Kuvat Välimereen hukkuneista lapsista
Kaveri jakoi facebookissa tuollaisen jonkun tekemän albumin hukkuneiden lasten kuvista. Vauvoja kellumassa vedessä vaipoissaan. Saman ikäisiä lapsia kuin itsellänikin on ja tottakai järkyttää. Silti myös ärsyttää että en saa itse valita tuleeko silmilleni noin järkyttäviä kuvia yhtäkkiä.
Mitä mieltä olette tuollaisten kuvien jakamisesta pyytämättä? Varmaan moni muukin on jo kyseiseen albumiin törmännyt. Tavallaan ymmärrän että joo saahan tuolla nyt viestiä tehostettua, mutta silti, ne kuvat on ihan helvetin järkyttäviä. Seuraavaksi varmaan aletaan jakamaan kuvia tieliikenneonnettomuuksien mössäytyneistä ruumiista.
Kommentit (240)
Muistatteko vanhemmat av-mammat kun aikoinaan telkussa näytettiin uutisissa nikolai cauceskun (en osaa kirjoitta) ja vaimonsa teloitus?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]
Vaikea aihe... Ymmärrän ap:n ahdistuksen. Toisaalta tämä on sitä todellisuutta, jota ei näy uutisissa tai spämmääjien "hassunhauskoissa" meemeissä iPhone-miehistä. Oon ite sen verran herkkä, että tuollaiset kuvat jäisivät kummittelemaan.
[/quote]
Minä en ole nauranut niille meemeille. Olen koko ajan ajatellutkin että se todellisuus on kutakuinkin tuollaista, että niitä lapsia siellä kelluu. Minusta nuo ruumiskuvat voisi jakaa yksityisviestinä niille jotka aiheella vitsailee.
[/quote]
Tämä siis myös ap.
[/quote]Voisi muuten toimia yv:t paremmin (olen tuo, joka meemeistä mainitsi). Aiheesta käytävä julkinen keskustelu on asiatonta.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote]Ai vähentämällä kehitysapua?
[/quote]
Kyllä. Kehitysapu on juurikin se turhuus mistä voi leikata ja mistä vapautetut resurssit kannattaa suunnata humanitaariseen apuun.
Leikataan vaan kehitysyhteistyörahoja. Eiku.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan. [/quote]Vaan entä jos niitä turvallisia leirejä ei ole?
[/quote]
Sitten niitä on perustettava.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:12"]Monet tuollaisista kuvista on feikkejä, tehty tiettyhin tarkoituksiin.
Kannattaa suhtautua varauksella, kun nykytekniikalla voidaan tuottaa vaikka minkälaisia kuvia ja videoita.
Nyt käydään mediassa ja somessa propagandasotaa pakolaisten puolesta.
[/quote]Niin, iPhone-meemit sentään ovat 100-prosenttisesti aitoja tietenkin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:10"]
Ap, tuo on todella kamalaa. Noiden lasten äidit ovat varmaan myös hukkuneet.
Mutta voimmeko moraalisesti sulkea silmämme noille kuville? Mielestäni emme. Nuo kuvat juuri todistavat, että ihmisillä on hätä päästä turvaan.
[/quote]
En ole ap, mutta mielestäni sen hädän ymmärtämiseksi ei ole tarpeellista nähdä kuvia hukkuneista ihmisistä. Jos autokolarissa menehtyy kaksi ihmistä, ei minun tarvitse nähdä kuvia heidän ruumiistaan ymmärtääkseni, mitä on tapahtunut. Tilanne Välimerellä on surkea ja jokin ratkaisu siihen tulisi keksiä, mutta "moraalista vastuuta" (valkoisen miehen taakkaa) ei mielestäni tarvitse tavallisten rivikansalaisten kantaa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:12"]
Monet tuollaisista kuvista on feikkejä, tehty tiettyhin tarkoituksiin. Kannattaa suhtautua varauksella, kun nykytekniikalla voidaan tuottaa vaikka minkälaisia kuvia ja videoita. Nyt käydään mediassa ja somessa propagandasotaa pakolaisten puolesta.
[/quote]
Varmasti tuollaisia kuvia voi helposti napsia jostain aiemmista onnettomuuksista, mutta ei minulla ole mitään syytä epäillä etteikö lapsia olisi hukkunut paljon myös nyt näissä tilanteissa. Jos jonkun verran lapsia pääsee Eurooppaan astikkin, niin eiköhän niitä jää sinne matkalle myös.
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle.
Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan.
Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan.
[/quote]
"Turvallisesti Libyaan"? Et taida tietää maailman menosta yhtään mitään...
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:10"]
Ap, tuo on todella kamalaa. Noiden lasten äidit ovat varmaan myös hukkuneet.
Mutta voimmeko moraalisesti sulkea silmämme noille kuville? Mielestäni emme. Nuo kuvat juuri todistavat, että ihmisillä on hätä päästä turvaan.
[/quote]Kuinka sairas ja moraaliton oiken olet!!!! Ketään ei saa päästää niihin laivoihin! Ihmisille valehdellaan siellä, että tulevat jollain Siljalla Eurooppaan. Totuus on toinen.
Toki heille jotka säilyvät hengissä, aukeaa katoton sosiaaliturva Euroopassa. Ja ISIS-joukot pääsevät parempiin paatteihin ja Välimeren yli.
Tämä on moraalitonta! Hyysärit kuriin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote] "Turvallisesti Libyaan"? Et taida tietää maailman menosta yhtään mitään...
[/quote]
Mitä kohtaa "suunnata humanitaarisia resursseja siihen että..." kohdasta et ymmärtänyt?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:14"]Aivan sama -kunhan eivät tule tänne.
[/quote]
Sinulle ne kuvat pitäisi juuri lähettää ja sinunkaltaistesi takia niitä julkaistaan. Koska on mahdollista että olet ihminen - vaikkakin paksupäinen ja näemmä empatiakyvytön.
Mä ainakin jaoin sen albumin ihan siksi että vitutti osan kavereiden postaukset niistä nuorista miehistä ja ipadeistä.
Että miksi ei ole lapsia, niin miksiköhän????
Ja jos onkin lapsia päässyt turvaan niin sitten ne salakuljettajat jättävät ne lapset TÄYSIN vaille mitään vieraaseen maahan kuten Göteborgissa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote] "Turvallisesti Libyaan"? Et taida tietää maailman menosta yhtään mitään...
[/quote]En
Tietenkin ne kuvat järkyttää. Mäkin sain ne uutisvirtaani molelta taholta, mutta silti heidän kuolemansa ei ole syy sallia mielivaltaista maahanmuuttoa. Surullista on se, että muutaman lapsen tragediaa käyttää hyväkseen sadat tuhannet miehet jotka eivät ole aidosti turvapaikan tarpeessa. Ei voi myöskään tietää varmuudella missä olosuhteissa lapset kuoli. Olen lukenut myös juttuja joiden mukaan muslimit heittivät kristityt lapset laivasta saadakseen itselleen ja muslimikavereilleen paikkoja.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote] "Turvallisesti Libyaan"? Et taida tietää maailman menosta yhtään mitään...
[/quote]
Mitä kohtaa "suunnata humanitaarisia resursseja siihen että..." kohdasta et ymmärtänyt?
[/quote]
Suuntaa sinä resursseja mutta Libyasta et saa turvallista vaikka laittaisit sinne koko Suomen valtion budjetin...
Mulla ihan samanlainen järkytys tänään nähdä noita kuvia. Kurkkua kuristaa, ahdistaa. Omat pienet lapset elää niin etuoikeutettua elämää että yököttää. Järjetön, paha, epäreilu maailma. Viime vuonna yksi kaveri jakoi kanssa kammottavia kuvia Isiksen suorittamista teloituksista pikkulapsiperheissä. Melkein oksensin kun ne kuvat lävähti verkkokalvolle. Voimattomuus on pahinta, kun ei voi tehdä mitään pienten lasten kammottaville elämänkohtaloille.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle.
Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan.
Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan.
[/quote]
Voiko vauva jäädä turvallisesti Libyaan?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:17"]
Mä ainakin jaoin sen albumin ihan siksi että vitutti osan kavereiden postaukset niistä nuorista miehistä ja ipadeistä. Että miksi ei ole lapsia, niin miksiköhän???? Ja jos onkin lapsia päässyt turvaan niin sitten ne salakuljettajat jättävät ne lapset TÄYSIN vaille mitään vieraaseen maahan kuten Göteborgissa.
[/quote]
Ok, mutta ne Göteborgiin jätetythän oli kuitenkin 15-17-vuotiaita, ei mitään vauvoja vaipoissaan. Että en minä nyt tiedä mitä salakuljettajat voisivat muutenkaan tehdä laumalle nuoria miehiä. Johonkin kai heidän on ne ihmiset jätettävä. Tuskin kukaan on odottanut että salakuljettajat kädestä pitäen vie heidät vastaanottokeskukseen.
Se tässä on ikävintä, että tuo on bisnestä alusta loppuun asti. Salakuljettajat rikastuvat, täällä päässä rikastuu turvapaikkabisnes.
Jos oltaisiin oikeasti inhimillisiä, hädänalaisimmat pakolaiset valittaisiin leireiltä ja tuotaisiin turvallisesti Eurooppaan. Ihan kaikki laittomat yrittäjät pitäisi palauttaa välittömästi, vain siten saadaan salakuljetusbisnes loppumaan.