Oletko suomalaisen näköinen?
Kommentit (83)
Olen todellakin: löytyy maantienväriset ohuet ja hennot hiukset, pottunokka, hailakat piirteet ja lähes näkymättömät ripset ja kulmakarvat. Aika pitkä olen ja hoikka, mutta en tiedä, onko ne Suomalaisia piirteitä.
Kyllä mua on ulkomailla suomalaisen näköiseksi haukuttu, joten varmaan sitten joo. Naturellina oon kaikin puolin harmaa hiirulainen, pyöree naama ja pienehköt silmät ja suu. (y)
Olen jonkinlainen suomalais-venäläinen hybridi. Mummoni on kotoisin Neuvostoliitosta, tumma, pitkä ja siro, äitini myös, mutta mulle on tullut isän suomalaiset värit (blondi tukka, siniset silmät, vaalea iho). Kasvonpiirteet ja kroppa ovat kuitenkin slaavilaiset.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:35"]Olen todellakin: löytyy maantienväriset ohuet ja hennot hiukset, pottunokka, hailakat piirteet ja lähes näkymättömät ripset ja kulmakarvat. Aika pitkä olen ja hoikka, mutta en tiedä, onko ne Suomalaisia piirteitä.
[/quote]
Kasvoni ovat perunan muotoiset ja silmäluomet ulkonevat ja selkeästi erottuvat. Nekin aika Suomalaisia piirteitä.
Tumma, miltei mustat hiukset, vahvat tummat kulmat, vihreät silmät ja rusketun helposti. Joskus mielestäni jopa liian ruskeaksi kasvoista kun olen työn ja muun vuoksi paljon ulkona.N 42
Suomalaisten mielestä olen kai aika suomalaisen näköinen, tosin itse en itseäni tunnistanut noista eri tyypeistä, enkä aloittajan kuvailuista. Ulkomailla minun on oletettu olevan irlantilainen, brittiläinen, tai tanskalainen.
Ja lisäksi olen 176 cm pitkä, vähän lauta
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:24"]Sukua tutkittu 1500-luvulle asti laajasti.Pottunokkainen en ole ja lapsena oli ensin tummat hiukset, senjälkeen vaaleat kullansävy hiuksissa kauttaaltaan ja senjälkeen muutti kirkuvan punaisiksi ja vihersiniset silmät,mutta nyt kasvattamassa omia takaisin (ei edellisiä,koska olivat omia) ja ns. maantienharmaa paistaa mutta näyttää blondiksi menevän jälleen.En pala helposti ja kivan rusketuksen saan helpolla.Vähän pisamia mutta ne ovat haaleita.Väritys on tummaa kulmissa ja ripsissä,mutta ei ehkä tarpeeksi mielestäni.Paksut hiukset ja korkkiruuvia oli myös lapsena.
[/quote]
Kasvatat silmiä takaisin? Mitä edellisille tapahtui?
Mielestäni olen kyllä ihan suomalaisen näköinen :D tai ainakin pohjoismaalaisen.
Olen blondi, vähän keskimittaa pidempi, hyvin hoikka(alipainoa muutama kilo vaikka olen terve), silmät ovat isot ja siniset ja nenä pieni. Lisäksi olen todella kalpea, kesäisin en pala enkä rusketu, mutta saan pisamia:D
Enpä tiedä, en ainakaan tyypillisen suomalaisen näköinen. Mulla on punertavat vaaleat hiukset, tummat silmät ja täällä vähän epätavallinen kasvojenmuoto. Mussa on kahdeksasosan verran muunmaalaista verta ja nämä piirteeni periytyvät sitä kautta.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:14"]Määrittele suomalaisen näköinen. [/quote]eloveena,sinisilmäinen,pottunenä,pienet silmät,lyhyt,mitä lie noita onkaan olevinaan
[/quote]
Ehkä olen outo lintu, mutta mä en ole koskaan pitänyt suomalaisen sterotyyppinä pelkästään mitään eloveenaa ja sinisilmäistä. Suomessa on ja on aina ollut sen verran paljon vaaleanruskeita/ruskeahiuksisia ja vihreäsilmäisiä ja ruskeasilmäisiä, että ne käyvät minulle suomalaisen stereotyypistä aivan samalla tavalla.
Olen pottunenäinen aito blondi. Rippikuvassa niin vaaleat hiukset, että luulisi värjätyiksi. Hieman tummuneet vanhemmiten.Piirteeni eivät kuitenkaan ole haaleat, melko tummat kulmat ja tummansiniset silmät. Vartalo melko roteva 167 cm.
Ne ei mua kukaan ole esim. kiinalaiseksikaan luullut. Ihmisen näköinen olen, kai?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 05:59"]
En ole, ulkomailla luulevat mua aina saksalaiseksi. Mulla on isot piirteet ja olen enemmän tumma kuin vaalea.
[/quote]
Hear hear! Varsinkin Ranskassa minua luullaan aina saksalaiseksi. Suomessakin minulta on useasti kysytty, olenko ihan kantasuomalainen, kun näytän kuulemma saksalaiselta.
Olen näköjään puhdas hämmäläinen. Olen aina ollut sielultani ja kultturiltani hämäläinen ja näköjään ulkonäöltäkin. Ja lapseni ovat kultturiltaan hämäläisiä ja kasvoiltaan, mutta tummahipiäisiä. Kumpi painaa enemmän? Kultturi ja kasvot vai ihonväri?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 06:57"]Mä näytän mustalaiselta. Enkä siis ole. Tummat paksut hiukset mutta vaalea iho. Viikonloppuna laitoin juhliin korvakorut jotka roikkui kivasti luonnonkiharien hiusten välissä. Mutta kun kotona laitoin hiukset kiinni että pesen kasvot niin heti ihmettelin että kuka manne peilistä katsoo.
[/quote]
Mulla sama juttu! Multa on sitä kysyttyki monia kertoja, vaikka en pukeudu mihinkään mustalaisvaatteisiin. Onneks kesäisin olen niin ruskettunut, että näytän enemmän joltain espanjalaiselta tai italialaiselta.
Ei, jokaikinen ihminen jonka tapaan luulee että olen norjalainen tai ruotsalainen. Osaan kyllä ruotsia puhua :D eli lähimaalaiselta kumminkin.
En. Näytän eteläeurooppalaiselta, hivenen juutalaiselta. Iso, pitkulainen nenä, tummat hiukset ja silmät.
Minua on sanottu usein virolaisen, ranskalaisen, saksalaisen ja kreikkalaisen näköiseksi. Ihan perus maantieruskeat hiukset ja vihreät silmät. Ehkä kasvonpiirteet on sitten epäsuomalaiset.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:22"]
Itselläni on tummanruskeat pitkät paksut hiukset, korkeat poskipäät, siro leuka, pehmeät kasvonpiirteet, siniharmaat silmät, hiuksiin nähden hailakat kulmat ja ripset. Olen 163cm pitkä, leveälanteinen, melko persjalkainen.
kai olen ihan suomalaisen näköinen. En osaa sanoa. Suku on etelä-länsi suunnalta.
[/quote]
Millaiset on pehmeät kasvonpiirteet?
[/quote]
pehmeällä tarkoitan kulmikkaan vastakohtaa.
[/quote]
Ok.