PIDÄN sairaanhoitajan palkkaani oikein hyvänä 3618e kkk
Ihmettelen kollegoitani. Minusta palkkamme on hyvä. Koulutukseen nähden. Saan yli 3600e kk. Olen siitä hyvin kiitollinen enkä hyväksy lakkoa.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Täh? Ja nuo haluu lisää palkkaa hamennä lakkoon?
En koskaan perehtynyt alan pallkoihin, mutta jos AP palkka on normi, niin sit on enemmän kuin hyvä palkkaa tehtävään nähden.
Olen asiantuntija ja saan 5800. Hoitoalan palkat liian suuret tai minun liian alhainen.
No ei ole todellakaan mikään normi. Aloitus on on tätä propagandaa jolla yritetään saada ihmiset vastustamaan palkankorotuksia ja lietsomaan hoitajavihaa.
Olen AP:n kanssa samassa veneessä. Lisineen 4800e/kk, teen kuitenkin vain n. 42h/vko keskimäärin töitä. En voi valittaa enkä myöskään ymmärrä valitusta alan huonoista palkoista. Hoitajana voit tienata alle 3200e/kk vain tekemällä pelkkää päivävuoroa, johon koulutettu apinakin pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan perehtynyt alan pallkoihin, mutta jos AP palkka on normi, niin sit on enemmän kuin hyvä palkkaa tehtävään nähden.
Olen asiantuntija ja saan 5800. Hoitoalan palkat liian suuret tai minun liian alhainen.
No ei ole todellakaan mikään normi. Aloitus on on tätä propagandaa jolla yritetään saada ihmiset vastustamaan palkankorotuksia ja lietsomaan hoitajavihaa.
Hoitajahullu valvonut koko yön miettiessään uutta taktiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuo sh palkaksi ihan hyvä. Itse olen kebabravintolantyöntekijä ja saan 2400€ brutto.
Koulutus pk.Ravintolatyö on raskaampaa kuin sairaanhoitajan työ.
Mulla on vuosien tausta ravintola - alalla ja nyt olen työskennellyt muutaman vuoden sairaanhoitajana. Olen kyllä kokenut sairaanhoitajan työn paljon raskaampana, erityisesti henkistä kuormitusta ei voi oikein edes verrata. Toki sairaanhoitajan työ on myös todella fyysistä, eikä juuri siinäkään häviä ravintolatyölle.
AP tekee ilmeisesti vuorotyötä josta kuuluukin saada korvaus. Ja jos teet vain omat työsi niin kuulostaa kohtuulliselta, valitettavasti hoitoalalla vaan yleensä saadaan sama palkka vaikka tehdään useamman ihmisen työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuo sh palkaksi ihan hyvä. Itse olen kebabravintolantyöntekijä ja saan 2400€ brutto.
Koulutus pk.Ravintolatyö on raskaampaa kuin sairaanhoitajan työ.
Montakos vuotta ravintolatyöntekijät istuu siellä koulunpenkillä?
Ihan perushoitotyö on aika raskasta ja fyysistä.
Pääasia että pystyy maksamaan asumisen ruuan kengät ja kiitollisina vielä että elää yleensä jos terve siitä kiitetään. Toivotaan ettei tarvi sairastaa ja selkä kestää työn nostelu puolen.Sairaalassa on muitakin kuten huolto puoli ja puhtaanapito sekä välinehuolto vaatehuolto toimistotyö palkan maksu ja keittiöpuoli ettei voi olla noin itsekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä palkka, kun ei ole edes akateeminen koulutus taustalla. Moni akateeminen tienaa vähemmän, esim. papit.
Taidat sekoittaa diakoniin. Heidän palkat ovat lähellä tuota.
Vierailija kirjoitti:
Olen AP:n kanssa samassa veneessä. Lisineen 4800e/kk, teen kuitenkin vain n. 42h/vko keskimäärin töitä. En voi valittaa enkä myöskään ymmärrä valitusta alan huonoista palkoista. Hoitajana voit tienata alle 3200e/kk vain tekemällä pelkkää päivävuoroa, johon koulutettu apinakin pystyy.
"En YMMÄRRÄ valitusta alan huonoista palkoista"
/ paljasti ettet ole yhtään minkään alan hoitaja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän tuota reilun 3600 euron palkkaa täysin realistisena kolmivuorotyöstä sairaanhoitajana. Onkohan se laskettu viime vuoden kokonaisansiosta? Viime vuonnahan moni sotetyönantaja maksoi hyvin hälytysrahaa ja tuplavuorokorvauksia, kun koronan vuoksi oli paha työvoimapula.
Oma kuukausipalkkani sairaanhoitajana oli työttömyyskassan laskelmien mukaan 3299e/kk, mutta tuosta on jo muutama vuosi enkä tehnyt silloin yövuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa sinulle, jos olet tyytyväinen. Itse sairaanhoitajana saan bruttona 2640 euroa/kk ja en ole tyytyväinen.
Anteeksi, miksi et ole tyytyväinen? Onko summa vakiona joka kuukausi tuon? Sulla ei siis ole niitä kuuluisia lisiä tai ylitöitä ikinä? Jos tuo on pohjapalkka, on se koulutukseen nähden oikein hyvä.
Ei ole lisiä, työaikani on pääsääntöisesti 7 - 15. Pyrin myös lähtemään töistä kun työaika loppuu, kun on muutakin elämää. Toki joskus on pakko jäädä ylitöihin kun työtehtäväni on sellainen, ettei kukaan muukaan kesken jääviä töitä jatka, mutta tosiaan pyrin välttämään. Työni on todella vastuullista ja stressaavaa enkä koe tällä hetkellä rahallista korvausta siitä riittäväksi.
Säännöllinen työaika kuulostaa oikein hyvältä.
Opettajana olen koulussa 8-15, mutta kuten tiedät, työaikana ei pääty siihen vaan kotona menee helposti 2 tuntia lisää korjaamiseen ja suunnitteluun. Minulle maksetaan pidetyistä tunneista, joten brutto vaihtelee 2200 -3500€/kk. Ottaisin mieluummin säännöllisesti 2600. Koulutus on maisteri + opettajankoulutus.
Vierailija kirjoitti:
No jos et millään muka ymmärrä että suurin osa hoitajista on kanssasi eri tilanteessa ja nostaa täysin eri palkkaa niin huhhuh. Jos mikään hoitaja edes olet.
Monet sairastuneet elää ja työttömät tai masentuneet tai konkurssin tehneet 500-700€ kk ja koko eläminen vuokran jälkeen 3-4000€ VUOSI. Miinus sähkö.15-20€ enintään vuorokausi.Joten te olette ahneita ilkeitä julmia kovia kiittämättömiä ja tuhlaatte rahat Kankkulan kaivoon.Hoito ala on auttamistyötä ei mikään tehtaan tuotanto palkkiotyö mikä myydään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän tuota reilun 3600 euron palkkaa täysin realistisena kolmivuorotyöstä sairaanhoitajana. Onkohan se laskettu viime vuoden kokonaisansiosta? Viime vuonnahan moni sotetyönantaja maksoi hyvin hälytysrahaa ja tuplavuorokorvauksia, kun koronan vuoksi oli paha työvoimapula.
Oma kuukausipalkkani sairaanhoitajana oli työttömyyskassan laskelmien mukaan 3299e/kk, mutta tuosta on jo muutama vuosi enkä tehnyt silloin yövuoroja.
HUS:lla sh:n peruspalkka on päälle 2400 e. Jotta sais tonnilla lisiä kuussa, tarkoittaa se kyllä helevtillisesti ylitöitä, tuplavuoroja, iltoja ja öitä.
Saatko tuon palkan ilman tupla-ja lisävuoroja ja hälyrahoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUS:lla sh:n peruspalkka on päälle 2400 e. Jotta sais tonnilla lisiä kuussa, tarkoittaa se kyllä helevtillisesti ylitöitä, tuplavuoroja, iltoja ja öitä.
Ei kyllä todellakaan ole peruspalkka noin matala. Itse 2v "uran" jälkeen perusliksa 3100e/kk hoitajana.
Sitten perushoitaja vaihtaa vaipat ei sairaanhoitajat. Yksi ammatti myös puuttuu nykyään eli kylvettäjät.
Halu auttaa toisia kirjoitti:
Monet sairastuneet elää ja työttömät tai masentuneet tai konkurssin tehneet 500-700€ kk ja koko eläminen vuokran jälkeen 3-4000€ VUOSI. Miinus sähkö.15-20€ enintään vuorokausi.Joten te olette ahneita ilkeitä julmia kovia kiittämättömiä ja tuhlaatte rahat Kankkulan kaivoon.Hoito ala on auttamistyötä ei mikään tehtaan tuotanto palkkiotyö mikä myydään.
Mene nyt perseeseen sitä ton auttamistyös kanssa. Sun mielestä sairaanhoitajien pitäis varmaan edelleen pysyä naimattomina ja asua sairaalan asunnoissakin, koska kutsumus.
Paljonko sait bonareita että tulit palstalle huudattamaan ja mitätöimään tulevaa lakkoa?
Ravintolatyö on raskaampaa kuin sairaanhoitajan työ.