Kuvat Välimereen hukkuneista lapsista
Kaveri jakoi facebookissa tuollaisen jonkun tekemän albumin hukkuneiden lasten kuvista. Vauvoja kellumassa vedessä vaipoissaan. Saman ikäisiä lapsia kuin itsellänikin on ja tottakai järkyttää. Silti myös ärsyttää että en saa itse valita tuleeko silmilleni noin järkyttäviä kuvia yhtäkkiä.
Mitä mieltä olette tuollaisten kuvien jakamisesta pyytämättä? Varmaan moni muukin on jo kyseiseen albumiin törmännyt. Tavallaan ymmärrän että joo saahan tuolla nyt viestiä tehostettua, mutta silti, ne kuvat on ihan helvetin järkyttäviä. Seuraavaksi varmaan aletaan jakamaan kuvia tieliikenneonnettomuuksien mössäytyneistä ruumiista.
Kommentit (240)
Ahdistavaa on. Kerran uutisissa näyttivät teloituksia, siinä terroristi ampui kolmea polvillaan olevaa miestä takaapäin päähän, en olisi tahtonut nähdä jäi ahdistamaan tosi paljon.
Ilmeisesti sillä kuva-albumilla halutaan osoittaa että lapsiakin on maahanpyrkijöiden joukossa, mutta eivät selviä perille. Tulee vaan mieleen että ne lapset ois todennäköisesti kuitenkin hengissä, jos niitä ei olisi viety merelle.
ap
Mulla kuvotti kun monet fb-kaverit jakoivat olikohan Keniassa, Etiopiassa tms Afrikan valtiossa tapahtuneen kouluammuskelun kuvia. Sellasessa isossa "hallissa" makasi kymmenittäin verisiä ruumiita ja näky oli kyllä ihan kauhea :( Myös muutamia muita vastaavanlaisia kuvia on tullu fb:ssä eteen. Todella kuvottavaa ja joku suodatin pitäis mun mielestä fb:ssäkin olla! Iljettää tollasista ruumiskuvista edes mennä tekemään "asiaton kuva" ilmoitusta. Joutuu katselemaan kuvia vielä entistä enemmän :(
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:02"]
Ahdistavaa on. Kerran uutisissa näyttivät teloituksia, siinä terroristi ampui kolmea polvillaan olevaa miestä takaapäin päähän, en olisi tahtonut nähdä jäi ahdistamaan tosi paljon.
[/quote]
Oho, ihan suomalaisissa uutisissa näytettiin vai?
Meneillään on ihan kauhea humanitaarinen katastrofi ja sen annetaan vain jatkua. Niitä ihmisiä ei saa päästää niihin kuolemanlaivoihin vaan koko maailman tulisi yrittää ratkaista ongelmaa siellä päässä.
Mutta siis. Itse olen lopettanut uutisten katsomisen kokonaan. Enkä lue lehdistäkään ko. aiheista mitään. Enkä salli, että minun eteeni väkisin työnnetään tuollaisia asioita. Ahdistun helposti kaikesta enkä pääse siitä yli. Enkä ole ainoa. Mitä se auttaa, että kaikki maailman tuska tuodaan tänne?
Vaikea aihe... Ymmärrän ap:n ahdistuksen. Toisaalta tämä on sitä todellisuutta, jota ei näy uutisissa tai spämmääjien "hassunhauskoissa" meemeissä iPhone-miehistä.
Oon ite sen verran herkkä, että tuollaiset kuvat jäisivät kummittelemaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]Millä hakusanoilla löytyy
[/quote]
Sairas olet.
Ap, tuo on todella kamalaa. Noiden lasten äidit ovat varmaan myös hukkuneet.
Mutta voimmeko moraalisesti sulkea silmämme noille kuville? Mielestäni emme. Nuo kuvat juuri todistavat, että ihmisillä on hätä päästä turvaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]
Vaikea aihe... Ymmärrän ap:n ahdistuksen. Toisaalta tämä on sitä todellisuutta, jota ei näy uutisissa tai spämmääjien "hassunhauskoissa" meemeissä iPhone-miehistä. Oon ite sen verran herkkä, että tuollaiset kuvat jäisivät kummittelemaan.
[/quote]
Minä en ole nauranut niille meemeille. Olen koko ajan ajatellutkin että se todellisuus on kutakuinkin tuollaista, että niitä lapsia siellä kelluu. Minusta nuo ruumiskuvat voisi jakaa yksityisviestinä niille jotka aiheella vitsailee.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]Millä hakusanoilla löytyy
[/quote]
Sairas olet.
[/quote]Jotkut saa näistä kiksejä.
Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle.
Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan.
Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]
Vaikea aihe... Ymmärrän ap:n ahdistuksen. Toisaalta tämä on sitä todellisuutta, jota ei näy uutisissa tai spämmääjien "hassunhauskoissa" meemeissä iPhone-miehistä. Oon ite sen verran herkkä, että tuollaiset kuvat jäisivät kummittelemaan.
[/quote]
Minä en ole nauranut niille meemeille. Olen koko ajan ajatellutkin että se todellisuus on kutakuinkin tuollaista, että niitä lapsia siellä kelluu. Minusta nuo ruumiskuvat voisi jakaa yksityisviestinä niille jotka aiheella vitsailee.
[/quote]
Tämä siis myös ap.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]Vaan entä jos niitä turvallisia leirejä ei ole?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle.
Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan.
Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan.
[/quote]Ai vähentämällä kehitysapua?
Monet tuollaisista kuvista on feikkejä, tehty tiettyhin tarkoituksiin.
Kannattaa suhtautua varauksella, kun nykytekniikalla voidaan tuottaa vaikka minkälaisia kuvia ja videoita.
Nyt käydään mediassa ja somessa propagandasotaa pakolaisten puolesta.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:02"]
Ahdistavaa on. Kerran uutisissa näyttivät teloituksia, siinä terroristi ampui kolmea polvillaan olevaa miestä takaapäin päähän, en olisi tahtonut nähdä jäi ahdistamaan tosi paljon.
[/quote]
Oho, ihan suomalaisissa uutisissa näytettiin vai?
[/quote]
Joo, olin ihan järkyttynyt miten voi näyttää.
Aijaa, en ole nähnyt, mutta alkoi surettaa suloiset vauvat. :(