170-175 cm ja 130kg - mielikuva?
Siis mielikuvalla nyt haen sitä, et miltä teidän mielestä näyttää nainen joka on otsikon mukaisissa mitoissa. Linkatkaa kuvia, kertokaa sanoin.
Haluaisin tietää, koska olen tätä miettinyt jo pidemmän aikaa. :)
Kommentit (120)
Tukevan kokonen on , muttei mikään läski. On pituutta kummiskin aika runsaasti
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:41"]Tukevan kokonen on , muttei mikään läski. On pituutta kummiskin aika runsaasti
[/quote]
Hurjat 165cm, mun mielestä terveellä tavalla muodokas.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:29"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:00"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:50"]OT, miten olet ajatellut muuttaa elintapojasi? Ja miksi koet sen vaikeaksi? t. ex-lihva :) [/quote] Eniten hankaloittaa laajat ruoka-aine allergiat. Ja muutoksia olen jo tehnytkin, mutta kuten jo sanoin ketjun ideana ei ollut mulle ohjeiden jakelu. AP [/quote] Annakun arvaan. Olet allerginen kaikille muille juomille, kuten vedelle, paitsi coca colalle? Perunallekin olet allerginen, paitsi jos siitä tehdään ranskalaisia. Kasvikset kaikki on tietty nounou, paitsi jos niitä on pakastepizzassa... [/quote] Annakun arvaan, et tiedä mitään allergioista saati mitä ne pahimmillaan voikaan aiheuttaa. Jos et ymmärrä mitä allergia meinaa, tutustu siihen. En syö kuvailemiasi paskoja. Limuja vihaan (kuka niihin ees koskee?!), peruna on se mitä pystyn lisukkeista syömään ilman oireita, kasviksista valtaosa on nounou olipa ne pitsassa tai vaikka missä, katsos kun A L L E R G I A T on ongelmana. AP [/quote]Arvattavasti itsediagnosoidut allergiat joita voi vaihdella sen mukaan mitä mättöä tekee mieli tunkea kitaansa. [/quote] Aivan, kiva kun sä nämä asiat tiedätkin minua paremmin. Sun mielestä siia kuvittelen turpoavan kurkun, iho-oireet, suun kipeytymisen yms? AP [/quote] Älä välitä ap, tuo inisijä lienee se palstan vakioallergia- ja läskivihaaja, jolla ei elämässän ole muuta kiinnostuksen kohdetta. Eikä ainakaan kohteliaita käytöstapoja tai viehättävää luonnetta. Jos sulla on vaikeat allergiat, oletko saanut lähetteen ravitsemuterapeutille? Hän voisi auttaa sopivan ruokavalion suunnittelussa. Sulla voi myös olla imeytymishäiriöitä, joten ne voivat vaikuttaa painoon, joten hyvä ruokavalio voi helpottaa niitä. Koita parantaa myös unen laatua, jos sulla on vaikeuksia nukkua. Laihduttaa ei todellakaan kannata vaan pitää harrastaa hallittua painonhallintaa. Eli terveellinen ruokavalio ja jotain sopivaa liikuntaa kuten vesijuoksua tai hydrobikkiä tai kuntosaliharjoittelua. Sinulla vaikuttaa olevan kuitenkin kohtuullisen terve ja realistinen asenne. Ihmisellä joka pitää itsestään myös ylipainoisena vaikka tunnustaa liikakilot, on sellainen jolla on motivaatiota myös huolehtia itsestään hyvin. Keskity myönteisiin asioihin ja elämäntyyliin, joka pidemmän päälle parantaa tilannettasi. Järjellä ja maltilla saat parhaat tulokset. [/quote] Kiitos ihanan rohkaisevasta viestistäsi! :) Olen tuota ravintoterapeuttia miettinyt, mutta olen kuitenkin sen verran jääräpäinen tuollaisia kohtaan, etten usko käynneistä olevan apua. Itse olen tässä nyt hiljalleen alkanut kartottamaan suuremmin, että mitä pystyn syömään ja olen myös joutunut paljon jättämään poiskin mitä haluaisin syödä. Lääkäriin jouduin viime jouluna syötyäni kypsennettyä ananasta. Aiemmin pystyin syömään, enää en. Ja siitä pääs kova itku, koska en rakasta mitään niin paljoa kuin tuoretta ananasta. Ruokavalioni on tällä hetkellä aika kehno, mutta ateria koot pieniä ja syön kolmesti tai neljästi päivässä. Nälkä ei ole muulloin kuin aamusta ja silloin syönkin sitten ravitsevan ja hyvän aamiaisen. En tiedä onko kehonkuvani vääristynyt pahastikin. Olen saanut tässä parin kuun aikana painoa pois 10kg, pienin muutoksin ja jotenkin näytän paljon paremmalta kuin keväästä. Siis tiedän kyllä olevani todella ylipainoinen, mut en kuitenkaan ruma ihrakasa. En tiedä, halusin ketjun olevan toisenlainen, mut mun haukkumiseksihan tämä meni sitten. Olisihan se pitäny toki arvata kun av:sta kyse. Mut onneksi täällä on nyös sinunlaisia mukavia ihmisiä joukossa! :) AP
[/quote]
Aika hyvä jo tuo 10 kg!
Sääli todella että ananas vietiin sulta, tykkään itsekin siitä. Minkälaiset allergiat sulla on?
[/quote]
Allergialista on pitkä, multa on vuosien saatossa viety moniakin aineksia joita rakastan ja himoitsen niin pois. Mm. kirsikkatomaatit ollu mulle aina heikko lenkki, mut koska nekin vievät mut lääkäriin niin en voi niitäkään enää syödä.
Sitrukset kaikki on myös pois laskuista.
Lista on pitkä, enkä halua sitä suuremmalti täällä alkaa puimaan. Ristiallergiat myös aiheuttaa paljon ongelmia, koska aina ei voi tietää mitkä oireita aiheuttaa ja miten pahoina ne tulee niin parempi vain olla ilman.
AP
Itse kirjoitit että laajat ruoka-allergiat vaikeuttavat elintaparemonttia! Silloin juurikin syytät allergioita painon noususta. Allergiat eivät estä liikuntaa mm. punttisalia tai pyöräilyä. Myöskään allergisuus jollekin ei tarkoita, että jotain muuta pitäisi mättää suuhun tuplasti. Mikäli sinulle sopii liha, kana ja kala sekä riisi, kaali, salaatti ja kurkku - voit koostaa hyviä proteiinipitoisia ruokia, jotka pitävät nälän loitolla. Jos maitotuotteet sopii niin suosi rahkoja. Mikäli ruis sopii niin suosi ruisleipää. Näillä pääset pitkälle. Viis siitä käykö ananas tai tomaatti. Yritätkö selittää, että kun et saa syödä ananasta ja tomaattia niin märät 3000 kcal ylimääräistä vuorokaudessa suruun? Tekosyitä keksit. Liikunta ja 6 pientä ateriaa on ratkaisu painoosi riippumatta allergioista!
Olen raskaana ja painan 71 kg nyt. Pituus 173 cm ja olo on nyt aivan -valtava-. :/ Dieettiä odotellessa..
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:56"]Itse kirjoitit että laajat ruoka-allergiat vaikeuttavat elintaparemonttia! Silloin juurikin syytät allergioita painon noususta. Allergiat eivät estä liikuntaa mm. punttisalia tai pyöräilyä. Myöskään allergisuus jollekin ei tarkoita, että jotain muuta pitäisi mättää suuhun tuplasti. Mikäli sinulle sopii liha, kana ja kala sekä riisi, kaali, salaatti ja kurkku - voit koostaa hyviä proteiinipitoisia ruokia, jotka pitävät nälän loitolla. Jos maitotuotteet sopii niin suosi rahkoja. Mikäli ruis sopii niin suosi ruisleipää. Näillä pääset pitkälle. Viis siitä käykö ananas tai tomaatti. Yritätkö selittää, että kun et saa syödä ananasta ja tomaattia niin märät 3000 kcal ylimääräistä vuorokaudessa suruun? Tekosyitä keksit. Liikunta ja 6 pientä ateriaa on ratkaisu painoosi riippumatta allergioista!
[/quote]
Edelleen missä kohtaa olen sanonut allergioiden olevan syy lihavuuteeni?
Enkö ole voinut olla aina lihava? En näköjään.
Ja nyt sitten syönkin jo tuplamäärää paskaa.
Kai myös tiedät, että liikunnalla ei ole juurikaan painoarvoa laihdutuksessa?
Näköjään myös se luetun ymmärtäminen on haastava taiteenlaji. EN tarvitse neuvoja syömisiini, EN tarvitse neuvoja ateria/kalori/liikunta määriin.
AP
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:02"]
Siis mielikuvalla nyt haen sitä, et miltä teidän mielestä näyttää nainen joka on otsikon mukaisissa mitoissa. Linkatkaa kuvia, kertokaa sanoin. Haluaisin tietää, koska olen tätä miettinyt jo pidemmän aikaa. :)
[/quote]
No minun pituuteni (179 cm) ja painoa kaksi kertaa se, mitä minulla (67). Huh.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:02"]
Siis mielikuvalla nyt haen sitä, et miltä teidän mielestä näyttää nainen joka on otsikon mukaisissa mitoissa. Linkatkaa kuvia, kertokaa sanoin. Haluaisin tietää, koska olen tätä miettinyt jo pidemmän aikaa. :)
[/quote]
No minun pituuteni (179 cm) ja painoa kaksi kertaa se, mitä minulla (67). Huh.
[/quote]
Laskes uudestaan.
Siis kaksi kertaa meikäläinen. Olen 174 cm ja painan 65 kg. Kyllä sitä aika pullukka varmasti on keskivartalosta ja muualtakin.
Itseä alkaa ahdistaa kun paino nouse yli 72 kg. Reidet alkaa hangata toisiaan, maha tuntuu olevan tiellä jne.
Minä uskaltaudun laittaa ihan oman kuvan! 165cm/135kg, sohvalta nouseminen helposti ja baarijakkaralle kans. Pystyn tekemään ihan samat asiat kuin kaikki muutkin, ehkä juokseminen ei enää onnistu muutakuin juoksumatolla (huomattavasti helpompaa kuin maastossa). Polvet välillä kipeilee että laihduttamisen tarvehan se ois nyt tai ei koskaan. En koe olevani yhtään sen laihempi kuin kiloni antavat ymmärtää, sairaalloisen ylipainoinenhan minä olen. Ja ei, en ole pelkällä kokiksella ja suklaalla, tähän on päästy paskalla ruokarytmillä ja ahminnalla ihan normaalia kotiruokaa isot määrät
Mulla aika sama, pituus 176 ja paino 62-65 oikeasti vaihtelee paljon! Kun paino on ns. Yläkantissa, tai siis lähellä tuota 65 mulla on "läski" olo! Mutta!!!!! Mä harrastan liikuntaa vain noin kolme- neljä kertaa viikossa. (ratsastus ja lenkkeily) ei mitään muuta hyötyliikuntaa kummempaa:)
Mielikuva on aika hatara, täytyy olla aika iso. Itse olen lihavimmillani painanut vähän yli 80, ja silloin mielestäni näytin aikamoiselta tankilta (olen 169 cm pitkä). Ne muutamat reilusti lihavat tyypit jotka tunnen, niin ei aavistustakaan heidän painostaan. Kukaan ei ole koskaan kertonut enkä ole kysynyt :)
Siksi menee yli ymmärryksen kuvitella miltä näyttää tuon pituinen ja painoinen nainen.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:59"]
Nii ja se itse kuva
77
[/quote]
Olisin arvannut painoksi vähemmän kuvan perusteella.
Mutta joo olet kai aika nuori vielä, joten kannattaa tsempata painoa alas. Pidemmän päälle meillä lyhyillä pienikin lisäpaino kostautuu kulumina lonkkiin, polviin ja nilkkoihin.
Jos olet muuten terve, niin kyllähän voi syödä ihan terveellistä kotiruokaa kohtuullisia määriä ja lisätä vähän liikuntaa, niin paino alkaa pudota kuin itsestään.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:17"]Jos ap nyt ajat tällä takaa sitä, että omaat nuo mitat, mutta et mielestäsi näytä niin lihavalta niin olet väärässä.
Omat mittani oli aikaisemmin 160cm ja 90kg.
Tiedostin kyllä olevani lihava, mutta en mielestäni armoton läski.
Tein elämäntaparemontin ja nykyään painan 57kg. Kun katson vanhoja kuvia näen valtavan läskimöykyn! Siis olinhan minä todella läski.
sellainen on myös 175cm ja 130kg ihminen!
Ja kyllä lihas painaa enemmän nuin läski, painavathan bodaritkin paljon vaikka heillä ei ole rasvaa kehossa juurikaan.
[/quote]
Tiedostan kyllä olevani läski, mutta kyse nyt ei ollutkaan siitä.
Mulle tuo nyt on se ja sama vaikka painaisit 3kg, koska se on sun painos ei mun.
Elämäntaparemonttia yritän, mut eipä sekään ole ihan niin yksinkertaista kuin voisi kuvitella.
Ketjun ideana ei ollut haukkua läskejä, vaan halusin saada tietää, miltä teistä noissa mitoissa olevan näyttää.
Olen läski, mutta en näe itseäni minään plösönä kuitenkaan. En ole sopusuhtainen, enkä ole kaunis, mutta kieltämättä eipä tuo peilikuvani mua oksetakaan.
En kaipaa elämän ohjeita, en vinkkejä laihdutukseen. Olen tyytyväinen itseeni ja jos painoni joskus putoaa en itke.
AP
[/quote] Sanon tän suoraan. Sun on aika herätä nyt tohon kuntoosi. Ei kannata enää keksiä tekosyitä ja ajatella etten mä niin plösö ja kyllähän tää menee. Pian oot vielä isompi ! Äkkiä elämäntaparemongtia kehiin. Oot sairaalloisen lihava ja se näkyy. Mä oon surullinen sun puolesta. Nainen, sä pystyt laihduttamaan. Ei ehkä ole alkuun helppoa mutta helpottuu kun pääset vauhtiin. Olet ehkä tottunut vähättelemään kokoasi, ehkä sulle ei puhuta suoraan. Nyt on aika tehdä jo jotain herranjumala ! Laihdut parikymmentä kiloa hetkessä jättämällä herkut (suolaiset, makeat, siiderit, limsat) pois ! Voitko kertoa mitä sä syöt ollaksesi tossa painossa? Ylläpitoonkin menee tuhansia kaloreita päivässä. (älä unohda kertoa "pikku" naposteluita)
Minusta silloin kun painosta ottamalla puolet pois ollaan vielä normaalipainon puolella, puhutaan merkittävästä ylipainosta. Niin kuin varmasti tiedät, allergiat eivät ketään lihota. Pystyt kuitenkin syömään jotain kasviksia? Puhuit, että olet joskus laihtunut ja lihonut kaiken takaisin. Se kertoo siitä, että olet laihduttanut liian pienillä kaloreilla ja nää näännyttänyt itseäsi. Sun pitäisi oppia terveellinen ateriarytmi ja järkevät annoskoot, olkoonkin sitten sitä allergiaruokaa. Voisitko kertoa, millä tavalla syöt normaalisti? Se ehkä avaisi tuota painoa. Tuo on niin iso ylipaino, että jos pienillä muutoksilla kilot lähtee karisten. Pystyisitkö kokeilla liikkumista, esim uintia?
Musta AP nimenomaan tarvitsee vinkkejä laihdutukseen. Et olisi noin lihava jos aikaisemmat yritykset olisivat onnistuneet ja tapahtuneet oikeilla menetelmillä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:17"]Jos ap nyt ajat tällä takaa sitä, että omaat nuo mitat, mutta et mielestäsi näytä niin lihavalta niin olet väärässä.
Omat mittani oli aikaisemmin 160cm ja 90kg.
Tiedostin kyllä olevani lihava, mutta en mielestäni armoton läski.
Tein elämäntaparemontin ja nykyään painan 57kg. Kun katson vanhoja kuvia näen valtavan läskimöykyn! Siis olinhan minä todella läski.
sellainen on myös 175cm ja 130kg ihminen!
Ja kyllä lihas painaa enemmän nuin läski, painavathan bodaritkin paljon vaikka heillä ei ole rasvaa kehossa juurikaan.
[/quote]
Tiedostan kyllä olevani läski, mutta kyse nyt ei ollutkaan siitä.
Mulle tuo nyt on se ja sama vaikka painaisit 3kg, koska se on sun painos ei mun.
Elämäntaparemonttia yritän, mut eipä sekään ole ihan niin yksinkertaista kuin voisi kuvitella.
Ketjun ideana ei ollut haukkua läskejä, vaan halusin saada tietää, miltä teistä noissa mitoissa olevan näyttää.
Olen läski, mutta en näe itseäni minään plösönä kuitenkaan. En ole sopusuhtainen, enkä ole kaunis, mutta kieltämättä eipä tuo peilikuvani mua oksetakaan.
En kaipaa elämän ohjeita, en vinkkejä laihdutukseen. Olen tyytyväinen itseeni ja jos painoni joskus putoaa en itke.
AP
[/quote] Sanon tän suoraan. Sun on aika herätä nyt tohon kuntoosi. Ei kannata enää keksiä tekosyitä ja ajatella etten mä niin plösö ja kyllähän tää menee. Pian oot vielä isompi ! Äkkiä elämäntaparemongtia kehiin. Oot sairaalloisen lihava ja se näkyy. Mä oon surullinen sun puolesta. Nainen, sä pystyt laihduttamaan. Ei ehkä ole alkuun helppoa mutta helpottuu kun pääset vauhtiin. Olet ehkä tottunut vähättelemään kokoasi, ehkä sulle ei puhuta suoraan. Nyt on aika tehdä jo jotain herranjumala ! Laihdut parikymmentä kiloa hetkessä jättämällä herkut (suolaiset, makeat, siiderit, limsat) pois ! Voitko kertoa mitä sä syöt ollaksesi tossa painossa? Ylläpitoonkin menee tuhansia kaloreita päivässä. (älä unohda kertoa "pikku" naposteluita)
[/quote]
1. Et tiedä ruokavaliostani mitään, joten älä oleta mun syövän noita mitä sanot.
2. Sulle saan olla vaikka ja mitä, laihduttamaan EN ryhdy. Olen kokeillut, paino putosi kohinalla (6kk ja -30kg), sitten iski masennus ja kilot tuli korkoineen takaisin. Kyse siis ei ole siitä ettenkö pystyisi, ei vain jaksa kiinnostaa se rumba enää. (Tämänkin olen täällä jo sanonut.)
3. Miksi kertoisin ruokavaliostani mitään, koska et uskoisi sanaakaan. Olisin sinulle vain "vähättelevä ja valehteleva läski", joten ei tuota tulosta tuokaan.
4. Saat sanoa suoraan, mutta kuntoni on mitä mainioin.
5. Mun kiloistani sinä et varmaan kanna yhtäkään. Joten sun EI TARVITSE sääliä mua, olla surullinen mun puolesta tai mitään. Ymmärrät varmaan, etten ketjua tehnyt siksi, että mua voitaisin arvostella. Vaan kysymys on otsikossa.
6. Helpottiko oloasi kun sait sanotuksi "suoraan"? En häpeile kilojani, jos jotakuta etoo mun katsominen saa aina katsoa muualle.
AP
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:29"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:00"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:50"]OT, miten olet ajatellut muuttaa elintapojasi? Ja miksi koet sen vaikeaksi? t. ex-lihva :) [/quote] Eniten hankaloittaa laajat ruoka-aine allergiat. Ja muutoksia olen jo tehnytkin, mutta kuten jo sanoin ketjun ideana ei ollut mulle ohjeiden jakelu. AP [/quote] Annakun arvaan. Olet allerginen kaikille muille juomille, kuten vedelle, paitsi coca colalle? Perunallekin olet allerginen, paitsi jos siitä tehdään ranskalaisia. Kasvikset kaikki on tietty nounou, paitsi jos niitä on pakastepizzassa... [/quote] Annakun arvaan, et tiedä mitään allergioista saati mitä ne pahimmillaan voikaan aiheuttaa. Jos et ymmärrä mitä allergia meinaa, tutustu siihen. En syö kuvailemiasi paskoja. Limuja vihaan (kuka niihin ees koskee?!), peruna on se mitä pystyn lisukkeista syömään ilman oireita, kasviksista valtaosa on nounou olipa ne pitsassa tai vaikka missä, katsos kun A L L E R G I A T on ongelmana. AP [/quote]Arvattavasti itsediagnosoidut allergiat joita voi vaihdella sen mukaan mitä mättöä tekee mieli tunkea kitaansa. [/quote] Aivan, kiva kun sä nämä asiat tiedätkin minua paremmin. Sun mielestä siia kuvittelen turpoavan kurkun, iho-oireet, suun kipeytymisen yms? AP [/quote] Älä välitä ap, tuo inisijä lienee se palstan vakioallergia- ja läskivihaaja, jolla ei elämässän ole muuta kiinnostuksen kohdetta. Eikä ainakaan kohteliaita käytöstapoja tai viehättävää luonnetta. Jos sulla on vaikeat allergiat, oletko saanut lähetteen ravitsemuterapeutille? Hän voisi auttaa sopivan ruokavalion suunnittelussa. Sulla voi myös olla imeytymishäiriöitä, joten ne voivat vaikuttaa painoon, joten hyvä ruokavalio voi helpottaa niitä. Koita parantaa myös unen laatua, jos sulla on vaikeuksia nukkua. Laihduttaa ei todellakaan kannata vaan pitää harrastaa hallittua painonhallintaa. Eli terveellinen ruokavalio ja jotain sopivaa liikuntaa kuten vesijuoksua tai hydrobikkiä tai kuntosaliharjoittelua. Sinulla vaikuttaa olevan kuitenkin kohtuullisen terve ja realistinen asenne. Ihmisellä joka pitää itsestään myös ylipainoisena vaikka tunnustaa liikakilot, on sellainen jolla on motivaatiota myös huolehtia itsestään hyvin. Keskity myönteisiin asioihin ja elämäntyyliin, joka pidemmän päälle parantaa tilannettasi. Järjellä ja maltilla saat parhaat tulokset. [/quote] Kiitos ihanan rohkaisevasta viestistäsi! :) Olen tuota ravintoterapeuttia miettinyt, mutta olen kuitenkin sen verran jääräpäinen tuollaisia kohtaan, etten usko käynneistä olevan apua. Itse olen tässä nyt hiljalleen alkanut kartottamaan suuremmin, että mitä pystyn syömään ja olen myös joutunut paljon jättämään poiskin mitä haluaisin syödä. Lääkäriin jouduin viime jouluna syötyäni kypsennettyä ananasta. Aiemmin pystyin syömään, enää en. Ja siitä pääs kova itku, koska en rakasta mitään niin paljoa kuin tuoretta ananasta. Ruokavalioni on tällä hetkellä aika kehno, mutta ateria koot pieniä ja syön kolmesti tai neljästi päivässä. Nälkä ei ole muulloin kuin aamusta ja silloin syönkin sitten ravitsevan ja hyvän aamiaisen. En tiedä onko kehonkuvani vääristynyt pahastikin. Olen saanut tässä parin kuun aikana painoa pois 10kg, pienin muutoksin ja jotenkin näytän paljon paremmalta kuin keväästä. Siis tiedän kyllä olevani todella ylipainoinen, mut en kuitenkaan ruma ihrakasa. En tiedä, halusin ketjun olevan toisenlainen, mut mun haukkumiseksihan tämä meni sitten. Olisihan se pitäny toki arvata kun av:sta kyse. Mut onneksi täällä on nyös sinunlaisia mukavia ihmisiä joukossa! :) AP
[/quote]
Aika hyvä jo tuo 10 kg!
Sääli todella että ananas vietiin sulta, tykkään itsekin siitä. Minkälaiset allergiat sulla on?