Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ötökkä minua puri? Kerro puremista!

Vierailija
30.09.2023 |

Mikä ötökkä puree tähän aikaan vuodesta Keski-Suomessa pari päivää sitten, kun oli lämmin? Sormiin tuli kaksi vertavuotavaa pistettä. Desinfioin ja laitoin laastaria. Luulin ensin raapineeni oksiin, kun olin kissaa ulkoiluttamassa metsässä. Mutta nyt on mennyt kolme päivää ja ne oli selkeästi puremia. Nyt kummassakin on pieni kohonnut paukama, jossa keskellä pieni musta piste, (kai kuivunut veri tms). Ja ne kutisee jonkun verran. Yritin googlata, mutta en löytänyt mitään. Hyttysenpuremat ei toimi minulla näin, että olisi niin selkeästi koholla vähän kuin nuppineulan pää, eikä ne vuoda verta siten, että alkaa laastaria hakea.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkäräinen?

Vierailija
2/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä näyttämään lääkärille, mikäli sulle nousee kuume ja imusolmukkeet alkaa kipuilemaan pistopaikan puolella kroppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyy jos ovat vierekkäin samassa sormessa.

Vierailija
4/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvikärpäsen puremat käyttäytyvät aika lailla tuohon tapaan, jos on herkkyys. Ja osaavat syyhytä ihan hitosti.

Vierailija
5/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvikärpänen. Mulla isoja paukamia niskassa. Oikein pirulaisia.

Vierailija
6/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkki

Vierailija
7/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan turkissa asuu joku ötökkä esim. punkki? Sääski, hyttynen?

Vierailija
8/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä näyttämään lääkärille, mikäli sulle nousee kuume ja imusolmukkeet alkaa kipuilemaan pistopaikan puolella kroppaa.

Kerrotko minkä puremasta tulisi nämä oireet?

Vierailija
9/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissan turkissa asuu joku ötökkä esim. punkki? Sääski, hyttynen?

Ei ole kissasta, on sisäkissa, jota ulkoilutetaan silloin tällöin. Ei ole mitään siinä turkissa,  olisin kyllä huomannut. Ap

Vierailija
10/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutistunut sontiaismolottaja on aika varma veikkaus. Minä luulin ettei tähän aikaan ole ötököitä mutta jotain napsahti kahdesti naamaan. Pitäs ajaa vain yhdellä kädellä niin vois pitää ötökkä mailaa toisella. 

Vierailija
11/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyy jos ovat vierekkäin samassa sormessa.

Eri sormissa ovat kaukana toisisaan, mutta samassa kädessä. Itsekin mietin, että voiko olla joku käärme, mutta pitäisi olla aika pieni otus, että jäi kokonaan huomaamatta.

Vierailija
12/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni puri taas ristihämähäkki elokuun lopulla. Olin kesän viimeistä kertaa uimarannalla ja tunsin rannalla kävellessä kun jotain tarttui reiden yläosaan, melkein nivuseen, ja pyyhkäsin sen pois tuntien samalla sormissa selvästi ison hämähäkin sätkivän. Sitten alkoi tuntua polttelua samalla alueella. Edelleen siinä on melkein luottokortin kokoinen mustelma, joka on onneksi jo haalentunut. Aluksi se oli violetti, ja keskellä oli pieni pala iho pois. On ne vekkuleita ötököitä.

Vierailija
13/13 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni puri taas ristihämähäkki elokuun lopulla. Olin kesän viimeistä kertaa uimarannalla ja tunsin rannalla kävellessä kun jotain tarttui reiden yläosaan, melkein nivuseen, ja pyyhkäsin sen pois tuntien samalla sormissa selvästi ison hämähäkin sätkivän. Sitten alkoi tuntua polttelua samalla alueella. Edelleen siinä on melkein luottokortin kokoinen mustelma, joka on onneksi jo haalentunut. Aluksi se oli violetti, ja keskellä oli pieni pala iho pois. On ne vekkuleita ötököitä.

Hämähäkkejä pelkäävä voisi saada tuollaisesta sen kohtauksen. Mikä se on kun voi tulla säikähdyksestä, pelosta? Ei mikään naurun asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän