Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on silmänvärit periytynyt suvussa?

Vierailija
27.08.2015 |

?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:28"]?
[/quote]#silmien värit siis

Vierailija
2/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sinisenvihreät silmät ja vanhemmillani kummallakin samanväriset.Minulla on 4 veljeä ja 1 sisko kaikilla paitsi yhdellä veljistäni on ruskeat silmät.Isovanhemmilla mikäli muistan oikein ja olen kuvista katsonut on samaa.Lisäksi yksi mustavalkoinen kuva isän isän isästä mutta siitäpä en ole voinut mitään silmien värejä katsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni puolen sukulaisilla on kaikilla samanlaiset pistävät siniharmaat silmät, minullakin on sellaiset. Periytyneet jo monen sukupolven takaa, on ollut tarttuva ominaisuus.

Vierailija
4/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla vanhemmilla on siniset silmät, minulla ja veljelläni vihreät. Yhdellä isovanhemmalla on ruskeat silmät, muista en tiedä.

Vierailija
5/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä siniset, äitellä sinivihreät, minulla vihreät :)

Vierailija
6/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenien mukaan

Vierailija
7/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puolella ruskea on yleisin väri, äidin puolella siniharmaa. Isän puolelta kaksi serkkua, joista toisella siniset silmät kuten isällään, toisella ruskeat kuten äidillään. Äidin puolelta lukuisia serkkuja, joiden silmien väri vaihtelee siniharmaan ja sinisen välillä (kaikki paitsi yksi serkku ovat saman tädin ja hänen miehensä lapsia). Minulla on vihreänruskeat ja siskolla ruskeat silmät.

Vierailija
8/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. lapsi: perinyt isältään vihreät silmät

2.: isoäidiltä peritty väri - vaalean harmaa (kuin huskylla)

3.: isoisältä peritty taivaansininen silmien väri

4.: siniharmaat kuten äidillään

Vierailija
9/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on siniset, siniharmaat tai vihreät silmät

Vierailija
10/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puolella kaikilla tumman ruskeat silmät ja äidin puolella kaikilla sinivihreät. Minä olen perinyt isän tumman ruskeat silmät ja pikkuveljeni äidin sinivihreät.

Vierailija
11/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat kauneimmat silmänvärit?

Vierailija
12/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla vahemmillani oli ruskeat silmät, minulla siniset. Molempien vanhempieni perheissä oli sekä sini- että ruskeasilmäisiä.

Vierailija
13/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on turkoosit silmät , moni sanoo kissanDilmiksi

Vierailija
14/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreää ja sinistä, vihreä on aika paljon dominoinut, itsellä vihreät ja lapset on saaneet myös

Vierailija
15/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillani on siniset silmät. Isällään ja minulla myös. Minun äidilläni ja isälläni on molemmilla siniset silmät ja äidin äidillä myös. Isän äidistä en tiedä yhtään. Isäni äidillä on siniset silmät ja isäni isällä oli ihan ruskeat. Isän sisaruksista 3 on ruskeasilmäisiä ja 2 sinisilmäisiä.

Vierailija
16/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että tässä keskustelussa on monella vihreät silmät, vaikka vihreä on oikeasti todella harvinainen silmänväri? Olisiko suurimmalla osalla näistä vihreäsilmäisistä sittenkin ns. "hazel"-silmät.

Vierailija
17/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suvussani ei yhtää paskasilmää. Voi olla ylpeä geeneistä.

Vierailija
18/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 10:05"]

Miten on mahdollista, että tässä keskustelussa on monella vihreät silmät, vaikka vihreä on oikeasti todella harvinainen silmänväri? Olisiko suurimmalla osalla näistä vihreäsilmäisistä sittenkin ns. "hazel"-silmät.

[/quote]

olisiko kuitenkin niin, että vihreät on maailman mittakaavalla harvinaiset, mutta esimerkiksi Suomessa melko yleiset? Itselläni on ihan vihreät silmät, jotka olen perinyt isän äidiltä. Isälläni on vihreänharmaat ja äidilläni siniharmaan sävyiset silmät. 

Vierailija
19/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siniset, siniharmaat, harmaat tavallisimpia, seassa muutama ruskeanvihertävä.

Vierailija
20/42 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä ihan siniset ja isällä nämä hazelit.
Kaikki lapset ovat sekoituksia, sinivihreät silmät. Kellään ei puhtaasti kumpaakaan.
Isäkin on saanut hazelinsa sekoituksena äitinsä ruskeista ja isänsä vaal sinisistä silmistä.