Oletko suomalaisen näköinen?
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:14"]Määrittele suomalaisen näköinen.
[/quote]eloveena,sinisilmäinen,pottunenä,pienet silmät,lyhyt,mitä lie noita onkaan olevinaan
Minulla on vaaleahkon maantien värinen tukka, sitäkin vaaleammat kulmakarvat ja vihreät silmät. Lisäksi en juuri rusketu, joten hyvin vaaleaihoinen aina. Kyllä, olen mielestäni ehta suomalainen. :)
Tummat hiukset ja vihreät isot silmät, eli enpä taida noilla määreillä olla. Ja kaikenlisäksi täysin keskimittainen.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:14"]Määrittele suomalaisen näköinen. [/quote]eloveena,sinisilmäinen,pottunenä,pienet silmät,lyhyt,mitä lie noita onkaan olevinaan
[/quote]
Lyhyt?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:19"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:14"]Määrittele suomalaisen näköinen. [/quote]eloveena,sinisilmäinen,pottunenä,pienet silmät,lyhyt,mitä lie noita onkaan olevinaan
[/quote]
Lyhyt?
[/quote]noin on monet määritellyt tyypillisen näköisen suomalaisen. Itse en ole noin rajoittunut asian määrittelyssä
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:22"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:19"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:16"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:14"]Määrittele suomalaisen näköinen. [/quote]eloveena,sinisilmäinen,pottunenä,pienet silmät,lyhyt,mitä lie noita onkaan olevinaan [/quote] Lyhyt? [/quote]noin on monet määritellyt tyypillisen näköisen suomalaisen. Itse en ole noin rajoittunut asian määrittelyssä
[/quote]
Kuulostaa vain erikoiselta määrittelyltä tilastojen valossa.
Sukua tutkittu 1500-luvulle asti laajasti.Pottunokkainen en ole ja lapsena oli ensin tummat hiukset, senjälkeen vaaleat kullansävy hiuksissa kauttaaltaan ja senjälkeen muutti kirkuvan punaisiksi ja vihersiniset silmät,mutta nyt kasvattamassa omia takaisin (ei edellisiä,koska olivat omia) ja ns. maantienharmaa paistaa mutta näyttää blondiksi menevän jälleen.En pala helposti ja kivan rusketuksen saan helpolla.Vähän pisamia mutta ne ovat haaleita.Väritys on tummaa kulmissa ja ripsissä,mutta ei ehkä tarpeeksi mielestäni.Paksut hiukset ja korkkiruuvia oli myös lapsena.
En ilmeisesti ole erityisesti suomalaisen näköinen. Välillä luullaan ulkomaalaiseksi. Lähivuosina yleisimmät veikkaukset menneet tuonne Espanjaan. Olen kyllä ihan suomalainen.
En ole. Ei ole matalaa pottunokkaa, pieniä hailuja silmiä, pyöreitä kasvoja ja lyhyitä jalkoja.
Minua luullaan usein venäläiseksi, itärajalla asun. Pitkä, hoikka, pitkäraajainen, tummat paksut hiukset ja korkeat poskipäät, ei pottunenää.
En ole. Tuntemattomat on luullu venäläiseksi, virolaiseksi ja ruotsalaiseksi. Hämmentävää. Toisaalta isoisovanhemmista toinen oli ruotsista ja toinen venäjältä, joten on hiukan venäläisiä kasvonpiirteitä periytynyt.
En ole, ulkomailla luulevat mua aina saksalaiseksi. Mulla on isot piirteet ja olen enemmän tumma kuin vaalea.
Mua luullaan ranskalaiseksi. Tummat, lyhyet hiukset ja mantelinmuotoiset sinisilmät. Vaikka eikö ranskalaisilla pitänyt olla ruskeat silmät.
Mä näytän mustalaiselta. Enkä siis ole. Tummat paksut hiukset mutta vaalea iho. Viikonloppuna laitoin juhliin korvakorut jotka roikkui kivasti luonnonkiharien hiusten välissä. Mutta kun kotona laitoin hiukset kiinni että pesen kasvot niin heti ihmettelin että kuka manne peilistä katsoo.
Vaaleat pitkät hiukset, aika lyhyt, pyöreät kasvon piirteet. Pottunenenää en sentään omista. Vihreät silmät. Että varmaan aika suomalaisen näköinen : )
https://vaestotiede.wordpress.com/2015/07/24/suomessa-esiintyvat-rodut-ulkonaon-perusteella/
Ei ole olemassa vain yhtä erilaista fenotyyppiä suomalaiselle vaan meitäkin on monia eri "rotuja".
En.
olen aika tumma, pitkä, ruskeasilmäinen, mulla on paksut, luonnonkiharat ruskeat hiukset ja kunnon pomppuperse :D
suurin osa luulee että olen espanjasta!