PIDÄN sairaanhoitajan palkkaani oikein hyvänä 3618e kkk
Ihmettelen kollegoitani. Minusta palkkamme on hyvä. Koulutukseen nähden. Saan yli 3600e kk. Olen siitä hyvin kiitollinen enkä hyväksy lakkoa.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Ja nuo haluu lisää palkkaa hamennä lakkoon?
En koskaan perehtynyt alan pallkoihin, mutta jos AP palkka on normi, niin sit on enemmän kuin hyvä palkkaa tehtävään nähden.
Olen asiantuntija ja saan 5800. Hoitoalan palkat liian suuret tai minun liian alhainen.
No ei ole todellakaan mikään normi. Aloitus on on tätä propagandaa jolla yritetään saada ihmiset vastustamaan palkankorotuksia ja lietsomaan hoitajavihaa.
Itse pidän tuota reilun 3600 euron palkkaa täysin realistisena kolmivuorotyöstä sairaanhoitajana. Onkohan se laskettu viime vuoden kokonaisansiosta? Viime vuonnahan moni sotetyönantaja maksoi hyvin hälytysrahaa ja tuplavuorokorvauksia, kun koronan vuoksi oli paha työvoimapula.
Oma kuukausipalkkani sairaanhoitajana oli työttömyyskassan laskelmien mukaan 3299e/kk, mutta tuosta on jo muutama vuosi enkä tehnyt silloin yövuoroja.
HUS:lla sh:n peruspalkka on päälle 2400 e. Jotta sais tonnilla lisiä kuussa, tarkoittaa se kyllä helevtillisesti ylitöitä, tuplavuoroja, iltoja ja öitä.
Ei kyllä todellakaan ole peruspalkka noin matala. Itse 2v "uran" jälkeen perusliksa 3100e/kk hoitajana.
Kerro toki millä lisillä ja missä osastolla. Ja onko sulla työvuosia kuinka paljon takana. Hus nimittäin maksaa kokeineillekin saikuille huomattavasti pienempää liksaa kuin esim. Hgin kaupunki, ja siellä suurin liksaluokka on 2800 euron pinnassa
Ensihoitajana tienasin 2021 67ke. Tänävuonna jos ei ihmeitä käy niin 70ke menee rikki. Tietysti töitä saa hieman tehdä, mutta vapaa-aikaa on enemmän kun keskiverto toimistotyöläisellä. En ymmärrä valitusta matalista palkoista, pitäisikö minun tienata lanssikuskina 100ke/v?
Vierailija kirjoitti:
Okei, mä saan osastonhoitajina 3100€/kk
Säännöllisesta päivätyöstä ihan kohtuullinen.
Vierailija kirjoitti:
On siinäkin summassa meillä veronmaksajilla jo maksamista.
Varsinkin kun omat tulot ovat alle puolet tuosta.
Ja ajatteles paljonko Me Veronmaksajat maksamme kaikista niistä hoidoista ja palveluista joita sinuunkin törsätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan perehtynyt alan pallkoihin, mutta jos AP palkka on normi, niin sit on enemmän kuin hyvä palkkaa tehtävään nähden.
Olen asiantuntija ja saan 5800. Hoitoalan palkat liian suuret tai minun liian alhainen.
No ei ole todellakaan mikään normi. Aloitus on on tätä propagandaa jolla yritetään saada ihmiset vastustamaan palkankorotuksia ja lietsomaan hoitajavihaa.
Itse pidän tuota reilun 3600 euron palkkaa täysin realistisena kolmivuorotyöstä sairaanhoitajana. Onkohan se laskettu viime vuoden kokonaisansiosta? Viime vuonnahan moni sotetyönantaja maksoi hyvin hälytysrahaa ja tuplavuorokorvauksia, kun koronan vuoksi oli paha työvoimapula.
Oma kuukausipalkkani sairaanhoitajana oli työttömyyskassan laskelmien mukaan 3299e/kk, mutta tuosta on jo muutama vuosi enkä tehnyt silloin yövuoroja.
HUS:lla sh:n peruspalkka on päälle 2400 e. Jotta sais tonnilla lisiä kuussa, tarkoittaa se kyllä helevtillisesti ylitöitä, tuplavuoroja, iltoja ja öitä.
Helsingin kaupungilla yhdellä ikälisällä peruspalkka on 2738,17 euroa. Vuorolisien lisäksi sisällyttäisin laskelmiin lomarahat sekä mahdollisen tulospalkkion. Vieläkö 3600e kuulostaa mahdottomalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoiktoalan palkoista valittavat henkilöt ilmoittavat palkakseen aina sen peruspalkan ilman lisiä ja vertaavat muiden alojen plkkoihin, jotka ilmoitetaan lisineen. Itse olen akateemisesti koulutettu ja 20 v. työtä tehnyt. Hoitoalan logiikalla voisin ilmoittaa palkakseni 2100e.
?? Läheskään kaikki eivät saa mitään lisiä. Minun bruttopalkkani on tuo 2100 enkä saa mitään siihen päälle.
Lisiä saa mm. kun tekee vuorotyötä ja viikonlopputyötä. Jos on itse valinnut ettei niitä tee tai on hakenut vain päivätyöhön ja työn ottanut vastaan, niin on turha itkeä lisien puuttumisesta. Millähän logiikalla näiden hoitajien jotka tekevät päivätyötä arkisin, pitäisi vielä lisätkin saada?
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalan palkoista valittavat henkilöt ilmoittavat palkakseen aina sen peruspalkan ilman lisiä ja vertaavat muiden alojen plkkoihin, jotka ilmoitetaan lisineen. Itse olen akateemisesti koulutettu ja 20 v. työtä tehnyt. Hoitoalan logiikalla voisin ilmoittaa palkakseni 2100e.
Usein hoitoalan palkoista valittavat ilmoittavat palkakseen nettopalkan. Ja aika moni näistä ei osaa laskettaa veroprosenttiaan oikein. Hoitajan nettopalkka ei todellakaan ole tyyliin 1600e, jos veroprosentti on laskettu oikein ja muita tuloja ei ole. Mutta onhan se mukava vuosi ulista pientä palkkaa ja kerran vuodessa päästä törsäämään palautuksilla.
Kotikunnassani on juuri nyt haussa muutama sairaanhoitaja vanhuspuolelle, palkan ilmoitetaan olevan 2460e, päivätyö. Myös lähihoitajan paikkoja auki, palkka 2228e, tähän tietysti vuorolisät tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin kaupungilla yhdellä ikälisällä peruspalkka on 2738,17 euroa. Vuorolisien lisäksi sisällyttäisin laskelmiin lomarahat sekä mahdollisen tulospalkkion. Vieläkö 3600e kuulostaa mahdottomalta?
Ap saa 3600 euroa yksivuorotyöstä, joten ei ihan tasan mee. Sitä paitsi ei lomarahoja saa joka palkan yhteydessä, joten lomarahoilla ei ole merkitystä. Plus sitten kun ap saa lomarahaa, palkka huitelee paljon korkeammalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen AP:n kanssa samassa veneessä. Lisineen 4800e/kk, teen kuitenkin vain n. 42h/vko keskimäärin töitä. En voi valittaa enkä myöskään ymmärrä valitusta alan huonoista palkoista. Hoitajana voit tienata alle 3200e/kk vain tekemällä pelkkää päivävuoroa, johon koulutettu apinakin pystyy.
Hienoa! Sitten kun sä tulet vaivoinesi vastaanotolle, pyydän sen apinan hoitamaan sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei HGin kaupunki maksanut viime vuonna tulospalkkiota, eikä tule maksamaan varmasti pariin seuraavaan vuoteen.
Ja saatko tulospalkkion ja lomarahat joka kuukausi palkkaasi myös?
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi sh ei ole asiantuntija?
Provoilun asiantuntija olet ja huono työssäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen AP:n kanssa samassa veneessä. Lisineen 4800e/kk, teen kuitenkin vain n. 42h/vko keskimäärin töitä. En voi valittaa enkä myöskään ymmärrä valitusta alan huonoista palkoista. Hoitajana voit tienata alle 3200e/kk vain tekemällä pelkkää päivävuoroa, johon koulutettu apinakin pystyy.
Hienoa! Sitten kun sä tulet vaivoinesi vastaanotolle, pyydän sen apinan hoitamaan sua.
Kalikka kalahti, apina älähti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalan palkoista valittavat henkilöt ilmoittavat palkakseen aina sen peruspalkan ilman lisiä ja vertaavat muiden alojen plkkoihin, jotka ilmoitetaan lisineen. Itse olen akateemisesti koulutettu ja 20 v. työtä tehnyt. Hoitoalan logiikalla voisin ilmoittaa palkakseni 2100e.
Usein hoitoalan palkoista valittavat ilmoittavat palkakseen nettopalkan. Ja aika moni näistä ei osaa laskettaa veroprosenttiaan oikein. Hoitajan nettopalkka ei todellakaan ole tyyliin 1600e, jos veroprosentti on laskettu oikein ja muita tuloja ei ole. Mutta onhan se mukava vuosi ulista pientä palkkaa ja kerran vuodessa päästä törsäämään palautuksilla.
Tällä palstalla pyörivät eivät ylipäätään tiedä bruton ja neton eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap saa 3600 euroa yksivuorotyöstä, joten ei ihan tasan mee. Sitä paitsi ei lomarahoja saa joka palkan yhteydessä, joten lomarahoilla ei ole merkitystä. Plus sitten kun ap saa lomarahaa, palkka huitelee paljon korkeammalla.
No tuolla logiikalla niillä lisilläkään ei ole merkitystä, kun ne eivät tule joka palkan yhteydessä. Tai joku juristi, joka saa 20 ke bonareita vuodessa niin eipä tarvii huomioida palkkana, kun ei tule tilille joka kuukausi.
Vaikka kaikki haluaisivat tehdä vuorotyötä ja kääriä rahaa, niin jokaiselle ei niitä töitä riitä, koska silloin kukaan ei tekisi pelkkää päivätyötä vaativia hommia.
Ehkä unpopular opinion, mutta pk-seudulla ei tule toimeen samalla palkalla kuin perähikiällä. Alueelliset korotukset ovat kuitenkin tuhoontuomittuja, sillä sitten kukaan ei tekisi töitä perähikiällä (nyt jo vaikeaa löytää tekijöitä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalikka kalahti, apina älähti?
Apina osaa odottaa.
Auta itse itseäsi. Minua ei enää kiinnosta.