Naiset, mikä on teidän mielestä hyvä palkka 30-40v miehelle, joka haluaa parisuhteeseen?
Mikä teidän mielestä on "tarpeeksi" hyvä palkka 30-40 vuotiaalle miehelle, jotta palkka/köyhyys ei ole este parisuhteen muodostamiselle?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Aikamoisia summia muut naiset heittelevät. Omat tuloni akateemisesta työstä ovat 3300 euroa bruttona. Ajattelen että on tärkeäâ, että miehellä on hänelle mieluisa työ ja siitä säännölliset tulot. Menot sovitetaan yhteisten tulojen mukaan. Ei minua haittaa miehen mahdollisesti pienemmät tulot.
Miehet täällä naisina esiintyen niitä järjettömiä lukuja heittelee. Niille ei avaudu, että naisilla on oma työ ja palkka, eivätkä ole elättäjää vailla kuten näitä lukuja heittelevät miehet.
"Minä harrastan seksiä vain sellaisten miesten kanssa, jotka tienaavat vähintään 3000 euroa kuussa."
Näin minulle ihan oikeasti sanottiin vuonna 2011, ja vielä ensimmäisillä treffeillä. Ja kyllä: hän ei ollut niitä terävimpiä yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
"Minä harrastan seksiä vain sellaisten miesten kanssa, jotka tienaavat vähintään 3000 euroa kuussa."
Näin minulle ihan oikeasti sanottiin vuonna 2011, ja vielä ensimmäisillä treffeillä. Ja kyllä: hän ei ollut niitä terävimpiä yksilöitä.
Ja muistelet sitä 11 vuotta myöhemmin?
Jos itse muistelisin kaikkia kommentteja, joita miehiltä olen vuosien varrella saanut, niin olisin varmaan ihan lamaantunut.
Kuukausitulon euromäärällä ei ole väliä.
Se, mikä minulle on tärkeää on että mies tulee toimeen omillaan ja tuloistaan riippuen haluaa ja pystyy myös osallistumaan ainakin osittain talon ja perheen kuluihin tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4-5k ja tärkeää on ettei puhelin soi iltaisin tai viikonloppuisin.
Mitä tarvetta näiden mantrojen toistelu tyydyttää?
Tai, itse asiassa minulla on teoria: Kun ei jaksa eikä halua eikä osaa lähteä oikeasti tapaamaan ihmisiä vapaa-ajalla, oman mielenterveyden ja itsetunnon kannalta helpottaa, kun ajattelee "pitäkää tunkkinne". Etä eipä niihin naisiin olisi joka tapauksessa kannattanut tutustua, eivät olisi olleet sen arvoisia.
Sen ajatuksen turvin voi viettää jälleen yhden viikonlopun mammapalstalla.
Tyhmään kysymykseen saa tyhmän vastauksen ja näköjään vielä tyhmemmän teorian kaupan päälle.
Itä-Euroopassa riittää 1500-2000e tulot. Serbia on yks hyvä. Bulgaria siinä ja siinä.
Minulle ei merkitse miehen miehen ammatti ja ansiot lainkaan, olkoon vaikka työtön, ikiopiskelija tai sairaseläkeläinen kunhan on itse tyytyväinen eikä valita tai riitele turhasta. Kotityöt ja yhteiset menot pitää mennä 50-50 ja kun keskustelua, hellyyttä ja seksiä piisaa, rakkaus ja halu yhdessäoloon säilyy myös jatkossa.
Tavalliset naiset harvemmin tarvitsevat ketään elättäjää tai elätettävää.
Jotkut naiset käyttävät tuota "vain rikkaat miehet kelpaa"-fraasia silloin kun haluavat päästä eroon epäkiinnostavista miehistä, jotkut taas tarkoittavat sitä todella.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei merkitse miehen miehen ammatti ja ansiot lainkaan, olkoon vaikka työtön, ikiopiskelija tai sairaseläkeläinen kunhan on itse tyytyväinen eikä valita tai riitele turhasta. Kotityöt ja yhteiset menot pitää mennä 50-50 ja kun keskustelua, hellyyttä ja seksiä piisaa, rakkaus ja halu yhdessäoloon säilyy myös jatkossa.
50-50? Olet siis valmis olemaan harrastamatta mitään tai käymättä missään sen sairaseläkeläisesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät naiset, eikö teillä ole niin paljoa itsekunnioitusta että elättäisitte itsenne. Miehen palkka on täysin sivuseikka jos on muuten kelpo mies.
Naiseen vetoaa miehen rahapussin paksuus ja sosiaalinen asema, jotka naisen mielikuvituksessa mutatoituvat itsepetoksen kautta esim. "komeudeksi" ja "herrasmiesmäisyydeksi". Täsmälleen mies henkilö köyhänä pitkäaikaistyöttömänä on ruma ja inhottava.
Minä olen rakastunut mieheen, joka oli tavatessamme työtön mielenterveyskuntoutuja. Nyt hän opiskelee, joten ei ole vieläkään rahakas. Ja on äärimmäisen hyvännäköinen ja sielunkumppani. Mutta älä anna realiteettien häiritä katkeroitunutta maailmankuvaasi.
Olen 40v mies ja ansaitsen noin 4k kuukaudessa. Voisin saada paljon enemmänkin mutta ikävä työ vie kaiken energian ja mielekkyyden elämästä. Ei piristä mitkään naiset ja perhettä en halua perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan vieläkin, kuinka Alkon myyjänä työskentelevä leidi antoi minulle pakit kuultuaan, että olin ollut pitkään työtön, ja minulla kesti vuosi maksella hiljakseen kertyneet osamaksut sun muut pois. Jaa että miksi näin? Kun olisi pitänyt olla paljon rahaa HETI. Tästä on viisi vuotta aikaa, ja nyt minulla on säästöjä jos jossakin muodossa, arvometalleja pienessä kassakaapissa, osakkeita jne. Vieläkään tuloni eivät ole suuret, mutta pyrin säästämään ja sijoittamaan mahdollisimman paljon joka kuukausi.
Olen ennenkin törmännyt siihen, että naiset eivät yleensä tunnista sitä, mistä mies on tulossa ja minne menossa. Tärkeää on, mitä miehellä sattuu olemaan juuri sillä hetkellä.
Näki jo silloin että olet pihi
Tiedoksi että parisuhde ei ole rahasta kiinni :) Jos oikeasti ajattelet noin, olet täysin väärillä ja pinnallisilla jäljillä.
ps. Jos sun palkka on jonkun mielestä liian huono, ja sen takia joku ei soi rakastaa sua, niin mitäpä jos etsisit paremman tyypin? Kaikenlaisia ihmisiä löytyy, antaa pintaliitäjien valita toisensa ja fiksummat sitten taas toisensa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät naiset, eikö teillä ole niin paljoa itsekunnioitusta että elättäisitte itsenne. Miehen palkka on täysin sivuseikka jos on muuten kelpo mies.
Naiseen vetoaa miehen rahapussin paksuus ja sosiaalinen asema, jotka naisen mielikuvituksessa mutatoituvat itsepetoksen kautta esim. "komeudeksi" ja "herrasmiesmäisyydeksi". Täsmälleen mies henkilö köyhänä pitkäaikaistyöttömänä on ruma ja inhottava.
Tää fantasia olis liikuttava, jollei olis niin surullinen. Miksi te miehet jatkatte tätä narratiivia aina vain? Sillä selitätte, miksi ei ole avioliittoa ja perhettä?
Ei sillä parisuhteessa ole mitään merkitystä, vasta sitten kun tulee elätettäviä mukaan kuvioon, eli lapsia. Aikuiset ihmiset saavat Suomessa tuloja aina itsensä elättämisen verran, eli parisuhteessa elintaso nousee molemmilla kun tietyt asiat voi maksaa puoliksi eikä yksin. Kaksi ihmistä mahtuu asumaan samassa asunnossa kuin yksi jne. mutta kun tulee lapsia on pakko hommata isompi asunto jossain vaiheessa, ja ruokakulut nousee huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikillehan on päivän selvää, että vaativat itseltään samoja tuloja/kykyä tienata kuin puolisoltaan. Muutenhan hyväksyy "mies on perheen pää ja elättäjä" narratiivin.
Miehen perheen päänä olo ei korreloi tuloihin. Mies on meillä perheen pää aina, siinäkin hetkessä oli kun oli työtön. Kyse on ennen muuta hengellisenä päänä olosta, eli huolehtii et perhe lähtee kirkkoon ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoa palkkaa tärkeämpi on miehen rahankäyttötaidot. Holtiton tuhlaaja on ihan yhtä huono kuin tolkuttoman pihi.
Ja jos kaikki rahat menee naiseen ja sen toiselle miehelle tehtyyn lapseen, mies ei ole holtiton rahankäyttäjä.
Got it
Aika holtitonta rahankäyttöä mieheltä, jos tuhlaa kaiken rahansa naiseen ja vieraaseen lapseen... Joku asia ei ihan ole kohdilla, ei kukaan järkevä noin toimi.
Vierailija kirjoitti:
Palkka kertoo elämänhallinnasta ja siitä, että miehellä on elämässään tavoitteita ja halua kehittyä. 5000 €/brutto on sopiva, mutta ei haittaa jos on enemmän. Sitä haluaa varmistaa lapsilleen parhaat mahdolliset geenit eikä mitään inselli/juoppolalli/laiskamato peruja.
Tavoitteita voi olla paljonkin, vaikka palkka olisi pienempi. Vai luulitko että kaikilla vaikkapa tutkijoilla tai ihmisoikeusihmisillä on kova palkka? He tekevät moninkertaisesti tärkeämpää työtä kuin monet rahanahneet, eikä puutu älyä saati tunneälyä. Niitä ominaisuuksia minä arvostan ja toivon lapsilleni <3 Usein pinnalliset raharikkaat mammonanpalvojat taas kierrän kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin on, kun kumpikin asuu omillaan ja vain seurustellaan. Jos on tarkoitus hankkia lapsia, niin se ei todellakaan riitä, että mies kykenee elättämään vain itsensä.
Mitä tarvetta näiden mantrojen toistelu tyydyttää?
Tai, itse asiassa minulla on teoria: Kun ei jaksa eikä halua eikä osaa lähteä oikeasti tapaamaan ihmisiä vapaa-ajalla, oman mielenterveyden ja itsetunnon kannalta helpottaa, kun ajattelee "pitäkää tunkkinne". Etä eipä niihin naisiin olisi joka tapauksessa kannattanut tutustua, eivät olisi olleet sen arvoisia.
Sen ajatuksen turvin voi viettää jälleen yhden viikonlopun mammapalstalla.