mies ei auta vauvankanssa
Mieheni ei auta yhtään vauvankanssa. Synnytin 3 viikkoa sitten ja mies ollu päivittäin kavereidenkanssa. Aina kun hän on kotona,meillä alkaa riitely. Mies ei ota vauvaa vapaaehtoisesti,vaan joudun pyytämään etikseen, ja silloinkin riidan kautta hakee vauvan syliinsä(pitää noin 5min ja lykkää minulle). Miehellä myös paha tapa haukkua minua. En kuulemma tee mitään muuta ku "vaan imetän" vaikka siivoan kodin päivittäin ja hoidan vauvan. Mies ei arvosta minua ollenkaan. Pitänee mainita että kun olin raskaana noin 6kuukaudella mies muutti pois kotoa omaan asuntoon ja jäi kiinni pettämisestä. En tiedä miksi mutta huolin silti hänet takaisin,ja nyt kohtelee minua ku sontaläjää. Olen vauvankanssa yksin lähes kokoajan enkä tiedä mitä teen tuon aikuisen vauvankanssa..
Kommentit (41)
Tarvitsetko oikeasti tuollaista "miestä" elämääsi?
Ei sen kuulukaan "auttaa". Oman lapsen hoitaminen ei ole mitään auttamista vaan itsestäänselvyys.
Enpä oikeestaan,nytkin se on kavereidenkanssa.. lähti eilen iltapäivällä eikä oo kotia ilmaantunut, yhteensä nyt ollu siis 30tuntia poissa.jos erehdyn kysymään kiska on tulossa niin vaustaus on "myöhemmin" ja jos kyselen uudelleen niin suuttuu..Tässä nyt jo muutaman viikon miettinyt jättämistä,mutta se tuntuu kauheen raskaalta. Valvon yöt murehtien missä mahtaa mennä, ja kun nukahdan viimein niin vauva herääkin syömään. En vaan ymmärrä mikä voi olla niin kamalaa että pitää kohdella minua ja vauvaa noin huonosti..
Siis miten ihmeessä olet päätynyt tuollaisen "miehen" kanssa tekemään lapsen? Minkälainen historia teillä on? Oliko mies ennen raskautta ja lasta fiksu, hyvä ja järkevä, vai samanlainen lusmu jo silloin? Ei teidän suhteella kuulosta olevan mitään hyvää tulevaisuutta. Ei ainakaan ellei "mies" hyvin pikaisesti löydä kykyä kasvaa oikeaksi aikuiseksi mieheksi. Ja sinä olet valmis antamaan anteeksi miehen törttöilyt. Mutta kovin nopea henkinen kasvu ei kuulosta kyllä kovin todennäköiseltä.... Kierrätykseen, sanoisin minä.
Miksi ihmeessä olet tehnyt lapsen noin epävakaaseen suhteeseen?
Voi sinua! Kyllä olet kurjassa tilanteessa:'( juuri nyt kun tukea ja apua tarvitsisit kaikkein eniten :'( kuulostaa siltä että miehestä olet nyt saanut vain lisäriesan itsellesi ja uskon että ilman tuota miestä voisit olla onnellisempi. Nyt odotat apua ja empatiaa mutta joudut pettymään joka kerta kun mies vain käyttäytyy kuin iso vauva. Onko sinulla läheisiä jotka voisivat tulla sinua auttamaan? Pistä se mies pellolle!!
Huoh mikä mies. Tuollaisessa tilanteessa tekis mieli jättää lapsi miehelle ja sanoa "iteppähän siitit", mutta lapsen kannalta ei tietenkään olisi oikein
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:26"]
Enpä oikeestaan,nytkin se on kavereidenkanssa.. lähti eilen iltapäivällä eikä oo kotia ilmaantunut, yhteensä nyt ollu siis 30tuntia poissa.jos erehdyn kysymään kiska on tulossa niin vaustaus on "myöhemmin" ja jos kyselen uudelleen niin suuttuu..Tässä nyt jo muutaman viikon miettinyt jättämistä,mutta se tuntuu kauheen raskaalta. Valvon yöt murehtien missä mahtaa mennä, ja kun nukahdan viimein niin vauva herääkin syömään. En vaan ymmärrä mikä voi olla niin kamalaa että pitää kohdella minua ja vauvaa noin huonosti..
[/quote] taitaa olla naispuolinen se "kaveri". Anna kenkää äläkä enää ota takaisin
3 vuoden suhde takana, on ollu hyviä ja huonoja aikoja. Tuossa raskauden puolivälissä kun rupesin olemaan vähä väsyksissä ja pyysin enemmän apua,taino apua koska mies ei silloinkaan pahemmin missään auttanut niinse oli vissiin liikaa pyydetty ja läksi menemään omaan asuntoon missä alkoi kova alkoholin käyttö. Menin sitte yks päivä sinne "yllätyksenä" niin olikin petipuuhissa toisen naisenkanssa. Heitti siinä sitte minut ulos asunnosta. Siinä sitte mietiskelin kauan aikaamiten pitäisi toimia. Takasin otin, ajatellen että lapsi tarvitsee molempia vanhempiaan. Raskauden lopussa (35+) rupes tulemaan lisää riitoja, kunnes kaikki loppui kun tuli laskettuaika. Kun kotiuduttiin synnytyksen jälkeen mies viihtyi 2 päivää kotona kunnes lähti "hermolomalle" ja niin on lähtenyt tosiaan lähes päivittäin.. alkoholin käyttö mieheltä on jäänyt pettämisen jälkeen (onneksi) mutta tuo sen käytös rupee käymään kyllä hermoille... ikää molemmilla 20v. Pärjään vauvankanssa tosi hyvin, minulla ei ole mikään ongelma olla tuon ihanuudenkassa, sen isä vaan valitettavasti on mitä on
Tuossa vaiheessa kannattaa vain todeta, että suhde ei toimi. Ei toimi niin ei toimi. Ei mitään syytä jäädä tuohon roikkumaan, siitä seuraa vain murhetta
Miksi pitäis olla huolissaan tollasesta ihmisestä. Pääset helpommalla kun elät omaa elämää.
Heität ukon halvattiin. Jos ei lähde, niin menet itse kaverille, mummille, äidille siksi aikaa että saat oman kämpän.
Mua niin harmittaa lukea tällaisia keskusteluja. Miehellä ei ole munaa ehdottaa aborttia, mutta on munaa pyörittää samaan aikaan toista naista ja jättää oma nainen heti lapsen synnyttyä!
Hauskinta tässähän on se että meillä oli toiveena saada lapsi. Mies pettyi jos ei tullut plussaa tikkuun. Yli vuoden yrittämällä yritettiin saada lapsi aluilleen ja ku vihdoin onnistui niin kävikin näin...
Nuoria olette, miltä aloitus kuulostikin. Et vielä kertonut siitä, miten päädyitte lapsen tekemään, ja oliko se tarkoituskaan. No, tehty mikä tehty, ja lapsihan on aina lahja ja maailman ihanin olento. Tähänastisen kertomuksen pohjalta mies ei kyllä kuulosta lupaavalta kumppanilta ja isältä. Päästä se vapaaksi kasvamaan, keskity nyt elämään pienen lapsesi kanssa ja varmasti vielä löydät jossain vaiheessa uuden rakkauden hyvän ja aikuisen miehen kanssa, joka on valmis isän ja isäpuolen rooliin.
Okei, tuossa tulikin väliin lapsenteon taustoja. (Nro 6, 18)
20v. jäänyt vielä bile vaihe päälle ja eikä osaa vielä sitoutua aloilleen. Vielä niin nuorikin vaikka kaikkiha me ollaa yksilöllisiä. Ite lähemmäs kolmekymppinen ja bilettämiset jäi omalta osalta jo varhain. Tämäki yö menee kuopusta syöttäessä pullosta, kun vaimo katsoo esikoisen perään ja antaen aamupuurot yms. Sanoisin että jätät tuollaisen miehen kuka ei osaa sitoutua vielä perhe elämään.
T. Mies
Ihme kaiffari kyllä. Ensin haluaa lasta ja sitten feidaa paikalta. Ja vielä pettää sua menomatkalla! Ihan oikeesti, vaihtoon. Löydät parempaa.
Sanot, ettei tarvitse enää tulla, näkemiin. Pärjäät paljon paremmin kahdestaan vauvan kanssa, kun ei tarvitse kaiken lisäksi stressata jotain umpi-idioottia äijää.