Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Ja näin muuttui päivä kolmaskymmenes päiväksi ensimmäiseksi ja yrityskerta kuudenneksi. Oli jo kaapissa testit odottamassa, että viikonloppuna olisin testannut. Edellinen kierto kun oli sen 20 päivää, niin olin jo melkoisen sykkyrällä, josko olis tärpännyt.
Uudella tsempillä eteenpäin ja lauantaina ystävän pojan ristiäisiin.
Louisa 1/20-30?, yk 6
Voi Louisa, pahoittelut! :( Olipa lyhyt kierto.
Mittasin taas aamulämpöä ja se oli tänään 36.3. Eli elättelen toivoa, että eiliset kaksi ovisviivaa meinaavat muniksen irtoamista nyt viikonloppuna ja tuo lämmönnotkahdus tarkoittaisi sitä myös. Eli jos lämpö on huomenna vaikka 36.7 ja pysyy ylhäällä, niin munasolu on irronnut? Eikö se noin mene?
Tämä on yrityskierto numero 9 mutta en ole aikaisemmin mitannut lämpöjä.
Jännityksellä odotan mitä ovistesti sanoo tänään :)
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan
Päivitellään hiukan tilannetta, eli viime kierrossa oireita oli paljon kuten ällötys, väsymys, alavatsa/munasarja/kohtutuntemukset, kylmä ja kuuma vuorotellen, flunssaisuus, päänsärky jne. Olin kauhean kärsimätön ja ajatukset pyöri kokoajan mahdollisessa raskaudessa. En pystynyt keskittymään töihin ollenkaan... Kaksi kertaa testasin negan, menkat alkoivat ja pystyin taas olemaan normaalisti.
Tässä kierrossa olen ollut jo rauhallisempi, osittain ehkä siksikin ettei muita oireita ole ollut oviksen jälkeen kuin rintojen turvotus ja nännien aristus dpo7 alkaen. Niin, ja viimeiset 3 päivää älytön ärtyneisyys varsinkin miestä kohtaan ja lisäksi selvästi lisääntynyt janon tunne(?!), jota vähän kummastelin.
Olin päättänyt että testaamme vasta oletettuna menkkojen alkamispäivänä eli su tai ma. No, kärsivällisyys ja itsehillintä petti tänä aamuna (dpo11) ja ajattelin että parempi testata se nega sieltä, niin voi rauhassa odotella menkkoja. Mutta. Testiin ilmestyi erittäin hailakka, mutta näkyvä viiva kontrolliviivan lisäksi. Mieheltäkin kysyin mitä testissä näkyy, ja vastaus oli "kaksi viivaa joista toinen selvästi heikompi mutta silti kaksi". Iik! Täällä olemme siis yhtäaikaa innostuneen pelonsekaisissa fiiliksissä... Ei kyllä vielä uskalleta hurrata, voihan se olla että ylihuomenna uudelleen testatessa tuleekin se nega tai sitten menkat alkaa. Mitä vaan voi vielä sattua, ja nyt mietin että miksi, oi miksi, piti testata jo näin aikaisin. Apua?!? Ei taida töihin keskittymisestä tulla tänäänkään mitään... :/
Hajuherne!!! VAU!!!! Se on haamu :) Ihan alussa on yleistä että menee kesken mutta silti, on myös suuri mahdollisuus että raskaus jatkuu. Vau vau vau!! Onnea :)
Louisa, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. Toivottavasti uus kierto kuitenkin toisi toivotun tuloksen, tsemppiä!
Hajuherne, toivottavasti toinen viiva testissä pysyy ja vahvistuu! <3 :)
Täällä (oletettu) ovis oli eilen, en oo kertaakaan käyttänyt mitään ovistikkuja vaan oon yrittänyt pärjätä ihan kiertoa tarkkailemalla ja omia tuntemuksia kuunnellen. Käytän IPadilla sellasta sovellusta, johon merkkaan kaikki oireet yms. ylös. Lisäksi oon alkanu kirjottaa ihan vanhanaikasta päiväkirjaa pitkästä aikaa, oon aina rakastanut kirjottamista ja aattelin, että olis kiva kirjottaa näitä kaikkia fiiliksiä ylös jo tästä yritysvaiheesta ja sitten toivottavasti jatkaa siitä raskauden aikana. Onko täällä muita päiväkirjatyyppejä? :) Nyt sitten saakin taas pari viikkoa malttamattomana jännätä että mitä tapahtuu. :D Oon päättänyt, että vaikka oireita ilmaatuiskin niin en testaa ennen ku sitten jos menkat jää tulematta.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja paljon plussia! :)
Päivänsäde87, täällä yksi päiväkirja-tyyppi ! Alotin vuoden ensimmäisenä päivänä kirjoittamaan "muutaman lauseen päiväkirjaa", että loppu vuodesta muistaisin mitä vuoden aikana on tapahtunut :'D ja nyt elokuun alusta aloin kirjoittaa toista, pelkästään tälle kuumeilulle tarkoitettua, päiväkirjaa.
Täällä ei menkoista tietoakaan (mitä nyt muutamana päivänä on alaselkää ja -vatsaa jomotellut, pinna ollut tiukalla ja ruokahalu v a l t a v a..), mutta koitan pitää pään kylmänä, koska ei varsinaisesti ole myöskään mitään raskausoireita. Toivottavasti kierto ei veny..
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!
Nyt ärsyttää!!! :(
Tein juuri ovistestin ja siihen tuli se viiva mikä pitääkin plus sitten heikompi viiva. Täysin erilainen kuin eilen. Eilen molemmat viivat olivat paksuja ja tummia! Enkä saanut eilen siimahäntiä kun miehellä oli kuulemma niiiiiin paha nuha että nukahti sohvalle. SIIS ETTÄ ÄRSYTTÄÄ!!!!
Menikö se ovis sitten eilen? :( Onko se ohi kun toinen viiva on taas haaleampi? Onko mitään toivoa enää jos saan miehen tänään punkkaan? Mua ärsyttää niin!! Ja sitten vielä tuo aamulämpö joka oli tavallista alempi. Siis en jaksa :( Eipä taida olla tässä kierrossa mitään jännitettävää.
Limoja ei ole näkynyt vaikka juon kamalaa greippimehua. Ihan tavallista valkoista töhnää, ei jousta mitenkään.
Sivusta olen seurannut keskusteluja jo pidempään ja nyt viimein on aika liittyä mukaan, jeij!
Minä 24 , mies 29 ja ensimmäistä yrittämässä. Pillerit jätin tänään pois ja mennään nyt aluksi ainakin "tulee kun on tullakseen" mentaliteetilla. Kummasti ei juuri nyt liiku MITÄÄN muuta päässä :D
Kierrosta ei vielä hajuja , varmaankin parissa päivässä menkat odotettavissa. Jäivät minipillereillä kokonaan pois.
AAVEE, vielä ehditte hyvinkin tänään ja jopa huomenna! Ainakin mulla menee kahdesta viivasta se pari päivää hyvinkin ennen kuin munasolu irtoaa. Hommiin vaan tänään illalla tai huomenna aamusta. :P
ON: Mulla tosiaan näytti ovistesti useamman päivän plussaa, ihan kahdella yhtä tummalla viivalla. Bongasin ovulaatiovuodon, ja sen jälkeen rupes viivakin haalistumaan. 24 h aikasemmin oli laitettu siimahännätkin sopivasti kyseiseen osoitteeseen uiskentelemaan. Asetelma ei tähän saakka voisi siis parempi olla, mutta saman tein alkoi sitten jo menkkakivutkin. Taitaa siis olla vaan lyhyempi kierto tällä kertaa. Turhaan elättelin toiveita pitemmästä luteaalivaiheesta, kun ovis tuli melkein viikko aikasemmin kun yleensä. Tiedän, etten kuitenkaan voi olla ajattelematta ja harmittelematta tätä. Liian monta juttua on mennyt putkeen: aiemmin tullut ovis, oikein ajoitettu yhdyntä, selvä ovulaatio veritippoineen... Kaikki mahdollisuudet olis, että jokusen päivän päästä alkio vois kiinnittyä, jos tää kroppa ei olis näin paska! Voi miksi, miksi mun luteaalivaiheen pitää olla niin lyhyt? Ei tän kohdun limakalvoon mikään kiinnity. :(
Mitä muuta kohdun limakalvon parantamiseen vois käyttää kuin greippimehua?
Mitenkäs teidän muiden tuntemukset oviksen jälkeen? Milloin alkaa menkkakivut?
Hajuherne; Wau! Varovaiset onnittelut!! <3
Louisa: Multakin pahottelut uudesta kierrosta :( parempaa onnea tähän kiertoon! :)
Tervetuloa uusille! teitähän onkin tullu taas paljon! :)
Päivänsäde; Itekkin pidin teininä päiväkirjaa, mutta se sitten jäi. Aattelin tässä muutaman kuukauden, että alottaskohan sen pitämisen uudestaan. Mutta kun tällä hetkellä elämässä ei kauheesti tapahdu mitään ja mielessä pyörii niin paljon tämä yritys raskautua, niin alotin jo ekassa kierrossa pitämään sellasta ns. päiväkirjaa tähän yritykseen liittyen. Vähän takautuvasti alotin sen siitä, kun kävin endo-kontrollissa, jossa (taas kerran) kyseltiin lapsitoiveista ja kehotettiin sitten myös alottamaan jo yritys. Sekä sitten siitä, miten mies reagoi, kun kerroin mitä lääkäri oli sanonu <3 ja tarkotus ois myös (toivottavasti) päästä jatkamaan sitten raskausajastakin <3 itseasiassa tää on eka kerta, kun jollekin siitä jollekin mainitsen. Edes miehelle en oo kertonu, että mitä siihen rustailen. Yleensä yksin kotona ollessa sitä kirjottelen, mutta joskus kun täydensin sitä, mies huomas kyllä että kirjottelen jotain, mutta ei kysyny että mitä :D ja se (ainakin olevinaan) on mulla vähän piilossa, niin kuin päiväkirjojen kuuluukin, olla salaisia :D tosin eiköhän mies sen vielä huomaa... muutenkin oon aina tykänny kirjottamisesta. Just käsinkirjottamisesta. Aikonaan harrastin myös kirjeenvaihtoa, mutta sitten se kirjottelu loppu aikojen saatossa. Jonkun kanssa ei vaan enää niin kiinnostanu kirjottaa, joistakin taas mie en enää kuullu mitään, jonkun kanssa vaihdettiin numeroita ja tekstailtiin sitten vuosia, kunnes nähtiin jne. Ois kyllä ihanaa, jos ois vielä kirjekavereita. Tai edes yks sellanen. Se oli niin jännittävää oottaa kirjettä <3 ja sitten kun sai sen... oli niin jännittävää ja ihanaa rueta lukemaan sitä <3 nykynuoret jää paljosta paitsi :)
Mauj: Tuo tunne on erittäin tuttu, ettei mitään muuta liiku päässä :D :P tervetuloa! :)
Taifuuni: Millaset menkkakivut sulla nyt alko? Kun jospa ne vaan liittyskin siihen ovikseen ja keltarauhasen kipuiluun? Mulla varsinaiset menkkakivut ennen menkkoja on hartiapistosta (johtuu endosta) sekä sitten kohtua vihloo/se supistelee, munasarjojakin saattaa vihlasta. Sitten itse menkkojen aikaan nuo kivut on ihan eri levelillä... oviksen ilmeisesti tuosta keltarauhasesta johtuen maha (alamaha, munikset, kohtu) kipuilee myös sillon. Joten toivottavasti se ois vaan sitä, eikä menkat vielä tulis, jos ylipäätään ovat tulossa ;)
ON: Täällä vieläkin eletään tylsää vaihetta menkkoja odotellessa. Mutta sentään melko varmasti tiedän, miks ne menkat viipyy. Tiistaina kivut nimittäin muuttu kovemmiks ja tunnistin ne kystan aiheuttamaks :( niitä kun on ollu aiemminkin. Ns. suklaakystia (verellä täyttyneitä) on ollu useesti ja kerran vai pari toiminnallinen kysta. Aluks vaan nuo kivut ei ollu sille niin tyypillisiä, ennen kun tiistaina oik. munis alko kunnolla vihlomaan niin, että tushanhiki oli koko ajan päällä. Luulen ja toivon, että tuo kova kipu johtu nyt siitä, että se kysta puhkes. Ja kun netistä etin toiminnallisista kystista tietoa, huomasin että sellasen ajankohta natsaa kierron suhteen ja ne kun voi häiritä kiertoa/viivästyttää menkkoja. Niitä toiminnallisia kystia on kahdenlaisia; toisessa munarakkula ei puhkee ja siitä syntyy follikkeli-kysta ja toinen taas on sellanen, että jos ovulaation jälkeen syntyvä keltarauhanen vuotaa verta, voi syntyy keltarauhaskysta. Nää vikat on harvinaisempia, mutta selittäs sen, että miks kuitenkin ovis-tapaan lämpö nous ja on pysyny koholla. En tiedä kuinka kauan nyt joudun odottelemaan menkkoja... jollain ainakin netissä oli, että pari päivää sen jälkeen kun se kysta oli puhennu, alko menkat. Toivottavasti mullakin alkas pian. Haluisin jo uuteen yritykseen. Kohta on muuten menny jo yhen kierron verran aikaa hukkaan.
Varovaiset onnittelut hajuherneelle!
On: Ei alkaneet menkat tänään, vaikka vika primo meni jo ti-aamulla. Eilen oli kamalat menkkakivut ja tänään ei niin mitään oireita. Tein illalla pidättämättä taas negatestin. Roskishaamu oli näemmä ilmestynyt, mutta siis edelleen elämme jännityksessä täällä.
Minun oireeni johtuivat tulevista menkoista, eli kp 30 muuttui nyt kp 1. Mikäli ymmärsin oikein tuon kierron laskemisen niin se olis nyt kp 1/29 ? Viimeisimpinä hoireina oli repäisykipuja yskiessä, parina päivänä palelua mutta muuten koko ajan liian kuuma, loppua kohti aavistuksen päänsärkyä ja hurja nälkä, lisäksi lievä iskias tyyppinen selkäkipu (jonka muistan edelliskierrostakin). Saa nähdä tuleeko mitään näistä oireista sitten kun raskautuu :) Plussaonnea muille kierron loppuvaiheessa oleville! Ja puhtia meille muille uuteen yritykseen ;)
En saanut tänäänkään siimahäntiä :'( Mies ei suostu kun hänellä on nuha. Harmittaa :'(
Moikka kaikille! Onnittelut plussaneille!
AAVEELÄÄKÄRI toi on tosi kurjaa kun yritys jää siitä kiinni ettei saa siittiöitä. Me yritettiin miehen kanssa toista lastamme niin paljon ettei mies enään edes lauennut vaikka sainkin "pakotettua" sänkyyn :) tällä kertaa en aijo edes kertoa miehelle koska ovulaatio on vaan viettelen mukamas muuten vaan sänkyyn tai vihjaan sille että mut voi vietellä.
TAIFUUNI minä olen kuullut että vadelmanlehtiteellä voi vahvistaa limakalvoja (siitä on myös huhu että raskaana sattaisi auheuttaa keskenmenoja joten raskaana ei ilmeisesti suositella, niin kuin ei monta muutakaan asiaa. Esim. Kahvia). Minä join vadelman lehtiteetä paljon ja tulin raskaaksi yhdestä yhdynnästä, tiedä sitten oliko mitää tekoa keskenään. Meni kesken tuo raskaus, tuskin johtui kuitenkaan teestä jonka juonnin lopetin raskaana. Tuolla aijemmin jo kirjoittelin että ainakin omenat, viinirypäleet, karpalo ja kaikki hapan auttaa elimistöä olemaan enemmän emäksinen kuin hapan ja se auttaa myös raskautumiseen. Itse huomasin tai luulen että myös orgasmilla on merkitys koska olen tullut raskaaksi itse vain nautinnollisesta seksistä enkä yrittämällä yritetystä jossa oma nautinto on vajaaksi jäänyt. Googlaa miten tehdä poikavauva niin tulee hyviä ohjeita saada mahdollisimman suotuisat olot siittiöille.
ON: odotan ovulaatiota, vielä ei ole oireita. Mietin pitäisikö ostaa ovulaatiotestejä. Nämä ensimmäiset kuukautiset olivat todella runsaat ja mieleni mureni kun luin vanhoja viestejäni puhelimesta missä mietimme siskoni kanssa nimeä vauvalle. Syytän keskenmenosta vieläkin itseäni, yleensä lopetan raskaana kahvin juonnin ja kaiken, mutta tällä kertaa ajattelin että ei se nyt varmaan vaikuta ja sitten kävi niinkuin kävi :( no mutta uuteen jännitykseen matkalla kunhan bongaan ovulaation.
Mikä tässä tabletissa on ettei saa kappalejakoa..?
Unikeonsuru: mobiili/tablettiversio ei anna kappalejakoja laittaa. Siksi minunkin teksti aina putkessa. Koko työpäivä menee aina koneen ääressä, joten vapaa-aikana surffailen vaan puhelimella.
Tiputteluvuotoa havaittu, joten tod. näk. Tänään kp1/28-30 yk 5 (ihanaa, miten nämä primot lyhentää kiertoa). Harmituksien harmitus :(
Täällä ei menkkoja edelleenkään näy...
ON: täällä on hämmentyneet tunnelmat! Tein eilen r- testin ja sain toooodella haalean (lähinnä vain hyvällä tahdolla) havaittavan viivan, joka oli kuitenkin selkeästi vahvistunut tämän aamun testiin, enää ei tarvinnut arvailla onko kyseessä viiva vai mielikuvitus. Viiva oli kuitenkin todella todella haalea eikä punaista väriä juurikaan ollut havaittavissa. Testailin jo nyt 2-3 päivää ennen menkkojen alkua (kierrot olleet todella epäsäännölliset viime aikoina, siksi tarkkaa päivää vaikea sanoa), koska tänään oli tarkoitus lähteä istumaan iltaa ystävälle viinin merkeissä, mutta nyt näyttää siltä että ainakin viinit jää kaiken varalta juomatta.
Kyseessä herkät (10) testit, joihin aiemmin on tullut puhtaasti nega, ilman mitään tulkinnanvaraa.
Uskaltaako näin haaleista viivoista varovasti innostua vai olisiko parempi odottaa kunnon viivaa?
Minkäänlaisia oireita ei ole tässä kierron lopussa ollut, siksi hämmästyn suuresti jos plussa pärähtää. Plussauutisia on odotettu kauan ja hartaasti, mutta jostain syystä nyt olo on enemmän hämmentynyt enkä uskalla innostua suotta. Kiitos kun sain jakaa tunteet, miehen mielestä viiva on vaaleaakin vaaleampi ja katsotaan lähteekö vahvistumaan, mutta tarvitsen nyt jonkun tahon jonka kanssa spekuloida asiaa :D
Tervetuloa HAJUHERNE, PUSSIKENGURU ja BARBAMAMA (ja muutkin uudet, jos en ole huomannut kaikkia :)), rohkeasti vaan mukaan kirjoittelemaan :)
Oireet BARBAMAMALLA ainakin kuulostavat lupaavilta raskausoireilta, mutta jäitä hattuun, kun nehän voi olla menkkaoireetkin :( epäreilua, ettei ne eroa enemmän toisistaan! Muillakin tuntuu olevan aina arpomista noiden oireiden kanssa... mulle se tarkkailu tuntuu aiheuttavan ahdistusta, joten yritän itse ensi kierrossa olla tarkkailematta. Helpommin sanottu kuin tehty, puuh.
ON: Itsellä menossa tylsät päivät, eli menkat lopuillaan ja sitten vielä ainakin viikko ovulaatioon. Tilasin ovulaatiotestitkin, Clearbluen digitaaliset kaksoishormonitestit. Huh, ku tuntui kalliilta (35 e), mutta olihan niitä siinä sentään kymmenen, jotta riittäisköhän ne vaikka kolmelle kierrolle.
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille!