Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvat Välimereen hukkuneista lapsista

Vierailija
29.08.2015 |

Kaveri jakoi facebookissa tuollaisen jonkun tekemän albumin hukkuneiden lasten kuvista. Vauvoja kellumassa vedessä vaipoissaan. Saman ikäisiä lapsia kuin itsellänikin on ja tottakai järkyttää. Silti myös ärsyttää että en saa itse valita tuleeko silmilleni noin järkyttäviä kuvia yhtäkkiä.

 

Mitä mieltä olette tuollaisten kuvien jakamisesta pyytämättä? Varmaan moni muukin on jo kyseiseen albumiin törmännyt. Tavallaan ymmärrän että joo saahan tuolla nyt viestiä tehostettua, mutta silti, ne kuvat on ihan helvetin järkyttäviä. Seuraavaksi varmaan aletaan jakamaan kuvia tieliikenneonnettomuuksien mössäytyneistä ruumiista.

Kommentit (240)

Vierailija
41/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]

 Suuntaa sinä resursseja mutta Libyasta et saa turvallista vaikka laittaisit sinne koko Suomen valtion budjetin...

[/quote]

a) Libyan rannalle ilmestyvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei liene yksistään Suomen valtion vastuulla

b) Libyan rannalle ilmestyuvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei edellytä koko Libyan muuttamista turvalliseksi, ainoastaan sen pakolaisleirin missä vauvaa hoidetaan.

Vierailija
42/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote]Ai vähentämällä kehitysapua?

[/quote]

Tarpeeksi kun otetaan näitä avustettavia tänne niin aivan varmasti kehitysapukin loppuu aikanaan.

Hieno ajatus auttaa ihmisiä mutta kannattaa muistaa että siellä Lähi-Idässä ja Afrikassa on käytännössä      r-a-j-a-t-o-n määrä muuttohalukkaita ihmisiä jotka haluavat Eurooppaan. Kysymys kuuluukin: kuinka paljon sinä ja muut suomalaiset ovat valmiit laskemaan omaa elintasoaan jotta kaikki apua ja parempaa elintasoa hakea saavat haluavansa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]

Vaan entä jos niitä turvallisia leirejä ei ole?

[/quote]

EU:n pitää perustaa sellaisia, aivan kuten Australia on perustanut Oseanian alueen kehitysmaihin. Yksikään turvapaikanhakija ei odota päätöstä Australian mantereella, vaan vastaanottokeskuksessa Naurulla tai Papuassa.

 

Vierailija
44/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]

 Suuntaa sinä resursseja mutta Libyasta et saa turvallista vaikka laittaisit sinne koko Suomen valtion budjetin...

[/quote]

a) Libyan rannalle ilmestyvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei liene yksistään Suomen valtion vastuulla

b) Libyan rannalle ilmestyuvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei edellytä koko Libyan muuttamista turvalliseksi, ainoastaan sen pakolaisleirin missä vauvaa hoidetaan.
[/quote]

Sinä et loppupeleissä oikeasti edes välitä - tämä on vain vähän vähemmän karmaiseva versio siitä "kunhan ei tule tänne" kommentista. Ainakin se tyyppi oli rehellinen.

Vierailija
45/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holtiton maahanmuuttopolitiikka juuri aiheuttaa sen, että Välimerellä kuolee ihmisiä. Jos nuo yrittäjät käännytettäisiin heti, koko salakuljetusbisnes loppuisi hyvin nopeasti. Näin teki esim. Australia.

En kestä kuulla enää yhtään kauhutarinoita kuolleista vauvoista tai tukehtuneista lapsista. Salakuljetus on saatava loppumaan, ja apu paikan päälle. Sitten leireiltä pitää valita kaikkein hädänalaisimmat, kuten perheet ja pikkulapset.

Vierailija
46/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote] Voiko vauva jäädä turvallisesti Libyaan?

[/quote]

Voi, varsinkin jos humanitaarisen avun yhteydessä takaamme pakolaisleirien turvallisuuden. Se saattaa edellyttää että lääkärien, sairaanhoitajien, teltanrakentelijoiden ja soppatykkien hoitajien lisäksi henkilökuntaan tarvitaan myös sotilaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan. [/quote]Vaan entä jos niitä turvallisia leirejä ei ole?

[/quote]

Sitten niitä on perustettava.

[/quote]

lähettäisitkö itse esim oman poikasi Syyriaan turvaamaan näiden ihmisten oloja? 

Vierailija
48/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"]Itsehän ne siellä pärisee ja terrorisoi omaa maataan. Lopetetaan koko kehityspau niin niiden on pakko tulla toimeen. Obamakin on soittanut sinne ja sanonut et mitä jos te oittaisitte järjestää rehelliset vaalit, tulisi joku puolueeton vaalivirkailija katsomaan vaalien ajaksi. Porukka uhkasi tappaa ja antoi obamalle porttikiellon afrikkaan. Vaikka sen sukujuuret on siellä.

 
[/quote]

Mistäköhän maata sinä nyt edes puhut? Mahdatko tietää itsekään? Ja vauvathan sitä juuri terrorisoi, oli maa mikä tahansa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]  Suuntaa sinä resursseja mutta Libyasta et saa turvallista vaikka laittaisit sinne koko Suomen valtion budjetin... [/quote] a) Libyan rannalle ilmestyvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei liene yksistään Suomen valtion vastuulla b) Libyan rannalle ilmestyuvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei edellytä koko Libyan muuttamista turvalliseksi, ainoastaan sen pakolaisleirin missä vauvaa hoidetaan. [/quote] Sinä et loppupeleissä oikeasti edes välitä - tämä on vain vähän vähemmän karmaiseva versio siitä "kunhan ei tule tänne" kommentista. Ainakin se tyyppi oli rehellinen.

[/quote]

Minusta ei voi puhua välittämisestä jos haluaa että vauvoja kuskataan yli Välimeren kumiveneissä. Joku muu välittämisen muoto täytyy kyllä keksiä.

Ap

Vierailija
50/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]Tietenkin ne kuvat järkyttää. Mäkin sain ne uutisvirtaani molelta taholta, mutta silti heidän kuolemansa ei ole syy sallia mielivaltaista maahanmuuttoa. Surullista on se, että muutaman lapsen tragediaa käyttää hyväkseen sadat tuhannet miehet jotka eivät ole aidosti turvapaikan tarpeessa. Ei voi myöskään tietää varmuudella missä olosuhteissa lapset kuoli. Olen lukenut myös juttuja joiden mukaan muslimit heittivät kristityt lapset laivasta saadakseen itselleen ja muslimikavereilleen paikkoja.
[/quote]

Sitä luetaan MV-lehteä ja Hommafoorumia ja muita puolueettomia julkaisuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]  Suuntaa sinä resursseja mutta Libyasta et saa turvallista vaikka laittaisit sinne koko Suomen valtion budjetin... [/quote] a) Libyan rannalle ilmestyvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei liene yksistään Suomen valtion vastuulla b) Libyan rannalle ilmestyuvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei edellytä koko Libyan muuttamista turvalliseksi, ainoastaan sen pakolaisleirin missä vauvaa hoidetaan. [/quote] Sinä et loppupeleissä oikeasti edes välitä - tämä on vain vähän vähemmän karmaiseva versio siitä "kunhan ei tule tänne" kommentista. Ainakin se tyyppi oli rehellinen.

[/quote]

Minun versioni maksimoi toteutetun humanitaarisen avun määrän. Haluat ilmeisesti humanitaariselta avulta jotain muuta?

Vierailija
52/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]  Suuntaa sinä resursseja mutta Libyasta et saa turvallista vaikka laittaisit sinne koko Suomen valtion budjetin... [/quote] a) Libyan rannalle ilmestyvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei liene yksistään Suomen valtion vastuulla b) Libyan rannalle ilmestyuvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei edellytä koko Libyan muuttamista turvalliseksi, ainoastaan sen pakolaisleirin missä vauvaa hoidetaan. [/quote] Sinä et loppupeleissä oikeasti edes välitä - tämä on vain vähän vähemmän karmaiseva versio siitä "kunhan ei tule tänne" kommentista. Ainakin se tyyppi oli rehellinen.

[/quote]

Minusta ei voi puhua välittämisestä jos haluaa että vauvoja kuskataan yli Välimeren kumiveneissä. Joku muu välittämisen muoto täytyy kyllä keksiä.

Ap
[/quote]

Aha. No tulihan se ap:nkin puoluekanta sitten selväksi lopulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:24"]Holtiton maahanmuuttopolitiikka juuri aiheuttaa sen, että Välimerellä kuolee ihmisiä. Jos nuo yrittäjät käännytettäisiin heti, koko salakuljetusbisnes loppuisi hyvin nopeasti. Näin teki esim. Australia.

En kestä kuulla enää yhtään kauhutarinoita kuolleista vauvoista tai tukehtuneista lapsista. Salakuljetus on saatava loppumaan, ja apu paikan päälle. Sitten leireiltä pitää valita kaikkein hädänalaisimmat, kuten perheet ja pikkulapset.
[/quote]Tästä olen samaa mieltä. T. Suvakki

Vierailija
54/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]

Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle.

Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan.

Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan.

[/quote]

 

Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]  Suuntaa sinä resursseja mutta Libyasta et saa turvallista vaikka laittaisit sinne koko Suomen valtion budjetin... [/quote] a) Libyan rannalle ilmestyvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei liene yksistään Suomen valtion vastuulla b) Libyan rannalle ilmestyuvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei edellytä koko Libyan muuttamista turvalliseksi, ainoastaan sen pakolaisleirin missä vauvaa hoidetaan. [/quote] Sinä et loppupeleissä oikeasti edes välitä - tämä on vain vähän vähemmän karmaiseva versio siitä "kunhan ei tule tänne" kommentista. Ainakin se tyyppi oli rehellinen.

[/quote]

Minun versioni maksimoi toteutetun humanitaarisen avun määrän. Haluat ilmeisesti humanitaariselta avulta jotain muuta?
[/quote]

Minä teen työtä humanitaarisen avun parissa ja pidän "turvallisia leirejä Libyassa" täysin utopistisena vaihtoehtona ihan faktapohjalta.

Vierailija
56/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan. [/quote]Vaan entä jos niitä turvallisia leirejä ei ole?

[/quote]

Sitten niitä on perustettava.

[/quote]

lähettäisitkö itse esim oman poikasi Syyriaan turvaamaan näiden ihmisten oloja? 

[/quote]

Minulla ei ole poikaa mutta esimerkiksi naapurin poika oli rauhanturvaajana Afganistanissa. Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu että vanhemmat päättävät poikiensa osallistumisista rauhanturvatehtäviin. Niihin pääsee vain täysi-ikäiset oikeustoimikelpoiset henkilöt omasta päätöksestään.

Vierailija
57/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:24"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]  Suuntaa sinä resursseja mutta Libyasta et saa turvallista vaikka laittaisit sinne koko Suomen valtion budjetin... [/quote] a) Libyan rannalle ilmestyvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei liene yksistään Suomen valtion vastuulla b) Libyan rannalle ilmestyuvien vauvojen humanitaarinen turvaaminen ei edellytä koko Libyan muuttamista turvalliseksi, ainoastaan sen pakolaisleirin missä vauvaa hoidetaan. [/quote] Sinä et loppupeleissä oikeasti edes välitä - tämä on vain vähän vähemmän karmaiseva versio siitä "kunhan ei tule tänne" kommentista. Ainakin se tyyppi oli rehellinen. [/quote] Minusta ei voi puhua välittämisestä jos haluaa että vauvoja kuskataan yli Välimeren kumiveneissä. Joku muu välittämisen muoto täytyy kyllä keksiä. Ap [/quote] Aha. No tulihan se ap:nkin puoluekanta sitten selväksi lopulta.

[/quote]

Joo minut leimataan täällä joka päivä vihervasemmistosuvakkirasistipersuksi. Se kai se minun puoluekanta on. Vähän näkökulmasta riippuu. Todellisuudessa en ole kiinnostunut Suomen politiikasta, koska en asu Suomessa.

Ap

Vierailija
58/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:02"]

Ilmeisesti sillä kuva-albumilla halutaan osoittaa että lapsiakin on maahanpyrkijöiden joukossa, mutta eivät selviä perille. Tulee vaan mieleen että ne lapset ois todennäköisesti kuitenkin hengissä, jos niitä ei olisi viety merelle.

ap

Niinpä. Nämä laittomat siirtolaiset heittävät itse mereen heikomassa asemassa olevat ja ylimääräiset. Varsinkin vääräuskoiset.

[/quote]

Vierailija
59/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"]Muistatteko vanhemmat av-mammat kun aikoinaan telkussa näytettiin uutisissa nikolai cauceskun (en osaa kirjoitta) ja vaimonsa teloitus?
[/quote]
Jep. Olin silloin lapsi ja äiti ei heti tajunnut laittaa telkkaria kiinni. Jäi vuosiksi takaraivoon vaikka en mitään traumoja saanutkaan.
Tästä asiasta, onko kukaan nähnyt ihan livekuvaa Välimeren kelluvista vauvoista? Valokuvia on helppo väärentää. Propagandaa nääs.
Ja miksi juuri se vene jossa on naisia ja lapsia kaatuu ja se vene missä nuoret miehet tulee, pääsee aina ehjänä satamaan?
Voi tietenkin olla että kuvat ovat aitoja mutta epäilevä kannattaa olla, varsinkin nyt kun yhä useampi taho kyselee miksi vain miehiä, ja miettiä miksi juuri nyt alkaa tulla kuvia hukkuneista vauvoista kun Välimeren yli on tultu vuosia.
Propagandaa.

Vierailija
60/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:12"]

Monet tuollaisista kuvista on feikkejä, tehty tiettyhin tarkoituksiin. Kannattaa suhtautua varauksella, kun nykytekniikalla voidaan tuottaa vaikka minkälaisia kuvia ja videoita. Nyt käydään mediassa ja somessa propagandasotaa pakolaisten puolesta.

[/quote]

Varmasti tuollaisia kuvia voi helposti napsia jostain aiemmista onnettomuuksista, mutta ei minulla ole mitään syytä epäillä etteikö lapsia olisi hukkunut paljon myös nyt näissä tilanteissa. Jos jonkun verran lapsia pääsee Eurooppaan astikkin, niin eiköhän niitä jää sinne matkalle myös.

Ap
[/quote]

Tällaisia kuvia tehdään ihan kuvankäsittelyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi