Mitä te keräilette?
Itse keräilen fantasia aiheisia tavaroita ja juttuja, esim. lohikäärmeitä ja keijuja.
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että keräilen askartelu ja ompelutarvikkeita sekä lankoja. Toki näitä käytänkin, mutta kokoelma on tasaisesti kasvanut ja vallannut nyt jo kokonaisen huoneen.
Tämä. Sait mut purskahtamaan nauruun. Muutos ahkerasta käsitöiden tekijästä ja askartelijasta materiaalien kerääjäksi on tapahtunut pikku hiljaa huomaamatta. Mulla on laatikollinen vanhoja pitsejä, joita en raaski käyttää mihinkään, ettei mene hukkaan. Tää on ihan hullua. Nyt pitäisi vain tehdä ja olla iloinen, että materiaaleja riittää.
Mukava huomata että on muitakin samanlaisia kuin minä. Tosin nyt olen alkanut myymään pois askartelutarvikkeita ja kankaita. Jätän osan langoista vielä toistaiseksi odottamaan. Ennen myin käsityöt ja askartelut valmiina töinä mutta nykyään ei kukaan osta mitään, joten materiaaleina saa nopeammin myytyä ja saman hinnankin saa kuin valmiina työnä.
Lapsena keräsin kiiltokuvia ja tarroja, niitä on jäljellä vieläkin. Nykyään kerään erilaisia sisustusjuttuja 60-70-luvulta.
Vanhoka bakeliittipuhelimia 30-luvulta ja MadMen-aikakauden mekaanisia kirjoituskoneita.
Ulkomaisia rahoja. Tavoite vaan alkaa olla saavutettu.
-Pikkutavaraa. Pullonkorkkia. -Vasurilla myös pinsettiä.
Koiran paskoja. Yritän päästä ennätysten kirjaan. On jo monta metriä korkea keko.
Kirjoja. Muuten olen minimalisti, en halua ylimääräistä tavaraa.
Uniikkeja koruja: korvakoruja, sormuksia, kaulakoruja ja rannekoruja. Mitä kauniimpi ja uniikimpi sen parempi. :)
Lopetin seksikokemusten keräilyn.
Käyttäjä5697 kirjoitti:
Jääkaappimagneetteja
Niin minäkin :D
Oiva Toikan lasikuutioita, aurinkopulloja ja vanhoja Kalevala Koruja
Elokuvia, viimeiset 25 vuotta. Saakeli, kun formaatti vaihtuu koko ajan. Dvd:t on jo melkein myyty pois ja blu-ray:t vaihtuu pikku hiljaa 4K versioihin. Blu-ray ja 4K leffoja on vajaa 1000 hyllyssä.
Sarjakuvia, yli 30 vuotta. Parhaimmillaan omistin yli 10000 lehteä, mutta myin suurimman osan pois ja olen säilyttänyt vain parhaat kokonaiset sarjat.
Roolipelejä, aiemmin. Niitäkin oli monta hyllymetriä. Myin lopulta kaikki pois.
Kirjoja. Lähinnä scifiä ja fantasiaa. Hyvän kirjan voi lukea uudelleen.
Elokuvamusiikkia. Leffojen soundtrackeja on toista sataa. En ole ostanut uusia enää hetkeen, kun youtuben ja spotifyn sisältö on niin kattava.
Nuorempana konsoli ja pc pelejä. Niistäkin olen myynyt pois melkein kaiken.
Lautapelejä viimeiset 20 vuotta. Riippuen laskentatavasta, näitä on tullut hankittua 200-300 kpl.
Tällä hetkellä aktiiviset keräilyn kohteet ovat elokuvat ja lautapelit. Leffoja tulee ostettua viikottain, lautapelejä joka kuukausi.
Tärkein oivallukseni on ollut oppia luopumaan tavarasta. Sälän kokonaismäärä on aina pysynyt jossain määrin hallinnassa. Nykyinen filosofiani on että aina kun hankin jotain uutta, luovun jostain vanhasta.
Ilkeitä katseita :'(