Millaiset miehet eivät pidä siitä, että nainen meikkaa?
Ihan uteliaisuudesta kysyn näkemyksiänne, koska en koskaan ole keskustellut asiasta kenenkään kanssa irl.
Oma mieheni pitää kovasti siitä että meikkaan ja tälläydyn, enkä tee sitä miehen takia pelkästään, vaan yksinkertaisesti pidän siitä. Oma mieheni pitää tälläytymistäni naisellisena ja kehuu usein naisellisuuttani. En usko, että hän valitsisi naista, joka ei meikkaa ja jolle ei ulkonäköasiat merkkaisi kovin paljon.
Olen aina ollut hyvin tarkka ulkonäöstäni, vaatteista, hiuksista jne. Jo lapsena muistan olleeni tosi kiukkuinen, jos en saanut pukeutua kuten haluan eli röyhelöihin ja epäkäytännöllisiin vaatteisiin, joita äitini ei välillä oikein hyväksynyt. Isä sen sijaan antoi aina periksi ja osti mm. mulle todella hienon punaisen vartalonmyötäisen takin, missä oli valkoiset karvakaulukset mustin pilkuin ja huppu. Muistan tuon riemun vieläkin takista ja samaa tyyliä olevista saappaista (olin 5-6 v.).
Ymmärrän, että nämä asiat ovat naisen kohdalla kiinni siitä, millainen tyyppi on eli esimerkiksi eräs ystäväni kokee, että meikki on kuin ylimääräistä naamassa ja pitää sitä ajanhukkana. Samaten tykkää käytännönläheisistä vaatteista, kun taas itse kuljen aina korkkareissa paitsi lenkillä. Hän on ollut samanlainen aina niin kuin minäkin eikä ikä ole tuonut tähän muutosta.
Miesten kohdalla sen sijaan haluaisin tietää miksi he eivät halua naisensa meikkaavan. Millaisia tällaiset miehet ovat?
Ehkä suurin ryhmä kuitenkin on sellainen, jossa meikkaamisella ei ole väliä. Käytännössä se vain ainakin minun kokemukseni mukaan menee niin, että naisellinen ja tälläytynyt, meikkaava nainen on usein suosittu miesten keskuudessa. Meikkaamalla voi esimerkiksi tehdä ihosta tasaisen, katseesta kirkkaan, silmistä suuremmat, vaikkei kyseessä olisikaan mikään sotamaalaus. Luonnollista meikkiä suurin osa miehistä ei edes huomaa.
Itse en ikinä mene mihinkään ilman meikkiä jo senkin takia, että iho kaipaa suojaa auringolta näin vanhemmiten erityisesti. En käytä irtoripsiä tai -kynsiä enkä ole tehnyt mitään kauneusleikkauksia tai ottanut botoxia. Eli tarkoitan tässä aiheessani nyt vain tavallista meikkaamista.
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies (46v) ja täytyy sanoa että vihaisin sitä jos oma nainen meikkausi. Minä olen valinnut naiset aina niin että ovat olleet ihan luonnollesti kauniita. Haluan että naiseni on aamulla kun herää yhtä kaunis kuin pöivällä ja illalla. Jos pitää ”duunata” ittees, niin ei sovi mulle. Sama koskee kroppaa. Olen aina fanittanut isoja rintoja. Mutta en voisi olla naisen kanssa kellä silikoonit.
Liiallinen säännölliben meikkaamien tuntuu ihan fake-paketilta. Oikeesti kaunis nainen ei sellaista tarvitse. Ja minä en tyydy mihinkään duunattuun akkaan.
Ymmärrän kyllä että suurin osa pitää meikata kun luonnon lahjät eivät riittä ollakseen seksikkään ja kauniin näköinen, mutta oma tasovaatimus sellainen että en voi kuvitella että sellaista ottaisin kenen pitää meikata.
Eli sinun mielestä duunattu nainen on ruma, näet hänet rumana. Hyvä, perusteellinen vastaus!
Ei se ihan noin mene tuo logiikka. Mutta suurin osa naisista ketkä käyttää usein ja paljon meikkiä, ovat kyllä lähtökohtaisesti yleensä rumia.
Eihän lähtökohtaisesti kaunis nainen käytä aikaa ”meikkaamiseen”.
No justiinsa, kyllä juuri tuntemani kauneimmat naiset laittautuvat päivittäin.
Ai niin, ettehän te miehet varmaan tajua että niillä naisilla on meikkiä kun ymmärrätte meikkinä vain selkeät luomivärit ja huulipunat. Tämä muuten selittääkin koko ketjun.
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään luonnollisista piirteistä. Meikkaaminen, implantit, tatuoinnit, lävistykset, värjäykset ja hajusteet saavat naiset vaikuttamaan vähemmän ihmisiltä ja enemmän jonkin sortin nukeilta. Tykkään siitä, kun nainen on puhdas, mutta muilta osin eläimellinen olemus ihon ominaishajun, hien ja karvojen kanssa on parasta ikinä.
Tästä ehkä alkaa muodostua yksi ryhmä, missä mies ei yksinkertaisesti pidä meikkauksia kauniina ja yhdistää sen teennäisyyteen, rumuuteen ja keinotekoisuuteen, jopa likaisuuteen.
Joskus olen nähnyt täällä jossain julkkisnaista koskevassa keskustelussa, että "menisi pesemään naamansa" eli tähän tuntuu liittyvän jonkinlaista aggressiivisuutta jopa. Meikkaamiseen liitetään hyvin kielteisiä asioita, mitkä voivat olla peräisin omista henkilökohtaisista kokemuksista ja muistoista.
Mielenkiintoinen näkemys. Halusin vain mainita puhtauden siksi, että voisin vetää rajan itseni ja niiden ihmisten välille, joilla on fetissi likaisiin ja haiseviin tapauksiin. Sellainen saa toki olla, mutta minua se ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset joiden naiset ovat huonoja meikkaamaan tai vetävät meikit jollain koomisella tavalla överiksi?
Tuokin voi olla yksi ryhmä eli miehet eivät ole kovin hyviä huomaamaan naisen meikkiä. Meikkaava nainen kuten aloituksessa yhdistyy omassa mielessä johonkin överimeikkaamiseen, joka pistää silmään.
Itse kyllä välillä meikkaan myös voimakkaasti arkenakin, siitä nimimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies (46v) ja täytyy sanoa että vihaisin sitä jos oma nainen meikkausi. Minä olen valinnut naiset aina niin että ovat olleet ihan luonnollesti kauniita. Haluan että naiseni on aamulla kun herää yhtä kaunis kuin pöivällä ja illalla. Jos pitää ”duunata” ittees, niin ei sovi mulle. Sama koskee kroppaa. Olen aina fanittanut isoja rintoja. Mutta en voisi olla naisen kanssa kellä silikoonit.
Liiallinen säännölliben meikkaamien tuntuu ihan fake-paketilta. Oikeesti kaunis nainen ei sellaista tarvitse. Ja minä en tyydy mihinkään duunattuun akkaan.
Ymmärrän kyllä että suurin osa pitää meikata kun luonnon lahjät eivät riittä ollakseen seksikkään ja kauniin näköinen, mutta oma tasovaatimus sellainen että en voi kuvitella että sellaista ottaisin kenen pitää meikata.
Hieno homma, pidä sitten vain vaatimuksistasi kiinni. Täytyy kyllä sanoa, että et itsekään oikein miltään suurelta palkinnolta vaikuta. Toivottavasti olet kriittinen myös oman perimäsi suhteen, jos hankit lapsia.
Itse en ole koskaan meikannu, olin lapsena poikatyttömäinen. Mua ei vittuakaan kiinnosta, et mitä joku ajattelee siitä etten meikkaa :D
En tiedä, mutta mä sain eninten kehuja ulkonäöstäni, kun kerran eksyin baariin täysin meikittä.
Moni mies kommentoi, että näytän niin puhtaalta ja raikkaalta. Erotuin kuulemma selvästi edukseni.
Ihan tavallisen oloisia nuoria miehiä ne oli.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystäväpiirissä monet miehet pitävät luonnollisia naisia kauniina. Tosin hengaan ehkä vähän boheemeissa taiteilijapiireissä. Eli voisi kai sanoa, että pitää olla itsekin luonnonläheinen persoona - silloin usein alitajuisesti hakee sellaista kumppaniakin.
Osa miespuolisista ystävistäni tykkää kun nainen meikkaa vähän tai se ei haittaa. Osa on jyrkästi sitä mieltä että meikki on ällöttävää ja feikkiä tai kertoo huonosta itsetunnosta. Osa naureskelee meikkipelleille, osalle ei haittaa vaikka meikkaisi paljonkin jos on muuten kiva tyyppi tai persoonallinen ihminen. Näinhän sen pitäisi mennäkin.
Miehet jotka pitävät tälläytyvistä naisista ovat varmaan itsekin tarkkoja ulkonäöstään ja pukeutumisestaan.
Kuulostaapa pinnalliselta ja ahdasmieliseltä poseeraajasakilta, jos energiaa kuluu ”meikkipelleille naureskeluun” ja itsestään epävarmojen lyttäämiseen…
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään luonnollisista piirteistä. Meikkaaminen, implantit, tatuoinnit, lävistykset, värjäykset ja hajusteet saavat naiset vaikuttamaan vähemmän ihmisiltä ja enemmän jonkin sortin nukeilta. Tykkään siitä, kun nainen on puhdas, mutta muilta osin eläimellinen olemus ihon ominaishajun, hien ja karvojen kanssa on parasta ikinä.
Tästä ehkä alkaa muodostua yksi ryhmä, missä mies ei yksinkertaisesti pidä meikkauksia kauniina ja yhdistää sen teennäisyyteen, rumuuteen ja keinotekoisuuteen, jopa likaisuuteen.
Joskus olen nähnyt täällä jossain julkkisnaista koskevassa keskustelussa, että "menisi pesemään naamansa" eli tähän tuntuu liittyvän jonkinlaista aggressiivisuutta jopa. Meikkaamiseen liitetään hyvin kielteisiä asioita, mitkä voivat olla peräisin omista henkilökohtaisista kokemuksista ja muistoista.
Mielenkiintoinen näkemys. Halusin vain mainita puhtauden siksi, että voisin vetää rajan itseni ja niiden ihmisten välille, joilla on fetissi likaisiin ja haiseviin tapauksiin. Sellainen saa toki olla, mutta minua se ei kiinnosta.
Ok eli alkuun tulkitsin hieman väärin. Et siis viehäty naisista, joilla laittamattomuus liittyy yleisempään epähygieenisyyteen, mutta meikkaamista et sinänsä pidä likaisuutena.
Meikkaavasta naisesta saa yksinkertaisen kuvan. Typerää altistaa itseään turhille kemikaaleille. Yleensä kouluttamattomat ja matalakoulutetut ovat niitä räväkkäimpiä esimerkkejä tällaisesta ihmistyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen mies, joka alkaa suhteeseen meikkaavan naisen kanssa, ja alkaa sitten vänistä ettei tykkää meikkaamisesta, on ainakin puhdas idiootti. Varmaan siellä on se epävarmuus ja mustasukkaisuus yleensä taustalla.
Yhden miehen kanssa tavattiin niin että minulla oli paljon meikkiä. Myöhemmin selvisi että hän ei erityisemmin pidä meikistä, mutta onneksi ei suhteemme aikana puuttunut meikkivalintoihini koskaan.
Yksi toinen mies taas tiesi etten meikkaa kovin usein ja sitten suhteemme aikan valitti kuinka minun pitäisi meikata useammin. Jälkimmäinen oli juuri tällainen joka valitsee itselleen jonkun projektin jota rupeaa sitten muokkaamaan itselleen sopivaksi. En ymmärrä tällaisten logiikkaa.
Vahvana tuntuu elävän tämä kuvitelma, että meikkaaminen tarkoittaisi huonoa itsetuntoa. Minun elämänkokemukseni mukaan asia on päinvastoin. Moni nainen salaa haluaisi olla näyttävämpi ja naisellisempi tyyliltään, mutta ei kehtaa. Meillä on niin pitkät perinteet kaikenlaiselle vähättelylle ja alas painamiselle. Eivät ne seinänvieriä hiipivät naiset ole juuri koskaan niitä, jotka laittautuvat.
Minun ystäväpiirissäni kukaan ei meikkaa. Töissä on pari meikkaavaa työkaveria. Silti meillä ei ole väkivaltaisia, mustasukkaisia puolisoita vaan ihan normaaleita, tervejärkisiä, tasa-arvoisia elämänkumppaneita. Korkeakoulutettua väkeä, joka ei pidä pintaa tärkeimpänä.
Vierailija kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun mielestä duunattu nainen on ruma, näet hänet rumana. Hyvä, perusteellinen vastaus!
Ei se ihan noin mene tuo logiikka. Mutta suurin osa naisista ketkä käyttää usein ja paljon meikkiä, ovat kyllä lähtökohtaisesti yleensä rumia.
Eihän lähtökohtaisesti kaunis nainen käytä aikaa ”meikkaamiseen”.
On siinä sekin puoli eli meikattu nainen voi osata meikata hyvin taitavasti. Jos naisella ei ole yhtään meikkiä, näkee onko hän geenikaunis vai ei välittömästi.
Huvittavaa kun miehet aina sanoo pitävänsä luonnollisiista naisista, mutta oikeasti kuolaavat naisia joilla on tekoripset, hiuslisäkkeet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vahvana tuntuu elävän tämä kuvitelma, että meikkaaminen tarkoittaisi huonoa itsetuntoa. Minun elämänkokemukseni mukaan asia on päinvastoin. Moni nainen salaa haluaisi olla näyttävämpi ja naisellisempi tyyliltään, mutta ei kehtaa. Meillä on niin pitkät perinteet kaikenlaiselle vähättelylle ja alas painamiselle. Eivät ne seinänvieriä hiipivät naiset ole juuri koskaan niitä, jotka laittautuvat.
Kaikki eivät pidä siitä, että heitä katsellaan. Kaikki eivät halua herättää huomiota. Onko se merkki huonosta itsetunnosta?
Katselen mieluummin pakkeli laatuja ja Tikkurilan värikarttaa lehdistä kuin naisen kasvoilta
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus. Kun aikoinaan lakkasin välittämästä mitä muut sanovat, aloin meikata siten kun tykkäsin. Se tyyli ei todellakaan ollut suurimman osan mielestä sopiva ja hyväksyttävän huomaamaton, eli millään logiikalla ei kyse ollut jostain huonon itsetunnon peittelystä kun sillä tyylillä sai vain enemmän katseita ja paheksuntaa.
Sitten itseluottamukselleni tapahtui taas jotain enkä enää uskaltanut meikata kun en halunnut erottua massasta. Nykyään opettelen taas olemaan välittämättä ja silloin kun on hyvän itsetunnon päivä uskallan meikata enemmän.
Nainen joka ei hyväksy itseään ilman naamaria omaa muitakin itsetunnon ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät pidä siitä, että heitä katsellaan. Kaikki eivät halua herättää huomiota. Onko se merkki huonosta itsetunnosta?
Täsmennän, että kaikki eivät tahdo herättää huomiota omalla ulkonäöllä. Silti voi yrittää erottautua joukosta muilla keinoin, esim. tekemällä työnsä hyvin.
Tämä ketju näyttää juuri sen minkä jo tiesin. En halua miestä jonka mielestä on tärkeää että nainen ei meikkaa, liittävät ihan ihmeellisiä ominaisuuksia ja jopa moraaliin liittyviä asioita meikkaamiseen.
Ei se oikeasti lähes koskaan ole naisille noin helvetin vakavaa ja ihmeellistä, moni vain tykkää meikata koska se on välillä kivaa ja sekin on itseilmaisua.