Tampereen budjetti 100 miljoonaa miinuksella: tätä se tarkoittaa kaupunkilaisille
TAMPEREEN kaupungin ensi vuoden talousarvion valmistelu on jo pitkällä. Sen voi tiivistää kahteen sanaan: vaikeaa on. Ensi vuoden alijäämäksi ennustetaan yli 40 miljoonaa euroa. Ilman poikkeuksellisen suuria, noin 70 miljoonan euron myyntituottoja tulos olisi yli 100 miljoonaa euroa pakkasella. Myyntituloonkin pitää suhtautua varauksella: mikä menee kaupaksi ja mihin hintaan.
Tampereella on pormestarina Kalervo Kummola ja Satonen on myös ollut päättäjänä vuosikausia.
Kommentit (18)
Satosen kömmähdys koko Tampereen rakentaminen umpeen. Yhtään viherkaistaletta ei jää mihinkään. Betonia ja asfalttia. Huumekauppa rehottaa keskustassa Tammerin puistossa. Muutenkin jo pelottavan näköistä porukkaa välillä liikenteessä.
Eräs tyyppi juoksi mun luo ja sanoi mä tpan sut! Olin lempeä ja rauhoittelin tyyppiä joten jätti mut rauhaan.
Palvelut, liikenne ja turvallisuus heikkenee kun kasvuvimma ohjaa päättäjiä ja uudet asukkaat menee nykyisten asukkaiden edelle.
Kaupunkiin muuttaa vajaakuntoisia ihmisiä jotka tarvitsevat erityistä tukea.
Vuoden 2023 tilinpäätöksestä löytyy seuraavat hankkeet;
Viiden tähden keskusta
Tampere Junior
Elämystalouden kehitysohjelma
Älykaupunki kaupunkilaisille
Hiilineutraaleja tekoja
Hyvä, että tehtiin raitiotiet. Kannattavaa???
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että tehtiin raitiotiet. Kannattavaa???
Ihmiset vaan ajelee keskustaan ratikalla. En ole kuullut edes kehuttavan sitä. Hervantalaiset varmaan tykkää. Vanhukset ei varmaan edes ehdi kyytiin?
Palvelee vaan osaa porukkaa.
Ratikkahanke oli kyllä suoraan sanottuna älyvapaa. Onhan se vissiin kiva joo, mutta äly hoi, ei tuollaisiin ole varaa. Pitäisi olla ihan eri mittaluokan kaypunki, että olisi mitään järkeä. Siis todella suurkaupunki, sellaisia ei Suomessa ole.
Tuoltahan se meidän entinen pm pinkaisi Suomen kyykyttäjäksi ja sen jälkeen karisti maan pölyt jaloistaan ja lähti äärimmäisen kovapalkkaiseen työhön joka hyödyttää ainoastaan eliittiä. En yhtään ihmettele että Tampere on nyt taloudellisessa kurimuksessa. New order?
Eikö sähkölaitoksen myynnistä savolaisille jäänytkään pätäkkää käteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että tehtiin raitiotiet. Kannattavaa???
Ihmiset vaan ajelee keskustaan ratikalla. En ole kuullut edes kehuttavan sitä. Hervantalaiset varmaan tykkää. Vanhukset ei varmaan edes ehdi kyytiin?
Palvelee vaan osaa porukkaa.
Samaa mieltä siitä, että ihmiset vaan ajelee keskustaan ratikalla. Loppu on pelkkää oman harhaisen mielesi tuotosta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sähkölaitoksen myynnistä savolaisille jäänytkään pätäkkää käteen?
Savolainen pettää saatana ain.
Tampereen keskusta on nykyään täynnä keekereitä. Niiden ylläpito tulee kaupunkilaisille kalliiksi.
satonen ja mariin pyytäneet tarjouksen 50 minuutin metrosta turkuun!!?? entisetkin muuttavat pois kukahan tuohonkaan konkka kaupunkiin muuttaa. ainoastaan kelan elätit.
Paljonkos siellä on työttömiä? Kohta alkaa sakkomaksut laulamaan... Satosen hommia sekin
eikös se Sannuli ole huseerannut Tampereenkin talousasioissa.....
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos siellä on työttömiä? Kohta alkaa sakkomaksut laulamaan... Satosen hommia sekin
Oliko joku 14 %.
Satosen kotikaupungista väki vaan vähenee vaikka Sastamalaan piti muuttaa ihmisiä jotka käyvät töissä Tampereella. Sekin meni pieleen.
Joukkoliikenne täällä on 39 miljoonaa euroa miinuksella. Lähdetään nyt siitä liikkeelle, mikä tässä eniten taloutta rasittaa.
Ratikan kannattavuus suurin miinus?