Millaiset miehet eivät pidä siitä, että nainen meikkaa?
Ihan uteliaisuudesta kysyn näkemyksiänne, koska en koskaan ole keskustellut asiasta kenenkään kanssa irl.
Oma mieheni pitää kovasti siitä että meikkaan ja tälläydyn, enkä tee sitä miehen takia pelkästään, vaan yksinkertaisesti pidän siitä. Oma mieheni pitää tälläytymistäni naisellisena ja kehuu usein naisellisuuttani. En usko, että hän valitsisi naista, joka ei meikkaa ja jolle ei ulkonäköasiat merkkaisi kovin paljon.
Olen aina ollut hyvin tarkka ulkonäöstäni, vaatteista, hiuksista jne. Jo lapsena muistan olleeni tosi kiukkuinen, jos en saanut pukeutua kuten haluan eli röyhelöihin ja epäkäytännöllisiin vaatteisiin, joita äitini ei välillä oikein hyväksynyt. Isä sen sijaan antoi aina periksi ja osti mm. mulle todella hienon punaisen vartalonmyötäisen takin, missä oli valkoiset karvakaulukset mustin pilkuin ja huppu. Muistan tuon riemun vieläkin takista ja samaa tyyliä olevista saappaista (olin 5-6 v.).
Ymmärrän, että nämä asiat ovat naisen kohdalla kiinni siitä, millainen tyyppi on eli esimerkiksi eräs ystäväni kokee, että meikki on kuin ylimääräistä naamassa ja pitää sitä ajanhukkana. Samaten tykkää käytännönläheisistä vaatteista, kun taas itse kuljen aina korkkareissa paitsi lenkillä. Hän on ollut samanlainen aina niin kuin minäkin eikä ikä ole tuonut tähän muutosta.
Miesten kohdalla sen sijaan haluaisin tietää miksi he eivät halua naisensa meikkaavan. Millaisia tällaiset miehet ovat?
Ehkä suurin ryhmä kuitenkin on sellainen, jossa meikkaamisella ei ole väliä. Käytännössä se vain ainakin minun kokemukseni mukaan menee niin, että naisellinen ja tälläytynyt, meikkaava nainen on usein suosittu miesten keskuudessa. Meikkaamalla voi esimerkiksi tehdä ihosta tasaisen, katseesta kirkkaan, silmistä suuremmat, vaikkei kyseessä olisikaan mikään sotamaalaus. Luonnollista meikkiä suurin osa miehistä ei edes huomaa.
Itse en ikinä mene mihinkään ilman meikkiä jo senkin takia, että iho kaipaa suojaa auringolta näin vanhemmiten erityisesti. En käytä irtoripsiä tai -kynsiä enkä ole tehnyt mitään kauneusleikkauksia tai ottanut botoxia. Eli tarkoitan tässä aiheessani nyt vain tavallista meikkaamista.
Kommentit (273)
Miehet, jotka haluavat terveellä itsetunnolla varustetun konstailemattoman naisen, eivät tykkää paljon meikkaavista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Mun ystäväpiirissä monet miehet pitävät luonnollisia naisia kauniina. Tosin hengaan ehkä vähän boheemeissa taiteilijapiireissä. Eli voisi kai sanoa, että pitää olla itsekin luonnonläheinen persoona - silloin usein alitajuisesti hakee sellaista kumppaniakin.
Osa miespuolisista ystävistäni tykkää kun nainen meikkaa vähän tai se ei haittaa. Osa on jyrkästi sitä mieltä että meikki on ällöttävää ja feikkiä tai kertoo huonosta itsetunnosta. Osa naureskelee meikkipelleille, osalle ei haittaa vaikka meikkaisi paljonkin jos on muuten kiva tyyppi tai persoonallinen ihminen. Näinhän sen pitäisi mennäkin.
Miehet jotka pitävät tälläytyvistä naisista ovat varmaan itsekin tarkkoja ulkonäöstään ja pukeutumisestaan.
Varmaan tuo pitää paikkansa, että boheemeissa piireissä arvostetaan luonnonläheisyyttä ja että se on myös eräänlainen tyyli (vrt. ekoihmiset). Jo ulkonäöllä karsitaan väärät tyypit pois, näinhän se pukeutumisessa menee.
Siitä en löydä yhtenäisyyttä, että tälläytyneistä pitäisivät ulkonäöstään tarkat miehet. Ei miehenikään ole erityisen tarkka ulkonäöstään.
Olen mies (46v) ja täytyy sanoa että vihaisin sitä jos oma nainen meikkausi. Minä olen valinnut naiset aina niin että ovat olleet ihan luonnollesti kauniita. Haluan että naiseni on aamulla kun herää yhtä kaunis kuin pöivällä ja illalla. Jos pitää ”duunata” ittees, niin ei sovi mulle. Sama koskee kroppaa. Olen aina fanittanut isoja rintoja. Mutta en voisi olla naisen kanssa kellä silikoonit.
Liiallinen säännölliben meikkaamien tuntuu ihan fake-paketilta. Oikeesti kaunis nainen ei sellaista tarvitse. Ja minä en tyydy mihinkään duunattuun akkaan.
Ymmärrän kyllä että suurin osa pitää meikata kun luonnon lahjät eivät riittä ollakseen seksikkään ja kauniin näköinen, mutta oma tasovaatimus sellainen että en voi kuvitella että sellaista ottaisin kenen pitää meikata.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, jotka haluavat terveellä itsetunnolla varustetun konstailemattoman naisen, eivät tykkää paljon meikkaavista naisista.
Oletko itse sellainen mies?
Vierailija kirjoitti:
Tämä suuri valintojen määrä tinderissä ja suuri valikoima, vain vahvistaa useilla pinnallisuutta, kun on niin helppo vaan swaippailla ihmisiä omien ulkonäkökriteerien mukaan. Menee melko muoviseksi sekin. Tokihan joitakin kiinnostaa profiilitekstikin aidosti, mutta taitaa olla harvinaisempaa. Ja mitä olen naisten profiileja tinderissä katsellut, niin eipä niissä kummoisia itse esittelyjä tekstin osalta ole...
Mulla on kohtalaisen paljon tekstiä profiilissa, mutta moni mies ei lue edes sitä ensimmäistä lausetta josta selviäisi tärkein. Sitten heidän ensimmäisestä lauseestaan minulle selviää että eivät tiedä minusta kuin nimen ja ulkonäön ja heti kysyvät sitä asiaa joka selviäisi profiilista.
Eli aika turhaa sinne selvästi on mitään profiilitekstiä tehdä miehiä varten. Itse kyllä luen miesten profiilitekstit koska en voi kiinnostua vain ulkonäön perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies (46v) ja täytyy sanoa että vihaisin sitä jos oma nainen meikkausi. Minä olen valinnut naiset aina niin että ovat olleet ihan luonnollesti kauniita. Haluan että naiseni on aamulla kun herää yhtä kaunis kuin pöivällä ja illalla. Jos pitää ”duunata” ittees, niin ei sovi mulle. Sama koskee kroppaa. Olen aina fanittanut isoja rintoja. Mutta en voisi olla naisen kanssa kellä silikoonit.
Liiallinen säännölliben meikkaamien tuntuu ihan fake-paketilta. Oikeesti kaunis nainen ei sellaista tarvitse. Ja minä en tyydy mihinkään duunattuun akkaan.
Ymmärrän kyllä että suurin osa pitää meikata kun luonnon lahjät eivät riittä ollakseen seksikkään ja kauniin näköinen, mutta oma tasovaatimus sellainen että en voi kuvitella että sellaista ottaisin kenen pitää meikata.
Eli sinun mielestä duunattu nainen on ruma, näet hänet rumana. Hyvä, perusteellinen vastaus!
Sellainen mies, joka alkaa suhteeseen meikkaavan naisen kanssa, ja alkaa sitten vänistä ettei tykkää meikkaamisesta, on ainakin puhdas idiootti. Varmaan siellä on se epävarmuus ja mustasukkaisuus yleensä taustalla.
Muutenkin on ihan mautonta puuttua toisen tyyliin. Ei se kuulu kumppanille mitenkään vaan on henkilökohtainen valinta.
Pitää valita kumppani, jonka tyylin kanssa voi elää ja sitten pitää pää kiinni, ellei halua kehua. Et voi tehdä mekkoihmisestä verkkarityyppiä tai päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Kauniin naisen ei tarivtse meikata.
Mutta saattaa silti haluta meikata.
Jo yläasteella oli tällaisia "rumat ne meikillä koreilee" -tyyppejä jotka kai luulivat olevansa hienompia ja parempia koska eivät meikanneet. No olisi ehkä kannattanut, ei se meikkaamattomuus ainakaan liiasta luontaisesta kauneudesta johtunut.
Minä en välitä meikkiä käyttävistä, jotenkin huvittaa, kun naisella on meikkiä naamassa, näyttää jotenkin tosi epävarmalta, jos on paljon meikkiä, semmonen kevyt meikki ei yleensä pistä samallalailla silmään. Nainen on kauneimmillaan luonnontilassaan, toki jos on kraatereita ja näppylöitä naama täynnä, niin onhan tuo kanssaihmisille miellyttävämpää meikata. Jokainen naiseni on pitänyt siitä, ettei ole tarvinnut "pakon" takia meikata, en toki kiellä meikkaamasta, saavat puolestani meikata jos siltä tuntuu, mutta harvemmin ovat sitä tehneet, juhliin ovat yleensä vain tälläytyneet. Lisäksi usein pettymys on sitä suurempi, mitä enemmän meikkiä on nassussa, kun ne pestään pois ja meikin alta paljastuukin joku toinen ihminen, jotenki huijattu olo. Olen työtön pilviveikko.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään luonnollisista piirteistä. Meikkaaminen, implantit, tatuoinnit, lävistykset, värjäykset ja hajusteet saavat naiset vaikuttamaan vähemmän ihmisiltä ja enemmän jonkin sortin nukeilta. Tykkään siitä, kun nainen on puhdas, mutta muilta osin eläimellinen olemus ihon ominaishajun, hien ja karvojen kanssa on parasta ikinä.
Tästä ehkä alkaa muodostua yksi ryhmä, missä mies ei yksinkertaisesti pidä meikkauksia kauniina ja yhdistää sen teennäisyyteen, rumuuteen ja keinotekoisuuteen, jopa likaisuuteen.
Joskus olen nähnyt täällä jossain julkkisnaista koskevassa keskustelussa, että "menisi pesemään naamansa" eli tähän tuntuu liittyvän jonkinlaista aggressiivisuutta jopa. Meikkaamiseen liitetään hyvin kielteisiä asioita, mitkä voivat olla peräisin omista henkilökohtaisista kokemuksista ja muistoista.
Vierailija kirjoitti:
Minä en välitä meikkiä käyttävistä, jotenkin huvittaa, kun naisella on meikkiä naamassa, näyttää jotenkin tosi epävarmalta, jos on paljon meikkiä, semmonen kevyt meikki ei yleensä pistä samallalailla silmään. Nainen on kauneimmillaan luonnontilassaan, toki jos on kraatereita ja näppylöitä naama täynnä, niin onhan tuo kanssaihmisille miellyttävämpää meikata. Jokainen naiseni on pitänyt siitä, ettei ole tarvinnut "pakon" takia meikata, en toki kiellä meikkaamasta, saavat puolestani meikata jos siltä tuntuu, mutta harvemmin ovat sitä tehneet, juhliin ovat yleensä vain tälläytyneet. Lisäksi usein pettymys on sitä suurempi, mitä enemmän meikkiä on nassussa, kun ne pestään pois ja meikin alta paljastuukin joku toinen ihminen, jotenki huijattu olo. Olen työtön pilviveikko.
Tosi kiva vastaus ja järkevä.
Itse olen enemmän meikkamattomana kuin meikattuna. En silti pidä siitä että joku mies yrittää määräillä saanko meikata vai en ja yrittää vielä keksiä millainen meikkaava nainen muka on ja tehdä jotain psykoanalyysia siitä miten on varmasti huono itsetunto ja blaablaa. Tai toisaalta yhtä lailla huono on myös sellainen mies jonka mielestä ehdottomasti naisen pitäisi meikata.
Paras asenne on tuo "ihan miten itse haluat". Ihan kuten joinain päivinä haluan pukea tietyn vaatteen, joinain päivinä haluan myös meikata, ei siinä ole mitään sen kummempaa.
Mielestäni on tavallaan outoa että naaman maalaaminen on joku normaaliuden määrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen mies, joka alkaa suhteeseen meikkaavan naisen kanssa, ja alkaa sitten vänistä ettei tykkää meikkaamisesta, on ainakin puhdas idiootti. Varmaan siellä on se epävarmuus ja mustasukkaisuus yleensä taustalla.
Muutenkin on ihan mautonta puuttua toisen tyyliin. Ei se kuulu kumppanille mitenkään vaan on henkilökohtainen valinta.
Pitää valita kumppani, jonka tyylin kanssa voi elää ja sitten pitää pää kiinni, ellei halua kehua. Et voi tehdä mekkoihmisestä verkkarityyppiä tai päinvastoin.[/quote]
Fiksu vastaus.
Meikkipelle kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Meikkipelle kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Epävarma, mustasukkainen, kateellinen, pelkuri.
Taipumus kotiväkivaltaan.
Onpas synkkiä näkemyksiä. Tunnetko tällaisia vai mihin mielipiteesi perustuu?
Onhan se nyt selvä juttu, mies pelkää että koska nainen koreilee, hän yrittää houkutella vieraita miehiä. Flirttailee, pettää. Se saa miehen adrenaliinin nousemaan.
Ei sellainen mies ymmärrä tätä naisten mantraa "meikkaan vain itseäni varten".
Varmaan tuollainen miestyyppi on olemassa, jolloin kontrolli ulottuu myös pukeutumiseen ja käyttäytymiseen. Kuitenkin aika harvinainen ehkä.
Otapa esim mies lähi-idästä, niin tämä on sääntö eikä poikkeus. Heille on kunnia asia pitää nainen ruodussa ja omat kasvot puhtaina.
Ja kyllä, tunnen henkilökohtaisesti useita kymmeniä miehiä sieltä päin.
Meikkipelle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinun mielestä duunattu nainen on ruma, näet hänet rumana. Hyvä, perusteellinen vastaus!
Ei se ihan noin mene tuo logiikka. Mutta suurin osa naisista ketkä käyttää usein ja paljon meikkiä, ovat kyllä lähtökohtaisesti yleensä rumia.
Eihän lähtökohtaisesti kaunis nainen käytä aikaa ”meikkaamiseen”.
Tykkään luonnollisista piirteistä. Meikkaaminen, implantit, tatuoinnit, lävistykset, värjäykset ja hajusteet saavat naiset vaikuttamaan vähemmän ihmisiltä ja enemmän jonkin sortin nukeilta. Tykkään siitä, kun nainen on puhdas, mutta muilta osin eläimellinen olemus ihon ominaishajun, hien ja karvojen kanssa on parasta ikinä.