Nyt riittää yksinhuoltajien haukkuminen!
Kuulkas rakkaat av-mammat ja -miehet. Olen kolmen lapsen yh, itse en tilannetta aikoinaan valinnut vaan lasten isä petti ja jätti. Kymmenen vuotta olen hoitanut 24/7 kahden aikuisen hommat, käynyt töissä, ruokkinut lapset, hoitanut kun ovat sairaita. Ketään "uutta elättäjää" en ole tähän hankkinut, vaikka seurustellut olenkin. Ulkonäköni puolesta niitä olisi löytynytkin mutta se on sivuseikka. Nyt jumankekka pientä kunnioitusta välillä myös meille yh-äideille ja - isille, venytään nimittäin sellaiseen mihin ydinperhekään ei aina pysty!!
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:49"]Ai miksi teidät pitäisi nostaa erikoisasemaam tai antaa kunnioitusta sen enenpää kuin muillekaa?! Siksi, että otat vastuuta omista henkilökohtaisista arvovainnoistasi?! Ennustettavuutta, kun ei ole niin niistä voi joutua vastuuseen yksinkin ei se mitääm amerikantiedettä ole!
Toki voimme sinulle lasten kanssa askarrella maitopurkista mitalin ja laittaa postiin! Sori, mutta pistää aina nämä vaatimukset vihaksi. Samanlaisen saatanallisen syyllistämisen uhriksi ydinperheen äiditkin loutuu!
[/quote]
Eihän tässä erikoisasemaa toivottu. Toivottiin ettei haukuttaisi. Vaikken ole yksinhuoltaja niin olen ihmetellyt miksi täällä palstalla haukutaan yksinhuoltajia.
Ap on hommansa hoitanut, miten lienee lasten isän kanssa?
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:19"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:09"] Multa ei ainakaan kunnioitusta heru sellaisille, jotka koettaa vielä toistenkin avioliiton rikkoa halujensa takia ! [/quote]Miten tämä liittyi aiheeseen? [/quote] useampi yh yrittäny meidänkin avioliiton rikkoa. Eli ei löydy kunnioitusta näille! Ja kyllä tiedän mitä on olla yh äitini oli aikoinaan, kiitos erään yh joka vei isäni ja itse olin yh 2 lapsen kanssa monet vuodet. [/quote]Kyllähän taas vedetään mutkia suoriksi. Ettäkö ihan miehiä noin vain viedään? [/quote] no todellakin viedään! Äitini ja isäni oli kuitenkin 17v naimisissa, mutta niin ne naiset vaan halus alkoholistin joka hakkaa niin omaksi riemukseen.
[/quote]Älä nyt viitsi! Ihan tosissasi väität, että isäsi ei ollut mitenkään syyllinen tuohon tilanteeseen? :O Ja miksi olisit toivonut, että isäsi jää hakkaamaan äitiäsi?
[/quote] no jos se oli jo 17v hakannu niin... Ja kyllä isäni petti kymmenien ja kymmenien kanssa, yleensä ne oli yh:ta jotka oli niin munan tarpeessa et kaikki kynnelle kykenevä kelpasi.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:19"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:09"] Multa ei ainakaan kunnioitusta heru sellaisille, jotka koettaa vielä toistenkin avioliiton rikkoa halujensa takia ! [/quote]Miten tämä liittyi aiheeseen? [/quote] useampi yh yrittäny meidänkin avioliiton rikkoa. Eli ei löydy kunnioitusta näille! Ja kyllä tiedän mitä on olla yh äitini oli aikoinaan, kiitos erään yh joka vei isäni ja itse olin yh 2 lapsen kanssa monet vuodet. [/quote]Kyllähän taas vedetään mutkia suoriksi. Ettäkö ihan miehiä noin vain viedään? [/quote] no todellakin viedään! Äitini ja isäni oli kuitenkin 17v naimisissa, mutta niin ne naiset vaan halus alkoholistin joka hakkaa niin omaksi riemukseen. [/quote]Älä nyt viitsi! Ihan tosissasi väität, että isäsi ei ollut mitenkään syyllinen tuohon tilanteeseen? :O Ja miksi olisit toivonut, että isäsi jää hakkaamaan äitiäsi? [/quote] no jos se oli jo 17v hakannu niin... Ja kyllä isäni petti kymmenien ja kymmenien kanssa, yleensä ne oli yh:ta jotka oli niin munan tarpeessa et kaikki kynnelle kykenevä kelpasi.
[/quote]Ja et näe isässäsi mitään vikaa? Jos isäsi petti kymmenien ja kymmenien kanssa ja silti oli yhdessä äitisi kanssa, eiväthän ne kymmenet yh:t isääsi vieneet. Yksi vain.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:19"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:09"] Multa ei ainakaan kunnioitusta heru sellaisille, jotka koettaa vielä toistenkin avioliiton rikkoa halujensa takia ! [/quote]Miten tämä liittyi aiheeseen? [/quote] useampi yh yrittäny meidänkin avioliiton rikkoa. Eli ei löydy kunnioitusta näille! Ja kyllä tiedän mitä on olla yh äitini oli aikoinaan, kiitos erään yh joka vei isäni ja itse olin yh 2 lapsen kanssa monet vuodet. [/quote]Kyllähän taas vedetään mutkia suoriksi. Ettäkö ihan miehiä noin vain viedään? [/quote] no todellakin viedään! Äitini ja isäni oli kuitenkin 17v naimisissa, mutta niin ne naiset vaan halus alkoholistin joka hakkaa niin omaksi riemukseen. [/quote]Älä nyt viitsi! Ihan tosissasi väität, että isäsi ei ollut mitenkään syyllinen tuohon tilanteeseen? :O Ja miksi olisit toivonut, että isäsi jää hakkaamaan äitiäsi? [/quote] no jos se oli jo 17v hakannu niin... Ja kyllä isäni petti kymmenien ja kymmenien kanssa, yleensä ne oli yh:ta jotka oli niin munan tarpeessa et kaikki kynnelle kykenevä kelpasi.
[/quote]Ja et näe isässäsi mitään vikaa? Jos isäsi petti kymmenien ja kymmenien kanssa ja silti oli yhdessä äitisi kanssa, eiväthän ne kymmenet yh:t isääsi vieneet. Yksi vain.
[/quote] kyllä ne nartut vaan on kovia vonkaamaan, se on nähty omankin avioliiton aikana.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:19"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:09"] Multa ei ainakaan kunnioitusta heru sellaisille, jotka koettaa vielä toistenkin avioliiton rikkoa halujensa takia ! [/quote]Miten tämä liittyi aiheeseen? [/quote] useampi yh yrittäny meidänkin avioliiton rikkoa. Eli ei löydy kunnioitusta näille! Ja kyllä tiedän mitä on olla yh äitini oli aikoinaan, kiitos erään yh joka vei isäni ja itse olin yh 2 lapsen kanssa monet vuodet. [/quote]Kyllähän taas vedetään mutkia suoriksi. Ettäkö ihan miehiä noin vain viedään? [/quote] no todellakin viedään! Äitini ja isäni oli kuitenkin 17v naimisissa, mutta niin ne naiset vaan halus alkoholistin joka hakkaa niin omaksi riemukseen. [/quote]Älä nyt viitsi! Ihan tosissasi väität, että isäsi ei ollut mitenkään syyllinen tuohon tilanteeseen? :O Ja miksi olisit toivonut, että isäsi jää hakkaamaan äitiäsi? [/quote] no jos se oli jo 17v hakannu niin... Ja kyllä isäni petti kymmenien ja kymmenien kanssa, yleensä ne oli yh:ta jotka oli niin munan tarpeessa et kaikki kynnelle kykenevä kelpasi. [/quote]Ja et näe isässäsi mitään vikaa? Jos isäsi petti kymmenien ja kymmenien kanssa ja silti oli yhdessä äitisi kanssa, eiväthän ne kymmenet yh:t isääsi vieneet. Yksi vain. [/quote] kyllä ne nartut vaan on kovia vonkaamaan, se on nähty omankin avioliiton aikana.
[/quote]Ja tämä menee sinulle läpi?! :O Miehellä ei ole omaa tahtoa? "Enhän mä muuten sua olisi pettänyt, mutta kun ne kamalat yh:t eivät lopettaneet vonkaamista".
On erilaisia yksinhuoltajia, näitä fiksuja asiansa ja lapsensa hoitavia ja sitten niitä muita, jotka katkerana omasta erostaan yrittävät pilata muidenkin liitot. Ensimmäisiä arvostan, jälkimmäisiä en.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:19"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:09"] Multa ei ainakaan kunnioitusta heru sellaisille, jotka koettaa vielä toistenkin avioliiton rikkoa halujensa takia ! [/quote]Miten tämä liittyi aiheeseen? [/quote] useampi yh yrittäny meidänkin avioliiton rikkoa. Eli ei löydy kunnioitusta näille! Ja kyllä tiedän mitä on olla yh äitini oli aikoinaan, kiitos erään yh joka vei isäni ja itse olin yh 2 lapsen kanssa monet vuodet. [/quote]Kyllähän taas vedetään mutkia suoriksi. Ettäkö ihan miehiä noin vain viedään? [/quote] no todellakin viedään! Äitini ja isäni oli kuitenkin 17v naimisissa, mutta niin ne naiset vaan halus alkoholistin joka hakkaa niin omaksi riemukseen. [/quote]Älä nyt viitsi! Ihan tosissasi väität, että isäsi ei ollut mitenkään syyllinen tuohon tilanteeseen? :O Ja miksi olisit toivonut, että isäsi jää hakkaamaan äitiäsi? [/quote] no jos se oli jo 17v hakannu niin... Ja kyllä isäni petti kymmenien ja kymmenien kanssa, yleensä ne oli yh:ta jotka oli niin munan tarpeessa et kaikki kynnelle kykenevä kelpasi. [/quote]Ja et näe isässäsi mitään vikaa? Jos isäsi petti kymmenien ja kymmenien kanssa ja silti oli yhdessä äitisi kanssa, eiväthän ne kymmenet yh:t isääsi vieneet. Yksi vain. [/quote] kyllä ne nartut vaan on kovia vonkaamaan, se on nähty omankin avioliiton aikana.
[/quote]Ja tämä menee sinulle läpi?! :O Miehellä ei ole omaa tahtoa? "Enhän mä muuten sua olisi pettänyt, mutta kun ne kamalat yh:t eivät lopettaneet vonkaamista".
[/quote] en ole sanonut että mieheni pettää, vaikka yht vonkaa ;)
Omasta kaveripiiristä olen huommanut yhden aika silmiinpistävän trendin eli isät jotka ottaa vastuuta lapsista eronkin jälkeen, tiedän 5 tälläistä isää jotka on kavereita. En muista, että ihan samalla tavalla isät olisi silloin kun minä olin lapsi ottaneet vastuuta. Väitän, että tämä on muuttunut eikä miehetkään luiki karkuun ihan samalla tavalla kuin ennenvanhaan.
Toki otanta on pieni, mutta kyllä minusta tässä on joku muutos tapahtunut parempaan. Ja tottakai on vieläkin isiä jotka ei vastuuta ota eivätkä lapsistaan välitä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:52"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:19"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:09"] Multa ei ainakaan kunnioitusta heru sellaisille, jotka koettaa vielä toistenkin avioliiton rikkoa halujensa takia ! [/quote]Miten tämä liittyi aiheeseen? [/quote] useampi yh yrittäny meidänkin avioliiton rikkoa. Eli ei löydy kunnioitusta näille! Ja kyllä tiedän mitä on olla yh äitini oli aikoinaan, kiitos erään yh joka vei isäni ja itse olin yh 2 lapsen kanssa monet vuodet. [/quote]Kyllähän taas vedetään mutkia suoriksi. Ettäkö ihan miehiä noin vain viedään? [/quote] no todellakin viedään! Äitini ja isäni oli kuitenkin 17v naimisissa, mutta niin ne naiset vaan halus alkoholistin joka hakkaa niin omaksi riemukseen. [/quote]Älä nyt viitsi! Ihan tosissasi väität, että isäsi ei ollut mitenkään syyllinen tuohon tilanteeseen? :O Ja miksi olisit toivonut, että isäsi jää hakkaamaan äitiäsi? [/quote] no jos se oli jo 17v hakannu niin... Ja kyllä isäni petti kymmenien ja kymmenien kanssa, yleensä ne oli yh:ta jotka oli niin munan tarpeessa et kaikki kynnelle kykenevä kelpasi. [/quote]Ja et näe isässäsi mitään vikaa? Jos isäsi petti kymmenien ja kymmenien kanssa ja silti oli yhdessä äitisi kanssa, eiväthän ne kymmenet yh:t isääsi vieneet. Yksi vain. [/quote] kyllä ne nartut vaan on kovia vonkaamaan, se on nähty omankin avioliiton aikana. [/quote]Ja tämä menee sinulle läpi?! :O Miehellä ei ole omaa tahtoa? "Enhän mä muuten sua olisi pettänyt, mutta kun ne kamalat yh:t eivät lopettaneet vonkaamista". [/quote] en ole sanonut että mieheni pettää, vaikka yht vonkaa ;)
[/quote]Mutta isäsi kohdalla meni kuitenkin läpi. Syytät mieluummin tuntemattomia ihmisiä, kuin omaa isääsi, joka kävi panemassa vieraita pitkin kyliä ja kotona sitten hakkasi. Haloo! Todellisuus kutsuu!
Niinpä! Täällä 27v YH, jolla koulutus, vakituinen työ, remontoitu ja kauniisti laitettu omistusasunto. Meillä harrastetaan, matkustellaan, ostetaan ruokakaupasta mitä halutaan. Lapselta ei puutu mitään. Lisäksi teen itse paljon, pieniä nikkarointi ja korjaus juttuja, elektroniikan asennuksen, huonekalujen ja mm.pyörän kasaukset...viimeksi eilen korjasin astianpesukoneeni. En valita pienistä, selviän. Lapsella menee eskarissa hyvin ja meillä on jämptit säännöt joita noudatetaan. Olen johdonmukainen. Siivoan,kokonaan,Leivon. Kaikki toimii. Usein väsyttää ja tekisi ruikuttajille mieli sanoa että teillä on sentäs kaksi aikuista ja mummot ym lähellä, kyllä sinäkin selvitä ja osaat jos vähän viitsit yrittää, jos minäkin selviän.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:52"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:19"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:09"] Multa ei ainakaan kunnioitusta heru sellaisille, jotka koettaa vielä toistenkin avioliiton rikkoa halujensa takia ! [/quote]Miten tämä liittyi aiheeseen? [/quote] useampi yh yrittäny meidänkin avioliiton rikkoa. Eli ei löydy kunnioitusta näille! Ja kyllä tiedän mitä on olla yh äitini oli aikoinaan, kiitos erään yh joka vei isäni ja itse olin yh 2 lapsen kanssa monet vuodet. [/quote]Kyllähän taas vedetään mutkia suoriksi. Ettäkö ihan miehiä noin vain viedään? [/quote] no todellakin viedään! Äitini ja isäni oli kuitenkin 17v naimisissa, mutta niin ne naiset vaan halus alkoholistin joka hakkaa niin omaksi riemukseen. [/quote]Älä nyt viitsi! Ihan tosissasi väität, että isäsi ei ollut mitenkään syyllinen tuohon tilanteeseen? :O Ja miksi olisit toivonut, että isäsi jää hakkaamaan äitiäsi? [/quote] no jos se oli jo 17v hakannu niin... Ja kyllä isäni petti kymmenien ja kymmenien kanssa, yleensä ne oli yh:ta jotka oli niin munan tarpeessa et kaikki kynnelle kykenevä kelpasi. [/quote]Ja et näe isässäsi mitään vikaa? Jos isäsi petti kymmenien ja kymmenien kanssa ja silti oli yhdessä äitisi kanssa, eiväthän ne kymmenet yh:t isääsi vieneet. Yksi vain. [/quote] kyllä ne nartut vaan on kovia vonkaamaan, se on nähty omankin avioliiton aikana. [/quote]Ja tämä menee sinulle läpi?! :O Miehellä ei ole omaa tahtoa? "Enhän mä muuten sua olisi pettänyt, mutta kun ne kamalat yh:t eivät lopettaneet vonkaamista". [/quote] en ole sanonut että mieheni pettää, vaikka yht vonkaa ;)
[/quote]Mutta isäsi kohdalla meni kuitenkin läpi. Syytät mieluummin tuntemattomia ihmisiä, kuin omaa isääsi, joka kävi panemassa vieraita pitkin kyliä ja kotona sitten hakkasi. Haloo! Todellisuus kutsuu!
[/quote]Eiköhän toi ole joku trolli, tuli tähän ketjuun häiriköimään. Tai sitten näitä ihmisiä jotka luulee, että heidän elämänpiirinsä ja kokemuksensa on sama kuin jokaisella ihmisellä tässä maassa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:40"]
Kuulkas rakkaat av-mammat ja -miehet. Olen kolmen lapsen yh, itse en tilannetta aikoinaan valinnut vaan lasten isä petti ja jätti. Kymmenen vuotta olen hoitanut 24/7 kahden aikuisen hommat, käynyt töissä, ruokkinut lapset, hoitanut kun ovat sairaita. Ketään "uutta elättäjää" en ole tähän hankkinut, vaikka seurustellut olenkin. Ulkonäköni puolesta niitä olisi löytynytkin mutta se on sivuseikka. Nyt jumankekka pientä kunnioitusta välillä myös meille yh-äideille ja - isille, venytään nimittäin sellaiseen mihin ydinperhekään ei aina pysty!!
[/quote]
Näin juuri. Itse erosin vaikeasta suhteesta enkä myöskään ole halunnut uutta suhdetta. En ole mikään "siiderivalas" sen paremmin kuin tyrkky helpponakkikaan. Sen sijaan olen tavallinen, suht ok näköinen keski-ikää lähestyvä nainen jolle lapsi ja hänen hyvinvointinsa on ehdottomasti ykkösasia! Olen yksin kasannut huonekalut, ohjelmoinut televisiot ja tietokoneet, valvonut sairaan lapsen kanssa jne. Muuten asioita, joista moni perheellinen tuttavani valittaa tai jättää kokonaan tekemättä...tulkaa haukkumaan sitten olette itse myös tehneet KAIKEN yksin ja eläneet vielä kuin nunnat!
[/quote]
Olisi voinut olla omaa tekstiäni. Mun eroni johtui miehen vakavasta sairastumisesta (Lewyn kappale - tauti vain 50+vuotiaana), joka tuli ilmi vasta eron jälkeen. Oli täysin epävakaassa vaiheessa, kun halusi erota ja muuttaa yhteen itselleen lähes tuntemattoman ulkomaalaisen naisen kanssa. En voinut tehdä avioliiton eteen enää mitään, en voinut pakottaa miestä jäämään.
Olen eron jälkeen opetellut tekemään yksin kaiken ja uusi suhde ei ole näiden kahdeksan vuoden aikana käynyt edes mielessä. Kiinnostuneita miehiä on vuosien varrella ollut, mutta minun aikani ei riitä työn ja lapseni ja kodinhoidon ohella enää seurusteluun. Seksielämää ei ole ollut, mutta sen puuttumiseen tottuu nopeammin, kuin siihen ettei ole läheisyyttä. Siihenkin tottuu, kun pyrkii heti ajattelemaan jotain muuta, kun tulee yksinäinen olo. Ikinä en ole juossut baareissa, eikä se asia ole muuttunut varsinkaan eron jälkeen. Olen aikuisikäni ajan käynyt päivätyössä, sossun luukulle ei ole tarvinnut onneksi mennä. Kela:n korvaamaa terapiaa sain eron jälkeen, sen verran rankka oli eroni ja miehen sairastuminen.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:01"]
[/quote]Eiköhän toi ole joku trolli, tuli tähän ketjuun häiriköimään. Tai sitten näitä ihmisiä jotka luulee, että heidän elämänpiirinsä ja kokemuksensa on sama kuin jokaisella ihmisellä tässä maassa.
[/quote] kyllä näitä mun kaveripiirissä / omassakin elämässä on ollut useita tapauksia, missä lirkun lirkun yh yrittää tuhota toisten liiton!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:01"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:55"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:52"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:45"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:19"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:09"] Multa ei ainakaan kunnioitusta heru sellaisille, jotka koettaa vielä toistenkin avioliiton rikkoa halujensa takia ! [/quote]Miten tämä liittyi aiheeseen? [/quote] useampi yh yrittäny meidänkin avioliiton rikkoa. Eli ei löydy kunnioitusta näille! Ja kyllä tiedän mitä on olla yh äitini oli aikoinaan, kiitos erään yh joka vei isäni ja itse olin yh 2 lapsen kanssa monet vuodet. [/quote]Kyllähän taas vedetään mutkia suoriksi. Ettäkö ihan miehiä noin vain viedään? [/quote] no todellakin viedään! Äitini ja isäni oli kuitenkin 17v naimisissa, mutta niin ne naiset vaan halus alkoholistin joka hakkaa niin omaksi riemukseen. [/quote]Älä nyt viitsi! Ihan tosissasi väität, että isäsi ei ollut mitenkään syyllinen tuohon tilanteeseen? :O Ja miksi olisit toivonut, että isäsi jää hakkaamaan äitiäsi? [/quote] no jos se oli jo 17v hakannu niin... Ja kyllä isäni petti kymmenien ja kymmenien kanssa, yleensä ne oli yh:ta jotka oli niin munan tarpeessa et kaikki kynnelle kykenevä kelpasi. [/quote]Ja et näe isässäsi mitään vikaa? Jos isäsi petti kymmenien ja kymmenien kanssa ja silti oli yhdessä äitisi kanssa, eiväthän ne kymmenet yh:t isääsi vieneet. Yksi vain. [/quote] kyllä ne nartut vaan on kovia vonkaamaan, se on nähty omankin avioliiton aikana. [/quote]Ja tämä menee sinulle läpi?! :O Miehellä ei ole omaa tahtoa? "Enhän mä muuten sua olisi pettänyt, mutta kun ne kamalat yh:t eivät lopettaneet vonkaamista". [/quote] en ole sanonut että mieheni pettää, vaikka yht vonkaa ;) [/quote]Mutta isäsi kohdalla meni kuitenkin läpi. Syytät mieluummin tuntemattomia ihmisiä, kuin omaa isääsi, joka kävi panemassa vieraita pitkin kyliä ja kotona sitten hakkasi. Haloo! Todellisuus kutsuu! [/quote]Eiköhän toi ole joku trolli, tuli tähän ketjuun häiriköimään. Tai sitten näitä ihmisiä jotka luulee, että heidän elämänpiirinsä ja kokemuksensa on sama kuin jokaisella ihmisellä tässä maassa. [/quote] kyllä näitä mun kaveripiirissä / omassakin elämässä on ollut useita tapauksia, missä lirkun lirkun yh yrittää tuhota toisten liiton!
[/quote]No, ihan näin miehenä ajattelen, että voi sitä itse kukin mies miettiä myös mihin sen munansa tunkee. Ei se nyt niin mene, että vastuu on yksistään naisella, kyllä tohon tangoon kaksi tarvitaan.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:09"] kyllä näitä mun kaveripiirissä / omassakin elämässä on ollut useita tapauksia, missä lirkun lirkun yh yrittää tuhota toisten liiton!
[/quote]
Ensinnäkin, jos joku yrittää tuhota toisen liiton, niin sehän on ihan miehestä kiinni, onnistuuko se vai ei.
Toiseksi, tällaisia ihmisiä on myös lapsettomissa sinkuissa ja varatuissakin, joten ei liity yksinhuoltajuuteen millään tavalla.
Eiköhän meitä Ole moneen junaan, niin yksinhuoltajissa kuin perheellisissäkin. Perheellinen oli lasten isäkin kun petti ja päätti lähteä, itse en ole ketään vongannut, ja kuten sanoin aiemmin, suhteeni ovat olleet vain vapaisiin miehiin. Enää en tosin viitsi ihmissuhdetta edes yrittää, lasteni paras on se a ja o. Taloudellisesti on välillä tiukkaa, ja toki jaksaminen välillä vaikeaa, mikään sankari en väitä olevani. Yksi lapsista kuitenkin jo saateltu aikuisuuteen (20v.), ja välit lasten isään asialliset, olen halunnut säilyttää lasten oikeuden isään enkä katkeroitua. Isällä uusi perhe, ja näkevät harvoin omien lastemme kanssa, mutta silti. Jaksamista toivon kaikille, niin yksinhuoltajille kuin perheellisille. Ap.
No voi huh huh.. miten luulette että yh: lla olisi aikaa lirkutella teidän miehille. Täällä yksi yh joka hoitaa yksin ruoanlaitot, vaatehuollon, siivoukset, kaupassakäynnit, lasten läksyjen tarkistukset, halii, pussaa, hoitaa kun ovat kipeänä ja lukee joka ilta iltasadun. Kaiken tämän lisäksi minun pitää käydä töissä ja hoitaa laskut. Joka päivä katson että lapsilla säänmukaiset, puhtaat ja ehjät vaatteet. Minun lapseni ei joudu värjöttelemään kastuneissa trikoohousuissa koulun pihalla. Minä käyn yksin kaikki vanhempainillat ja ostan kaverilahjat. Näin tämän kuuluukin mennä nyt, mutta en tajua miksi minun täytyisi tuntea alemmuudentuntoa tästä?
Olen naimisissa ja pienen lapsen äiti. En oikein ymmärrä miten se yh:na oleminen on paheellista? Jos mies on vaikka huorannut ympäriinsä ja ero on tullut sen takia? Eiköhän suuri syy eroihin ole miehen osallistumattomuus lapsen hoitoon ja kotitöihin. Kivittäkää mielummin ne eronneet isukit. Toisekseen sinkkunaiset on kyllä pahimpia lirkkuttelijoita varatuille miehille. En ole huomannut että yh-äidit erityisesti yrittää iskeä varattuja miehiä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 19:25"]
Olen naimisissa ja pienen lapsen äiti. En oikein ymmärrä miten se yh:na oleminen on paheellista? Jos mies on vaikka huorannut ympäriinsä ja ero on tullut sen takia? Eiköhän suuri syy eroihin ole miehen osallistumattomuus lapsen hoitoon ja kotitöihin. Kivittäkää mielummin ne eronneet isukit. Toisekseen sinkkunaiset on kyllä pahimpia lirkkuttelijoita varatuille miehille. En ole huomannut että yh-äidit erityisesti yrittää iskeä varattuja miehiä.
[/quote]Miksi kivittää ketään, on kuitenkin olemassa vaikka kuinka paljon isiä ja miehiä jotka hoitaa asiallisesti asiansa. Kivittäkää vain ne yksilöt ja ihmiset, lopettakaa typerät yleistykset ja ihmisten leimaaminen, sillä kun niin teette tulette leimanneeksi samalla myös täysin asiallisesti asiansa hoitavia miehiä ja naisia.
Mikähän siinä mahtaa olla, kun ihmisillä on niin hirvittävä halu niputtaa kaikki samaan nippuun, kun kuitenkin taitaa olla niin, että on yhtä monta erilaista tarinaa on kuin ihmistäkin.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:19"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:09"] Multa ei ainakaan kunnioitusta heru sellaisille, jotka koettaa vielä toistenkin avioliiton rikkoa halujensa takia ! [/quote]Miten tämä liittyi aiheeseen? [/quote] useampi yh yrittäny meidänkin avioliiton rikkoa. Eli ei löydy kunnioitusta näille! Ja kyllä tiedän mitä on olla yh äitini oli aikoinaan, kiitos erään yh joka vei isäni ja itse olin yh 2 lapsen kanssa monet vuodet. [/quote]Kyllähän taas vedetään mutkia suoriksi. Ettäkö ihan miehiä noin vain viedään? [/quote] no todellakin viedään! Äitini ja isäni oli kuitenkin 17v naimisissa, mutta niin ne naiset vaan halus alkoholistin joka hakkaa niin omaksi riemukseen.
[/quote]Älä nyt viitsi! Ihan tosissasi väität, että isäsi ei ollut mitenkään syyllinen tuohon tilanteeseen? :O Ja miksi olisit toivonut, että isäsi jää hakkaamaan äitiäsi?