Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännä ilmiö X:ssä. Mitä vaihtoehtoa suosittelisit?

Vierailija
30.08.2025 |

Olen viestipalvelu X:ssä ilman kuvaa ja nimimerkillä. En ole ketään herjannut enkä käyttäytynyt huonosti. Heitän joskus jotain kommentteja ketjuihin, pääosin lueskelen vaan.

Olen lukiessani huomannut, että tosi moni "kunnon" ihminen on estänyt minut. Näen siis heidän julkaisunsa mutta en voi kommentoida niihin. Onko ihmiset oikeasti näin rajoittuneita muuallakin somessa? Jos et ole oikealla nimellä ja omalla valokuvalla jossakin, niin blokataan?

Tutkin tarkemmin näitä blokkaajia ja yhteinen nimittäjä on se, että ovat pääosin 40-60-vuotiaita miehiä, kunnollisia ja tylsiä työssäkäyviä. Rakennusmestareita, urheilusta kiinnostuneita, yrittäjiä, opettajia, kaupunkisuunnittelijoita. Juuri niitä, jotka livenä minunlaisia naisia tavoittelee, jos ovat vapaana. Tässä näkee miesten todellisen olemuksen. Jos olisin omalla kuvallani X:ssä, olisivat ryhtyneet seuraajikseni ja komppaajikseni. Mutta kun en ole, niin kylmä blokki, kun olen nobody.

Olen live-elämässäkin huomannut tuon, että "kunnolliset" miehet ei ole kovin kunnollisia eikä kovin mukavia tuntemattomille ihmisille. Kuitenkin naisena tutkin aina tarkkaan, miten mies kohtelee KAIKKIA kanssaihmisiään, ulkonäöstä ja iästä riippumatta.

Muutamia naisiakin on blokkaajina, esimerkiksi Outi Popp, jonka kanssa en ole koskaan keskustellut. Mutta tämmöistäkö se on muuallakin somessa? Onko jossain mitään kivempaa alustaa? En ole muuta profiili-somea käyttänyt, tuo X on ainoa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkikset saattaa blokata kaikki, joita eivät tunne .

Muuten en osaa sanoa.

Vierailija
2/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole kuvaa ja vaan nimimerkki eikä kukaan koskaan estänyt. Tosin käytin sitä enemmän kun se oli vielä Twitter.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan ole kuvaa ja vaan nimimerkki eikä kukaan koskaan estänyt. Tosin käytin sitä enemmän kun se oli vielä Twitter.

Minä olen käyttänyt pääasiassa vain nyt X-aikana, ja oikeisto-vasemmisto-jako tuntuu olevan kova. Estoon saattaa joutua, jos joku ei pidä  mielipiteestä tai siitä, että on tykännyt väärästä viestistä. Nykyään tosin toisten tykkäämisiä ei voi kytätä enää, mutta pari vuotta sitten vielä voi.

Olen tehnyt niin, että olen vastavuoroisesti estänyt kaikki, jotka on estäneet minut. Tutkin estetyt-listaani ja siellä oli 102 profiilia, joista 80 oli miesten. Minusta hyvin erikoista! Onko naisilla parempi toleranssi eriäviin mielipiteisiin, vai ovatko miehet vain niin puusilmäisiä, että kun olen tuntematon, vaikuttaa siltä ettei minusta ole heille mitään hyötyä, ja estävät? Kuitenkin päätän työssäni isoista rahoista. Erityisesti nuo yrittäjät voivat tehdä itselleen hallaa blokkailemalla.

ap

Vierailija
4/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta estämisestä ei muuten X:ssä tule henkilölle mitään ilmoitusta. Huomaat tulleesi estetyksi vain, jos et pääsekään tykkäämään jonkun viestistä. Tuntuu se aika karulta, kun seuraa jotain ihmistä ja yrittää painaa tykkäystä ja huomaa, että sehän estänyt minut, vaikkei ole koskaan viestejä vaihdettu.

Vierailija
5/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin erlainen kuin Twitterbaikoina etten ole sitä enää jaksanut.

Vierailija
6/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin erlainen kuin Twitterbaikoina etten ole sitä enää jaksanut.

X on kyllä tosi rasittava nykyään. En paljon siellä aikaa vietäkään. Mutta tänään kävi niin, että keskustelin erään miehen kanssa ihan neutraalista asiasta. Hän kysyi minulta jotain ja blokkasi sitten, ennen kuin ehdin vastata. Näin X:ssä jotkut tekevät, enkä ymmärrä mikä tarkoitus siinä on. Eri asia olisi, jos joku trollaisi ja haukkuisi, mutta ihan nimistä keskusteltiin.

Tämäkin mies oli ihan valokuvalla ja nimellään siellä. Itse en perseilisi tuolla tavalla omalla kuvalla :-)

ap

Vierailija
7/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ottanut kantaa johonkin esim ukrainaan, israeliin tai trumppiin. Ei ihmiset kestä poikkipuolisia mielipiteitä >> blokki niin voi hymistellä saman mielisten kuplassa.

Vierailija
8/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta estämisestä ei muuten X:ssä tule henkilölle mitään ilmoitusta. Huomaat tulleesi estetyksi vain, jos et pääsekään tykkäämään jonkun viestistä. Tuntuu se aika karulta, kun seuraa jotain ihmistä ja yrittää painaa tykkäystä ja huomaa, että sehän estänyt minut, vaikkei ole koskaan viestejä vaihdettu.

Hän voi olla esim. estänyt kommentoinnin/tykkäykset kaikilta tai sallii sen vain niille, joita itse seuraa.

Vierailija
9/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri niitä, jotka livenä minunlaisia naisia tavoittelee, jos ovat vapaana"

Mmm, eihän se mikään seuranhakupaikka ole. Olet kuvaton anonyymi, ne todennäköisesti laittaa blokin, koska vaikutat botilta tai OF tyrkyltä

Vierailija
10/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko johtua niistä kommenteista, jotka olet kirjoittanut?

Vierailija
11/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän voi olla esim. estänyt kommentoinnin/tykkäykset kaikilta tai sallii sen vain niille, joita itse seuraa.

Käsittääkseni tykkäyksiä ei voi estää. Kommentoinnin voi estää ketjukohtaisestikin. Mutta kyllä siinä kohtaa, jos yrittää tykätä ja painaa harmaata sydämenkuvaa, saa herjan että käyttäjä on blokannut sinut. Ei se epäselväksi jää.

Vierailija
12/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Juuri niitä, jotka livenä minunlaisia naisia tavoittelee, jos ovat vapaana"

Mmm, eihän se mikään seuranhakupaikka ole. Olet kuvaton anonyymi, ne todennäköisesti laittaa blokin, koska vaikutat botilta tai OF tyrkyltä

Ei ole ei, enkä niin sanonutkaan. Teet nyt ihan omia tulkintojasi. Kerroin, että tuontyyppiset miehet tavoittelee minua livenä. Juuri sellaiset, jotka blokkaa X.ssä. Kunnolliset, työssäkäyvät, muka rehdit ja turvalliset.

Tuskin vaikutan tyrkyltä, koska en kerro itsestäni mitään, edes sitä että olen nainen, enkä hae seuraa (edes livenä). Lähinnä seuraan mielenkiintoisia keskusteluita ja joskus saatan jotain kommentoida.

ap

Vierailija
13/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko johtua niistä kommenteista, jotka olet kirjoittanut?

En muuta syytä keksi. Mutta en ole ollut loukkaava enkä koskaan mene henkilöön. Olen vain kommentoinut asiaa ja yleensä kommentoin vain sellaisia asioita, joista todella jotain tiedän. Muutenhan on turha jauhaa. Ehkä loukkaavaksi koetaan, jos oikaisee jonkun virheellisen tiedon. Mika Aaltola ainakin blokkasi heti, kun oikaisin.

ap

Vierailija
14/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin on blokannut lapsuuden radioääni Outi Popp vaikken ole sille koskaan mitään sanonut. 

Vierailija
15/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ottanut kantaa johonkin esim ukrainaan, israeliin tai trumppiin. Ei ihmiset kestä poikkipuolisia mielipiteitä >> blokki niin voi hymistellä saman mielisten kuplassa.

Ukrainaa en ole seurannut enkä kommentoinut enkä Trumpia. Israelista tiedänkin sentään jotain ja olen myös kommentoinut. Tosin harvoin, koska mieluummin vain lueskelen. Muutama uskovaisblokki voi selittyä Israel-kommenteilla, mutta ei kaikki 80 äijää.

ap

Vierailija
16/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen somessa sinänsä ole velkaa tuntemattomille. Hän voi estää toisen vain siitä syystä, että se estopainike on olemassa. Mitään parempaa syytä ei tarvita eikä välttämättä usein olekaan. Onko se mielekästä sitten, se on toinen juttu.

Vierailija
17/17 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minutkin on blokannut lapsuuden radioääni Outi Popp vaikken ole sille koskaan mitään sanonut. 

Eikö ole kummallista? Taitaa olla kova blokkaamaan. Minua loukkasi Popin blokki siinä mielessä, että olisin tykännyt hänen kommenteissaan, on ollut hyviä. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän