Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lontoo vai Pariisi

Vierailija
27.08.2015 |

Kumpi? Perustele!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi ♡ Lempikaupunkini maailmassa. Romanttinen, taiteellinen, yllättävä suurkaupunki.

Vierailija
2/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:26"]

Pariisi ♡ Lempikaupunkini maailmassa. Romanttinen, taiteellinen, yllättävä suurkaupunki.

[/quote]

Missä sielä kannattaa käydä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katakombit, Sacre coeur

Vierailija
4/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään Pariisissa Louvren taidemuseosta, siellä menee helposti koko päivä.

Vierailija
5/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa käyty, valitsen Lontoon. Se on helppo ja tuttu kaupunki. Pakolliset nähtävyydet on jo käyty, voi vain keskittyä nauttimaan tunnelmasta.

Vierailija
6/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi. Lontoo on mielestäni yliarvostettu ja tylsä.

Vierailija
7/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo vastata: Lontoo. Sanotaan että kun on kyllästynyt Lontooseen, on kyllästynyt elämään. Perusteluja: ystävällisiä ihmisiä, kaunista, kaikki on hassun nurinkurista, paljon nähtävää, pub kulttuuri, mainettaan sata kertaa parempaa ruokaa, ostokset, liikkumisen helppous, erilainen manner- Eurooppan nähden yms.
Pariisista jäi jotenkin tunnelmaltaan kalsea vaikutelma, tympeitä ihmisiä ja vaikkakin kaunis, ei niin hyvin ylläpidetty.

Vierailija
8/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi on tehnyt minuun syvemmän vaikutuksen, se on aivan ihana kaupunki. Toki pidän myös Lontoosta.

Vierailija
9/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo, ehdottomasti. Hyviä musiikkikeikkoja, underground-paikkoja, katumuotia, trendikkäitä ihmisiä, komeita miehiä, monikulttuurisuutta, ihania aksentteja, fiksuja ja kohteliaita ihmisiä, kulttuuria, musikaaleja, graffiteja, herkullista katuruokaa, tunnelmallisia pubeja, jazz-klubeja, toimiva julkinen liikenne, kauniita puistoja, ihanan persoonalliset kaupunginosat, aina tapahtuu kaikkea mielenkiintoista, siisti ja kotoisa, turvallinen. Lontoo ollut lempikaupunkini ala-asteikäisestä lähtien ja on sitä edelleen nyt 33-vuotiaana. Pidän myös Pariisista, mutta Lontoo tuntuu enemmän omalta.

Vierailija
10/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä lomaltaan hakee. Shoppailua ja nähtävyyksiä saa molemmissa, mutta romanttiselle matkalle lähtisin ehdottomasti ja menisin riemukaaren ylätasanteelle katsomaan maisemia pimeällä, kun eiffel pistää valot päälle ja champ elysees on valaistu. Lapsiperheille tietysti disneyland pariisissa. Lontoossa on taas oma tunnelmansa, joka ei mielestäni ole niin romanttinen, mutta kutsuva, seikkalevainen ja tuo mieleeni velhomaailman. Lontoo on mielestäni paras paikka maailmassa.

Vierailija
11/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi <3

Tunnelma ja paljon nähtävää. 

Luotijunalla pääsee muuten parissa tunnissa Pariisista Lontooseen, jos siis haluat ap käydä molemmissa. ;)

Vierailija
12/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millasta matkaa haet. Itseäni viehättää Lontoo, niin paljon kaikkea ja siellä on sellanen tunnelma jota rakastan.

Vierailija
13/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo.

Olen ollut Pariisissa 5 kertaa ja varmaan menen uudelleenkin mutta silti Lontoo on näistä mun lempparini. Olen ollut siellä vasta 2x mutta menen uudelleenkin. Pariisi on tietty must, mutta koppava ja hieman kalsea. Kaunis - totta, historiallinen - totta, romanttinen - no, ei niinkään, taiteellinen - kyllä, kulinaristin paratiisi - joo ja ei.

Mieluiten lähden Pariisin ulkopuolelle Givernyyn tai Sevresiin. Ja toki, onhan Versailles nähtävä kerran elämässä. Sen puistot ja "kesäpalatsi" on mun lempparit.

Lontoo taas on kodikas, kutsuva, hilpeä, täynnä historiaa sekin, shoppailua, hyviä ruokapaikkoja kun osaa etsiä, eläväinen ja rento. Musiikkia, teatteria yms huvituksia

Vierailija
14/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi oli minulle ihmisten puolesta pettymys, ihmiset ovat todella töykeitä ja kylmiä. Kaupunkina kyllä kaunis, tosin ostosmahdollisuudet eivät ole lähellekään Lontoon luokkaa. Lontoo hurmaa taas tunnelmalla, ihmisten ystävällisyydellä ja olemalla huomattavasti turistiystävällisempi.

Vierailija
15/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 07:28"]

Pariisi <3

Tunnelma ja paljon nähtävää. 

Luotijunalla pääsee muuten parissa tunnissa Pariisista Lontooseen, jos siis haluat ap käydä molemmissa. ;)

[/quote]

No nimenomaan. Nykypäivänä kun mitään meno-paluu lentolippuja ei edes ole, niin ilman muuta lento Lontooseen, sieltä junalla Pariisiin ja Pariisista takaisin kotiin.

Vierailija
16/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa käynyt kolmesti, Pariisi vie voiton, koska on pariisi..punaviiniä ja ihania bistroja vrt lontoon pubit.

Vierailija
17/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa on paljon nähtävää, mutta kyllä minä henkilökohtaisesti pidän enemmän Pariisin tunnelmasta, arkkitehtuurista, ruoasta, viinistä, kahviloista...

Vierailija
18/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yhtenäisestä arkkitehtuurista ja symmetrisyydestä, joten Pariisi on lähempänä sydäntä.

Lontoo on enemmän kulttuurien ja tyylien rohkea sulatusuuni. Kuva Thames-joelta kertonee enemmän kuin tuhat sanaa:

https://static-secure.guim.co.uk/sys-images/Arts/Arts_/Pictures/2014/4/28/1398704147238/The-London-skyline-014.jpg

Vierailija
19/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo, koska tykkään kielestä ja miehet on komeita.

Vierailija
20/29 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-50. Molemmat mukavia.

Lontoon plussia: tykkään katsella naisten ja miestenkin pukeutumista, Lontoossa katseltavaa riittää. Lontoossa miehet ovat kyllä tyyliltään todella mielenkiintoisia. Ja komeita.  Mielenkiintoisia alakulttuureja (olen entinen punkkari joten punk kiinnostaa edelleen), loistava musiikkitarjonta. Osaan englantia hyvin. Paljon nähtävyyksiä. Tykkään briteistä. Paljon shoppailtavaa.

Pariisi: tykkään katsella naisten ja miestenkin pukeutumista, Pariisissa katseltavaa riittää. Komeita miehiä täälläkin. En osaa kieltä juuri lainkaan, joten se pikkasen haittaa menoa. Metro/junaliikenne ehkä hitusen vaikeaselkoisempi kuin Lontoossa. Paljon nähtyävyyksiä. Rakastan ranskalaista hiphoppia. Paljon shoppailtavaa. Ranskalaiset ehkä hitusen vaikeampia lähestyä kuin lontoolaiset, mutta tämä voi johtua huonosta kielitaidostani.

Jos ensi viikolla pitäisi lähteä toiseen kaupunkiin, lähtisin Lontooseen, koska olin juuri keväällä Pariisissa.