Oletko suomalaisen näköinen?
Kommentit (83)
olen: siniset silmät, vaaleat hiukset, hillitty klassinen tyyli, mutta kuitenkin minua usein luullaan ruotsalaiseksi ulkomailla.
Pottunokka on harvinainen. Tai sitten olen ymmärtänyt kuvauksen väärin.
Onko linkkiä kuvaan perunanenästä?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:57"]Luulevat usein venäläiseksi tai virolaideksi ilmeisesti ruumiinrakenteen ja tyylin vuoksi. Ehkä sitten kasvonpiirteissäkin on jotain
[/quote]
Muakin joskus teininä luulivat, kun pukeuduin vielä vähän venäläismäisemmin. Enää eivät luule kun aikuisempi ja luonnollisempi tyyli.
En ilmeisesti koska aina ulkomailla luullaan norjalaiseksi tai tanskalaiseksi tai saksalaiseksi
En. Onneksi. Nolottaisi olla tunnistettavasti suomalainen nyt, kun suomalaiset ovat julkisesti antaneet itsestään niin natsistisen kuvan.
Olen. Maantienväriset, sileät hiukset, vaalea iho, siniset silmät, "pienet" kasvonpiirteet. Mua pidetään yleensä erittäin hyvännäköisenä. ;) Olen ylpeä tästä lookistani, hiusten värikin ja tekstuuri on musta miellyttävät. Hiuksistahan suomalaiset usein valittaa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 07:07"]
https://vaestotiede.wordpress.com/2015/07/24/suomessa-esiintyvat-rodut-ulkonaon-perusteella/
Ei ole olemassa vain yhtä erilaista fenotyyppiä suomalaiselle vaan meitäkin on monia eri "rotuja".
[/quote]
En tunnistanut itseäni lainkaan tuolta vaikka ole kuvitellut olevani suomalaisen näköinen :(
En. Mulla on vihreät isot silmät ja punertavat kiharat hiukset. Äidin isä oli irkku ja meillä on äidin kanssa samat piirteet.
Jep. Hiusten väri vaaleanruskean ja maantienruskean väliltä, tukka melko ohuehko, kulmakarvat saman sävyiset. Vihreät silmät ja vaalea iho, en rusketu helposti (toisaalta en kyllä palakkaan, jos olen käyttänyt aurinkorasvaa). Näytän nuoremmalta kuin olen. Mitoilta "ihan normi", ei ole siis erityisen pitkät jalat tms.. Ulkomailla käydessä ihmiset yleensä aloittavat keskustelut kanssani äidinkielellään eli taidan muiden silmissä olla mitä vain. :D Hauskin kommentti ikääni liittyen tuli taannoin käydessäni etelämmässä ja juttelin paikallisen kuppilan omistajan kanssa. Omistaja kysyi, onko minulla jo kiire takaisin kouluun, kertoessani että olen valmistunut ajat sitten hän nauroi ja selitti, että "people from the north always look younger than they are!"
Olen itäsuomalaisen/lappalaisen näköinen. Tummahiuksinen, leveä naama ja tanakka vartalo. Asun etelä-Suomessa ja tunnen oloni erilaiseksi kun suurin osa täällä on vaaleita ja pitkiä/pitkäraajaisia. Kaikki me ollaan kuitenkin suomalaisen näköisiä.
Olen mielestäni aika suomalaisen näköinen. Oikea hiusten väri tumma maantienharmaa, isot harmaanvihreät silmät jotka ovat mielestäni suomalaisen näköiset. Nenässä tosi suora sivuprofiili mutta edestä näyttää hieman potulta. Leveät kasvot. 168cm.
Kanadassa kaikki luulivat minua ja muita suomalaisia venäläisiksi. Ei taida heillä olla selvillä erot venäläisiin ulkonäössä, kun itse pidän eroa suurena. Kaverillani oli blondi tukka mutta silti luultiin venäläiseksi. Kaikki luulivat myös minua ja poikaystävääni sisaruksiksi kun näytimme niin samalta. Kai ne yhtenäiset suomalaiset piirteet tekevät sen. Tai samoin kun meistä esim japanilaiset näyttävät samoilta.
Olen. Mulla on kullanvaaleat pitkät hiukset ja vihreät silmät. Ehkä enemmän venäläisen näköinen kuitenkin. Ainakin Virossa ja Venäjällä mua usein luullaankin venäläiseksi. Ja muutkin ulkomaalaiset luulevat mun olevan slaavilainen.
Olen enemmän britin tai irlantilaisen näköinen eli olen tosi vaalea ja punertavat hiukset.
Suomalaista on pienehköt silmät ja olen lyhyt. Luojan kiitos ei ole pottu/possunokkaa...
Itselläni on tummanruskeat pitkät paksut hiukset, korkeat poskipäät, siro leuka, pehmeät kasvonpiirteet, siniharmaat silmät, hiuksiin nähden hailakat kulmat ja ripset. Olen 163cm pitkä, leveälanteinen, melko persjalkainen.
kai olen ihan suomalaisen näköinen. En osaa sanoa. Suku on etelä-länsi suunnalta.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:22"]
Itselläni on tummanruskeat pitkät paksut hiukset, korkeat poskipäät, siro leuka, pehmeät kasvonpiirteet, siniharmaat silmät, hiuksiin nähden hailakat kulmat ja ripset. Olen 163cm pitkä, leveälanteinen, melko persjalkainen.
kai olen ihan suomalaisen näköinen. En osaa sanoa. Suku on etelä-länsi suunnalta.
[/quote]
Millaiset on pehmeät kasvonpiirteet?
[/quote]
ainiin ja iho on hyvin kalpea, mutta ei sillätavalla sairaan näköisesti. Nenä suora mutta hiukan pysty kärjestä.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:25"]
[/quote]
Millaiset on pehmeät kasvonpiirteet?
[/quote]
pehmeällä tarkoitan kulmikkaan vastakohtaa.
En ole. Monesti luullaan venäläiseksi tai vaihtelevasti romaniksi. En kyllä ole kovin otettu.
Olin vast ikään etelä -euroopassa ja siellä luultiin ruotsalaiseksi, yx luuli sveitsiläiseksi, pari oletti olevan mun jenkki.