Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet näiden asioiden kulkevan käsikädessä? (Deittailuasiaa)

Vierailija
05.03.2025 |

Näin hieman kärjistäen, olen huomannut että ns. markkinoilla on yksi hyvin samankaltainen miesryhmä ja seuraavat asiat tuntuvat aina tulevan samassa paketissa:

-MAGA

-Rokotevastaisuus

-Kaikki "woke" on pahasta

-Feminismi on kirosana

-Kovaääninen valitus veroista

-Oman älykkyyden korostaminen

-Naisten kyvyille naureskelu tai niiden vähättely

-Konservatiiviset käsitykset esim. siitä miten lastenkasvatus on naisten hommaa

Tällaisia on tullut vastaan paljon, eikä kyseessä ole edes mikään pienen torpan poika vaan suurissa kaupungeissa ja nuorehkoissakin miehissä esiintyy tuota kyseistä tyyppiä. Olen ihan tosissaan miettinyt, mistä lähteestä nuo ovat imeneet oppinsa sillä arvomaailma ja huolenaiheet tuntuvat olevan identtiset. Vielä enemmän ihmetystä herättää se, että nuo nuorehkot miehet ovat kasvaneet kuitenkin vapaamielisessä ja progressiivisessa Suomessa joissa monet republikaanien vastustamat asiat kuten vahvat työntekijän oikeudet ja abortti ovat ihan peruskauraa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaan olisi voinut vielä lisätä kasvis- ja vegaaniruokavastaisuuden.

Vierailija
2/22 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan syy sinkkuuteni se, että omaan miehenä aika lailla päinvastaet arvot ja asenteet, joita Ap kertoo avauksessa kohdanneensa paljon. - Ehkä näillä miehillä on ainakin osaksi tuollaiset atvot siksi. että uskovat niiden kautta saavuttavansa itselleen mieluisan elämän ja ovat ilm päässet treffeillekin.

Vierailija
4/22 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valkkaan jo ulkoisen habituksen perusteella niin, ettei ole tarvinnut tuollaisiin miehiin törmätä, mutta eikös nuo kuvailemasi miehet ole ihan peruskamaa jossain follaripiireissä :D 

Vierailija
5/22 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan syy sinkkuuteni se, että omaan miehenä aika lailla päinvastaet arvot ja asenteet, joita Ap kertoo avauksessa kohdanneensa paljon. - Ehkä näillä miehillä on ainakin osaksi tuollaiset atvot siksi. että uskovat niiden kautta saavuttavansa itselleen mieluisan elämän ja ovat ilm päässet treffeillekin.

Kuulostaa enempi joltain netin podcast bro-maailmoissa marinoituneilta reppanoilta, kuin miltään onnistujilta naisten(kaan) suhteen 

Vierailija
6/22 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt Suomessa yhteenkään, joka vastustaisi rokotteita yleisesti. Missä ihmeen piireissä oikein liikut?

Vierailija
7/22 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaan vielä putinismi

Vierailija
8/22 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lukeudun tähän kategoriaan

-Rokotevastaisuus

-Feminismi on kirosana

haluatko kysyä jotain?

mies 36v

Vierailija
9/22 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Listaan olisi voinut vielä lisätä kasvis- ja vegaaniruokavastaisuuden.

Samaa mieltä! Hyvin olette arvioineet! 

Vierailija
10/22 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enempi joltain netin podcast bro-maailmoissa marinoituneilta reppanoilta, kuin miltään onnistujilta naisten(kaan) suhteen 

Kieltämättä se hieman kävi itsellänikin mielessä. - Itse vain monesti vain ns. friendzonelle päässeellä/ joutuneella, -  joutuneella siksi, että joskus olisi saattanut olla helpompi, jos tosien olisi voinut vain unohtaa -vaikka hyviä kavereita saati ystäviä tuskin koskaan voi olla liilaa, vaikka mieluummin heidän laatunsa kuin määränsä niin on ennättänyt käydä mielessäni, että pitäisikö minun tarkistaa omia arvojanikin, jos syy onkin niissä, että parisuhde on jäänyt, kuten sanottu useiimiten vain haaveeksi ja unelmaksi.(...)

Vierailija
11/22 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nimenomaan tällaisten miesten kanssa en ole mennyt edes treffeille asti ja juttelu tyrehtyy seinään sillä olemme ihan liian eri maailmoista. 

Vierailija
12/22 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa huvittaa kaikista eniten se oman älykkyyden korostaminen ja sitten sopuleina toistellaan jonkun foliohattu tyypin disinformaatiota, jolla ei ole mitään fakta pohjaa.

Vierailija
13/22 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa huvittaa kaikista eniten se oman älykkyyden korostaminen ja sitten sopuleina toistellaan jonkun foliohattu tyypin disinformaatiota, jolla ei ole mitään fakta pohjaa.

Näinpä, vaikka sitten omat foliohattupropagandat vedetään YouTubesta ja Instasta. 

Vierailija
14/22 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että AP itse deittikumppaninsa valitsee?

Itse en ole moiseen ilmiöön törmännyt, vaikka deittailen aktiivisesti (n.50x vuodessa) sekä Suomessa että työmatkoilla Euroopassa.

N28

Vierailija
15/22 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on just sitä porukkaa jotka vetäisin vasemmalle heti, jos profiilissa oli pienikin viite mihinkään näistä. Ihan sama miten upea superstara kuvissa näkyi. Ei mitään jakoa, ei sitten millään. Nämähän on hengenvaarallista seuraa. Miksi asettaisin itseni tietoisesti vaaraan olemalla tekemisissä näiden kanssa? 

Okei, veroja saa kritisoida, jos oikeasti tietää talouselämästä jotain ja pystyy asiat perustelemaan. Esim turhat yritysverot pois ja enemmän veroja koulutukseen on ihan hyvä asia. 

Mutta näitä profiileja tuli kyllä vastaan vaikka itse olin tehnyt oman profiilini niin että intresseinä oli esim ihmisoikeudet, ympäristönsuojelu, sateenkaarioikeudet ja luonto. Outoa kyllä, sain silti myös tykkäyksiä näiltä tyypeiltä, eivät ilmeisesti olleet lukeneet profiilitekstiä. 

Onneksi löytyi fiksu herrasmies jolla sydän ja arvot kohdallaan. Ei tarvitse enää tinderissä pyöriä. 

Vierailija
16/22 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole deittailussa tullut vastaan vaan tuttavapiirissä. Yhteinen tekijä myös kouluttautumattomuus. m

Vierailija
17/22 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on just sitä porukkaa jotka vetäisin vasemmalle heti, jos profiilissa oli pienikin viite mihinkään näistä. Ihan sama miten upea superstara kuvissa näkyi. Ei mitään jakoa, ei sitten millään. Nämähän on hengenvaarallista seuraa. Miksi asettaisin itseni tietoisesti vaaraan olemalla tekemisissä näiden kanssa? 

Okei, veroja saa kritisoida, jos oikeasti tietää talouselämästä jotain ja pystyy asiat perustelemaan. Esim turhat yritysverot pois ja enemmän veroja koulutukseen on ihan hyvä asia. 

Mutta näitä profiileja tuli kyllä vastaan vaikka itse olin tehnyt oman profiilini niin että intresseinä oli esim ihmisoikeudet, ympäristönsuojelu, sateenkaarioikeudet ja luonto. Outoa kyllä, sain silti myös tykkäyksiä näiltä tyypeiltä, eivät ilmeisesti olleet lukeneet profiilitekstiä. 

Onneksi löytyi fiksu herrasmies jolla sydän ja arvot kohdallaan. Ei tarvitse enää tinderissä pyöriä. 

Olen samanlainen, korkeakoulutettu, hyvätuloinen, progressiivinen ja arvomaailmalta erittäin liberaali. Kannatan hyvinvointiyhteiskuntaa ja tasa-arvoa. Olen silti aika usein päätynyt juttelemaan jollekin päällisin puolin normaalilta vaikuttavalle miehelle joka on sitten omannut tuollaisia omista arvoistani täysin poikkeavia mielipiteitä. Suon toki jokaiselle oikeuden omiin mielipiteisiin ja käyn mielelläni rakentavaa keskustelua myös ihmisten kanssa jotka ovat kanssani eri mieltä. Ongelma on vain se ettei noiden änkyröiden kanssa voi käydä mitään keskustelua kun jokaiset heidän mielipiteitään kyseenalaistavat kommentit kuitataan haukkumalla feminististiksi tai vassariksi, tai jätetään vastaamatta itse kysymykseen ja heitetään ilmoille joku aiheeseen liittymätön kommentti kuten että Euroopassa ei ole sananvapautta tai woketus ja mmuutto on pilannut maailman. 

En edes ole 100% eri mieltä, mutta omasta mielestäni tällä hetkellä maailman- sekä paikallisessa politiikassa on suurempiakin huolenaiheita. Kuten esim. sodan uhka, työttömyys, terveydenhuollon palveluiden saatavuus jne. 

Vierailija
18/22 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/22 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on varmasti omat erinomaiset syynsä siihen ja kokevat hyötyvänsä tuosta linjasta itse. Pitäisikö heidät ap:n mielestä saada jonkin holhouksen alaiseksi kun äänestävät "väärin"? 

Vierailija
20/22 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin lukeudun tähän kategoriaan

-Rokotevastaisuus

-Feminismi on kirosana

haluatko kysyä jotain?

mies 36v

Jos sinulla olisi tyttölapsi, pitäisikö häntä huonompana kuin poikalasta? Koetko oikeudeksesi lyödä mahdollista vaimoasi? Oletko ollut yhteiskunnassa saamapuolella, esim. maksuton koulutus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi