Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko suomalaisen näköinen?

Vierailija
27.08.2015 |

?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näytä, olen niin tumma. Suomessa mun arvellaan olevan puoliksi ulkomaalainen (en ole) ja Euroopan- ja USA:n matkoilla mua on luultu monesti paikalliseksi.

Vierailija
22/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että täällä AV:lla on kaikki espanjalaisen näköisiä. Eilen kun kävi tossa Pirsmassa ja sitten apteekissa niin kaikki olivat ihan tällaisia tavallisen suomalaisen näköisiä. Eipä tainneet kukaan olla AV-mammoja. Meidän kadulla kun miettii porukkaa niin on vain yksi perhe jotka ei ole suomalaisen näköisiä, he ovat Aasiasta. Muut ovat ihan tällaisa tavallisia kuten itsekin olen, ei pottunokkia mutta muuten tunnistettavissa suomalaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla ensimmäiseksi veikattu ruotsalaiseksi, pitkä, vaaleat hiukset, suuret siniset silmät. Kun näin otsikon ajattelin vastata kyllä, mutta jos ap:n luokitteluun kuului pienet silmät ja pottunokka niin en ainakaan ap:n mielestä näytä.

Vierailija
24/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Todellakin niin eloveena :)

Vierailija
25/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskiajalle asti täysin suomalainen. Olen pitkä eikä minulla ole pottunokkaa.

Vierailija
26/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 05:17"]

En ole. Ei ole matalaa pottunokkaa, pieniä hailuja silmiä, pyöreitä kasvoja ja lyhyitä jalkoja.

[/quote]

Olen. Minulla on nämä kaikki.

Vierailija
27/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 07:07"]

https://vaestotiede.wordpress.com/2015/07/24/suomessa-esiintyvat-rodut-ulkonaon-perusteella/

Ei ole olemassa vain yhtä erilaista fenotyyppiä suomalaiselle vaan meitäkin on monia eri "rotuja".

[/quote]

Wau tää oli hienoo. Löydän itseni päätyypin, mutta en ole "puhdas"

Vierailija
28/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suomalaisen näköinen venäläisillä piirteillä. Vaaleat hiukset ja siniset silmät, mutta hiukset paksut ja suuret silmät. Ei pottunokkaa. Pitkät sääret. Minusta suomalaiset ovat todella kaunista kansaa

Vierailija
29/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelin pienellä paikkakunnalla asuessani että miksi kaikki turkkilaiset ja irakilaiset maahan muuttajat kysyvät minulta aina apua eri tilanteissa, No yksi kaveri sitten toimi totuuden torvena ja sanoi että oon kuulemma niin paljon niitten näkönen.

Vierailija
30/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:19"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:14"]Määrittele suomalaisen näköinen. [/quote]eloveena,sinisilmäinen,pottunenä,pienet silmät,lyhyt,mitä lie noita onkaan olevinaan

[/quote]

Lyhyt?
[/quote]niinpä :D ei suomalaisii voida sanoo lyhyiksi jos verrataan japanilaisiin tai kiinalaisiin

Vierailija
31/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olen todella suomalaisen näköinen, mutta en kyllä vastaa edellisen sivun kuvailua. Mulla on maantienharmaat hiukset, siniharmaat silmät ja hyvin vaalea iho, mutta olen myös pitkä, pitkäraajainen, hoikka, suurisilmäinen ja pieninenäinen. Tällaisella värityksellä kyllä sulautuu joukkoon melkeinpä missä tahansa päin Eurooppaa vain, mikä on ihan kätevää.

Vierailija
32/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevat usein venäläiseksi tai virolaideksi ilmeisesti ruumiinrakenteen ja tyylin vuoksi. Ehkä sitten kasvonpiirteissäkin on jotain

Vierailija
33/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Hiukset on tummanruskeat ja luonnonkiharat, mutta iho vaalea ja silmät vihreät. Pukeutumistyyli aika perus, mutra en käytä "suomivaatteita" kuten marimekkoa ja nansoa. En erotu joukosta täällä, mutten monessa muussakaan maassa.

Vierailija
34/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin 177cm pitkä, perus luonnostaan ois perus tummanruskea tukka (jos en värjäisi), isot vaalean siniset silmät tosin, mutta ehkä vähän perunanenä (en osaa määritellä perunanenää niin hankala sanoa?).

Kai mä jollain tasolla olen ihan suomalaisen näkönen. Äitin näkönen 90% ja äiti on Tampereen suunnilta kotosin.

Vierailija
35/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:16"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:14"]Määrittele suomalaisen näköinen.
[/quote]eloveena,sinisilmäinen,pottunenä,pienet silmät,lyhyt,mitä lie noita onkaan olevinaan
[/quote]

Ok, no sitten mä olen ruotsalaisen näköinen.

Vierailija
36/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Luulevat itä-eurooppalaiseksi useimmiten. Olen kyllä vaalea, mutta kasvot ehkä sitten suomalaisesta poikkeavat? Olen myös hoikka ja pitkäsäärinen.

Vierailija
37/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleat hiukset, siniset isot silmät, suora nenä. Olenko?

Vierailija
38/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 100% tyypillisesti suomalaisen näköinen.

Vierailija
39/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sit vissiin, kanariansaarilla sisäänheittäjät huuteli perään ruotsiksi, mua on luultu mm. belgialaiseksi (?!) ja viimeeksi jenkeissä alkuperäisväestöksi (olin siis Nykissä...) yleensä Suomi ei ole arvausten joukossa. Omasta mielestä olen ihan tyypillinen suomalainen, nenä on jostain välimeren alueelta, mutta muuten.

Vierailija
40/83 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset ole lyhyitä. https://en.wikipedia.org/wiki/Human_height

Katsokaapa sieltä. Suomalaiset kuuluu ihan top-porukkaan maailmassa. Meidän edellä on vain muutama maa Euroopassa.

mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus: olen kai sitten. Ainakin jossain Turkissa mut tunnistetaan enimmäkseen suomalaiseksi, joskus saksalaiseksi. Olen tanakka, vaaleat raidat tukassa, tummat kulmakarvat, siniset silmät, pystynenä (ei pottu).

Muuten mistä tulee mielikuva, että suomalaisilla olisi perunanenä? Suomalaisillahan on pieni nenä keskimäärin.