollut paljon selattavana lähiaikoina...
Tässä kierrossa FF siis myös ensimmäistä kertaa antoi ovulaation ilman että tarvitsi fuskata, mikä on jännä juttu, koska mä epäilin etten vielä keskenmenon jäljiltä ovuloi ollenkaan... Ja tässäkin kierrossa olin alkukierrosta viiden päivän reissun ajan lämpöjä mittaamatta. Mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna luulen, että se saattaa olla ihan oikeassa.
- KevätTähti, kp 22/dpo 4 ? -
(vaikka normikiertoni on noin 28, veikkaan tämän km:n jälkeisen kierron venyvän ja olevan noin 32...)
Sipriina: kiitos, että jaksat päivittää!
Dreamer15 28v. Kp 2/29 ja yk5.
Huh onpas pitänyt kiirettä viime aikoina. En oikein ole tähän palstalle kirjotteluun vielä päässyt mukaan, mutta välillä olen kuitenkin ehtinyt käydä lueskelemassa :) Täällä on nyt reilu viikko oviksesta, mutta ainakaan mitään tuntemuksia kiinnittymisestä ei ole tullut.. Ehkä loppuviikosta voisi kuitenkin testailla.
Hiutaleinen (27 v.) kp 23/28 yk 2
Sipriinalle listaan:
KevätTähti (27v) kp 22/28 yk3
Tilanne 14.9
Kompuroiva Hylje (30v) kp 44/29 yk 3
Minniminni (22v) kp 42/33-36
NooraV kp 42/? yk 8
Supera (20v) kp 38/29 ya 2/14
TikiTiki (26v) kp 26/27-29 yk 12
Ninnu (25v) Kp 26/28-30 yk 2
Piivi (27v) kp 25/25-33 yk 3
Kielokukka (28 v.) kp 25/31, yk 1
Starling (41v) kp 25/33? yk 1 (km 07/15, ya 01/15)
Minkku (22v) kp 24/31-37 yk 8
Hiutaleinen (27v) kp 23/28 yk 2
Mia94 (21v) kp 23/28 yk 3
Sipriina (27v) kp 23/29-31 yk 5 (km 08/15)
Pussikenguru kp 23/30-36
KevätTähti (27v)kp 22/28 yk3
Muffeli (29v) kp 20/28-33 yk 4
Päivänsäde87 (28v) kp 19/28 yk 4
Nuuskiksentytär kp 19/28-32 yk 7
Taifuuni kp 19/29 yk 6
Aaveelääkäri kp 19/29-30 ya 1/15
Lumilla kp 17/25-27 yk 11
Melissa83 (31v) kp 17/29 yk 2
PinkkiDrinkki (35v) kp 14/27-30 yk 8
Jannuli85 kp 12/25-30 yk 19 (ya 03/2014)
Stargazer (31v) kp 11/28 yk 7
Viva kp 11/28 yk 2
Bembu kp 8/28-30 yk 2
Uusio Mamma kp 7/26
Shyvonne (30v) kp 6/29-30 yk 5
Nonno (24v) kp 6/? yk 1
Louisakp4/20-30?, yk 6
Awsedr kp 2/33 (?) yk
Dreamer15 (28v) kp 2/29 yk 5
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Hulina (28v), Kissanainen87, Konttri (33v), Stardust (22v), Heta87, Myya (29v), Annuska (20v), Tuulahdus (22v), Tiinu89, Meriemilia, Guagua, Helianna
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1
ELOKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5, Norappi yk 5
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET
Leona yk 2, Miuku Mauku (27v) yk 5, Laulurastas83 yk 9, Pioni1 yk 6, Hajuherne yk 2
Ilmoita kiertopäiväsi niin pääset listalle!
Jännät päivät ovat edessä. Mulla siis kp23/30-36 dpo 6, yk 1. Koko ajan mietin, että olenko raskaana vai en ja googlettelen oireita. Vähän jo rasittavaa..
Kielokukka, millä meinaat testata perjantaina? Mä käyn ehkä ostamassa jonkun halvan liuskatestin ja säästelen noita clearbluen testejä. Lauantaina käytän ehkä toisen clear bluen. Onko sulla jotain oireita? Mulla vatsavaivoja, mutta johtuvat luultavasti terveellisestä ruokavaliosta, jota yritän tässä tilanteessa noudattaa. Vatsa tuntuu myös turvonneelta ja jotenkin kiristää.
Viikonloppuna mökillä tuli sellainen olo, että pitäis saada pari lasia viiniä, vaikken muutenkaan yleensä tissuttele siellä. Nyt vaan, kun tiesi, ettei voi, niin kielletty hedelmä houkutti. Ensi lauantaina olen menossa keikalle, joten olis kiva tietää sitä ennen, mikä tilanne on.
Toivottavasti ei paljon tullu virheitä :D ilmottakaa jos lisään tai poistan jotain. Ihan joka päivä en listaa ehdi päivittään mut yritän muutaman kerran viikossa. Jotain lisäsin DIMOUN pitämästä listasta eli huudelkaa jos oli jotain väärin :)
Piti tulla vielä puhelimella kattoo miltä lista näyttää :D
Toivottavasti kelpaa :) tosiaan päivitän tietoja sit sitä mukaa ku ilmottelette ja anteeksi etukäteen jos oli virheitä...
Pussikenguru joo on jännää! Testaan eka liuskalla ja säästän ClearBlue-digiä :) Viime viikolla oli nännien arkuutta, mutta nyt oon ollu kiireinen enkä oo seuraillu tarkkaan! Niin ja saattaaahan tällä viikolla Pussikenguru testi olla vielä nega että en luottais vielä tulokseen lauantaina! Tsemppiä!
onko kokemuksia PRIMOLUT N jälkeen menkoista..millo alko ja oliko kipuja?
Primolut N: menkat alkoi eka kierto 3 vrk, nyt toinen 4 vrk viimeisestä tabusta. Ensimmäisessä kierrossa en ehkä ehtinyt ovuloimaan, koska kierto kesti vaan 2 päivää, oli niukkaa eikä kipuja juuri ollut. Nyt kipuja jonkun verran, muutta kierto suht niukkaa edelleen. Jotenkin outoa, kun primot kuulemma yleensä tekee runsaat vuodot.
mulla on prokaali arvo koholla siksi ei tuu menkkoja..kokeilla PRIMOLUT N jos vaik sais ekan menkan.. sit kahtoo onko seuraavaa kiertoa PRIMOLUT N:llä
Aavee - en tikuta, mutta eiks se mee niin, että ovulaatiotestit havaitsee sen hormoonihuipun, joka merkkaa ovulaation alkua eli siitä 24-48 tunnin kuluessa pitäisi ovulaation tapahtua. Eli ei se ovulaatio ole juuri sillä sekunnilla eli se on voinu ollakin sillon 2 pv myöhemmin. Tietenkin Womanlog arvio vaan sen normaalin ovulaatiopäivä (14 pv ennen menkkoja) eli eihän se voi tietää onko kierto juuri silloin häiriintynyt vai ei...